Sauber F1 Team

(Redirixío dende Sauber)

Sauber F1 Team (dende 2018, como Alfa Romeo Sauber F1 Team por cuenta de la firma d'un alcuerdu téunicu cola empresa matriz de Ferrari, Alfa Romeo)[1] ye una escudería de Fórmula 1 con base en Hinwil, Suiza.[2] El so nome deber al dueñu y ex direutor de la escudería, Peter Sauber. La primer temporada na que l'equipu compitió na categoría foi la de 1993, y en 2005 foi vendíu a BMW, que-y lo devolvió a Peter Sauber al acabar la temporada 2009, quien finalmente lo vendió a Longbow Finance, S.A., a media temporada 2016 dempués de munches especulaciones sobre la situación financiera del equipu.

Sauber F1 Team
Sauber F1 Team
Situación
Estáu Suiza
Datos
Nome oficial Sauber
Tipu constructor de Fórmula 1 (es) Traducir
Fundáu en1970

Web oficial
BMW Sauber Sauber Alfa Romeo y BMW Sauber
Cambiar los datos en Wikidata

Antes del so ingresu a la Fórmula 1, Sauber participó n'otres categoríes, como por casu nos campeonatos suizu ya internacional y nel Campeonatu Mundial de Resistencia, onde consiguió una gran victoria nes 24 hores de Le Mans de 1989 y el títulu mundial nesa temporada (1989) y na siguiente (1990).

Coches deportivos editar

Dende los años 70 Sauber construyía autos deportivos. Dempués d'usar el motor Mercedes V8 turbo, convertir nel equipu oficial de Mercedes Benz, alicando la lleenda de les Fleches de Plata. Ganaron les 24 Hores de Le Mans y el Campeonatu Mundial de Resistencia en 1989 y 1990) lluchando contra los Porsche y Jaguar. Xunto con otros, pilotos como Heinz-Harald Frentzen, Michael Schumacher, Karl Wendlinger, Jochen Mass, Jean-Louis Schlesser y Mauro Baldi corrieron pa Sauber.

 
Sauber/Mercedes C9 (#63) ganador absolutu de les 24 Hores de Le Mans de 1989.

Sauber participó nun númberu de campeonatos antes de la so entrada a la Fórmula Unu, como campeonatos de deportivos Suizos ya internacionales y les 24 Hores de Le Mans. El primer auto de Sauber, el C1, foi construyíu en 1970. Sauber, en collaboración con Mercedes, ganaron la carrera de les 24 Hores de Le Mans en 1989, y el Campeonatu Mundial de Resistencia en 1989 y 1990 col Sauber C9.

En marzu de 1992 saltó la noticia de que Sauber participaría na Fórmula 1.[3]

El 20 de xunetu de 2016 anuncióse que la firma d'inversión suiza, Longbow Finance, mercaba tantu a Peter Sauber como a Monisha Kaltenborn el 100% de les sos aiciones del equipu, lo que fizo que Longbow Finance sía l'únicu propietariu de Sauber. Pascal Picci anuncióse como'l presidente de la xunta. Kaltenborn caltiénse como direutora del equipu y CEO de Sauber. L'adquisición per parte de Longbow Finance trai consigo una serie d'especulaciones sobre'l futuru de Sauber. L'equipu tuviera en problemes financieros mientres los últimos años, y de cutiu nun podía pagar los sueldos de los miembros del equipu a tiempu.

Primer etapa na Fórmula 1 (1993-2005) editar

 
El Sauber C12 de 1993.

Sauber debutó en 1993 en preparando la so monoplaza faciendo tests mientres los últimos meses de 1992.[4] Los primeros años del equipu fueron de continuu cambéu de motores (Ilmor, Mercedes, Ford)[5] hasta la llegada de los patrocinios de la marca de bébores Red Bull y de la petrolera malaya Petronas en 1995. Esa inestabilidá nun foi torga por que los sos pilotos llograren puntos yá dende la so primer apaición.

Dase la circunstancia de que l'equipu suizu caltenía estrechos venceyos con Ferrari, al puntu que munchos lo consideraben un "terrén de pruebes" de la escudería italiana. Sauber utilizaba motores diseñaos por Ferrari, y caxes de cambéu construyíes por Sauber Petronas; llogrando monoplaces práuticamente idénticos a los utilizaos pola escudería del cavallino rampante.

Foi a partir de 1997 cuando empezó la so lligadura téunica con Ferrari,[6] que duraría hasta 2005. Mientres esos 9 años, l'equipu suizu llicenciaba práuticamente tolos componentes que pueden llicenciase de les máquines de Maranello, ya inclusive tenía a dellos inxenieros d'esa escudería na so plantía. Munchos destacaron les bultables semeyances ente los xasis de Sauber y Ferrari, anque nun esistieron acusaciones oficiales al respeutive de esta tema (La FIA establez que cada equipu tien de diseñar el so propiu xasis). Tantu yera asina, que se consideraba a Sauber un segundu equipu o "equipu satélite" de Ferrari.[7]

 
Heinz-Harald Frentzen nel Sauber C22.

