Ilesies bautistes

(Redirixío dende Bautista)

Les ilesies bautistes son un grupu d'ilesies cristianes evanxéliques, venceyaes por unes creencia y organización eclesiástica comunes. Nos sos empiezos como denominación fueron escorríos tanto por católicos como por protestantes.

Primer Ilesia Bautista d'Ottawa, Canadá.

Nel mundu calcúlense anguaño cerca de 105-110 millones de bautistes.

Los bautistes enfaticen la necesidá d'una fe personal y xenuina en Xesucristu pa llograr la salvación, ponen especial énfasis nel principiu de la salvación namái por Gracia por medio de la fe (anque consideren que la creencia auténtica trai un compromisu inherente coles bones obres, que ye una consecuencia y non la causa de la salvación) y na Gracia Divina p'algamar la salvación. Amás, faen fincapié na entrega personal del fiel a Cristu y na so aceptación como Señor y Salvador del creyente.

Con estos requisitos, considérase necesariu pa ingresar a la Ilesia (como pasu d'obediencia y non como requisitu pa llograr la salvación) el bautismu del creyente adultu, por inmersión completa n'agua. El bautizu ye precedíu por un oficiu públicu de fe en Xesucristu como Señor y Salvador.

Publicaciones bautistes envaloren que'l conxuntu de les actuales ilesies bautistes constitúi'l grupu cristianu non-católicu más numberosu nel mundu. Sicasí, cifres más concretes calculen en más de 37 millones a los miembros d'estes ilesies solo nos países occidentales, anque estos datos son difíciles d'aventurar porque solamente en países como China envalórase qu'hai dellos millones de bautistes ocultos" y non alliniaos cola ilesia oficial impuesta pol partíu comunista[ensin referencies].

Orixe del nome editar

El nome bautista anicióse con intenciones despreciatibles per parte de los detractores. Posiblemente usóse per primer vegada esti términu nel idioma alemán (Taufer – Bautista) nel sieglu XVI, pa desacreditar al movimientu que s'oponía al bautismu infantil. Nel sieglu XVII usóse n'idioma inglés en Gran Bretaña.

Organización editar

El sistema d'organización y gobiernu de tolos bautistes ye congregacional y por esto da autonomía a les ilesies bautistes locales, dirixíes por pastores formaos en seminarios propios d'esta denominación, escoyíos llibre y democráticamente nes sos asamblees locales, ensin necesidá d'una ordenación, pos l'autoridá mora na ilesia, non nel pastor. Les ilesies frecuentemente acomúñense n'organizaciones, asociaciones, y convenciones. De la mesma, munches organizaciones nacionales formen parte de l'Alianza Bautista Mundial. En realidá, la posición bautista considera a la Ilesia de Cristu como la esposa invisible de Dios, compuesta polos verdaderos creyentes de cualquier denominación de tol mundu, que solamente Dios conoz y trata, anque en delles ilesies nun s'almite a la comunión (Santa Cena) a miembros d'otra denominación cristiana.

Historia editar

 
Antiguu logo bautista alemán cola conseña bíblica que caracteriza a los bautistes del mundu: Un Señor, Una Fe, Un Bautismu.

Los bautistes orixinalmente defendíen la so posición como cristianos “Neo Testamentarios”, anque enforma tuvo que ver el so conceutu del Bautismu pa creyentes y por inmersión. El movimientu bautista surdió a empiezos del sieglu XVII n'Holanda ya Inglaterra, so la direición de John Smyth y Thomas Helwys, separatistes ingleses convencíos congregacionalistas, el que fundaron la Primer Ilesia Bautista en tierres holandeses, n'Ámsterdam en 1609, onde se bautizaron toos por inmersión. Nun foi hasta'l 1644 cola confesión de Londres que se fixeron oficiales los Principios Bautistes y el pensamientu propiu. En Norteamérica la Primer Ilesia Bautista establecióse en 1639 en Providence (Rhode Island) pol ministru anglicanu Roger Williams. Entós daquella defendíense principios como éstos, y anguaño munchos siguen en vixencia:

  • Bautismu per inmersión y pa creyentes.
  • El pactu de la gracia.
  • La vida espiritual interior.
  • La seguridá de la salvación.
  • Absoluta xebradura ente la Ilesia y l'Estáu.

