Lliteratura de Polonia

La lliteratura de Polonia ye considerada, dempués de la lliteratura rusa, la más importante de les lliteratures eslaves, que de la mesma tamién ye parte integrante de la lliteratura occidental.

Evolución editar

Los entamos de la lliteratura polaca remontar a la Baxa Edá Media, cuando'l país yá se convirtiera al cristianismu y empezáronse a componer cantares relixosos en llingua vulgar. El llatín yera la llingua de la Ilesia, pero inevitablemente tuvo que sirvise del polacu p'alimentar la fe de los fieles, que na so gran mayoría desconocíen la llingua llatina. El documentu calteníu más antiguu data del sieglu XIII y ye una oración a la Virxe María, la Bogurodzica (Madre de Dios), qu'inclusive s'emplegó como himnu nacional mientres les batalles. Amás tamién queden, del sieglu XIV y XV, himnos relixosos, curtios poemes d'amor y un xéneru de sátira; tocantes a la prosa hai fragmentos de sermones y de traducciones de la Biblia y del Salteriu.

La influencia del humanismu y de la Reforma nel sieglu XV y na primer metá del sieglu XVI causó un florecimientu d'obres en llatín y una actividá cultural basada nes íntimes rellaciones con Italia. La poesía y la prosa fueron en principiu en llatín, pero más tarde tamién s'escribió en polacu. Atoparon los sos modelos na lliteratura clásica y na contemporánea de los otros países europeos, pero ellaborando les temes del patrimoniu nacional, y estremándose por traces concretes y demás elementos patrióticos.

Autor editar