En respuesta a esto, nel equipu suizu resaltábase'l fechu de que la escudería invirtió una importante cantidá de dineru nun túnel de vientu en Hinwil, y nuna supercomputadora d'altu rendimientu destinada a ameyorar l'aerodinámica de les sos monoplaces, elementos de los que l'actual equipu inda dispón.[8]

L'equipu completó la so meyor temporada en 2001. Magar cuntar con dos pilotos inespertos como Nick Heidfeld y Kimi Räikkönen, llograron la cuarta posición nel mundial de constructores.[9]

Sicasí, a partir de 2004, los venceyos de Sauber con Ferrari fuéronse debilitando. L'equipu de Peter Sauber alliniar coles otres escuderíes con al respeutive de los cambeos de reglamentu que se plantegaron a la fin de la temporada 2004. Tamién se comentó que participara pal intentu fallíu del Grand Prix World Championship, una supuesta categoría paralela a la F1. La so última temporada como equipu priváu, la de 2005, foi abondo probe, yá que namái superó a dos escuderíes en claru cayente como Jordan y Minardi.

El resume d'esta primer etapa resulta un tanto decepcionante, yá que l'equipu suizu nunca ganó una carrera nin llogró una pole position. Ello ye que los sos meyores resultaos fueron seis terceros llugares y dos salíes na primer fila de la parrilla de salida. Anque hai que destacar que Sauber yera un equipu priváu, ensin les ferramientes de 'xigantes' como'l mesmu Ferrari o McLaren; y que del equipu suizu salieron dellos pilotos de sonadía como Heinz-Harald Frentzen, Nick Heidfeld, Kimi Räikkönen o Felipe Massa.

Cambéu de dueñu editar

Na temporada 2005, BMW anunció la compra del equipu, anque decidió caltener el nome por respetu a los fans, trabayadores ya inclusive el mesmu Peter Sauber, que tuvo un papel d'asesor nel entós nuevu equipu empobináu por BMW. El nuevu nome de la escudería foi BMW Sauber.[10]

El 8 de xunu de 2008, BMW Sauber consigue la so primer victoria gracies al pilotu polacu Robert Kubica nel Gran Premiu de Canadá.[11]

El 20 de xunetu de 2016 anuncióse que la firma d'inversión suiza, Longbow Finance, mercó a Peter Sauber el 66,6% y a Monisha Kaltenborn el restu de les aiciones del equipu que remanaben dende'l 2012,[12] lo que fizo qu'a partir d'esi momentu Longbow Finance sía'l propietariu de Sauber al 100%. Pascal Picci anuncióse como'l presidente de la xunta ente que Kaltenborn s'hai caltién como la direutora del equipu y CEO de Sauber. L'adquisición per parte de Longbow Finance sigue a una serie d'especulaciones sobre'l futuru de Sauber. L'equipu tuviera en problemes financieros mientres los últimos años, de cutiu nun podía pagar los sueldos de los miembros del equipu a tiempu.[13][14]

Regresu como equipu independiente (2010-2016) editar

Cuatro años dempués, y cola retirada de BMW de la Fórmula 1, l'equipu suizu finalmente volvió competir en 2010, anque tuvo de faelo utilizando'l nome de BMW Sauber. De toes formes, como dixo Peter Sauber, yera por un asuntu reglamentariu y diba ser daqué temporal.[15] En 2011, l'equipu vuelve denominase Sauber F1 Team.

2010 editar

 
Kobayashi col C29 mientres los llibres del GP de Malasia.
 
De la Rosa nel GP d'Alemaña.

El 29 de xunetu de 2009, BMW Sauber anunció la retirada del mundial de F1 al terminar la temporada 2009.[16] Tres esti anunciu, BMW punxo en venta al equipu, que la empresa Qadbak diba mercar por aproximao 80 millones d'euros, pero por cuenta de que la empresa foi retenida por un tribunal por delitos de fraude, Peter Sauber fíxose nuevamente cargu del equipu.[17] Sauber inscribir pa la temporada 2010 utilizando motor y transimisiones de Ferrari y nuevamente con Peter Sauber como direutor del equipu.[18] Tres la oposición de que lo mercara tamién Lotus Racing per parte de Campos Meta y Williams, l'equipu quedóse fora temporalmente; pero tres la retirada de Toyota, Sauber tenía posibilidaes de retornar como constructor en 2010.