Exemplos famosos de políticos bautistes (miembros activos de della ilesia bautista) son, ente munchos otros, Abraham Lincoln, Andrew Johnson, Harry S. Truman, Jimmy Carter y Bill Clinton. Y tamién prominentes pastores, escritores y predicadores, como Martin Luther King, Billy Graham, John Bunyan y Charles Spurgeon. Sicasí, munchos bautistes cuestionen la "calidá bautista" de delles d'estes figures.

Principios sofitaos editar

  • El señoríu de Xesucristu: esti principiu ye vital y del cual dependen tolos demás. Como declaró John Smyth en 1610 “namái Xesucristu ye Rei y Xuez de la ilesia y la conciencia”. Munchos bautistes al traviés de la historia ofrendaron les sos vides por esti principiu. Amás ye refugada toa xerarquía na ilesia fuera de Xesucristu. L'asamblea ye gobernada por líderes y siervos al serviciu de Xesucristu, empuestos pola Pallabra y na orientación del Espíritu Santu.[1]
  • La Biblia ye la única regla de fe y práutica: la Biblia ye'l llibru de Dios. Los bautistes defenden que tola Biblia ye pallabra de Dios, nella Dios revela la so voluntá pa los seres humanos y que ye superior a les tradiciones, les esperiencies y l'intelectu. Amás ye la única fonte d'autoridá y colla tendría de terminar tou discutiniu teolóxicu. (Fechos 17:10-12; II Timotéu 3:16-17; II Pedro 1:19-21)

Deféndese amás que los Llibros Deuterocanónicos nun fueron inspiraos por Dios, dada a les contradicciones atopaes con otros llibros como los Evanxelios, y amás nun se repara una instrucción clara atopada nel restu de los llibros.

  • El bautismu del creyente: la práutica del bautismu nun empezó con Xuan el Bautista en río Xordán, sinón que yera una práutica del pueblu xudíu para colos prosélitos, y simbolizaba el compromisu de ser fieles a la doctrina y a la Llei del pueblu de Dios. Sostienen que'l bautismu ye una ordenanza de Dios, que tou discípulu tien d'obedecer, siempres que seya posible; tien d'executase por inmersión, lo cual simboliza muerte con Cristu a la vida vieya y resurrección a la vida nueva. El bautismu por tanto debe de ser pa persones convertíes y convencíes de la realidá de Dios y de la vida nueva que Xesucristu ufierta. Debe ministrar el bautismu un ministru de la ilesia llocal. (Mateo 3:13-17; Romanos 6:4-5; Fechos 8:36,38-39; Efesios 2:8-9; Lucas 23:42-43; I Corintios 1:17; Colosenses 2:12)
  • Llibertá de conciencia: la llibertá de conciencia ye'l principiu bautista que defende'l derechu que tien cada ser humanu d'escoyer por sigo mesmu. Parte de la idea de qu'esti derechu foi-y concedíu por Dios, y poro, cualesquier que lo viole tará oponiéndose al mesmu Dios. Por esti principiu munchos morrieron al traviés de la historia, cuando la fe yera daqué impuesta y l'interpretación de la Biblia yera derechu esclusivu del papo y los sos líderes. Los padres de la ilesia declararon: “Queremos creer según el dictáu de la nuesa conciencia; como entendemos na Biblia y non polo qu'otros digan que tenemos de creer a palpu”. Esti principiu foi un gran apurra al protestantismu polo xeneral. (Xénesis 1:27, 3:22; Juan 1:12-13, 3:16, 10:27; Marcos 8:34, Romanos 14:3-12)
  • El gobiernu congregacional: la congregación local tien la máxima autoridá y poder de decisión, ensin depender d'otra ilesia, grupu d'ilesies, o persona dalguna, pa mandar el so destín. Esta en sí, ye la oportunidá que tien la comunidá de creyentes, por que los sos miembros tengan derechu a la participación plena en tómala de decisiones n'asuntos eclesiásticos, so la direición del señoríu de Xesucristu y según el modelu del Nuevu Testamentu. La ilesia en base a la so autonomía, decide sobre los asuntos trescendentes y non trescendentes, sintiendo que Xesucristu ye la cabeza, les Escritures, la orientación y el Espírito Santu'l so guía, que hai-y de llevar a toa verdá. Esti principiu dizse que nació colos anabautistas nel sieglu XVI; y en 1524 fueron publicaos dellos artículos qu'abogaben pol congregacionalismo. John Smyth, más tarde declaró que la misión de los líderes y vieyos yera supervisar, enseñar y predicar, pero la pallabra final teníala la congregación. (Fechos 6:1-7; I Pedro 2:9; Efesios 1:22, 4:15)
  • La Santa Cena: non yá creen que ye una ordenanza, sinón que tán definíos polos bautistes dellos conceutos teolóxicos:
  1. Nun ye un sagramentu con poder salvífico.
  2. Tien De ser para creyentes en plena comunión con Cristu y la so ilesia.
  3. Nun creen nes teoríes de:
  • La transubstanciación: De la ilesia católica, onde los elementos tresfórmense en cuerpu y sangre de Xesucristu y pueden comelo lliteralmente cola bendición del sacerdote.
  • La consubstanciación: Teoría de Martín Lutero, que plantega que de forma mística y espiritual el cuerpu y el sangre de Cristu, vienen a nós nel actu de la Santa Cena.
  • La presencia mística: Teoría de Calvino, paecida a la de Martín Lutero y que plantegaba qu'una gran bendición acompañaba a estos elementos y el cristianu participaba del cuerpu y del sangre de Cristu.

