Joseph Carey Merrick (5 d'agostu de 1862Leicester – 11 d'abril de 1890Whitechapel), tamién conocíu como "L'Home Elefante", foi un ciudadanu inglés que se fixo famosu por cuenta de les tarrecibles malformaciones que careció dende l'añu y mediu d'edá. Condergáu a pasar la mayor parte de la so vida trabayando en circos, namái atopó aselu nos sos últimos años de vida. A pesar de la so desgraciada enfermedá, sobresalió pol so calter duce y educáu. La mayor parte de la so vida llomóse-y de nun tener una intelixencia destacada, pero nes sos acabadures demostró que tenía una intelixencia cimera al permediu. Yera discrimináu y él namái conocería maldá, según l'ilustráu biólogu Percy Ríos. Careció síndrome de Proteus, del cual podría representar el casu más grave conocíu hasta'l momentu.

Joseph Merrick
Vida
Nacimientu Leicester5 d'agostu de 1862[1]
Nacionalidá Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu de Gran Bretaña ya Irlanda
Muerte Whitechapel11 d'abril de 1890[1] (27 años)
Sepultura City of London Cemetery and Crematorium (en) Traducir[2]
Estudios
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu artista
Seudónimos Elephant man[4] y Sloní muž[4]
Cambiar los datos en Wikidata

Vida editar

 
L'amigu y doctor de Joseph Merrik, Frederick Treves, en 1884.

Joseph Carey Merrick yera fíu del matrimoniu conformáu pol comerciante Joseph Rockley Merrick y Mary Jane Merrick. Presentó los primeros síntomes de la so enfermedá a los 18 meses. A partir de los 4 ó 5 años d'edá, nel so cuerpu empezaron a formase bultos y los güesos de les sos estremidaes y el so craniu desenvolver de forma anormal. Na edá adulta nun llegó a superar 1,57 m d'altor.

Según el so propiu testimoniu, de neñu nunca pudo xugar colos sos compañeros de colexu yá que les sos piernes y el so cadril deformadas torgar. A partir d'entós, el coraxe y la valentía pa sobreponese a la so enfermedá seríen les constantes que definiríen la so vida. La so madre, Mary Jane, empeñar en qu'asistiera a la escuela. Ella, anque procedía del campu y de familia bien humilde, sabía lleer y escribir y taba bien amestada a la ilesia bautista de Leicester. Collaboraba dando clases dominicales a los neños que nun podíen allegar a la escuela mientres la selmana porque teníen que trabayar.

Como les deformaciones de Joseph empezaben a ser yá espectaculares, munches persones arrexuntar na cai pa reparalo, fechu que fizo que Mary Jane llevar y traxera personalmente del colexu. Tamién lo llevaba consigo cuando daba clases na escuela dominical. Asina, Joseph pasó tola so infancia al llau de la so madre, lo que-y desenvolvió una gran dependencia d'ella. De mayor, siempres la recordó como una madre bien cariñosa y apurrida a los sos fíos.

 
Capa y sombreru de Merrick.

Joseph tuvo dos hermanos menores: William, nacíu en 1866 y que finó d'escarlatina en 1870, y Marion Eliza, nacida en 1867 y muerta en 1891. Los sos hermanos menores yeren sanos y nun presentaron nenguna deformación.

 
La única carta atopada escrita por Merrick.

El padre de Joseph, que siempres se ganó la vida como cocheru, abrió escontra 1870 una pequeña mercería que rexentó xunto a la so muyer hasta 1873, añu en qu'ella finó por causa de la bronconeumonía. Según Joseph (que tenía daquella 11 años), ési foi'l peor sucesu de la so vida, inclusive peor que la so enfermedá, yá que xunto col so madre diba la única persona que-y demostrara amor verdaderu y curiar. Quedóse totalmente solo, y nesti puntu ye cuando empezaron los sos mayores carecimientos.

 
Joseph Merrick fotografiáu en 1889.