Finalmente, el día 3 d'avientu de 2009, la FIA anunció que Sauber ocuparía la plaza llibre de Toyota.[19] El día 17 d'avientu, la escudería suiza confirmó'l fichaxe del pilotu xaponés Kamui Kobayashi, de 23 años, que corrió con Toyota los dos últimes carreres de la temporada anterior en sustitución del mancáu Timo Glock y que realizó un bon papel en dambes participaciones;[20] y el día 3 de xineru de 2010, surdió la primicia de que Pedro Martínez de la Rosa sería'l compañeru d'equipu de Kobayashi al mandu del segundu monoplaza de la escudería de Hinwil.[21]

Mientres los tests ivernizos, el C29 paecía un coche fiable y con nivel; sicasí, mientres la temporada, el rendimientu foi bastante fluexu. El 12 d'abril, Peter Sauber realiza unes desafortunaes declaraciones en contra de los sos pilotos, argumentando una supuesta falta d'adaptación.[22] Nel equipu ye sabíu'l calter de Peter n'esviar l'atención frente a los sos patrocinadores por cuenta de la baxa fiabilidá y escasu rendimientu amosáu nel so coche respeuto al restu de la parrilla nes primeres carreres de 2010.

Tres el GP d'Italia, n'acabando la carrera, falar d'una xunta nel motorhome del equipu Sauber, de la que Pedro Martínez de la Rosa salió daqué cafiante; y a posteriori empezóse a abarruntar pola presencia de Nick Heidfeld nel paddock mientres el fin de selmana. El martes 14 de setiembre, pela mañana, confirmóse oficialmente que Nick Heidfeld ocuparía'l puestu de Pedro Martínez de la Rosa dende'l GP de Singapur hasta final de temporada.[23] L'equipu ameyoró nes últimes carreres y remató la so temporada de regresu con 44 puntos y un 8ᵘ puestu en constructores.[24]

2011 editar

 
Sergio Pérez al volante del Sauber C30.

Esteban Gutiérrez (de 19 años) foi confirmáu pol equipu Sauber como nuevu pilotu de pruebes y de reserva. El 4 d'ochobre de 2010, anuncióse qu'otru pilotu mexicanu, Sergio Pérez, competiría na temporada 2011 de Fórmula 1 col equipu xunto con Kamui Kobayashi.[25][26] Asina, convertir nel primer mexicanu en trenta años que compite na Fórmula 1, desque lo fixera Héctor Alonso Rebaque.

Con estes incorporaciones, la xigante mexicana de telecomunicaciones Telmex entra na máxima categoría como patrocinador, según Claro y Telcel -toes elles parte de Carso Global Telecom, pertenecientes a Carlos Slim (el segundu home más ricu del mundu)-. Otru patrocinadores mexicanos son Tequila Cuervo y Cholula, el conglomeráu suizu/mexicanu Apasco y la transnacional xaponesa NEC Corporation.[27]

El 28 de xunetu de 2011, el Sauber F1 Team confirma a los sos trés pilotos pa la temporada 2012 de Fórmula 1: "Checu" Pérez, Kamui Kobayashi y Esteban Gutiérrez como pilotu de pruebes y de reserva.[28]

Sauber termina la temporada nun discretu séptimu llugar con 44 puntos.[29] Kobayashi llogra 30 y Pérez 14 nel so añu de debú.[29] La meyor posición del equipu foi'l 5ᵘ puestu en Mónacu per parte de Kobayashi.[30]

2012 editar

 
'Checu' Pérez acesmando a Alonso pol lideralgu del GP de Malasia 2012.
 
Kamui Kobayashi nel GP de Canadá.

L'equipu suizu empezó con fuercia la temporada del 2012 col Sauber C31. Nel GP d'Australia, dambos pilotos (Kobayashi y Pérez), rematen la competición nel "top 10"; y Checu llogra'l segundu llugar nel GP de Malasia.[31] Este foi'l primer podiu de Sauber dende la era BMW (específicamente'l GP de Brasil de 2009, onde Robert Kubica remató en segundu puestu).[32]

El 10 d'abril del 2012, Peter Sauber (69 años), anuncia de manera extra oficial que la persona que la sustituyirá dempués del so retiru ye l'austriaca d'orixe indiu, Monisha Kaltenborn, actual CEO del equipu helvéticu.[33][34]

Pal GP de China nel equipu Sauber teníense munches esperances, una y bones dambos autos pasaron a la Q3, Kobayashi en terceru y Pérez n'octavu puestos, pero a la fin Kamui queda en décimu y Checu n'undécimu con una collecha d'un puntu.[35] La bona noticia ye que'l xaponés llogra la vuelta rápida del circuitu de Shanghai col Sauber C31.[36]

Dempués de 4 frustrantes carreres (China, Baréin, España y Mónacu), tan solo un quintu puestu n'España de Kobayashi, Sauber torna al podiu col tercer llugar de Checu Pérez nel GP de Canadá y el novenu llugar de Kamui, colo que l'equipu suizu suma 17 pervalibles puntos nel campeonatu del 2012.[37]

