Juan Manuel Frutos Escurra (12 de xunu de 1879Asunción – 15 d'abril de 1960Asunción) foi'l 42º presidente de Paraguái en 1948. Los sos padres fueron José Dolores Frutos y Xuliana Escurra, hermana del coronel Juan Antonio Escurra, ex-presidente de la República.

Juan Manuel Frutos
Presidente de Paraguái

3 xunu 1948 - 15 agostu 1948
Higinio Morínigo - Juan Natalicio González
Vida
Nacimientu Asunción12 de xunu de 1879
Nacionalidá Bandera de Paraguái Paraguái
Muerte Asunción15 d'abril de 1960 (80 años)
Estudios
Estudios Universidá Nacional d'Asunción
Oficiu xurista, políticu, abogáu, xuezperiodista
Creencies
Partíu políticu Partido Colorado (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

La so vida editar

Actuó na política dende bien nueva, participando de les numberoses revueltes polítiques de la so dómina. Tamién desenvolvió una ascendente carrera xudicial, la que lu llevó a presidir el Poder respeutivo. En 1895 ingresó al Colexu Nacional de la Capital. En dicha institución estudió de la mano de flamantes profesores como Cleto Romero, que tamién yera direutor. El so maestru d'instrucción cívica y filosofía foi Emeterio González; amás de, Manuel Domínguez, Manuel Fernández Sánchez (maestru krausista español) Jorge López Moreira, don Blas Garay, Manuel Franco y el so maestru de retórica y lliteratura xeneral foi'l señor Manuel Gondra.

Estudios editar

Retiró'l so diploma de bachiller en ciencies y lletres el 1 de marzu de 1901. Los sos estudios terciarios realizar na Universidá Nacional de Paraguái. En 1903 empecipió les sos clases de derechu y ciencies sociales. Llogró'l doctoráu en 1912 y la so tesis en dicha ocasión foi sobre “Del interdicto de retener la posesión”. Paralelamente a los sos estudios foi secretariu contable de la Comisión d'Obres Públiques, celador de disciplina del Colexu Nacional, defensor de reos probes, axente fiscal no civil y xuez de primera instancia nesi rangu. El mesmu añu de la so graduación entamó'l 7º batallón de la guardia nacional, del que más tarde foi comandante.

Asina s'empecipiaba la etapa xuvenil de la so vida, trescalada d'una incuestionable vocación de serviciu y por una conducta impecable que yá dende esi entós podía ser reparada y que nel futuru haber de resaltar.

Dirixó dellos periódicos y escribió obres de índole política. Nun momentu de la so vida tuvo que soportar l'inevitable destierru en Corrientes, onde escribió les vives páxines de “¡Lluchái!”. Trabayó como periodista en “General Caballero”, “El Sufraxu”, “El Colexáu”, esto llevar a sufrir persecuciones y hasta a tar en prisión en delles ocasiones. Finó n'Asunción, el 15 d'abril de 1960.

El so gobiernu editar

L'asamblea llexislativa axuntóse y nomar socesor del presidente Higinio Morínigo, depués del so derrocamientu arriendes de una barruntu ensin declarar de qu'intentaría enllargar el so mandatu col sofitu de les armes. Asumió la presidencia dende la madrugada del 3 de xunu al 15 d'agostu de 1948 fecha en qu'apurrió'l poder al so socesor Natalicio González. El so gobiernu duró dos meses y 12 díes.

Mientres el so gobiernu declaró'l 16 d'agostu como “Día del Neñu Paraguayu”, que yá había veníu proyeutando l'historiador y profesor don Andrés Aguirre, que nesi entós yera direutor d'Informaciones de la Presidencia. El 13 d'agostu de 1948 creóse'l Ministeriu de Xusticia y Trabayu. Otres obres tán rellacionaes col Réxime llegal de la Propiedá Intelectual”, esto foi primero que rixera l'actual llei 94, el cambéu de la Llei Orgánica Municipal Nº 915” Y LA Creación del Institutu de Cultura Nacional”. Hubo tamién otros decretos que merecen ser destacaos, ente ellos el que “nacionaliza los servicios d'eletricidá y tranvíes” y unu pol cual otorgar la condecoración de la “Orde Nacional del Méritu” al célebre filósofu y profesor chilenu don Enrique Molina.