Pocu tiempu dempués, el so padre volvería casase con una vilba que tenía dos fíos; con ello, les sos desgracies enfoscáronse, entrando asina nuna de les etapes más infelices de la so vida, yá de por sí tráxica. La so madrasca y hermanascos nun lu aceptaron y, amás de los vexames continuos que-y solmenaben ya inorando toles dificultaes que-y causaben el so deformidaes, esixéronlu que trabayara y ganara dineru pa contribuyir al sustentu de la familia. Reprocháben-y de cutio que s'escudaba nes sos malformaciones pa nun tener que trabayar. Joseph recordaba que la so madrasca solía quitar el platu de comida cuando inda taba a mediu terminar refartándo-y que, colo poco qu'apurría al llar, lo que s'había comíu yera muncho más de lo que merecía. Ante la insistencia de la madrasca, y gracies a la collaboración del so tíu Charles Merrick, consiguió emplegase nuna fábrica de cigarros. Nella, tuvo trabayando mientres dos años, hasta que la so xigantesca y deformadísima mano derecha torgó-y siguir arreyando fueyes y, consecuentemente, despidir.

 
Leicester, Inglaterra, ciudá natal de Merrik.

Les continues humildaciones doméstiques de les que yera víctima, y anque ello supunxéra-y perder la xinta, llevar a escapase delles vegaes de casa. El so padre salía a buscalo y Joseph namái aportaba a tornar si'l so padre prometíalu que tratar meyor. Nestes fuxíes tampoco consiguiría escapar al dolor, pos sufría una pergrave deformación nel cadril que, xunida a una pronunciada escoliosis, riquíen-y un esfuerciu adicional pa caltenese de pies. El so padre, al que darréu na so autobiografía reprocharía-y que nunca lo quixo como a un fíu, consiguió-y una llicencia de vendedor ambulante. Con un carru, Joseph percorría les cais de Leicester vendiendo artículos de la mercería del so padre. En plenu desenvolvimientu de l'adolescencia, les dolencies de Joseph empioraben y el so aspeutu yera yá atanante. La so imaxe yá causaba sorpresa y, evidentemente, el so llabor como vendedor foi un fracasu total.

Per esos díes, el quexal de Joseph yá taba deformada y un gran tumor diba creciéndo-y xusto enriba de la boca faciendo que la so manera de falar fuera casi inintelixible. A la fin de la so vida Merrick describiría cómo nesi nuevu periplu peles cais de Leicester, neños y mayores atarraquitar al so alredor glayándo-y y faltándolo. Al nun vender nada, na so casa les coses nun ameyoraron y dacuando, Joseph daba al so padre'l dineru que-y daben pa la xinta faciéndolo pasar como si fuera dineru llográu de les ventes, asina que prefería pasar el día ensin comer primero que soportar les reprimendas de la so madrasca.

Finalmente, la insoportable presión familiar, los socesivos ultimátum de la so madrasca escontra'l so padre y un castigu físicu fixeron que Joseph colar de casa pa siempres llevándose les sos poques pertenencies nel so carru de vendedor a la edá de 15 años. En colándose de casa, siguió vendiendo mientres el día les mercancíes de la mercería que se llevara consigo y pela nueche dormía na cai. El so tíu, Charles Merrick, hermanu menor del so padre, rexentaba una barbería y sollertáu por vecinos de la situación del so sobrín, salió a buscalo y tener na so casa mientres dos años. Joseph siempres recordó'l bon tratu que recibió de los sos tíos. El so tíu, quien finó en 1925, atestiguó'l mal tratu que recibió Joseph per parte de la so madrasca y el total abandonu del so padre. Esti fechu fizo que les rellaciones ente Charles y el so hermanu fueren bien tirantes. Tamién mentaba Charles Merrick la gran voluntá del so sobrín a quien vía salir tolos díes a vender col so carru entá sabiendo que tornaría coles manes vacíes.

En 1879, la vida de Joseph volvió complicase. El gremiu llocal de vendedores ambulantes denunciara que Joseph Merrick daba "mala imaxe" al sector y pidió que nun se-y anovara la llicencia pa vender. Joseph inoraba esa quexa y cuando foi a anovar la so llicencia atopóse que-y negaben la renovación. La casa del so tíu yera bien pequeña y Charles y la so esposa esperaben un fíu. Joseph pensó que yera una carga bien grande pa ellos y que nun tenía d'abusar de la so amabilidá. Entá en contra de la opinión del so tíu, Joseph decidió ingresar na Leicester Union WorkHouse a finales de 1879. Les condiciones de vida de les denominaes Workhouse (cases de trabayu) yeren por demás dures y Joseph aguantar mientres 12 selmanes. Salió, pero namái por dos díes. Cuando se dio cuenta de qu'enxamás atoparía trabayu como una persona normal, tuvo que tornar y permaneció ellí mientres cuatro años.