Pal GP d'Alemaña l'equipu Sauber llogra una gran resultancia. Kobayashi llogra la meyor posición de la so carrera na F1. Empecipia del puestu 12 y termina 4°. Orixinalmente concluyera 5°, pero una penalización de 20 segundos a Vettel upó-y a la 4ª plaza. Pela so parte, Checu Pérez empecipia nel puestu 17 y conclúi na sesta posición, otorgando a Sauber un total de 18 puntos pal campeonatu.[38][39]

Tres dos pruebes ensin resultancies positives (anque non pola so culpa en Bélxica, onde dambos coches viéronse envolubraos nun incidente provocáu por Romain Grosjean qu'arruinó la meyor sesión clasificatoria del equipu suizu na so historia, con Kamui 2º y Sergio 4º), Sauber vuelve rellumar en Monza, onde una agresiva estratexa de Pérez (con un primera stint de 30 vueltes) da-y el tercer podiu (2º) de la temporada al pilotu y al equipu. Pela so parte Kobayashi crucia la meta en novena posición por que el equipu suizu colleche 20 puntos totales.[40] Dempués d'una discreta fin de selmana en Singapur, na carrera de Xapón tocó-y el vez de xubise per primer vegada al podiu a Kobayashi, siendo terceru en casa, mientres Pérez sufre un trompu y tien qu'abandonar.[41]

El 11 d'ochobre de 2012 formalízase, con efeutu inmediatu, el pasu de Monisha Kaltenborn a xefe d'equipu, en sustitución de Peter Sauber. L'austriaca d'orixe indiu convertíase asina na primer muyer qu'ostenta dichu cargu na máxima categoría.[42]

Finalmente, l'equipu cierra la temporada con un rendimientu y unes resultancies radicalmente ameyoraes: 126 puntos, dos vueltes rápides (China y Mónacu), 4 podios (Malasia, Canadá, Italia y Xapón) y 13 participaciones na Q3.[43][44][45][46]

El 5 d'avientu de 2012, los editores de la páxina d'internet F1 al día asitien a Sauber como'l tercer meyor equipu de F1 del 2012. Según el portal de la web los editores votaron y puntuaron a los equipos basándonse puramente na so forma de trabayar, tantu na pista como na fábrica, lo mesmo que de cara a los medios de comunicación, dexando a un llau los ésitos mientres l'añu, esto ye, la forma de trabayar como equipu y encaxando caúna de les distintes pieces de la estructura.[47]

2013 editar

 
Nico Hülkenberg al volante del Sauber C32.
 
Esteban Gutiérrez nel GP de Malasia.

Pa la temporada 2013 de Fórmula 1, Sauber pierde a Sergio Pérez, quien decidió fichar por McLaren.[48] Pela so parte, la escudería de Hinwil anunció la contratación de Nico Hülkenberg como primer pilotu[49] y, darréu, confirmóse la promoción d'Esteban Gutiérrez al segundu volante titular. El pilotu de pruebes va ser l'holandés Robin Frijns.[50][51]

L'equipu Sauber anunció'l 3 de xineru de 2013 que la presentación de la so nuevu monoplaza, el C32, sería'l 2 de febreru na base del equipu en Hinwil, Suiza. El desenvolvimientu de la monoplaza yá empezó a ser públicu n'avientu, cuando Sauber foi'l primer equipu en confirmar que pasaren tolos crash test obligatorios de la FIA, al empar qu'afirmaben que taríen col coche nos primeros entrenamientos de pretemporada en Xerez.[52][53] El nuevu monoplaza yera casi dafechu gris, similar a los coches del equipu de mediaos de los años 1990.[54]

Sauber tuvo un decepcionante debú n'Australia (cuando se cumplíen 20 años del so debú na categoría en Sudáfrica), yá que Nico Hülkenberg nun pudo salir a la carrera por cuenta de un problema col suministru de carburante y Esteban Gutiérrez terminó en 13º llugar. La fortuna camudó nel GP de Malasia, onde Nico Hülkenberg consiguió terminar 8º nuna dura prueba; y en China sumó otru puntu más pal equipu. Pero nes 4 siguientes pruebes nun consiguieron llograr más unidaes, amosándose bien pocu competitivos y poniendo de manifiestu que'l Sauber C32 taba lloñe de les prestaciones del C31, siendo'l 10ᵘ puestu lo máximu que podríen llograr na primer parte del campeonatu. Sauber incorporó delles meyores aerodinámiques al so coche nel Montmeló,[55] pero nun fueron abondos como pa remontar el vuelu. Pela so parte, Esteban Gutiérrez nun tuvo a l'altor de esperar mientres les primeres pruebes del calendariu, yá que nun pudo puntuar. La escudería suiza volvió sumar un puntu nun caóticu GP de Gran Bretaña, gracies a la 10ª posición de Nico Hülkenberg, resultancia que repitió nel GP d'Alemaña. A mediaos de temporada, anunciábase la marcha del diseñador Matt Morris, que foi sustituyíu por Éric Gandelin.[56]