El reformador suizu Ulrico Zuinglio dixo: “nós identificamos cola cena simbólica del Señor”. Esti nun aceptaba les teoríes anteriores, creía que'l vinu y el pan yeren cenciellamente símbolos del cuerpu de Cristu partíu, y el sangre esparnao del Señor polos nuesos pecaos. Esta cena ye una ordenanza conmemorativa pa recordar la muerte de Cristu hasta la so venida. Los bautistes creen que Zuinglio ta no cierto y ta sofitada bíblicamente. (Mateo 26:17-29; I Corintios 11:23-26)

  • El sacerdociu de los creyentes: esti principiu remóntase a la dómina de Martín Lutero nel sieglu XV y afirma que tou creyente tien el derechu y privilexu inalienable de comunicase direutamente con Dios, por medio de Xesucristu, el que perdona los pecaos. Nun ye'l sacerdote o pastor que debe de perdonar los pecaos. Nengún home o institución tien de torgar qu'una persona avérese a Dios. Ye'l Espíritu Santu'l que ayuda pa tener comunión con Dios por medio de la so pallabra. Nel Primer Congresu de l'Alianza Bautista Mundial en 1905, el Rev. Edgar Youg Mullins espresó nel so mensaxe: “Tolos homes tienen iguales derechos d'accesu a Dios”. (I Pedro 2:4-5, 9-10; Juan 14:13-14; I Corintios 12:7,12; Hebreos 4:14-16)
  • Separación de la Ilesia y l'Estáu: según l'home tien dos naturaleces esencialmente: física y espiritual, tamién tienen d'esistir dos gobiernos que respuendan a diches necesidaes. El gobiernu material, ta representáu pol Estáu. El gobiernu ye una asociación d'individuos pa proteición y progresu de los intereses de los sos ciudadanos no físico y material; pero nada tien que ver col destín espiritual d'un pueblu. El gobiernu espiritual ta representáu pola Ilesia, a el que Xesucristu delegó la responsabilidá de velar pol destín espiritual, sobremanera de les almes; anque siempres que seya posible cúbrese toles árees del ser humanu, pero sobremanera la salvación de los homes perdíos. Nun s'acepta que l'Estáu interfiera y decida n'asuntos espirituales de la Ilesia. Y débese obedecer les lleis del gobiernu, hasta tantu estes non ente en contradicción cola fe y el compromisu col evanxeliu. (Fechos 5:29; Mateo 22:5-22)
  • La Gran Comisión: la evanxelización del mundu nun ye un derechu esclusivu d'un sector de la ilesia, como pastores, líderes y diáconos. Esta Gran Comisión de faer discípulos a toles naciones, ye un derechu y responsabilidá de tola ilesia. “Cada cristianu tien de ganar y discipular a otra persona, como yera normal qu'un profeta unxera al so socesor”.[2]