Joseph siempres faló de la so estancia nesi llocal con mieu y horror. Al cuartu añu de tar ellí, el bárabu que-y crecer na cara yá-y torgaba comer y los responsables de la Work House creyeron conveniente llevalo a la "Leicester Infirmary" por que lo operaren y de camín, quedar yá que na Work House nun se daba asilu a aquellos que nun podíen ganase la sopa y la cama que-yos ufiertaba l'Estáu inglés en cuenta de trabayu.

Na Leicester Infirmary operáron-y de la bárabu en forma de trompa d'elefante que dio orixe al so llamatu. Joseph recordaba que la operación foi bien doliosa pero que-y consiguieron quitar mediu kilogramu de texíu y que pudo volver comer meyor y falar con más claridá. Mientres se recuperaba de la operación amontóse'l so deséu de nun tornar a la Work House y pensó cómo podía ganase la vida. Exhibise nes feries ambulantes de la dómina, yera la única salida pa él anque nun-y gustaba la idea. Merrick supo por un periódicu qu'un conocíu promotor de feries llamáu Sam Torr taba en Leicester y decidió escribi-y cuntándo-y la so situación y que taba interesáu en trabayar pa él. El promotor en cuanto ver, supo que diba faer negociu. Darréu incorporar na so feria y asina Joseph empezó'l so tránsitu por Inglaterra exhibiéndose. El so númberu yera una gran atraición, corría l'añu de 1883.

De Sam Torr pasó a la feria del empresariu Tom Norman. De la so etapa nes feries ambulantes, nun tenía una mal alcordanza ya inclusive llegó a faer amistaes con otros compañeros de trabayu. Con Tom Norman llegó a Londres a finales de 1884. Norman consiguió arrendar un local frente del "Royal London Hospital" (Hospital Real de Londres) onde exhibió a Joseph mientres unes selmanes. Foi por esi tiempu que'l médicu Frederick Treves vio a Joseph per primer vegada por cuenta de un encamientu d'unos estudiantes de medicina que conocíen el so interés por tou lo rellacionao coles enfermedaes deformantes. Treves quedó fuertemente impactáu col aspeutu de Joseph Merrick y solicitó a Tom Norman que-y dexara faer -y una reconocencia médica. Treves reparó a la primer vista que Joseph fuera operáu na cara yá que-y notó la repulgu y el queloide consiguiente que se-y formara sobre'l llabiu cimeru.

Treves dio una tarxeta de visita a Tom Norman que-y dexaría poder entrar nel hospital ensin cita previa y ensin entrugues. Gracies a esa tarxeta, Tom Norman llevó a Joseph Merrick discretamente al hospital y ellí Treves tener dellos díes faciéndo-y reconocencies y amosar a la comunidá científica del hospital y d'otros centros médicos. Quedando patente que la enfermedá yera incurable y que nun se podía quedar nel hospital, Joseph tuvo qu'abandonar l'establecimientu. Mientres esi tiempu, Joseph por cobardura, mieu y porque nun s'espresaba bien por cuenta de la so boca deformada nun caltuvo casi conversación con Treves. Tal foi'l so mutismu que Treves pensó que tenía retrasu mental, anque ello nun yera ciertu.

La exhibición en Londres siguió hasta casi la primavera de 1885, cuando foi cerrada poles autoridaes. Nun yera la primer vegada que la exhibición de Joseph yera clausurada por atopar la "indecente" debíu al sorprendente aspeutu que tenía. En casi tolos llugares onde trabayaba, la so exhibición yera cerrada. Nesta situación, Tom Norman conoció a un promotor italianu llamáu Ferrari quien-y propunxo llevar se a Joseph al continente européu. Por cuenta de que Joseph Merrick yá nun podía trabayar n'Inglaterra, Norman decidió qu'ésti se colara con Ferrari, anque al promotor inglés nunca-y dio bona impresión l'italianu.

Yera costume daquella que los promotores guardaren les ganancies de les sos atraiciones, asina que Norman dio-y les 50 llibres que Joseph ganara ensin qu'ésti protestara. Ferrari y Joseph embarcáronse camín de Bélxica en xunu de 1886. Lo que dambos nun esperaben ye que n'Europa les lleis alrodiu de la exhibición de persones con deformidaes yeren bien severes. Y les exhibiciones de Joseph yeren cerraes a los pocos díes de ser abiertes nun teniendo casi ganancies nin pa sofitase. Diendo de ciudá en ciudá, escorríos poles autoridaes llegaron a la ciudá de Bruxeles. Ellí, Ferrari abandonó a la so suerte a Joseph llevándose les 50 llibres que Merrick ganara tres dos años de trabayu.

