José María de Cervantes y Velasco

militar mexicanu (1785–1856)

José María Gómez de Cervantes y Altamirano de Velasco Padilla y Obando (1785Ciudá de Méxicu – 1856Ciudá de Méxicu) foi Conde de Santiago de Calimaya y Marqués de Salinas, miembru de dos antigües families criollas de la Nueva España, formaba parte de la clase alta de la élite mexicana de la dómina. Foi un oficial de l'Armada Mexicana, quien robló'l Acta d'Independencia del Imperiu Mexicanu el 28 de setiembre de 1821 xunto col so hermanu Miguel Jerónimo de Cervantes y Velasco y tíu Juan María Cervantes y Padilla, Agustín de Iturbide y otres 33 persones.

José María de Cervantes y Velasco
oficial Armada de México, Méxicu (es) Traducir

Vida
Nacimientu Ciudá de Méxicu1785
Nacionalidá España
Bandera de Méxicu Méxicu
Muerte Ciudá de Méxicu1856 (70/71 años)
Familia
Hermanos/es Miguel Jerónimo de Cervantes y Velasco
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu militar
Cambiar los datos en Wikidata
Escudu d'Armes del conde de Santiago de Calimaya

Familia editar

Yera fíu d'Ignacio Gómez de Cervantes y Doña Marina Altamirano de Velasco, condesa de Santiago de Calimaya y Marquesa de Salinas. El títulu de Condes de Santiago de Calimaya foi creáu alredor de 1616 pol Rei Felipe III. El so orixe remontar a la Casa de Velasco.

La caña de la familia Velasco llegó a la Nueva España en 1590, col Virréi don Luis de Velasco y Castiella. El so gobiernu foi bien recordáu porque tuvo a favor de la lliberación de los indios esclavizados de forma illegal y de l'abolición de la encomienda. Esta familia construyó'l Palaciu de los Condes de Santiago de Calimaya y anguaño ye'l Muséu de la Ciudá de Méxicu.

Don José María tuvo casáu dos vegaes; primero con Doña María Michaus y Oroquieta y dempués con Doña Ana Ozta y Cotera, Marquesa de Rivascacho. Cola segunda esposa tuvo dos fíos.

El primeru de los sos fíos foi José María Cervantes Ozta, quien heredó'l títulu de la so madre y dempués de casase con Doña Madalena Ayestarán, tuvo de la mesma dos fíos: a don Ignacio Cervantes Ayestarán, l'últimu conde de Santiago de Calimaya antes de la independencia de Méxicu, que se casó con Carmen Cauz y nun tuvo descendientes.

La so segunda fía foi Guadalupe Cervantes Ayestarán, quien se casó con Don Francisco Cauz. Si nun esistiera la independencia, los sos fíos heredaren el títulu.

Carrera editar

José María Cervantes y Velasco entró como capitán a la Real Armada Española en 1810 nos Batallones de Patriotes Distinguíos de Fernandu VII, creaos pol Virréi Francisco Javier Venegas. En 1813 foi nomáu coronel.

Los Batallones de Patriotes Distinguíos de Fernandu VII crear pa caltener la tranquilidá y orde na capital y pa cualesquier otru interés del rei. Lluchaben principalmente contra insurrecciones rebalbes. Arrexuntaben a les elites locales y principalmente a les urbanes, y convidaben a participar a cualquier home mayor de 16 años que tuviera'l dineru abondo pa cubrir la so mantención y pa portar l'uniforme al serviciu del rei.

En 1815, nos Batallones, lluchó del llau del exércitu realista, que yera'l bandu creáu en contra de la Independencia Mexicana en defensa de la Monarquía española. En 1821, formó parte de les tropes que peracabaron la Independencia. Robló l'acta d'Independencia del Imperiu Mexicanu

Semeya editar

La so semeya ye parte de la coleición del Muséu de Brooklyn, pero nun ta espuestu. La firma apaez como “ Ygnacio Ayala pto. Mo. 1802”, pero según la esperta n'arte colonial María Concepción Amerlinck, ye atribuyíu a Ignacio Remigio Ayala, autor de la semeya de Manuel Valdés y otros trabayos que formaben parte en 1807 del conventu de La Mercé na Ciudá de Méxicu.

La semeya mide 83.82 por 63.8 centímetros (33.00’’ x 25.12’’) ta pintáu n'oleu sobre llenzu. Enseña la imaxe de Cervantes cola parte de riba de la so cabeza rapada, usando una casaca de seda verde y un chalecu blancu bordáu con flores al estilu Neoclásicu, con encaxe, volantes y mangues. Na manzorga lleva un sombreru y la mano derecha ta dientro de la casaca al altor del corazón, “una postura común nes semeyes d'homes nesa dómina”, según el Muséu de Brooklyn.

Bibliografía editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar