Abrir el menú principal

Lluis II de Borbón

militar francés (1337–1410)

Lluis II de Borbón, llamáu «el Bonu» (?, 4 de febreru de 1337-Montluçon, 10 d'agostu de 1410), yera'l mayor y únicu fíu varón de Pedru I de Borbón y d'Isabel de Francia. La muerte del so padre na batalla de Poitiers tresformó-y en conde de Clermont y nel tercer duque de Borbón. El so matrimoniu con Ana de Auvernia fíxo-y conde de Forez y señor de Mercœur. Mientres el so cautiverio a manes de los ingleses, el Ducáu de Borbón tuvo al cargu de la so madre, Isabel.

Lluis II de BorbónPicto infobox character.png
Louis II Bourbon.jpg
rexente

Vida
Nacimientu 4  d'agostu de 1337
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Fallecimientu

Montluçon19  d'agostu de 1410

(73 años)
Sepultura Jardin du Prieuré de Souvigny Traducir
Familia
Padre Pedro I de Borbón
Madre Isabel de Valois, duquesa de Borbón
Casáu/ada con Anne of Auvergne Traducir
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Casa de Borbón en Francia Traducir
Casa de Borbón
Oficiu
Oficiu militar
Serviciu militar
Lluchó en Guerra de los Cien Años
Cambiar los datos en Wikidata

BiografíaEditar

El duque Luis tuvo una salú mental débil ya inestable que ye presumiblemente hereditaria. Esta traza tamién se evidenció na so hermana Juana de Borbón (la esposa del rei francés Carlos V), el so sobrín Carlos VI de Francia (llamáu "El Llocu"), el so padre Pedru I de Borbón y el so güelu Lluis I de Borbón.

Luis empezó les sos fazañes nel rescate de Reims sitiaos por Eduardu III d'Inglaterra en 1359. Poco dempués, foi negociador del Tratáu de Brétigny, entós conviértese n'unu de los rehenes apurríos a la Corte d'Inglaterra en cuenta de la lliberación de Xuan II de Francia, que foi fechu prisioneru en Poitiers.

Una tregua roblada en 1374 ente Francia ya Inglaterra, déxa-y ganar a los mercenarios nel so condáu. Depués partió a Castiella a lluchar contra los Moros, pero'l rei Enrique II de Trastámara quixo aprovechar la presencia de los cruzaos p'atacar a Portugal, polo que se negó a siguir cola iniciativa y tornó a Francia.

En 1378, Carlos V de Francia unviar a lluchar contra Carlos II de Navarra en Normandía, onde tomó la mayor parte de les sos fortaleces. En 1390, llanzó la Cruciada de Berbería contra los Háfsidas de Túnez, xuntu colos xenoveses. El so oxetivu yera suprimir la piratería proveniente de la ciudá de Mahdia, pero l'asediu nun tuvo ésitu.

En 1392, tien la custodia del so sobrín Carlos VI, cuando esperimentó'l so primer ataque de llocura. Volvió a Francia pocu dempués, pero, a pesar de la so posición nel Conseyu de Rexencia, nun pudo evitar l'anarquía que s'instaló por cuenta de la llocura de Carlos y les lluches ente Luis d'Orleans y los duques Felipe II y Xuan I de Borgoña.

En 1401, mientres el primer enfrentamientu ente Luis y Felipe, llogró col Duque de Berry la so reconciliación. Dende 1405, púnxose del llau del so sobrín el Duque d'Orleans, porque desaprobó la voluntá del Duque de Borgoña de compartir el poder colos Estaos Provinciales.

Cuando en 1407 el Duque d'Orleans foi asesináu, el vieyu príncipe decidió retirase a les sos tierres y resolvió establecese nun Conventu de Celestinos. Ello ye que la llegada al poder de Juan de Borgoña en 1409, punxo fin a la so influencia nel gobiernu real.

DescendenciaEditar

El 19 d'agostu de 1371 contraxo matrimoniu con Ana de Auvernia, condesa de Forez, fía de Béraud II de Auvernia y Juana de Forez. El matrimoniu tuvo cuatro fíos:

Instituyó la orde de La nuesa Señora de Chardon, por cuenta del so matrimoniu.

MuerteEditar

Finalmente decidió xunise a los príncipes d'Orleans na so llucha contra Juan de Borgoña, pero morrió nel camín el 19 d'agostu de 1410, a los 73 años d'edá.

Enllaces esternosEditar


Predecesor:
Pedru I de Borbón
 
Conde de Clermont
Duque de Borbón

1356-1400
Socesor:
Xuan I de Borbón
Predecesor:
Títulu creáu
Barón de Roannais
1372-1410
Socesor:
Xuan I de Borbón
Predecesor:
Concesión real
Príncipe de Dombes
Señor de Beaujeu

1400-1410
Socesor:
Xuan I de Borbón