Bautismu del creyente editar

El bautismu del creyente ye una ordenanza que se lleva a cabu solo dempués de que'l que se bautiza profesara que Xesucristu ye'l Señor y Salvador y manifestara la intención d'un claru cambéu de vida. El bautismu ye'l símbolu de la purificación de los pecaos del bautizáu (de que foi fechu parte de la muerte y resurrección de Xesucristu). Les confesiones de fe bautistes entienden el bautismu como una espresión esterna del cambéu internu que yá s'efectuó. Los bautistes enfatizan el bautismu por inmersión completa. Impartir el pastor de la congregación, o cualesquier otra persona autorizada pola congregación. Esti mediu de bautismu tamién ye una representación de la muerte, la sepultura y la resurrección de Xesucristu[3]. El bautismu tamién se considera la identificación pública de la persona como cristianu y como miembru d'esa ilesia en particular y con muncha frecuencia ríquese como criteriu al acomuñar como miembru con derechu a votu con ilesies bautistes.

Los bautistes refuguen la práutica de bautizar a un naciellu porque creen qu'un padre nun puede tomar esa decisión d'obediencia en llugar del so fíu, sinón que lo tien que faer él mesmu a partir del so usu de razón. Solo una persona n'edá de responsabilidá ye elegible pal bautismu. Ésta nun ye una edá específica, sinón la edá en que la persona considérase penada de los sos pecaos y decide apurrir la so vida a Cristu.

Bautistes fundamentalistes editar

Anguaño la corriente Fundamentalista" (nun confundir el términu teolóxicu col usu que d'esta espresión faise apocayá) ye considerada la más influyente y de mayor crecedera en Estados Xuníos d'América, Méxicu, Cuba y otros países con fuerte presencia bautista. Nun ye una denominación como tala dientro de les ilesies bautistes, sinón una reacción conservadora al modernismu y a la relaxación del costumes dientro y fuera de la ilesia.

Los fundamentalistes estrémense pol so conservadorismu en cuestiones polítiques, sociales (refugu del albuertu, la homosexualidá, el divorciu, etc.) y relixoses (practiquen la llamada "separación bíblica", refugando la unión o l'ecumenismu con otres ilesies que nun tea basáu na fidelidá a les Escritures).

Según la definición dada nel Congresu Mundial de Fundamentalistes de principios de 1920, un fundamentalista ye un creyente "nacíu de nuevu" nel Señor Xesucristu que:

  • Cnsidera la Biblia como la única fonte inerrante, infalible y verbalmente inspirada Pallabra de Dios.
  • Cree lliteral y espiritualmente en tou lo que la Biblia diz (y por ello l'exemplu del refugu al evolucionismu).
  • Xulga toles coses a la lluz de les Escritures (la Biblia) y ye namái xulgáu poles mesmes.
  • Cree nes verdaes fundamentales de la fe cristiana histórica: La Trinidá, la Encarnación(nun sentíu de que solo'l Fíu de Dios, Jesus el Cristu'l verbu, foi fechu carne), la nacencia virxinal de Cristu, la muerte vicaria de Cristu, la resurrección corporal de Cristu, la so ascensión al Cielu y la so Segunda Venida, la Nueva Nacencia pente medies de la rexeneración espiritual de la persona al traviés del Espíritu Santu, la Resurrección de los santos pa vida eterna y la de los impíos pa xuiciu final y castigu eternu nel infiernu, la comunión colos santos, los cuales son el Cuerpu de Cristu.
  • Procura fidelidá práutica a la fe cristiana na vida cotidiana, nel trabayu, familia y la sociedá, y enfotu en predicala a toa criatura de pallabra y col exemplu.
  • Denuncia y separación de toa negación eclesiástica de dicha fe, de too compromisu col error y toa contemporización col mundu y de toa apostasía de la Verdá.
  • Delidia ardientemente pola fe que "foi dada una vegada a los santos".

Apocayá, debíu al mal usu que los medios dieron al términu "fundamentalismu" (de cuñu cristianu conservador) les bautistes fundamentalistes empezaron a llamase a si mesmos: "Conservadores", "Fundamentales" o "Ilesies Bíbliques".

Referencies editar