El 1 de xunetu, Monisha Kaltenborn reconoz que l'equipu traviesa una difícil situación económica: El desenvolvimientu de la monoplaza ta deteníu y hai problemes pa pagar puntualmente a los provisores. Pa solucionalo, Sauber atópase buscando patrocinadores de forma urxente.[57][58] Finalmente consiguen llegar a un alcuerdu con tres empreses de Rusia que garanticen el so futuru.[59] Coles mesmes, incorporar al equipu'l nuevu pilotu Sergey Sirotkin gracies a un programa de desenvolvimientu.[60]

Nel GP d'Italia, Nico Hülkenberg consigue clasificar nuna escelente 3ᵉʳ posición na parrilla, y acaba la carrera en 5ᵘ puestu. En Singapur, los pilotos de Sauber clasifiquen 10º y 11º, llogrando dos puntos más gracies a la 9ª plaza de Nico Hülkenberg. La meyora del coche rescampló en Corea, con un paquete especial d'actualizaciones, onde dambos pilotos entraron na Q3 y Nico Hülkenberg terminó nuna fantástica 4ª posición que dexa que Sauber supere a Toro Rosso nel campeonatu.[61] Finalmente, Gutiérrez llogró los sos primeros puntos en Suzuka, siendo la única vegada que Sauber puntuó con dambos coches en 2013. Nico Hülkenberg volvió puntuar nos dos últimes carreres y Sauber llogró'l 7ᵘ puestu nel campeonatu de constructores gracies a una importante evolución na segunda parte del añu.[62]

2014 editar

El 13 d'avientu de 2013, Sauber anuncia a Adrian Sutil como unu de los sos pilotos en 2014;[63] y una selmana dempués, confírmase la continuidá d'Esteban Gutiérrez[64] y que Sergey Sirotkin va ser el pilotu reserva,[65] al que darréu se sumó Giedo van der Garde.[66]

Na primer prueba del calendariu'l conxuntu suizu queda a les puertes de los puntos (11º y 12º). Sicasí, el rendimientu del C33 cai en picáu a partir del GP de Malasia, viéndose ente equipos más modestos como Marussia o Caterham y ensin poder puntuar nuna sola prueba, lo que supón la peor temporada de la so historia.[67] Sauber tuvo delles oportunidaes pa puntuar, pero esmucir por distintos factores. Nuna carrera caótica en Mónacu, Esteban Gutiérrez puntuara a cencielles con llegar a la meta, pero tocó un guardarraíl y tuvo qu'abandonar. Nel GP d'Hungría, cola intervención de l'agua, Adrian Sutil quedar a les puertes de los puntos, yá que foi 11º a menos d'un segundu de Jenson Button, el 10º clasificáu. El pilotu alemán tuvo otra gran oportunidá n'Austin, onde arrincó dende'l novenu puestu, pero foi arolláu por Sergio Pérez na primer vuelta.

A la fin, Sauber nun consigue nengún puntu en tola temporada, acabando l'equipu últimu nel campeonatu de constructores xunto con Caterham, siendo la peor temporada de la so historia, y la primera en nun sumar puntos.[68]

2015 editar

El 1 de payares de 2014, Sauber anuncia la llegada de Marcus Ericsson para 2015,[69] ente que 4 díes más tarde confírmase'l fichaxe de Felipe Nasr, qu'apurre'l patrociniu del Bancu do Brasil, pa ser el so compañeru.[70] L'equipu tuvo un fantásticu debú en Melbourne, terminando colos sos dos coches nos puntos (5º y 8º), circunstancia que se repitiría nel GP de China. Sicasí, a partir d'ende Sauber entró en barrena, sumando namái 2 puntos nes 5 siguientes carreres.

El 1 de xunetu de 2015, Mark Smith yera confirmáu como nuevu direutor téunicu.[71] De la mesma el 23 de xunetu de 2015, l'equipu confirma la continuidá de los sos dos pilotos l'añu próximu.[72]

Sauber terminó la temporada siendo'l 8º equipu gracies a los sos 36 puntos.

2016 editar

La temporada anterior tuvo marcada pola situación llegal ente Sauber y los sos trés pilotos con contratu pa 2015: Marcus Ericsson, Felipe Nasr y Giedo Van der Garde. Sicasí l'asuntu nun se quedó ende. Anguaño Adrian Sutil denunció tamién qu'él tenía contratu pa ser titular en 2015. La demanda xube a los 3,5 millones de francos suizos.[73]

Per otra parte, Sauber comunicó que Raffaele Marciello nun va ser más pilotu reserva del equipu, quedando esi puestu vacante.[74]

El 14 de marzu de 2016, el direutor téunicu de Sauber Mark Smith anuncia qu'abandona'l so puestu por motivos familiares.[75]

