Historia d'América del Norte

Groenlandia editar

La prehistoria de Groenlandia ye la historia repitida d'inmigraciones inuit dende les tierres d'América del Norte. Según les sagues nórdiques, Groenlandia ye afayada hacia l'añu 900 pol navegante noruegu Gunnbjörn. Mientres la década de 980, los viquingos asitiaos n'Islandia fueron los primeres visitantes europeos de Groenlandia, esplorando la despoblada mariña sudoccidental de la isla. En 1536, Dinamarca y Noruega xuniéronse oficialmente, y Groenlandia empezó a ser considerada más una dependencia danesa que noruega. Anguaño, el gobiernu llocal groenlandés preséntase como una nación inuit. Los nomes de llugares en danés fueron remplazados por nomes locales. Godthåb, el centru de la civilización danesa na isla, agora llámase Nuuk, la capital d'un gobiernu práuticamente soberanu. En 1985 establecióse la bandera de Groenlandia, a partir de los colores de la bandera de Dinamarca. Sicasí, el movimientu en busca d'una soberanía total inda nun ganó consensu.

Canadá editar

Los primeros habitantes de la rexón fueron diversos pueblos provenientes de Siberia, que llegaron al traviés del Estrechu de Bering, y un pocu más tarde llegaron los últimos pueblos inuit (esquimales) provenientes d'Asia (ver amerindios de Canadá). Nel sieglu XVIII, españó un conflictu ente Francia y Gran Bretaña que s'arrobinó a les colonies; esi conflictu terminó con una victoria británica. En 1763, col Tratáu de París, la Nueva Francia pasó a ser una colonia británica. Pocos años dempués, Gran Bretaña oficialmente reconoció'l derechu civil francés y garantizó la llibertá relixosa y llingüística de la población de fala francesa de Canadá. En 1982, tuvo llugar una importante reforma constitucional: la Llei d'América del Norte británica de 1867 y les sos numberoses enmiendes pasaron a ser la Llei constitucional de 1982, actual Constitución de Canadá. Estos últimos años, los quebequenses pronunciáronse sobre la cuestión de la unidá nacional. Dos veces, una en 1980 y otra en 1995, votaron en referendos sobre la soberanía de la provincia. La mayoría llograda nes votaciones tuvo a favor de la continuación de Quebec en Canadá.

Estaos Xuníos editar

Bermudes editar

Atribúyese'l descubrimientu a Juan Bermúdez, de Palos de la Frontera, Huelva, España, posiblemente en 1503. Tornó en 1515, nun intentaron atracar pola mor del mal tiempu.

El primer asentamientu producir en 1609 por colonos ingleses que se dirixíen a Virginia. Mientres una nube, el barcu llamáu Sía Venture dixebrar del restu de la flota y topetó colos petones, tola tripulación salvóse, dempués construyeron dos barcos y el capitán dirixir a Virginia nuevamente. Inglaterra interesar nel archipiélagu y en 1612 unvió un contingente de 60 colonos.

Les islles fueron arrendaes a los Estaos Xuníos como base militar en 1941 por 99 años. En 1995 les bases estauxunidenses fueron clausuraes y en 2002 devolvieron les tierres de les sos bases.

Les Bermudes tán so supervisión del Comité de Descolonización de les Naciones Xuníes.

Méxicu editar

Méxicu prehispánicu ye un periodu de la historia del país anterior a la conquista y colonización española a partir de 1521. Ye necesariu esclariar que Méxicu ye un Estáu modernu que les sos fronteres fueron afitaes a mediaos del sieglu XIX. Poro, la historia mexicana de la dómina prehispánica ye la historia de los pueblos que vivieron nesi territoriu, non la historia del estáu mexicanu na dómina precolombina.

La historia prehispánica de Méxicu empieza cola llegada de los sos primeros pobladores. Sobre'l poblamientu d'América propunxéronse numberoses hipótesis, pero la que cunta con mayor aceptación y evidencia de sofitu señala que los humanos entraron al continente al traviés de Beringia mientres la dómina de les glaciaciones. Esta teoría ta demostrada por estudios recién d'ADN basaos nos haplogrupos del cromosoma Y (ADN-Y) y los haplogrupos del ADN mitocondrial (ADNmt). La dómina en qu'esto asocedió ye motivu de bancia ente quien defenden la teoría del poblamientu tempranu y la del poblamientu tardíu. Nel casu de Méxicu, dellos autores quixeron ver evidencia que sofita la primera, como los afayos d'El Cedral (San Luis Potosí), a los que s'atribúi una antigüedá de 33 mil años

Acta Solemne de la Declaración d'Independencia de l'América Septentrional


Referencies editar

Enllaces esternos editar