Solo y ensin conocer l'idioma francés consiguió empeñar unes poques pertenencies. Con gran dificultá llegó a Oostende, onde mercó un pasaxe pa tornar a Inglaterra. Tuvo problemes por que-y dexaren embarcar una y bones un capitán nun lu quixo nel so barcu. Llogró a la fin que-y dexaren xubir nun barcu, pero so la condición de que nun s'entemeciera col restu de los pasaxeros. Como diba mal tiempu tuvo que quedase escondíu na cubierta albentestate mientres los diez hores de viaxe (la mayor parte d'elles de nueche), lo que-y provocó bronquitis. Atracó na ciudá de Dover onde tomó un tren escontra Londres. Nel tren tamién procuró xubir a un vagón vacíu y escondióse nun rincón pa nun ser reparáu al empar qu'evitar una balasma.

Merrick llegó a la estación de Liverpool Street en Londres escontra los siete de la mañana d'un día d'avientu de 1886. Al baxar del tren, la xente dio cuenta de la so presencia y empezáronlu a increpar, a arrodia-y ya intentar quitar la gorra col velu qu'escondía la so cara. Joseph intentó escapar en devanéu. Cuando llegó la policía, Merrick taba en cantu d'un ataque de llocura, falaba atropelladamente y non podía faese entender. Nun conocía absolutamente a naide en Londres y nun conocía la ciudá yá que a pesar de percorrer toa Inglaterra enxamás salía de la so caravana o del so llugar d'exhibición. A les entrugues de la policía namái atinó n'enseñar la tarxeta del doctor Frederick Treves que caltuviera mientres casi dos años. Treves foi llamáu a la estación y llevar consigo al London Hospital. Ellí fíxo-y ingresar de manera fraudulento, lo que-y traxo problemes colos sos superiores.

El direutor del hospital entendió la situación de Joseph, pero'l London Hospital nun aceptaba daquella enfermos crónicos. Consideróse la posibilidá d'unvialo a dalgún asilu, pero en toos lo refugaron. Joseph Merrick suxurió que lo mandaren a la instalación d'un faru marítimu o a un asilu pa ciegos y pidió reiteradamente que nun lo mandaren a una Work House. Según Treves, sentía llerza ante la idea de poder volver a una institución asemeyada. El solicitar dir a un faru yera porque nesi momentu Joseph tenía auténtica llerza a la xente, y el dir al asilu de ciegos yera pa poder rellacionase con xente ensin la congoxa de que lo vieren y asina lo trataren con normalidá.

Sicasí, el direutor del hospital tuvo la idea d'inxertar un anunciu na prensa solicitando ayuda económica pa poder faer un fondu pa Joseph y asina xustificar el poder tenelo agospiáu pa tola vida. La respuesta de la sociedá inglesa foi un ésitu; recibiéronse cuantiosas sumas de dineru. Solucionáu la tema económica, habilitáronse unes habitaciones pa Joseph que se convertiríen nel so últimu llar.

Nuevamente llogró gran repercusión cuando la mesma Alexandra, Princesa de Gales, y el Duque de Cambridge interesáronse personalmente pola suerte del infortunado Merrick. Sería ende onde Merrick, una vegada algamada la paz que tanto allampara, dedicar a los sos dos grandes pasiones: la llectura de noveles romántiques y l'escritura. Tamién, llueu, y persuadíu pol doctor Frederick Treves, Merrick empezó a recibir visites, a les cualos siempres sorprendió cola so estraordinaria educación y sensibilidá. D'ente les numberoses personalidaes coles que s'entrevistó destaca la de la Princesa de Gales, a quien recibió en delles ocasiones.

Fallecimientu editar

Na mañana del 11 d'abril de 1890, a los 27 años d'edá, na etapa más feliz de la so vida, Joseph Carey Merrick foi atopáu muertu na so cama. Treves, tres un exame, concluyó que morrió d'afuega al quedase dormíu. La cabeza de Merrick yera enorme y namái con esfuerciu consiguía caltenela arguta. El so escomanáu pesu y tamañu torgaben que Merrick pudiera dormir baltáu, obligándolo siempres a que lo fixera sentáu y nuna posición especial; d'otra forma les deformidaes estruyíen-y la gorgoberu y enzancáben-y gravemente la respiración. Sicasí, anguaño, tres analises más detallaos de la so cadarma, más que por afuega, envalórase como la causa más probable de la so muerte que de secute la so cabeza inclinárase por cuenta del so desproporcionáu pesu y mancárase la nuca.

