Lou Gehrig

xugador de béisbol estauxunidense (1903–1941)

Henry Louis "Lou" Gehrig (19 de xunu de 1903Manhattan – 2 de xunu de 1941Riverdale (es) Traducir) foi un xugador de béisbol d'Estaos Xuníos. Ye conocíu principalmente pol récor de 2.130 xuegos consecutivos xugaos que se caltuvo por 56 años y el so tráxicu final por cuenta de la enfermedá dexenerativa que lleva'l so nome n'Estaos Xuníos (más conocida como Esclerosis llateral amiotrófica); pero amás de estos datos la figura de Gehrig acarreta una impecable carrera como bateador de poder, ser consideráu'l meyor primer base de la historia,[5] ser el xugador más votáu na eleición del meyor xugador del sieglu XX,[6] el sestu meyor según la revista Sporting News[7] y pola so personalidá simple d'home de familia que se ganó la estima de los fans de los Yankees.

Lou Gehrig
Vida
Nacimientu Manhattan19 de xunu de 1903[1]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Riverdale (es) Traducir2 de xunu de 1941[1] (37 años)
Sepultura cementerio de Kensico (es) Traducir
Causa de la muerte esclerosis llateral amiotrófica[2]
Familia
Casáu con Eleanor Gehrig (es) Traducir
Estudios
Estudios Universidá de Columbia
Llingües falaes inglés[3]
alemán
Oficiu
Oficiu xugador de béisbol
Trayeutoria
  Equipu
New York Yankees
Columbia Lions football (en) Traducir
Columbia Lions baseball (en) Traducir
Posición o especialidá Primera base (es) Traducir
Premios
lougehrig.com
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos editar

Gehrig foi fíu d'humildes padres inmigrantes alemanes. Dambos taben aquexaos d'enfermedaes, pos el so padre sufría d'epilepsia y la so madre de debilidá pulmonar. El tesón de la so proxenitora llevólu a consiguir en 1921 una beca pal so fíu, pa estudiar Arquiteutura y xugar fútbol americanu na Columbia University. Sicasí, foi xugando al béisbol cuando Lou Gehring dio rellumos de la so habilidá, al llograr númberos relevantes como bateador.

Los sos primeros años colos Yankees editar

Foi según llogró xenerar l'interés de los Yankees y, apenes a cuatro díes del so ventenu cumpleaños, debutó nes Grandes Lligues como bateador emerxente'l 15 de xunu de 1923. New York llegó a la Serie Mundial pero Gehrig nun foi incluyíu nel roster. En 1925 los sos númberos amontar a un respetable 0,295 de average de bateo, 20 jonrones y 68 RBI. Precisamente, el 31 de mayu d'esi añu, empezó'l so memorable racha de xuegos consecutivos.

El so primera bona temporada foi en 1926. Algamó average de 0,313 (la primera de 12 años consecutivos en que bateó percima de 0,300), 47 dobles y 20 triples, 16 cuadrangulares, y 112 carreres impulsaes. En 1926 algamó la Serie Mundial xunto a los Yankees contra St. Louis. Él bateó pa 0,348, pero Saint Louis llevóse'l títulu.

Años d'apoxéu editar

1927 foi l'añu memorable de los Yankees; ello ye que munchos considerar el meyor equipu na historia de la franquicia. Gehrig, xunto a Babe Ruth, estableciéronse como una de les pareyes de bateadores más tarrecíes de tolos tiempos; los sos propios númberos fueron por demás pimpanos: 0,373 de bateo, 218 hits, 52 dobles, 20 triples, 47 cuadrangulares y 174 RBI. De camín llogró la reconocencia de Xugador Más Pervalible, pero nun algamar a opacar la lluminaria de Babe Ruth y el so récor de 60 cuadrangulares, y la del equipu polo xeneral, que se llevó la Serie Mundial en cuatro xuegos frente a Pittsburgh Pirates. L'equipu repitió'l campeonatu nel añu siguiente. Dambos bateadores empataron en númberos de carreres impulsaes con 142.

La carrera de Gehrig nunca algamó'l protagonismu de Ruth. Ésti yera l'home espectáculu y el de les hestories amenes tanto dientro como fuera del campu. Sicasí, en 1932 los Yankees llograron un nuevu títulu y esi añu Gehrig bateó cuatro cuadrangulares nun solu xuegu. Nesi tiempu la so figura crecía en cuantes que la de Ruth menguaba; la rellación ente ellos deterioróse cuando nun fechu confusu hubo un mal comentariu (versiones contrapuestes apunten que foi la madre de Gehrig sobre la fía de Ruth, otros de Ruth escontra la madre de Lou). Dambos dexaron de falase y nun lo fixeron hasta la despidida de Gehrig. Les sos fazañes, sicasí, nun paraben. En 1934 llogró la Triple Corona: primer llugar en bateo (0,363), carreres impulsaes (165) y cuadrangulares (49). Amás llogró'l so homerun númberu 300 y llegó al so xuegu consecutivu númberu 1.500.

Pa los Yankees, l'añu 1936 traxo la llegada d'una nueva estrella pal equipu: Joe DiMaggio. Nuevamente Gehrig taría opacado por otru xugador acaparador de l'atención pública, pero formaría otra pareya tarrecible nel bateo como lo fixo col Bambino. Esa temporada llogró'l so segundu títulu de más cuadrangulares y consiguió el mayor númberu de carreres anotaes. Los Yankees llograron una Serie Mundial más, de los cuatro que consiguiríen de manera consecutiva a partir d'esi añu; y Gehrig con otra reconocencia de Xugador más pervalible.

