Horticultura

(Redirixío dende Horticultor)

La horticultura ye la ciencia, la teunoloxía y los negocios envueltos na producción d'hortolices con destín al consumu. La horticultura ye la téunica del cultivu de plantes que se desenvuelven en güertos. El términu provién etimolóxicamente de les pallabres llatines hortus (xardín, güerta, planta) y cultura ("cultivu"), ye dicir «cultivu en güertes».

Güerta nuna pequeña propiedá rural en Avaré, São Paulo, Brasil.

Acordies cola Sociedá Internacional de Ciencies Hortícolas (ISHS) la horticultura inclúi a la floricultura (producción de flores de corte y ornamentales), olericultura, fruticultura, especies arumoses y melecinales.[1]

Carauterístiques editar

El horticultores trabayen nel espardimientu de les plantes, meyora de les colleches y abonos de los plantíos herbales. El horticultores ameyoren el rendimientu de les colleches, la so calidá y el so valor nutricional y la so resistencia a los cambeos ambientales. Utilízase la xenética como una ferramienta fundamental nel desenvolvimientu de plantes que puedan sintetizar molécules químiques pa emplegales na llucha contra plagues, enfermedaes y maleces.

Árees d'estudiu editar

Nos países de fala inglesa, y considerando el términu "Horticulture" como les práutiques que se realicen nun güertu, la Sociedá Internacional pa les Ciencies Hortícolas (ISHS), indica que la horticultura entiende cinco árees adicionales d'estudiu:

  • floricultura (inclúi producción y mercadéu de plantes y flores cortaes con fines ornamentales).
  • olericultura (inclúi producción y mercadéu de les hortolices, sían de fueya, raigañu, tubérculu o frutu).
  • fruticultura (inclúi producción y mercadéu de les frutes).
  • Arumoses, melecinales y perfumíferas inclúi la producción de plantes como lavanda, lemon grass, etc.
  • Arboricultura (inclúi'l cultivu d'árboles con fines ornamentales).
  • fisioloxía post-collecha (entiende'l caltenimientu de la calidá y prevención de la degradación y perda de les colleches).

Sicasí, en países de fala hispana, el términu "Horticultura" designa l'estudiu y práutiques efectuaes nun güertu con especies herbales que'l so destín ye l'alimentación humano (hortolices de fueya o de frutu, por casu), ente que la "Fruticultura" designa l'estudiu y práutiques realizaes nun güertu establecíu con especies maderices y semileñosas (árboles y arbustos frutales productores de frutes).

Industria editar

El horticultores pueden trabayar pa la industria, l'Estáu o instituciones educatives. Son inxenieros agrícoles, vendedores, propietarios de negocios al per menor, trabayadores de campu n'espardimientu d'especies o cultivadores especialistes nun determináu grupu de plantes (fruta, verdures, ornamentales y verde), inspeutores de colleches, conseyeros espertos na producción de colleches, especialistes nun determináu cultivu, cuidadores de plantes, científicos investigadores y profesores.

Los cursos d'enseñanza universitaria que completen la Horticultura son: biolóxiques, botánica, entomoloxía, químiques, matemátiques, xenética, fisioloxía, estadística, informática y ciencia de la comunicación. Los cursos de Botánica y horticultura inclúin: materiales de plantes, espardimientu de plantes, cultivu de texíos vexetales, producción de colleches, manexu de les colleches, abonu de les plantes, polinización, abonu pa la collecha, entomoloxía, fitopatoloxía, económiques y mercadéu. Delles especialidaes de ciencies hortícolas riquen d'un "máster" (MS) o graduación post-doctoral (PhD).

Ver tamién editar

Bibliografía editar

Tratáu Práuticu d'Horticultura, M. Guedi, G. Sasias y C. Chesne, Ed. Omega (2011).

Referencies editar

  1. «Sociedá Internacional de Ciencies Hortícolas» (inglés). Consultáu'l 18 de mayu de 2015.

Enllaces esternos editar