La persona editar

En tolos homenaxes a la so persona siempres se cita como la traza más significativa del so calter el coraxe que supo imponer dende'l primer momentu a la inhumana crueldá de la so enfermedá. Tampoco dexó de maraviar a los sos interlocutores el tratu duce y educao qu'espachaba, según la sensibilidá especial cola que Merrick solía tiñir les sos impresiones. Llegó a trescender llargamente l'episodiu nel que, yá a la fin de la so vida, dempués de qu'una muyer diéra-y por primer vegada la mano, Merrick desfixérase y rompiera a llorar pola intensa emoción que lu produció nun sentise refugáu; sentimientu al qu'habría que xunir la especial almiración que siempres sintió pol sexu femenín. Sicasí, póstumamente la traza que mayor interés espertó de la personalidá de Joseph Merrick ye cómo dempués de les humildaciones, les palices y l'ostracismu al que foi sometíu, caltuviérase desprovistu de rensía, y siempres consiguiera sobreponer el so calter duce ya inocente. Tanto ye asina que Ashley Montagu, reconocíu antropólogu de la Universidá de Princeton, escribió un estudiu alrodiu de esti increíble aspeutu de la so personalidá tituláu "L'Home-Elefante: Un Estudiu alrodiu de la Dignidá Humana". Per otru llau, y anque mientres llargu tiempu de la so vida ignoró esta otra destacable cualidá, a Joseph Merrick reconocióse-y una intelixencia percima de la media. La sociedá d'entós quixo tresformar a Merrick nun bisarma; pero él, col so calter humanu, desveló a la sociedá como tal.

Tenía un vocabulariu estensu y, a pesar de pasase la mayor parte de la so vida nel ambiente de la farándula, non yá sabía lleer y escribir correutamente, sinón qu'entá lo faía con estilu notable; fechos que, nel Londres victoriano de fines del sieglu XIX, resultaríen sobresalientes pa cualquier persona de clase media o baxa. Precisamente ye de los estudios de los sos escritos d'onde se deduz una persona de calter inocente ya infantil, y de mirada maraviada y simplificadora. A lo último, ye imprescindible sorrayar el fondu amor que nunca dexó de sentir pola so madre, muyer formosa que la so muerte, inclusive percima de la so bederre enfermedá, y nun xestu d'almirable humildá, siempres reconoció y careció como la traxedia más grande de la so vida. Quiciabes porque cola so ausencia desaposióse-y de too amor, y porque foi la única que vio tres él al fíu y a la persona.

La enfermedá editar

 
Fotografía de Joseph Merrick tomada pal estudiu de la enfermedá en 1888.

Merrick, siempres so una mirada simplificadora ya inocente, creyó que la causa de les sos deformaciones procedía del ataque, mientres una feria, d'un elefante a la so madre cuando ésta atopábase embarazada d'él. Acordies coles sos propies pallabres:

Vi la lluz per primer vegada'l 5 d'agostu de 1862. Nací en Llei Street, Leicester. La deformidá qu'exhibo agora débese a qu'un elefante asustó a la mio madre; ella caminaba pela cai mientres desfilaba una procesión d'animales. Xuntóse un enorme ensame pa velos, y desafortunadamente emburriaron a la mio madre so les pates d'un elefante. Ella asustóse enforma. Taba embarazada de mi, y esti infortuniu foi la causa de la mio deformidá.

Dende un puntu de vista científicu, primeramente creyóse que Merrick carecía filariasis, comúnmente denomada elefantiasis, y que la so causa ye un viérbene qu'actúa a manera de parásitu. Sicasí la filariasis ye una enfermedá tropical que nun tien presencia nes islles britániques, y en nengún casu produz les graves deformaciones ósees que sufrió Merrick. Darréu, se rediagnosticó el casu y pasóse a creer que careció neurofibromatosis, tamién conocida como enfermedá del home elefante. Tiempu dempués, tamién se refugó esta posibilidá, pos dellos síntomes carauterísticos de la neurofibromatosis entren en clara contradicción con evidencies atopaes nel casu de Merrick. Anguaño, y de forma mayoritaria, la comunidá médica cree que la enfermedá que careció foi una severa variación del Síndrome de Proteus. Aun así, nun se refuga que realmente se tratara d'una enfermedá nueva, y de la cual Merrick tuviera l'infortuniu de ser l'únicu casu rexistráu hasta agora.