El 20 de xunetu de 2016, confírmase l'adquisición del equipu Sauber per parte de Longbow Finance S.A.[76]

2017 editar

El 7 de payares de 2016, Sauber anunció'l regresu de Jorg Zander como nuevu direutor téunicu a partir del 2017,[77] cuando utilizaría motores Ferrari del añu anterior.[78] Marcus Ericsson foi confirmáu un añu más como pilotu del equipu suizu, ente que Pascal Wehrlein reemplazó a Felipe Nasr.[79] Sicasí, nos dos primeros Grandes Premios, Antonio Giovinazzi susituyó a Pascal Wehrlein por una mancadura d'esti postreru.[80]

Nel Gran Premiu d'España, Pascal Wehrlein remató 8º con una estratexa a una parada y consiguió 4 puntos pal equipu. Más tarde, nel Gran Premiu d'Azerbaixán, Wehrlein consiguió otru puntu tres una carrera lloca, pero n'Hungría, McLaren Honda consiguió 9 puntos y Sauber volvió ser el décimu y postreru clasificáu, posición que caltendría hasta'l final.

2018 editar

En 2018, l'equipu se renombra como Alfa Romeo Sauber F1 Team frutu d'un alcuerdu de collaboración téunicu y comercial col fabricante italianu,[1] anque van siguir llevando motores y caxes de cambéu de Ferrari, esta vegada actualizaos. Los pilotos van ser Charles Leclerc y Marcus Ericsson.[81]

Monoplaces en Fórmula 1 editar

La siguiente galería amuesa los distintos modelos utilizaos por Sauber en Fórmula 1.

