Jordan Grand Prix foi un constructor irlandés de Fórmula 1 que fixo'l so debú en 1991 y compitió hasta 2005. La escudería debe'l so nome al so dueñu, el tamién irlandés Eddie Jordan.

Jordan Grand Prix
Situación
Estáu Reinu Xuníu
Datos
Tipu Formula One team (en) Traducir

Cambiar los datos en Wikidata

Jordan tuvo una curtia etapa como pilotu nos 70, dempués de lo que dirixó esitosos equipos en Fórmula 3 y en Fórmula 3000, so la denominación de Eddie Jordan Racing. La so escudería llogró'l campeonatu de pilotos de F3000 en 1989, con un prometedor Jean Alesi al volante.

Primeros años editar

 
Eddie Jordan.

L'ésitu del equipu nes categoríes inferiores inspiró la creación d'un programa de Fórmula 1 na temporada 1991. Jordan contrató al veteranu italianu Andrea de Cesaris y al belga Bertrand Gachot por qu'ocuparen los asientos titulares de los sos autos, que nesi entós yeren impulsaos por motores Ford. La escudería tuvo un debú auspicioso nel so primer añu, rematando quinta nel campeonatu de constructores, con De Cesaris ocupando la novena posición nel de pilotos. Gachot, pela so parte, nun remató la temporada col equipu pos foi condergáu a prisión por afrellar a un taxista. El belxicanu foi reemplazáu primeramente por Michael Schumacher, quien debutó na máxima categoría, pero dempués d'una carrera foi contratáu por Benetton. Sicasí, l'ésitu costó-y caru a Eddie Jordan que tuvo d'utilizar los menos costosos motores Yamaha pal Jordan 192 coche col que corrieron en 1992. Colos veteranos Mauricio Gugelmin y Stefano Modena al volante, l'equipu penó por llograr un puntu, daqué que solo asocedió na última carrera del campeonatu.

1993 deparó nuevos cambeos, unu de los cualos foi la contratación d'un nuevu provisor de impulsores, Hart. Per otra parte, l'equipu encaró la temporada con dos nuevos pilotos, Ivan Capelli y el debutante brasilanu Rubens Barrichello. Capelli dexó Jordan tres dos carreres, dempués de lo que Rubens tuvo a otros 5 pilotos como compañeros d'equipu na temporada. L'equipu ameyoró llevemente, llogrando un total de 3 puntos nel añu, y amosáronse delles señales d'estabilidá al anunciase a la fin de la temporada la contratación d'Eddie Irvine, un ex piloto de Jordan na F3000.

 
Jordan 191.

Barrichello y Irvine tuvieron presentes al entamu de la temporada 1994, al igual que los motores Hart, anque l'irlandés nun tuvo'l meyor de los empiezos, yá que foi suspendíu por 3 carreres por maniobres peligroses. El brasilanu llogró'l primer podiu de la escudería nel Gran Premiu del Pacíficu, pero casi se mata na siguiente carrera, en San Marín, tres un impresionante accidente nes práutiques. Sicasí, l'equipu sobreponer a estes dificultaes y remató nel 5º llugar del campeonatu de constructores. Barrichello, nuna notable actuación, llogró amás la primera pole position pal equipu y remató 6º nel campeonatu de pilotos.

Jordan empezó a utilizar los motores Peugeot A10 3.0 V10 en 1995 pal so el modelu Jordan 195. Nel Gran Premiu de Canadá d'esi añu, tanto Irvine como Barrichello remataron nel podiu, al ocupar el segundu y el tercer llugar respeutivamente. Esa carrera representó lo meyor del equipu nuna temporada opaca pero sicasí sólida, na cual ocupó'l 6º llugar del campeonatu de constructores.

Irvine dexó la escudería en 1996, pa formar parte de Ferrari xunto a Michael Schumacher, polo que l'esperimentáu Martin Brundle ocupó'l so llugar. Jordan nun llogró podios na temporada, pero una seguidilla de cuartos llugares dexáron-y llograr nuevamente'l 5º llugar de la copa de constructores.

Ascensu de finales de los 90 editar

1997 marcó l'añu de la partida de los pilotos que fueren titulares hasta l'añu anterior. Barrichello partió escontra l'acabante constituyir Stewart Grand Prix; Brundle, pela so parte, tresformar nuna comentarista de televisión de la categoría. Eddie Jordan reemplazar col italianu Giancarlo Fisichella y l'alemán Ralf Schumacher. Tres podio y un quintu llugar nel campeonatu de constructores, consolidaron al equipu na máxima categoría.

