Julio Martínez Hombre

inxenieru asturianu (1893–1945)

Julio Martínez Hombre (16 de febreru de 1893L'Infiestu – 4 d'avientu de 1945Uviéu) foi un astrónomu y agrónomu español.

Julio Martínez Hombre
Vida
Nacimientu L'Infiestu16 de febreru de 1893
Nacionalidá España
Residencia España
Muerte Uviéu4 d'avientu de 1945 (52 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu inxenieru
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Inxenieru agrónomu y astrónomu, nació en L'Infiestu el 16 de febreru de 1893, fíu de Nicolás Martínez Agosti, alcalde de L'Infiestu, y de María Hombre Chalbaud, foi'l mayor d'ocho hermano. Casáu con Piedad Capellán Casín, tamién de L'Infiestu, tuvieron ocho fíos.

Estudió'l Bachilleratu nel Institutu de Segunda Enseñanza d'Uviéu y nel Cardenal Cisneros de Madrid, cola calificación de Sobresaliente. Estudió la carrera d'Inxenieru Agrónomu na Escuela Especial de Madrid llicenciándose'l 18 d'avientu de 1919.

Agrónomu editar

Ingresa nel Cuerpu Nacional d'Inxenieros Agrónomos el 27 de xineru de 1920 exerciendo la so carrera nel Serviciu Catastral de Zamora y Guadalaxara. Darréu torna de nuevu a Zamora. En 1924 ye nomáu direutor de la Granxa Esperimental Agrícola que l'Estáu tenía en Nava, Asturies.[1]

Consecuencia de la so afición pola astronomía realizó dellos estudios esperimentales sobre la influencia de la Lluna nos cultivos que publicó na revista Agricultura (Madrid, marzu 1930).

El 29 de xunu de 1940 ye destináu, como investigador, nel Centru d'Investigaciones Agronómiques de la Zona Cantábrica, de Grau y el 6 de febreru de 1942 ye nomáu direutor del mesmu.

Astrónomu editar

Al lleer la obra Ente los Planetes de Kurt Laswistz, interesar pola astronomía, ampliando les sos conocencies con otros llibros científicos sobre la materia. Nel so destín de Zamora simultanea trabayu y estudiu de l'astronomía, publicando'l llibru Curtios reseñes de recién descubrimientos (Zamora 1924. Cuatro estudio astronómicos). Nesos años visitó los observatorios de París y Greenwich.

Nel cursu 1924-25 aprueba na Facultá de Ciencies de la Universidá d'Uviéu, l'asignatura de Cosmografía y Física del Globu, mereciendo la calificación de Sobresaliente con derechu a Matrícula d'Honor.

Llogró determinar la situación de la Estrella Polar y la Estrella del Sur en rellación col planeta Marte.

Con Rubio Vidal y el sacerdote Alonso Trujillo, fundó n'Uviéu l'Agrupación Astronómica Asturiana. Foi tamién sociu honoríficu de les sociedaes astronómiques inglesa, francesa ya italiana.

=== Otros campos interesóse sobre la vida y obra del matemáticu asturianu Agustín de Pedrayes, Fixo un estudiu sobre él y publicó lo investigao na revista Asturies (Buenos Aires, setiembre 1929), órganu oficial del Centru Asturianu de Buenos Aires. El trabayu Titular Un sabiu asturianu: el matemáticu Agustín de Pedrayes. Amás, a instancia so en 1925, siendo conceyal del conceyu d'Uviéu Rogelio Masip Pueyo, matemáticu y catedráticu d'institutu, a quién lu xunía, amás de llazos familiares, una entrañable amistá, el conceyu alcordó dar el nome de Matemáticu Pedrayes a una cai de la ciudá.[2]

Yera gran almirador d'Isaac Newton y viaxó a Inglaterra pa conocer el llugar onde nació, vivió y desenvolvió el so trabayu. Al so regresu pronunció un discursu como secretariu de l'Agrupación Astronómica Asturiana que trató sobre La lleenda Newtoniana, dientro de la conmemoración del tercer centenariu de la nacencia de sir Isaac Newton, que se celebró nel paraninfu de la Universidá d'Uviéu en 1944.

Julio Martínez Hombre foi un home de ciencia y cultiváu, estudiosu y con grandes moliciones que lu llevaron a ampliar estudios en distintes disciplines como la filosofía y la teoloxía. Matricular na Universidá d'Uviéu en cursos sobre dambes materies.

Finó'l 4 d'avientu de 1945.

Distinciones editar

Bibliografía editar

  • Revista Piloña, de l'Asociación Cultural Pialonia (L'Infiestu).
  • Enciclopedia Asturiana (Xixón).

Referencies editar

  1. «La pintora María Galán Carbajal». El Comercio (29 de mayu de 2010). Consultáu'l 28 de mayu de 2016.
  2. Menéndez, Mariola (29 de febreru de 2016). «"Cubera", al rescate de Pedrayes». La Nueva España. Consultáu'l 28 de mayu de 2016.