  • 1993-1997
  • 1998-2003
  • 2004-2012
  • 2013-2017
  • 2018-

Resultaos en Fórmula 1 editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Axencia EFE (29 de payares de 2017). «formular-1-de-la mano-de-sauber/20171129/nota/3650956.aspx Alfa Romeo torna a la Fórmula 1 de la mano de Sauber». W Radio.
  2. «Sauber» (inglés). Fórmula 1.
  3. «Peter Sauber confirma la so llegada a la F-1». Mundo Deportivo:  p. 38. 22 de marzu de 1992. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1992/03/22/MD19920322-038.pdf. 
  4. Sasselli, Alfons (5 de payares de 1992). «Sauber preparar nel Circuit». Mundo Deportivo:  p. 46. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1992/11/05/MD19921105-046.pdf. 
  5. Gurt, Pere (20 de xineru de 1995). «Ford enseña les sos armes pa 1995». Mundo Deportivo:  p. 46. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1995/01/20/MD19950120-036.pdf. 
  6. «Nicola Larini, con Sauber-Ferrari». Mundo Deportivo:  p. 42. 30 de payares de 1996. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD01/HEM/1996/11/30/MD19961130-042.pdf. «L'equipu Sauber y Ferrari anunciaron llegar a un alcuerdu de collaboración téunica». 
  7. Romojaro, Raúl (26 de payares de 2004). «Sauber aprovecha les ventayes de los Michelin». AS.
  8. Puigdemont, Oriol (14 de xineru de 2008). «El vientu nun engañar». El País.
  9. «Clasificaciones de 2001 Formula 1». GPUpdate.
  10. Clemente, Joaquim (23 de xunu de 2005). «BMW merca Sauber y va tener equipu en Fórmula 1». Cinco Días.
  11. Miquel, Carlos (9 de xunu de 2008). «La táctica estremó a Alonso del trunfo». AS.
  12. Benson, Andrew (16 de mayu de 2012). «Peter Sauber transfers shares to Monisha Kaltenborn» (inglés). BBC News. BBC.
  13. Sauber F1 team announces change of ownership. http://www.motorsport.com/f1/news/sauber-f1-team-announces-change-of-ownership-800401/. 
  14. ANALYSIS: KALTENBORN REMAINS AT THE HELM AS SAUBER SECURES F1 FUTURE WITH NEW BACKERS. https://www.jamesallenonf1.com/2016/07/analysis-kaltenborn-remains-at-the-helm-as-sauber-secures-f1-future-with-new-backers/. 
  15. Miquel, Carlos (1 de febreru de 2010). «De la Rosa lidera la renacencia de Sauber». AS.
  16. Payá, Rafa (30 de xunetu de 2009). «BMW va retirar al acabar la temporada». AS.
  17. Axencia EFE (27 de payares de 2009). «BMW viende'l so equipu de Fórmula 1 a Peter Sauber». Marca.
  18. Blancafort, Raymond (15 de setiembre de 2009). «Sauber va ser el sustitutu de Sauber-BMW». Mundo Deportivo:  p. 41. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2009/09/15/EMD20090915041MDP.pdf. 
  19. Europa Press (3 d'avientu de 2009). «Sauber va ocupar la plaza de Toyota nel próximu Mundial». El Mundo.
  20. Axencia EFE (17 d'avientu de 2009). «Sauber ficha a Kamui Kobayashi». Marca.
  21. Miquel, Carlos (20 de xineru de 2010). «De la Rosa vuelve competir con Sauber». AS.
  22. «Sauber esperaba más de De la Rosa y Kobayashi». Mundo Deportivo:  p. 45. 13 d'abril de 2010. http://hemeroteca-paginas.mundodeportivo.com/EMD03/PUB/2010/04/13/EMD20100413045MDP.pdf. 
  23. «rosa-en-sauber.html Nick Heidfeld sustitúi a De la Rosa en Sauber». La Vanguardia (14 de setiembre de 2010).
  24. «Mundial de constructores 2010 - Clasificación escuderíes». El Mundo.
  25. Sanza, Miguel A. (4 d'ochobre de 2010). «Sauber confirma a Sergio Pérez como segundu pilotu en 2011». F1 al día.
  26. «Sauber anueva a Kobayashi pa 2011; callo sobre De la Rosa». Car and Driver The F1 (7 de setiembre de 2010).
  27. Payá, Rafa (1 de febreru de 2011). «Sauber presentó'l C30 'azteca' de Pérez y Kobayashi». AS.
  28. «Sauber F1 Team confirms trio of drivers for 2012» (inglés). sauberf1team.com (28 de xunetu de 2011). Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xunetu de 2012.
  29. 29,0 29,1 «Clasificaciones de 2011 Formula 1». GPUpdate.
  30. «FORMULA 1 GRAND PRIX DE MONACO 2011» (inglés). Fórmula 1 (29 de mayu de 2011).
  31. García, Miguel Ángel (25 de marzu de 2012). «El 'Checu' doctórase». Marca.
  32. «FORMULA 1 GRANDE PREMIU PETROBRAS DO BRASIL 2009» (inglés). Fórmula 1 (18 d'ochobre de 2009).
  33. «Sauber tendría la primer xefa de F1». Televisa Deportes (10 d'abril de 2012).
  34. «Checu Pérez tendría xefa». central deportiva (10 d'abril de 2012).
  35. «2012 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX» (inglés). Fórmula 1 (15 d'abril de 2012).
  36. «2012 FORMULA 1 UBS CHINESE GRAND PRIX» (inglés). Fórmula 1 (15 d'abril de 2012).
  37. «FORMULA 1 GRAND PRIX DU CANADA 2012» (inglés). Fórmula 1 (10 de xunu de 2012).
  38. «FORMULA 1 GROSSER PREIS SANTANDER VON DEUTSCHLAND 2012» (inglés). Fórmula 1 (22 de xunetu de 2012).
  39. «Fórmula 1/GP d'Alemaña.- Vettel (Red Bull), sancionáu, termina quintu en Hockenheim». Europa Press (22 de xunetu de 2012).
  40. Pinu, Ángel (9 de setiembre de 2012). «Sergio Pérez: "Esmolecíame que los neumáticos esmorecieren de sópitu"». F1 al día.
  41. Pinu, Ángel (7 d'ochobre de 2012). «asimilé--todavia-dificil-creer/ Kamui Kobayashi: "Nun lo asimilé inda, ye malo de creer"». F1 al día.
