Institutu Español d'Oceanografía

L'Institutu Español d'Oceanografía (IEO) ye un organismu públicu d'investigación español dedicáu a la oceanografía y al asesoramientu del gobiernu nes materies de la so competencia.[1] Dende xunu de 2010 la so direición recái en Eduardo Balguerías Guerra.

Institutu Español d'Oceanografía
Instituto Español de Oceanografía (es)
institutu d'investigación y organismo público de investigación (es) Traducir
Llocalización
Sede cai Corazón de María
Direición España
Forma xurídica Organismo autónomo (es) Traducir
Historia
Fundación17 abril 1914
Organigrama
Presidente Eduardo Balguerías Guerra
Participación empresarial
Organización matriz Conseyu Superior d'Investigaciones Científiques
Ministerio de Ciencia e Innovación (es) Traducir
Ministerio de Educación y Ciencia de España (es) Traducir
Ministerio de Ciencia y Tecnología de España (es) Traducir
Ministerio de Agricultura, Pesca y Alimentación (es) Traducir
Ministeriu de Fomentu
Forma parte de
Formáu por Centro Oceanográfico de Coruña (es) Traducir
Q105595187 Traducir
Centro Oceanográfico de Canarias (es) Traducir
Centro oceanográfico de Santander (es) Traducir
Centro Oceanográfico de Vigo (es) Traducir
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Funciones editar

Ye un organismu autónomu, clasificáu como Organismu Públicu d'Investigación, dependiente del Ministeriu d'Economía y Competitividá. Les sos funciones son d'investigación científica y d'asesoramientu téunicu y respaldu al gobiernu. Funcionalmente estrémase en tres árees, respeutivamente dedicaes a los recursos pesqueros, l'acuicultura y el caltenimientu del mediu marín.

La so publicación principal ye'l Boletín. Institutu Español d'Oceanografía, una revista científica de resultaos que se publicar, con distintes cabeceres, dende 1916.

L'Institutu empobina les sos investigaciones preferentemente a los problemes relativos a la esplotación de los recursos pesqueros y a la contaminación, siendo otra de les sos funciones l'asesoramientu de les alministraciones públiques tocantes a la xestión racional y la proteición del mediu marín. Como organismu del gobiernu, representa a España nes negociaciones internacionales, incluyíes les billaterales con países como Mauritania, Marruecos, Canadá… en que los sos bancus afaenen los pesqueros españoles; como nes multillaterales, nel senu de les diverses comisiones internacionales.

Medios editar

Como organismu nacional, cuenta con una rede de centros distribuyida. La sede central atópase en Madrid, y cuenta amás con centros en La Coruña, Cádiz, Fuengirola (Málaga), Xixón (Asturies), Palma de Mallorca, San Pedro del Pinatar (Murcia), Santander, Tenerife y Vigo. Amás tien plantes d'esperimentación en cultivos marinos n'El Bocal (Santander), Mazarrón (Murcia), Tenerife y Vigo.

Amás d'otres embarcaciones menores, l'Institutu tien una flota de dellos buques oceanográficos (B/O) d'ente 14 y 65 metros d'eslora: Lura (14,3 m d'eslora), J.Mª. Navaz (15,8 m), José Rioja (15,8 m), Francisco de P. Navarro (30,5 m), Ramón Margalef (46,7 m) y Ánxeles Alvariño (46,7 m).

En cooperación col Institutu Francés d'Investigación pa la Esplotación del Mar (IFREMER), el IEO contribuyó a financiar la construcción del buque de 75 metros d'eslora Thalassa. Esti buque ta xestionáu por IFREMER, siendo utilizáu dos meses al añu pol IEO.

Historia editar

El IEO foi fundáu en 1914 por Odón de Bon, partiendo de la integración de la Estación de Bioloxía Marina de Santander, fundada en 1886 y dependiente de la Universidá de Valladolid, el llaboratoriu de Porto Pi (Mallorca), qu'él mesmu creara en 1906, dende la so posición de catedráticu de la Universidá de Barcelona, y l'estación de Málaga. Nesi momentu sumáronse dos nuevos llaboratorios, el de Vigo y el de Santa Cruz de Tenerife.

L'Institutu pasó tiempos difíciles mientres la Guerra Civil, y nes décades siguientes, operando con recursos mínimos pero calteniendo la presencia d'España nos organismos internacionales.

A partir de los últimos años de la década de 1970, los recursos y les atribuciones volviéronse más importantes, ampliándose la plantía significativamente en 1986.

A lo llargo de la so hestoria'l IEO dependió de bien diversos ministerios, tando, en 2016, adscritu a la Secretaría d'Estáu d'Universidaes ya Investigación del Ministeriu d'Economía y Competitividá.

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar