Felipe II de Borgoña

Felipe II el Coraxosu (17 de xineru de 1342Pontoise – 27 d'abril de 1404Halle (es) Traducir) foi un duque de Borgoña perteneciente a la dinastía Valois. Yera'l cuartu fíu de Xuan II el Bonu, rei de Francia, y de Bona de Luxemburgu. Mereció'l nomatu d'Atrevíu pol arroxu del que dio muestres na batalla de Poitiers (1356), na cual participó con solu quince años d'edá.

Felipe II de Borgoña
duque de Borgoña (es) Traducir


gobernador de Bretaña

Vida
Nacimientu Pontoise17 de xineru de 1342[1]
Nacionalidá Bandera de Francia Francia
Muerte Halle (es) Traducir27 d'abril de 1404 (62 años)
Sepultura Cartuja de Champmol (es) Traducir
basílica de San Martín (es) Traducir
Familia
Padre Juan II de Francia
Madre Bona de Luxemburgo
Casáu con Margarita III de Flandes (1369 (Gregorianu) – )[2]
Fíos/es
Hermanos/es
Pueblu Dinastía Valois (es) Traducir
Estudios
Llingües falaes francés
Oficiu militarpolíticu
Serviciu militar
Lluchó en Guerra de los Cien Años
Cambiar los datos en Wikidata
Balta de Felipe l'Atrevíu nel palaciu de los Duques de Borgoña de Dijon.

Foi'l fundador de la cartuxa de Champmol, destinada a panteón ducal; encargó les escultures funeraries al escultor Jean de Marville. Nel documentu fundacional el duque Felipe fai constar:

«Pa la salvación de les almes nun hai nada meyor que les oraciones de los píos monxos, quien por amor a Dios escueyen llibremente la probeza y fuxen de toles nimiedades y allegríes del mundu [...]»

Prisioneru d'Inglaterra editar

Mancáu al llau del so padre, foi, como esti, fechu prisioneru y lleváu a Inglaterra, onde nun desmintió nin un intre la so altiveza. El 6 de setiembre de 1363, el rei Xuan II dexó en apanage la rica provincia del ducáu de Borgoña al so fíu Felipe, a quien nomó coles mesmes primer par de Francia.

Duque de Borgoña, primer par y rexente de Francia editar

 
esquierda

Felipe II nun fixo públicu daquella los sos nuevos títulos, y siguió exerciendo col títulu de duque de Turena, que recibiera en 1360, les funciones de gobernador de Borgoña, hasta que, al xubir al tronu, Carlos V ratificó la donación fecha pol so padre. Tomó definitiva posesión del ducáu'l 26 de payares de 1364. Casóse con Margarita de Flandes, vilba de Felipe de Rouvre, el 19 de xunu de 1367.

Anovada la guerra de los Cien Años, el duque de Borgoña tomó'l mandu d'un exércitu que'l rei de Francia axuntara en Normandía, y oponer al que mandaba'l duque de Láncaster. Mientres la minoría d'edá de Carlos VI foi rexente de Francia, socorrió al conde de Flandes, el so suegru, y sometió a los flamencos rebalbos (1382).

Conde de Flandes, Artois, Rethel y Nevers editar

Heredó más tarde (1384) los condaos de Flandes, Artois, Rethel y Nevers, colo que aportó a unu de los príncipes cristianos más poderosos; concedió a los sos nuevos vasallos (1385) cuanto-y pidieron; aseguró'l so poder nos Países Baxos por un doble matrimoniu de los sos fíos con príncipes (de la casa de Baviera, que tenía'l Hainaut, Holanda y Zelanda, y fixo casar a Carlos VI con Isabel, princesa de la so eleición.

Descendencia editar

 
El duque de Borgoña Felipe II l'atrevíu a avanzada edá.

Del so matrimoniu con Margarita de Flandes, muerta en 1405, nacieron:

Felipe II de Borgoña finó n'Halle (Henao, güei Brabante Flamencu, en Bélxica) el 27 d'abril de 1404 a les edá|15|01|1342|27|04|1404}} d'edá.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Duque de Turena
13601363
Socesor:
Dominiu real
Predecesor:
Integráu nel Dominiu real francés[3](duque precedente Felipe I de Borgoña)
Duque de Borgoña
13631404
 
Socesor:
Xuan ensin mieu
Predecesor:
Lluis II
Conde de Flandes y Artois y Duque de Brabante (con Margarita III)
13841404
Socesor:
Xuan
Predecesor:
Lluis II
Conde de Rethel (con Margarita III)
13841393
Socesor:
Antonio
Predecesor:
Lluis II
Conde de Nevers (con Margarita III)
13841404
Socesor:
Felipe II

Referencies editar

  1. Afirmao en: Genealogics. Identificador genealogics.org de persona: I00002121. Apaez como: Philippe 'the Bold' de Bourgogne. Autor: Leo van de Pas. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2003.
  2. 2,0 2,1 2,2 Afirmao en: Kindred Britain.
  3. [1]