Pallabres de Juan Manuel Frutos editar

“Voi Poner el mio meyor enfotu pa llograr la pacificación de los espíritus, la vixencia de la llei y la concordia de la familia paraguaya” (3 de xunu de 1948).

Dicíase que don Juan Manuel Frutos gobernó como un “karai a lo yma” (caballeru a lo antiguo), un presidente como nunca más se volviera a ver en Paraguái. Díxose amás, d'él que “Empunxo imperiosu y duce”. Y teníen razón.

Trayeutoria política editar

Foi un home activu en política dende bien nueva, participó de les numberoses revueltes polítiques de la so dómina. Perteneció al Partíu Nacional Republicanu (Partíu Coloráu) y foi presidente de la Suprema Corte de Xusticia. El 30 d'abril de 1906 suscribió l'acta de fundación de la Lliga de la Mocedá Independiente, ésta yera una organización que tomaba como bandera'l cumplimientu de la Carta Magna del añu 70, d'ellí foi que se conoció a los sos miembros como “constitucionales”. Participó na rebelión de los Lloreos en 1909, como ayudante del coronel Escurra. Mientres l'efímeru mandatu del Doctor Pedro P. Peña designar delegáu civil y militar en campaña. Desempeñóse como delegáu partidariu nel interior y en 1923 completó'l colexáu de la ANR juntamente con O`Leary y el Dr. Ramírez. En 1947 foi miembru del comité de redefensa civil y dempués titular de la comisión d'unificación. El 19 de mayu de 1954 condució un Manifiestu al pueblu de la República” y el 27 d'ochobre de 1955 participó del denomináu “realcuentru”. Foi tamién presidente de la comisión especial que se constitúi pa espublizar na campaña la doctrina de la bona fe”.

El 28 d'abril de 1917 presentó un proyeutu nel que solicitaba a la PE que realizara copia de tolos antecedentes de hábeas corpus que fueron presentaos, y de insubordinación a les disposiciones del Cimeru Tribunal nesi sentíu. El 19 de xunu de 1930 presentó una iniciativa que tendía a la abolición del artículu del Códigu Civil que dexa'l pactu de retroventa”, qu'él pensaba que yera de “grave dañu” pa la propiedá privada de les clases consideraes débiles económicamente. Coles mesmes pidió'l cambéu de diversos artículos de la Constitución y propunxo la introducción d'otros. El 12 de xunu de 1947 foi alzáu a la presidencia de la Corte Suprema de Xusticia depués de la muerte del Dr. Juan Lleón Mallorquín a quien lo xunía delles semeyances. El 2 de mayu de 1949 favoreció la convocatoria al Primer Congresu Xudicial. El 26 de payares de 1949 alloñóse involuntariamente del cargu, pero retornó'l 20 de xunu de 1956 y nesi añu favoreció la realización d'un segundu congresu.

El 26 de payares de 1949 súpose que'l Doctor Frutos arrenunciara a la titularidá de la Corte, depués de qu'una comisión representativa del Partíu Colorao y formao por ministros de la PE y tres miembros d'esi cuerpu, solicitáron-y l'arrenunciu na so propia casa, a la qu'él se negó con verdadera derechura por causa de la illegalidá na que se realizó'l pidíu. Arriendes de esto foi reemplazáu d'oficiu, pero nun-yos dio'l gustu ensin antes disponer del llevantamientu d'una acta notarial. Asina d'oxetivu yera Juan Manuel Frutos.

Referencies editar

  • Estrayíu del sitiu web del diariu ABC Color. Asunción, Paraguái. [1]

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Higinio Morínigo
 
Presidente de la República de Paraguái

1948
Socesor:
Juan Natalicio González