En 1998, l'equipu realizó la so contratación más resplandiosa al faese colos servicios del ex campeón mundial Damon Hill, un conocíu de Jordan de la F3000. Tamién se realizó la sustitución de los motores Peugeot colos Mugen Honda. Hasta mediaos de la temporada, la escudería nun anotara un solu puntu. Sicasí, les coses diben ameyorar escontra fines d'añu: nel Gran Premiu de Bélxica d'esi añu, l'equipu llogró la so primer victoria, y la que sería la postrera de les 20 de Damon Hill na máxima categoría. Pa completar, Ralf remató la carrera nel segundu llugar, siendo esi'l primer casu en qu'un equipu llogra la so primer victoria y al empar un 1-2. L'equipu remató nel 4º llugar de la copa de constructores.

Otru pupilu de la dómina de Jordan na F3000 foi l'encargáu de reemplazar a Ralf Schumacher en 1999: Heinz-Harald Frentzen. La temporada foi una verdadera velea pa Hill, pero tou lo contrario para Heinz-Harald Frentzen. Dos victories dexáron-y al alemán ocupar el tercer llugar del campeonatu de pilotos, ente que la escudería llogró la mesma posición nel de constructores col Jordan 199, el coche más esitosu na historia de la escudería.

Resultaos de Crisis editar

 
Nick Heidfeld pilotando'l Jordan Ford EJ14.

Hill retirar al rematar la temporada, siendo reemplazáu por Jarno Trulli nel 2000. Trulli ameyoró lo fecho por Hill na temporada anterior, pero sicasí Frentzen nun pudo repitir les sos resultancies y l'equipu remató nel 6º llugar al terminar l'añu.

Trulli y Frentzen tuvieron presentes pa la temporada 2001, pero esta vegada con motores distintos, una y bones l'equipu empezó a usar los impulsores Honda regulares. Foi un añu amargosu pa Frentzen, que tuvo de vencer el so llugar a un Jean Alesi que taba dando los últimos pasos de la so carrera. Trulli, en tantu, llogró puntuar en delles carreres, dexando al equipu rematar nel quintu llugar de la copa de constructores, como tantes otres vegaes na so historia.

Jordan reorganizar en 2002, cola vuelta de Fisichella[1] y la contratación del xaponés Takuma Satō,[2] influyida en gran parte pol sofitu de Honda a la escudería. Nengún de los dos pilotos tuvo al altor de les mires, y l'equipu remató nel 6º llugar del campeonatu de constructores.

Honda dexó l'equipu en 2003 pa concentrase na so alianza con BAR, polo que Jordan tuvo de recurrir a los impulsores Ford Cosworth. Ralph Roblen foi'l nuevu compañeru de Fisichella.[3] El desempeñu del equipu na temporada foi unu de los más probes de los que se recuerda na historia recién de la Fórmula 1. Namái Minardi tuvo un peor añu que Jordan, anque Eddie Jordan pudo festexar la cuarta victoria de la historia del so equipu. El trunfu producir so circunstancies escepcionales, nun GP de Brasil que tuvo d'encurtiase pola agua. Fisichella, que cruciara la llinia de llegada nun meritoriu segundu llugar, foi declaráu ganador delles selmanes dempués por una protesta presentada ante la FIA.[4] Fora d'esti eventu, nengunu de los pilotos llogró tener ésitu na temporada.

El 2004 atopó a un equipu Jordan coles sos finances alicaídas, una infraestructura anticuada y un escasu personal téunico cola marcha de dos persones claves, l'inxenieru Gary Anderson y el Diseñador Xefe Henri Durand. El futuru taba llenu d'incógnites, anque apaeció'l sofitu financieru del reinu de Bahrein, qu'incluyeron mensaxes solidarios en capar-motor del EJ14 de cada gran premiu. Tocantes a los pilotos, la escudería fichó a dos nuevos promeses pa la temporada: l'alemán Nick Heidfeld, que venía dende Sauber, y el debutante italianu Giorgio Banzáu que cuntaba con patrocinadores necesarios pa Jordan.[5] Sicasí, Banzáu sería reemplazáu a mediaos de la temporada por Timo Glock, por cuenta de cuestiones comerciales y al so baxu rendimientu. L'equipu nun amosó ameyoramientos en tol añu, confirmándose'l so status d'equipu del fondu de la parrilla.

Depués de la decisión de Ford de poner a Cosworth a la venta, Eddie Jordan atopar ensin un provisor de motores pal 2005. Toyota apaeció como una posible solución, ufiertando abastecer motores idénticos a los de los sos Toyota Racing.[6] Los pilotos fueron Narain Karthikeyan y Tiago Monteiro.[7] Nuevamente, Jordan nun foi competitivu y namái pudo superar a Minardi, anque llograron un podiu gracies a la non participación de los coches con neumáticos Michelin nel Gran Premiu de los Estaos Xuníos de 2005.[8]

Venta a Midland editar

 
Narain Karthikeyan nel GP d'Estaos Xuníos de 2005, yá so control de Midland.

Tres quince años na Fórmula 1, la escudería foi vendida al grupu rusu Midland en xineru de 2005, quien camudaron la denominación a Midland F1 Racing.[9] En 2006, Midland reemplazó'l diseñu mariellu por unu nuevu en colloráu y gris, mientres s'oyíen rumores de venta, que finalmente se peracabaron con cuenta de temporada cola marca de coches neerlandesa Spyker como nueva propietaria y siendo renombrada como Spyker F1. A finales de la temporada de 2007, el grupu neerlandés vendió la escudería al consorciu Orange India, lideráu por Vijay Mallya, quien rebautizó de nuevu l'equipu como Force India. L'equipu caltién les instalaciones (fábrica y túnel de vientu) y gran parte del personal de la etapa Jordan Grand Prix, siendo los máximos responsables téunicos James Key como Direutor Téunicu y Mark Smith como Diseñador Xefe. Esti postreru foi unu de los trés diseñadores del verde Jordan 191 onde debutó Michael Schumacher na Fórmula 1.

Pilotos que corrieron pa Jordan Grand Prix editar

Añu !width="150"|Pilotu 1 Pilotu 2
1991 Andrea de Cesaris Bertrand Gachot
Michael Schumacher
Roberto Moreno
Alessandro Zanardi
1992 Mauricio Gugelmin Stefano Modena
1993 Ivan Capelli
Thierry Boutsen
Marco Apicella
Emanuele Naspetti
Eddie Irvine
Rubens Barrichello
1994 Rubens Barrichello Eddie Irvine
Aguri Suzuki
Andrea de Cesaris
1995 Rubens Barrichello Eddie Irvine
1996 Rubens Barrichello Martin Brundle
1997 Ralf Schumacher Giancarlo Fisichella
1998 Damon Hill Ralf Schumacher
1999 Damon Hill Heinz Harald Frentzen
2000 Heinz Harald Frentzen Jarno Trulli
2001 Heinz Harald Frentzen
Ricardo Zonta
Jean Alesi
Jarno Trulli
2002 Giancarlo Fisichella Takuma Sato
2003 Giancarlo Fisichella Ralph Roblen
Zsolt Baumgartner
2004 Nick Heidfeld Giorgio Banzáu
Timo Glock
2005 Tiago Monteiro Narain Karthikeyan

Resultaos editar

Referencies editar

  1. «Fisichella va retornar a Jordan por trés años». El Mundo (22 d'agostu de 2001).
  2. «Jordan signs Takuma Sato» (inglés). Grand Prix (10 d'ochobre de 2001).
  3. «Jordan signs Ralph Roblen» (inglés). Motorsport.com (6 de febreru de 2003).
  4. «2003 Brazilian Grand Prix» (inglés). Fórmula 1 (6 d'abril de 2003).
  5. «Banzáu, compañeru de Heidfeld en Jordan». La Voz de Asturias (14 de febreru de 2004).
  6. Europa Press (16 de payares de 2004). «Toyota va facilitar los sos motores a Jordan». AS.
  7. «Jordan confirma los sos pilotos». Mundo Deportivo:  p. 49. 4 de febreru de 2005. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/PUB/2005/02/04/EMD20050204049MDP.pdf. 
  8. Antoni López Tovar (20 de xunu de 2005). «Ecclestone anuncia dures sanciones a los rabeliscos». La Vanguardia:  p. 56. http://hemeroteca-paginas.lavanguardia.com/LVE05/PUB/2005/06/20/LVG200506200561LB.pdf. «Monteiro, terceru, taba exultante». 
  9. «Oficial - Midland compra Jordan». GPUpdate (24 de xineru de 2005).

Enllaces esternos editar