  42. «Monisha Kaltenborn va ser la primer muyer direutora d'un equipu de Fórmula 1». Antena 3 (11 d'ochobre de 2012).
  43. P. Corona, Daniel (25 de payares de 2012). «Balance GP de Brasil F1 2012 - equipu Sauber». Car and Driver The F1. Consultáu'l 27 de payares de 2012.
  44. «2012 F1 qualifying data» (inglés). F1 fanatic.
  45. Collantine, Keith (10 d'avientu de 2012). «All change at Sauber after strong season» (inglés). F1 fanatic. Consultáu'l 10 d'avientu de 2012.
  46. Gorbe, Daniel (16 d'avientu de 2012). «Analís F1 2012: Sauber, pura inestabilidá». F1 al día. Consultáu'l 16 d'avientu de 2012.
  47. «Los 5 meyores equipos de la temporada 2012 de Fórmula 1». F1 al día (5 d'avientu de 2012).
  48. Europa Press (28 de setiembre de 2012). «Sergio Pérez ficha por McLaren y Hamilton colar a Merced». Cadena SER.
  49. «Sauber confirma'l fichaxe de Hulkenberg». Marca (31 d'ochobre de 2012). Consultáu'l 31 d'ochobre de 2012.
  50. Castillo, César (23 de payares de 2012). «OFICIAL: Esteban Gutierrez va ser pilotu titular de Sauber pa 2013.». Camaroons F1. Consultáu'l 23 de payares de 2012.
  51. Fernández, Juanjo (23 de payares de 2012). «Oficial: Esteban Gutiérrez va correr pa Sauber en 2013, y Robin Frijns va ser pilotu reserva». F1 al día. Consultáu'l 23 de payares de 2012.
  52. Fernández, Juanjo (3 de xineru de 2013). «Sauber va presentar el C32, la so nuevu monoplaza, el 2 de febreru en Hinwil». F1 al día. Consultáu'l 3 de xineru de 2013.
  53. «Sauber va presentar el C32 el día 2 de febreru». Magacín Racing (4 de xineru de 2013). Consultáu'l 4 de xineru de 2013.
  54. Axencia EFE (2 de febreru de 2013). «Esteban Gutiérrez y Nico Hulkenberg presenten el nuevu Sauber C32». Antena 3. Consultáu'l 3 de febreru de 2013.
  55. «Sauber va estrenar un nuevu alerón traseru en Montmeló». Magacín Racing (3 de mayu de 2013).
  56. Straw, Edd (27 de xunu de 2013). «Sauber designer Matt Morris to leave team» (inglés). Autosport. Haymarket Group.
  57. Corcuera, Alejandro (1 de xunetu de 2013). «Los problemes económicos de Sauber aumenten: busquen patrocinador pa recuperase». Car and Driver The F1. Consultáu'l 1 de xunetu de 2013.
  58. «Hulkenberg not paid by struggling Sauber» (inglés). motorsport.com (1 de xunetu de 2013). Consultáu'l 1 de xunetu de 2013.
  59. Grau, Pablo (15 de xunetu de 2013). «Trés empreses ruses aseguren el futuru al llargu plazu de Sauber na F1». F1 al día.
  60. Gorbe, Daniel (15 de xunetu de 2013). «Vetrov, manager de Sirotkin, confía en ver al so representáu nel C32 en dalguna sesión d'entrenamientos llibres». F1 al día.
  61. Straw, Edd (8 d'ochobre de 2013). «Sauber lifted by passing Toro Rosso in the F1 standings» (inglés). Autosport. Haymarket Group. Consultáu'l 8 d'ochobre de 2013.
  62. Collantine, Keith (6 d'avientu de 2013). «Sauber fall to seventh despite late-season surde» (inglés). F1 fanatic. Consultáu'l 8 d'avientu de 2013.
  63. «Adrian Sutil colar a Sauber». Cadena SER (13 d'avientu de 2013). Consultáu'l 13 d'avientu de 2013.
  64. «anu-mas-con-sauber Gutiérrez, un añu más con Sauber». Diariu de Yucatán (21 d'avientu de 2013). Consultáu'l 21 d'avientu de 2013.
  65. «Sergei Sirotkin robla como piloto probador de Sauber». GPUpdate (21 d'avientu de 2013).
  66. «L'holandés Van der Garde, pilotu reserva de Sauber». Marca (21 de xineru de 2014).
  67. «Pointless season 'embarrassing' for Sauber - report» (inglés). motorsport.com (26 de mayu de 2014). Consultáu'l 28 de mayu de 2014.
  68. Collantine, Keith (2 d'avientu de 2014). «Sauber's growing plight should set alarm bells ringing» (inglés). F1 fanatic. Consultáu'l 3 d'avientu de 2014.
  69. «Marcus Ericsson va correr en Sauber en 2015». Antena 3 (1 de payares de 2014).
  70. «Felipe Nasr va ser pilotu de Sauber en 2015». Marca (6 de payares de 2014).
  71. Noble, Jonathan (1 de xunetu de 2015). «Sauber noma a Mark Smith como direutor téunicu». motorsport.com.
  72. «Sauber anueva a Ericsson y Nasr». Sport (23 de xunetu de 2015).
  73. «Sutil demanda a Sauber». Velocidá Total (15 de xineru de 2016).
  74. «ser-pilotu-ferrari/ Raffaele Marciello yá nun va ser piloto Ferrari». Velocidá Total (21 de xineru de 2016).
  75. «mundial-4977628 Sauber quedar ensin direutor téunicu en víspores del Mundial». Sport (15 de marzu de 2016).
  76. «fresco-pa-l'equipu-sauber.html Bocanada d'aire fresco pal equipu Sauber». Mundo Deportivo (20 de xunetu de 2016).
  77. Benson, Andrew (7 de payares de 2016). «Jorg Zander: Sauber appoint Swiss as new technical direutor» (inglés). BBC Sport. BBC.
  78. Sanz, Miguel (7 d'ochobre de 2016). «Sauber va montar el motor Ferrari de 2016 en 2017». Marca.
  79. Sanz, Miguel (16 de xineru de 2017). «Sauber confirma'l fichaxe de Wehrlein». Marca.
  80. Viaplana, Josep (25 de marzu de 2017). «Giovinazzi sustitúi a Wehrlein en Sauber por motivos de salú». Sport.
  81. Axencia EFE (2 d'avientu de 2017). «Charles Leclerc y Marcus Ericsson van ser los pilotos de Sauber en 2018». W Radio.

Enllaces esternos editar