La so familia editar

Eleanor Grace Twitdell Gerhing, foi la esposa de Lou Gerhing. Orixinaria de Chicago, provenía d'una familia acomodada y conoció a la estrella de los Yankees nun xuegu nel Comiskey Park cuando s'enfrentaben a les Chicago White Sox. Casáronse dempués d'un cortexu a distancia, nos años en que Lou Gerhing y Babe Ruth yeren los héroes en jonrones que dieron el campeonatu a los Yankees y apaecíen na crema y nata de los Deportes y de la Vida Social na ciudá de New York. Cuando Gerhing fina'l 2 de xunu de 1941, la señora Gerhing nunca más se casó y vivió nel so apartamentu del llau Este de Manhattan per cerca de cuarenta años. Yera visitada frecuentemente pol boxeador Jack Dempsey que yera'l so vecín y asistía regularmente al Yankee Stadium acompañando a la señora de Babe Ruth. La enfermedá del so maríu y los sos nueve años de matrimoniu describir nun llibru y en dos filmes, siendo'l más famosu "Pride of the Yankees" con actuación de Teresa Wright y Gary Cooper como la famosa pareya.

Dramáticu final editar

En 1938 los sos númberos decayeron: per primer vegada en 12 temporaes bateó debaxo de .300 y atropó 114 carreres impulsaes (en 12 años yera la segunda vegada que lo escontra per debaxo de 150). A la fin d'esi añu la so fuercia menguara considerablemente; él mesmu dixéra-y a la so esposa que la fuercia nes sos piernes amenorgárase desque cumpliera trenta años. Nuna visita al médicu fuéron-y diagnosticaos problemes na vesícula. L'añu 1939 los fans de los Yankees vieron a un Lou Gehrig irreconocible, pos participó apenes n'ocho xuegos, con un porcentaxe de 0,143 bateo y onde, amás, corría les bases con dificultá. Inclusive, tres una xugada rutinaria, el llanzador y los sos compañeros felicitáron-y pol esfuerciu realizáu. Esto marcó definitivamente'l so retiru del Béisbol de les Lligues Mayores.

Fin a los 2130 Xuegos del Caballu de Fierro editar

El 2 de mayu, na casa de los Detroit Tigers, Gehrig, como capitán del equipu, presentó'l roster, nel cual nun taba incluyíu. El llocutor del estadiu dixo les siguientes pallabres: "Dames y caballeros, ésta ye la primer vegada en 2.130 xuegos consecutivos que'l nome de Lou Gehrig nun va apaecer na alliniación." Los aficionaos brindáron-y entós una ovación. Por esti récor que duró 56 años, foi conocíu como "El Caballu de Fierro". Munchos años dempués esti récor sería rotu por Cal Ripken Jr. torpedero de los Baltimore Orioles el cual xugó 2632 partíos.

El diagnósticu editar

El 19 de xunu, na famosa Clínica Mayo, foi-y confirmada la so enfermedá: esclerosis llateral amiotrófica (ELA), una enfermedá daquella entá pocu conocida, que-y menguaría'l so capacidaes físiques. Diéron-y un mira de vida de tres años, que nun llegó a cumplir. Esta enfermedá nos llibros de Medicina estauxunidenses ye conocida como la enfermedá de Lou Gehrig.

L'homenaxe nel Yankee Stadium editar

El 4 de xunetu de 1939 la so institución rindió-y homenaxe: el so númberu, el 4, foi retiráu (la primer vegada na historia que se fixo esto), otorgar plaques y trofeos, y tuvieron presentes los sos compañeros de la temporada de 1927. Cuando toos empezaben a colase, Gehrig tomó por sorpresa'l micrófonu y dixo estes famoses pallabres: "Considero l'home más afortunáu sobre la cara de la tierra". El discursu completu ye consideráu unu de los finxos más emotivos na historia del deporte de los Estaos Xuníos. El públicu del Yankee Stadium trescalar por completu, y Babe Ruth averóse-y y abrazólu, rematando la so fría rellación. Poco dempués, esi mesmu añu, ingresó nel Salón de la Fama del Béisbol.

Fallecimientu editar

Darréu dedicóse, xunto al alcalde de Nueva York, a realizar llabores sociales en favor de mozos con problemes, hasta que la meyora de la enfermedá postró-y, morriendo'l 2 de xunu de 1941. Los sos restos reposen nel Campusantu Kensico de la ciudá de Valhalla (condáu de Winchester, estáu de Nueva York),[8] xunto a los de la so esposa, Eleanor T. Gehrig, que-y sobrevivió hasta 1984. Nun tuvieron fíos.

Películes editar

En 1942, Sam Wood dirixó una película titulada The Pride of the Yankees sobre la historia de Lou Gehrig, con Gary Cooper nel papel protagonista, y Babe Ruth interpretándose a sigo mesmu. La película llogró un gran ésitu de taquilla y de crítica, atropando 11 nominaciones a los premios Oscar, y llogrando unu al Meyor Montaxe.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Encyclopædia Britannica Online. Identificador Encyclopædia Britannica Online: biography/Lou-Gehrig. Apaez como: Lou Gehrig. Data de consulta: 9 ochobre 2017. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.pbs.org/newshour/health/did-lou-gehrig-actually-die-of-lou-gehrigs-disease.
  3. Afirmao en: catálogu de la Biblioteca Nacional Checa. Identificador NKCR AUT: xx0202415. Data de consulta: 1r marzu 2022.
  4. Tienes d'especificar urlarchivu = y fechaarchivu = al usar {{cita web}}.«MLB.com». Consultáu'l 13 febreru 2021.
  5. en:Major League Baseball All-Time Team
  6. en:Major League Baseball All-Century Team
  7. en:Sporting news 100 greatest baseball players
  8. Biografía (n'inglés) y semeyes del monumentu en Find a Grave.

Enllaces esternos editar