La Kraft durch Freude (KdF, lliteralmente "Fuercia al traviés de l'allegría") foi una organización política nazi qu'esistió ente 1933 y 1945 dedicada a la xera de estructurar, xixilar y uniformar el tiempu llibre de la población alemana na Alemaña nazi, parte del Deutsche Arbeitsfront ("Frente Alemán del Trabayu"), sindicatu unificáu dependiente del estáu nacionalsocialista. La KdF, concebida como mediu propagandísticu p'aponderar les virtúes del Nazismu, cola autoridá estatal de viaxes, escursiones y vacaciones qu'entamaba viaxes terrestres y marítimos, yera coles mesmes l'axencia de viaxes más importante de l'Alemaña nazi y llueu se convirtió na más grande del mundu nos años 30.[1]

Kraft durch Freude
organización política
Llocalización
Sede Berlín
Direición Alemaña nazi
Historia
Fundación27 payares 1933
Disolución 1945
Sector
Industria turismu
Bolsa de valores Frente Alemán del Trabayu
Cambiar los datos en Wikidata
Logotipu de la KdF.

Oxetivos editar

La organización defendía'l principiu de crear una "Volksgemeinschaft nacionalsocialista"[2] y "el perfeccionamiento y refinamientu del pueblu alemán". Buscaba consiguir tal oxetivu entamando programes d'ociu puramente estructurados. Robert Ley, unu de los fundadores de la KdF, citaba a Hitler:

Deseyo qu'a cada trabayador concédase-y un periodu de vacaciones abonda y que tou disponer de tal manera qu'estes vacaciones y el restu del so tiempu llibre sirvan realmente de descansu y recuperación. Deseyar porque quiero un pueblu con nervios d'aceru, pos la única manera de faer política a lo grande ye con un pueblu que caltién l'aselu.

Un oxetivu declaráu foi la preservación de la "paz llaboral" y evitar asina l'apaición d'un sindicalismu contrariu al réxime, por aciu el "apandamientu" de los trabayadores.[3] Buscábase asegurar la paz interna prometiéndo-yos a los trabayadores que podríen dexase luxos a los qu'hasta entós namái teníen accesu les clases altes, prauticar deportes caros como la equitación, navegar a vela o xugar al tenis y tener la posibilidá de viaxar al estranxeru lo mesmo que de allegar a balnearios de la mariña báltica o del Mar del Norte a precios bien baxos.

 
Propaganda d'un espectáculu de variedaes celebráu con motivu del VIII aniversariu de la KdF.

L'oxetivu oficial foi la creación d'un nuevu pueblu y sociedá alemanes. Según los teóricos nazis, al nuevu orde políticu y económicu tenía de siguir "la comunidá sociu-cultural del pueblu alemán".[4] Buscábase asina fortalecer l'arguyu nacional y l'espíritu comuñal, con midíes destinaes a que los trabayadores tuvieren más enerxía pal trabayu, aumentando'l rendimientu llaboral y la productividá. La prioridá de tolos programes yera en principiu esaniciar les desigualdaes sociales pa crear una gran comunidá alemana na que toos teníen de tener, independientemente de los sos ingresos, les mesmes posibilidaes de recréu. Esti sentimientu yera alimentáu pola propaganda del réxime y constituyía un elementu necesariu pa llevar a cabu los ambiciosos oxetivos de Hitler.[5] Pa los nacionalsocialistes, l'ociu nun yera un fin en sí mesmu, sinón que tenía de tar al serviciu del estáu y del pueblu. L'oxetivu oficial del KdF yera "la creación d'un nuevu home alemán y un nuevu orde social alemán". El gobiernu nazi consideraba especialmente aptos y motivaos pa dir a la guerra a los individuos sanos, pa lo cual yera necesariu impulsar ente'l proletariáu el recréu, amás de controlar el tiempu d'ociu de los trabayadores. N'última instancia esperábase poder aumentar la producción de les fábriques d'armamentos. Estos oxetivos nun s'anunciaron oficialmente hasta poco antes del españíu de la guerra, .

Otru oxetivu yera impulsar la economía alemana aguiyando la industria del turismu y sacala de la depresión de los años 20. Esperábase que los alemanes, cuando viaxaren al estranxeru pudieren comparar el so país con otros países en beneficiu d'Alemaña. Tamién tenía d'ameyorar la imaxe d'Alemaña nel estranxeru, y por aciu la edición de vistosos folletos la KdF tuvo abondo ésitu nesti aspeutu hasta l'españíu de la Segunda Guerra Mundial. Kraft durch Freude foi, n'última instancia, una preparación pa la guerra. En 1934, más de dos millones d'alemanes participaren en dalgún viaxe de la KdF; escontra 1939 el númberu d'afiliaos yera oficialmente d'alredor de 25 millones d'individuos en tanto tolos trabayadores alemanes teníen la obligación d'afiliase y abonar les cuotes.

Actividaes editar

A partir de 1933 la KdF ufiertaba alternatives d'ociu algamadizos, como conciertos de música clásica y folklórica, escursiones d'un día y vacaciones a balnearios o a los Alpes alemanes. Delles embarcaciones de gran tamañu, como'l Wilhelm Gustloff, fueron construyíos específicamente pa los cruceros entamaos pola KdF. La KdF pretendía embrivir la diferencia ente clases sociales ufiertando al pueblu llanu actividaes d'ociu mesmes de la clase media, a costu bien amenorgáu o inclusive gratis.

Inspirada na organización de la Italia fascista Opera Nazionale Dopolavoro ("dempués del trabayu"), pero estendiendo tamién la so influencia al ámbitu llaboral, la KdF amplió rápido'l so abanicu d'actividaes y creció vertiginosamente pa convertise una de les organizaciones más grandes del Tercer Reich. Les estadístiques oficiales amosaben qu'en 1934, 2,3 millones de persones beneficiárense de les vacaciones entamaes pola KdF. En 1938, esti númberu creciera a 10,3 millones.[6] En 1939 la KdF tenía más de 7.000 emplegaos a sueldu y más de 135.000 voluntarios, entamaos en divisiones por árees temátiques como deportes, educación o turismu, con supervisores en cada fábrica y taller con más de 20 trabayadores.

Los nazis tamién intentaron atraer el turismu estranxeru. Esta xera yera responsabilidá de Hermann Esser, un secretariu del Ministerio de Propaganda. Editóse una serie de panfletos a tou color y en dellos idiomes titulada Deutschland, qu'amosaba Alemaña como una nación pacífica ya idílica, llegando a amosar semeyes d'un sonriente Joseph Goebbels en plena celebración del Antroxu de Colonia, anque la veracidá de tales imáxenes de Goebbels ye aldericada.

La KdF tamién consiguió poner en marcha la fabricación d'un automóvil a un preciu popular, el KdF-Wagen, que darréu se fadría famosu col nome de Volkswagen Escarabayu. La KdF recibió en 1939 la Copa Olímpica, gallardón dau pol Comité Olímpicu Internacional.[7]

Les actividaes de la KdF quedaron na práutica suspendíes dende fines de 1939 por cuenta de les urxencies financieres causaes pola Segunda Guerra Mundial y dellos proyeutos nunca llegaron a completase, como foi'l casu del xigantescu balneariu de Prora na mariña báltica, mientres les embarcaciones de recréu de la KdF yeren reconvertíes pa usos militares por cuenta de les esixencies de la guerra. El modelu sería copiáu con ésitu n'otros países, como Portugal, cola Fundación Nacional pa l'Allegría nel Trabayu, dependiente de la Secretaría d'Estáu de les Corporaciones y Asuntos Sociales, o España, cola Organización Educación y Descansu, dependiente de la Organización Sindical Española.

Notes y referencies editar

  1. Bienestar so la cruz gamada (n'alemán) - Spiegel Online, xueves 19 de xunetu de 2007
  2. Volksgemeinschaft ("comunidá popular") foi un términu llargamente usáu mientres el réxime nazi pa referise a una conciencia nacional de pertenencia a la raza aria.
  3. Hasso Spode (1991). «Die NS-Gemeinschaft, Kraft durch Freude, ein Volk auf Reisen?», Zur Sonne, zur Freiheit! Beiträge zur Tourismusgeschichte. ISBN 3-928077-10-4.
  4. Bruno Frommann (1992). Reisen im Dienste politischer Zielsetzungen. Arbeiter-Reisen und "Kraft-durch-Freude"-Fahrten, pp 106.
  5. Schneider, Claudia. «Die NS-Gemeinschaft "Kraft durch Freude"». Archiváu dende l'orixinal, el 4 d'abril de 2010. Consultáu'l 5 de marzu de 2012.
  6. Social Policy in the Third Reich. The Working Class and the 'National Community - Mason, T.W., Oxford: Berg. 1993, páxina 160 (n'inglés)
  7. Copa Olímpica (n'inglés) na páxina del Comité Olímpicu Internacional.

Enllaces esternos editar