Kodak

empresa multinacional dedicada al diseñu, producción y comercialización de material pa fotografía y cine

Eastman Kodak Company (popularmente conocida como Kodak) ye una compañía multinacional dedicada al diseñu, producción y comercialización d'equipamientu fotográficu. L'actual empresa tien el so antecedente na Eastman Dry Plate Company fundada pol inventor George Eastman en 1888 y l'home de negocios Henry Strong en 1889. El 17 de xineru de 2012 entró en concursu d'acreedores.[1]

Kodak
negociu, empresa, camera manufacturer (en) Traducir, empresa de capital abiertu y holding (es) Traducir
Llocalización
Sede Rochester
Direición Estaos Xuníos
Forma xurídica empresa de capital abiertu
Historia
Quiebra (es) [[File:Noun Project label icon 1116097 cc mirror.svg 19 xineru 2012
Fundador George Eastman
Henry A. Clark
Henry A. Strong
Eslogan You press the button – we do the rest (en)
Organigrama
Direutor executivu Jeff Clarke
Sector
Industria industria fotográfica (es) Traducir
Precision engineering and optical industry (en) Traducir
Industria químico
Productos destacaos software
list of products manufactured by Kodak (en) Traducir
Participación empresarial
Filiales
Propietariu de
Datos económicos
Parte de Bolsa de Nueva York KODK
Emplegaos 97 222 (2019)
Activos totales 6 239 000 000 $ (2010)
Ingresos totales 13 274 000 000 $ (2006)
Beneficiu netu −687 000 000 (2010)
Beneficiu enantes d'impuestos −561 000 000 $ (2010)
Varios
Premios
Web oficial
Cambiar los datos en Wikidata

Contrariu a lo que popularmente piénsase, la empresa sigue activa y pasa por un procesu de reestructuración y renovación. El 12 de marzu de 2014, la Xunta Directiva escoyó como direutor executivu a Jeff Clarke pa liderar esti procesu.

Oríxenes del nome editar

La eleición de la pallabra Kodak como nome de la compañía paez tener la so xustificación en motivos puramente comerciales, yá que resulta de bona pronunciación en tolos idiomes. George Eastman dixo siempres que tomara esta pallabra del llinguaxe de los neños pequeños; tamién hai una segunda hipótesis que diz que yeren los dos sílabes, dos soníos de la so primer cámara.

El so gran ésitu comercial foi la introducción del carrete de papel nel mercáu nel añu 1888, lo que provocó la sustitución de les plaques de cristal emplegaes hasta'l momentu, según el llanzamientu nel mesmu añu de la cámara Kodak 100 Vista, qu'utilizaba carretes de 100 semeyes circulares y pa que la so campaña de promoción acuñóse la frase "Usté apierta'l botón, nós faemos el restu". Darréu, llanzó'l carrete de celuloide que terminó per emplegar una proteición que dexaba la so estraición y allugamientu so la lluz solar.

Otres cámares famoses fueron la Kodak Brownie y la Kodak Instamatic.

Amás de los sos cámares la Kodak vieno siendo una de les grandes suministradores de película fotográfica pa los sectores aficionáu y profesional.

Dempués de perder una batalla pola patente de la fotografía instantánea con Polaroid, Kodak abandonó'l mercáu de les cámares instantánees nel añu 1986.

Cine editar

Kodak sigue siendo hasta'l día 25/7 el mayor provisor de películes cinematográfiques nel mundu tantu pa los aficionaos y profesionales, como pal mercáu del cine. La compañía tamién se diversificó n'otros tipos d'imáxenes rellacionaes con distintes industries (como películes d'imáxenes médiques, comercializaos por Carestream Health).

Cámares dixitales editar

Munches de les primeres cámares dixitales de Kodak diseñáronse y construyíu por Chinon Industries, un fabricante xaponés de cámares. Nel añu 2004, Kodak adquirió Chinon Xapón y munchos de los sos inxenieros y diseñadores xunir a Kodak Xapón. En xunetu de 2006 Kodak anunció que la empresa Flextronics ayudaría en fabricación y na xera de diseñu de los sos cámares dixitales.

Allugamientu editar

La compañía tien la so sede na población de Rochester, nel estáu de Nueva York, Estaos Xuníos.

Declaración de quiebra editar

En setiembre de 2010, Eastman Kodak recibió una alvertencia en meses anteriores, por cuanto la cotización de les aiciones de Kodak yá cayera pelos suelos tres los rumores de suspensión de pagos y l'anunciu de parte de la bolsa de Nueva York con prohibir que la empresa siguiera cotizando, porque'l so valor caltener por debaxo d'un dólar. Amás, abonando a la mala situación de la empresa, Moody's y Fitch sumáronse degradando la delda de la empresa al nivel de bono basura.

El 11 de xineru de 2012, cola frente n'alto en Wall Street, anunció "la reorganización del so negociu y la presentación d'una demanda contra Apple y HTC por violar cuatro de les sos patentes por tratamientu d'imáxenes". Díes más tarde acoyóse al capítulu 11 de la Llei de Quiebres nun intentu por sobrevivir a una crisis de lliquidez dempués d'años de continua cayida nes ventes rellacionaes del so negociu de películes pa fotografía. Nesi mesmu mes solicitó un préstamu a Citigroup un monto de casi más de 950 millones de dólares que lu tendría que devolver en 18 meses.[2]

Reestructuración y resurdimientu editar

 
Insoladora Kodak Magnus 800 de la imprenta Iropa en Saint-Étienne-du-Rouvray.

Dempués de declarase en bancarrota, la empresa pasó por un procesu de reestructuración y paez resurdir col so nuevu CEO Jeff Clarke, electu pal puestu'l 12 de marzu de 2014. Clarke ye conocíu pola so carrera como alto executivu y direutor n'empreses como HP, Compuware Corporation y Orbitz.

En xineru de 2015, mientres el Consumer Electronics Show 2015, la compañía anunció'l so primera teléfonu intelixente, un dispositivu Android qu'incorpora una cámara de 13 megapíxeles con flax LED y una serie de ferramientes que dexen editar o retocar a detalle les imáxenes prindaes.[3]

Referencies editar

Enllaces esternos editar