El mesmu doctor Frederick Treves encargar de la so autopsia y de preparar la so cadarma pa la exhibición. Tamién guardó en formol unes muestres de texíu de Joseph pero desgraciadamente perdiéronse mientres un bombardéu na Segunda Guerra Mundial. Treves facer cola esperanza de que les meyores de la medicina pudieren desentrañar nel futuru qué enfermedá afectó a Merrick. Gracies a l'escelente caltenimientu de la cadarma, pudiéronse-y faer pruebes radiolóxiques que señalen que'l mal que sufría Joseph Merrick sería'l Síndrome de Proteus.

Esiste un alderique sobre l'entierru de la so cadarma o dexalo en manes de la ciencia. "A midida que Joseph Merrick yera un cristianu devotu, sabemos qu'él quixera ser soterráu", indicó Jeanette Sitton, fundadora d'Amigos de Joseph Carey Merrick, al portal de la BBC.

Nel historial clínicu del Royal London Hospital describíense asina les deformaciones de Joseph Merrick:

... una enorme y deformada cabeza, la estremidá cimera derecha y dambes estremidaes inferiores bien torcíes, acentuando allargamientu y hipertrofia de la mayor parte de los deos de la mano derecha, escoliosis y una pronunciada coxera nel cadril esquierdu. Presentaba innumberables nódulos y mases papilares, a manera de coliflor, llargamente tremaes na piel y texíos blandos del cueru cabelludo, parte derecha de la cara, llombu, posaderes y estremidaes. Del maxilar superior sobresalía una masa de güesu, creando una apariencia peculiar a manera de probóscide; esta masa había recidivado dempués de la so resección a la edá de 20 años.

Merrick llegó a describise a sigo mesmu de la siguiente manera:

El mio craniu tien una circunferencia de 91,44 cm, con un gran bárabu carnosu na parte posterior del tamañu d'una taza d'almuerzu. La otra parte ye, por describila de dalguna manera, una coleición de llombes y valles, como si haber amasáu, ente que la mio cara ye una visión que nenguna persona podría imaxinar. La mano derecha tien casi'l tamañu y la forma de la pata delantera d'un elefante, midiendo más de 30 cm de circunferencia na muñeca y 12 n'unu de los deos. L'otru brazu cola so mano nun son más grandes que los d'una neña de diez años d'edá, anque bien proporcionaos. Les mios piernes y pies, al igual que'l mio cuerpu, tán cubiertos por una piel gruesa y con aspeutu de masilla, bien paecida a la d'un elefante y casi del mesmu color. Ello ye que naide que nun me vio creería qu'una cosa asina pueda esistir.

Merrick y l'arte editar

Uno de les personalidaes que más ayudó a Merrick foi una actriz, d'apellíu Kendall. La señora Kendall sensibilizóse enforma pol casu de Joseph y movilizóse p'ayudar a recaldar fondos pa él. Anque paeza insólitu, Merrick y la señora Kendall nunca se conocieron en persona yá que ella per aquellos díes taba de xira por Inglaterra y Estaos Xuníos. Cartiábense y una vegada Joseph comentó-y que siempres -y gustara aprender l'oficiu de cesteru. La señora Kendall contrató a un artesanu cesteru que lu enseñó. Entá teniendo series dificultaes cola so mano derecha, aprendió rápido l'oficiu. Pasaba enforma tiempu fabricando cestos y otros instrumentos en blima que depués regalaba a tou aquel que tenía amistá con él o que lu trataba con amabilidá y respetu. Yera la so manera de sentise útil. A pesar de que la so manzorga yera pequeña y fráxil como la d'un neñu de doce años y la derecha enorme, tenía una gran habilidá y paciencia pa los trabayos manuales. Tamién lo demuestren les construcciones de cartón que fizo y que regalaba a tou aquel que yera atentu con él. Sobrevivió una, que ta espuesta nel London Hospital y representa a la ilesia que Merrick podía ver dende la ventana de la so habitación nel hospital, y destaca pola minuciosidad de los sos detalles. Foi un regalu pa la mesma señora Kendall.

