Kalpana Chawla (17 de marzu de 1962Karnal (es) Traducir – 1 de febreru de 2003Texas) foi una doctora y astronauta de la NASA.

Kalpana Chawla
Vida
Nacimientu Karnal (es) Traducir[1]17 de marzu de 1962[2]
Nacionalidá Bandera de India India
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos  (abril 1991 -
Muerte Texas1 de febreru de 2003[2] (40 años)
Sepultura Parque nacional Zion (es) Traducir
Cementeriu Nacional d'Arlington[3]
Causa de la muerte muerte accidental (es) Traducir
Estudios
Estudios Punjab Engineering College (en) Traducir bachiller de ingeniería (es) Traducir : aeronáutica
Universidá de Colorado en Boulder 1986) maestría
Tagore Baal Niketan Sr. Sec. School, Karnal (en) Traducir 1976)
Universidá de Colorado en Boulder 1988) Philosophiæ doctor : Inxeniería aeroespacial
Universidad de Texas en Arlington (es) Traducir
(1982 - 1984) maestría en ciencies : Inxeniería aeroespacial
Oficiu Q10497074 Traducir, astronautaradioaficionado (es) Traducir
Emplegadores Centro de Investigación Ames (es) Traducir  (1988 –
Overset Methods, Inc. (en) Traducir  (1993 –
NASA  (marzu 1995 –
Premios
Astronauta
Misiones STS-107 STS-87 (en) Traducir
Insinies de misión enllaz= enllaz=
Tiempu nel espaciu 45 534 minutos
Creencies
Relixón Hinduismu
IMDb nm1527404
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Chawla nació en Karnal, India en 1961 y morrió na traxedia del Columbia el 1 de febreru de 2003 sobre'l sur de los Estaos Xuníos 16 minutos antes del aterrizaxe. Kalpana Chawla tenía una llicencia d'Instructor de Vuelu Certificada p'aviones d'un motor, multimotor, planiadores, hidroaviones, ya inclusive pa control de preseos n'aeroplanos.

Educación editar

Chawla graduar de la Escuela Tagore en Karnal, India, en 1976. En 1982 llogró una llicenciatura n'inxeniería aeronáutica del Colexu d'Inxeniería Punjab, India. En 1984 llogró un máster n'inxeniería aeroespacial de la Universidá de Texas, y en 1988, un doctoráu n'inxeniería aeroespacial de la Universidá de Coloriáu.

Esperiencia editar

En 1988, Kalpana empezó a trabayar nel Centru d'Investigaciones Ames nel área de dinámica de fluyíos d'enerxía d'elevación computarizados. La so investigación concentrar na simulación de complexes corrientes d'aire atopaes alredor d'aeronaves como'l Harrier nel efeutu suelo”. Siguiendo a la terminación d'esti proyeutu, siguió cola investigación del mapeo de fluxos solventes n'ordenadores, y estudió estos fluxos al traviés de cálculos complicaos. En 1993, Chawla empezó a trabayar en Overset Methods Inc., Los Altos, California, como Vicepresidente y Científica d'Investigación pa formar un equipu con otros investigadores especializaos na simulación de problemes rellacionaos col movimientu de cuerpos múltiples. Foi responsable del desenvolvimientu y implementación de téuniques eficientes pal desempeñu de la optimización dinámica. Les resultancies de dellos proyeutos nos que participó Kalpana Chawla tán documentaos en publicaciones de conferencies téuniques y revistes.

Esperiencia na NASA editar

 
Chawla a bordu del Columbia

Kalpana Chawla foi escoyida pola NASA en 1994 y presentóse al Centru Espacial Johnson en marzu de 1995 como candidata a astronauta nel decimoquintu Grupu d'Astronautes. Dempués de terminar un añu d'entrenamientu y evaluación, foi asignada como representante de tripulación pa trabayar en temes téuniques pa la Oficina d'Astronautes nes Divisiones d'Actividaes Extravehiculares y Robótica y tamién en Computación. Les sos xeres incluyeron el trabayu nel desenvolvimientu de Sistemes d'Información Robóticos y les pruebes el programa de control del Tresbordador Espacial nel Llaboratoriu d'Integración del Tresbordador. En payares de 1996, foi asignada como especialista de misión y operadora principal del brazu robóticu na misión del STS-87. En xineru de 1998, foi escoyida como representante de tripulación del tresbordador y la tripulación de la estación de vuelu, darréu sirvió como líder de la seición Sistemes y Habitabilidad de la Tripulación pa la Oficina d'Astronautes. Voló per primer vegada al espaciu na misión STS-87 (1997) y en STS-107 (2003). Kalpana Chawla rexistró 30 díes, 14 hores y 54 minutos nel espaciu.

Esperiencia en vuelos espaciales editar

STS-87 Columbia (19 de payares hasta'l 5 d'avientu de 1997). La misión STS-87 foi'l cuartu vuelu de Carga de Microgravedad de los Estaos Xuníos y taba centráu nos esperimentos diseñaos pa estudiar como'l medioambiente ingrávido del espaciu afecta los distintos procesos físicos, y les observaciones de les capes atmosfériques esternes del Sol. Dos miembros de la tripulación desempeñaron Actividaes Extravehiculares (EVA) les cualos fueron destinaes a la captura manual d'un satélite Spartan, amás de testear les ferramientes del EVA y los procedimientos pal establecimientu de la Estación Espacial Internacional. STS-87 realizó 252 órbites alredor de la Tierra, viaxando 10,4 millones de quilómetros en 376 hores y 34 minutos.

Misión STS-107 Columbia (16 de xineru – 1 de febreru de 2003). Esta misión de 16 díes de duración tuvo dedicada a la investigación científica a la cual destinóse-y les 24 hores del díes en dos veces alternantes. La tripulación llevó a cabu y de manera esitosa cerca de 80 esperimentos. La misión terminó en traxedia cuando'l Tresbordador Espacial Columbia se desintegró mientres la reentrada sobre'l cielu del suroeste de los Estaos Xuníos cuando namái faltaben 16 minutos pal aterrizaxe. La causa d'esta traxedia tuvo orixe'l día del llanzamientu cuando un cachu d'espluma aislante del Tanque Esternu esprendióse y estropió la parte inferior de l'ala izquierda del Orbitador arrincando dalgunes llosetes de proteición térmica. Nel día de la reentrada l'ausencia d'estes llosetes causaron el recalentamientu de la estructura interna provocando la desestabilización y consecuentemente desintegración de la nave matando a les sos 7 tripulantes.

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://history.nasa.gov/columbia/Troxell/Columbia%20Web%20Site/Biographies/Crew%20Profile%20Information/Crew%20Biographies/ASTRON%7E1.HTM. Data de consulta: 14 mayu 2019.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 7135439. Apaez como: Kalpana Chawla. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  3. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 7135439. Data de consulta: 20 abril 2023. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. URL de la referencia: https://searchpub.nssc.nasa.gov/servlet/sm.web.Fetch/Agency_Awards_Historical_Recipient_List.pdf?rhid=1000&did=2120817&type=released.
  5. URL de la referencia: https://www.nasa.gov/history/congressional-space-medal-of-honor/.

Enllaces esternos editar