La cadarma de Joseph y la so fe relixosa editar

Nel muséu del Royal London Hospital, anguaño nun s'exhibe la cadarma de Joseph, pero sí delles pertenencies sos: un sofá con ruedes que tuvo nes sos dependencies nel hospital, cartes manuscrites sos, el llibru d'almisiones del Hospital cola so entrada, el gorru col trapu cosíu que-y cubríen la cara y la cabeza (fabricáu por Tom Norman) y vaciaos de yelsu que lu realizaron una vegada muertu. Anque mientres años la prensa sensacionalista aseguró que'l cantante Michael Jackson quería mercar los sos restos, l'artista desmentir rotundamente mientres una entrevista con Oprah Winfrey en 1993.

Esiste un alderique sobre l'entierru de la so cadarma o dexalo en manes de la ciencia. "A midida que Joseph Merrick yera un cristianu devotu, sabemos qu'él quixera ser soterráu", indicó Jeanette Sitton, fundadora d'Amigos de Joseph Carey Merrick, al portal de la BBC. Joseph Merrick yera un fiel devotu protestante ya identificóse siempres cola Ilesia Bautista, en más d'una ocasión manifestó que la so madre de pequeñu siempres-y lleía los Salmos, de los cualos el Salmu 23 yera'l so favoritu. Nos sos últimos años escribió un cuartetu que xunió a otros cuatro versos del poeta y pastor protestante Isaac Watts autor de más de 750 himnos cantaos hasta güei en congregaciones bautistes en tol mundu.

Firma editar

Merrick yera diestru, pero la deformidá de la so mano derecha, obligó-y a volver aprender a escribir cola izquierda y llogró faelo, cola gran voluntá que-y caracterizaba, con una caligrafía elegante y perfectamente legible. Roblaba ensin robla, a cencielles escribía "Joseph Merrick".

Merrick nel cine editar

El direutor estauxunidense David Lynch llevó al cine la vida de Joseph Merrick na película L'home elefante (1980). Nella, John Hurt interpreta a Joseph Merrick y Anthony Hopkins, al doctor Frederick Treves. Foi nomada a ocho premios Óscar —incluyendo actor, direición artística, vestuariu y direutor—. Proclamada como una de les meyores películes dramática de tola historia del cine, foi una película allabada pola crítica como atopadiza, bellísima, curiosa y esmolecedora cinta de cine, convirtiéndose asina nuna película de cultu.

El poema de Watts editar

Joseph Merrick siempres impresionó pol so especial sensibilidá. Un reflexu d'ello ye un cuartetu qu'escribió y que xunió a otros cuatro versos del poeta y pastor protestante Isaac Watts qu'escribió tres libros de poesía. Los bautistes suelen usalos como himnos cantaos nos sos servicios relixosos. Ésti en concretu, que paez el favoritu de Joseph, atopar nel llibru segundu de Horae Lyricae. Ye un fragmentu d'un poema tituláu False Greatness ("Falsu Grandor" que los sos cuatro primeros versos son de Merrick, los cuatro últimos de Watts):

Is true that my form is something odd,

But blaming me is blaming God;
Could I create myself anew
would not fail pleasing you.

If I could reach from pole to pole
Or grasp the ocean with a span,
I would be measured by the soul

The mind´s the standard of the man.
Ye ciertu que la mio forma ye bien estraña,

pero culpame por ello ye culpar a Dios;
si yo pudiera creame a mi mesmu de nuevu
procuraría nun fallar en complacete.

Si yo pudiera algamar de polu a polu
o tomar l'océanu colos mios brazos,
pidiría que se me midiera pola mio alma,

La mente ye la midida del home.
J. Merrick

Bibliografía editar

  • "The Illustrated true history of The Elephant Man", de Michael Howell y Peter Ford. Ed. Penguin Books, 1984. Editáu por Turner en llingua española.
  • "The Elephant Man. A study in human Dignity", de Ashley Montagu. Ed. Acadian House, 1996.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Elephant-Man. Apaez como: Joseph Merrick. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.cnews.fr/monde/2019-05-06/la-tombe-delephant-man-retrouvee-130-ans-apres-sa-mort-837152.
  3. Identificador CONOR.SI: 96718179. Afirmao en: CONOR.SI.
  4. 4,0 4,1 Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0009608. Data de consulta: 30 agostu 2020.

Enllaces esternos editar