Lucretia Mott foi una defensora de los derechos de la muyer, pionera dientro del movimientu feminista que pasó a la historia, ente otros motivos por participar na organización de la Convención de Seneca Falls.

Lucretia Mott
Vida
Nacimientu Nantucket[1]3 de xineru de 1793[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Muerte Filadelfia11 de payares de 1880[2] (87 años)
Causa de la muerte neumonía
Familia
Padre Thomas Coffin
Madre Anna Folger
Casada con James Mott
Fíos/es
Hermanos/es Martha Coffin Wright
Familia
Estudios
Estudios Oakwood Friends School (en) Traducir
Llingües falaes inglés[4]
Oficiu activista polos derechos de les muyeres, abolicionista, predicadora, activista pola paz, profesora, escritorasufraxista
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Lucretia Coffin, nació nel senu d'una familia cuáquera, siendo la segunda de siete hermanos. Los sos padres yeren Thomas Coffin y Anna Folger, el so padre yera capitán d'un balleneru y la so madre dirixía la esplotación agrícola familiar.

El pensamientu cuáqueru va ser determinante na formación de les sos idees, especialmente la igualdá ante Dios que predica dichu movimientu relixosu. A los trelce años, Lucretia ingresa na "Nine Partners Quaker Boarding School", un colexu cuáqueru onde recibe educación y onde más tarde va exercer como profesora.

El 10 d'abril de 1812, Lucretia contrái matrimoniu con James Mott, otru profesor de la so escuela, el matrimoniu tuvo seis fíos, morriendo'l primeru a los cinco años. En 1821 el matrimoniu treslladar a Filadelfia y ella ye nomada predicadora del grupu quáquero local.

El contestu de llucha pola abolición del esclavismu n'Estaos Xuníos y la marxinación de la muyer en tolos aspeutos de la vida público y profesional, va marcar el pensamientu de Lucretia Mott, tou esto, enmarcáu na comunidá cuáquera.

Lucretia Mott sufría de dispepsia, cosa que nun-y torgar llevar a cabu'l so llabor como activista. Debíu al activismu pola abolición de la esclavitú del matrimoniu Mott, la so casa convertir nel centru del movimientu anti esclavista de Filadelfia y nuna etapa del "Ferrocarril soterrañu", una ruta d'escape de los esclavos fuxíos.

El 11 de payares de 1880, a la edá de 87 años, muerre na so casa de Cheltenham (Pennsylvania) víctima d'una neumonía, foi soterrada nel campusantu quáquero Fairhill, nel norte de Filadelfia.

Activismu editar

Lucretia Mott pasó a la historia como una abolicionista, una defensora de los derechos de la muyer y de les llibertaes civiles. Siendo la so faceta de defensora de la muyer la más notable. Sicasí, l'abolicionismu va ser la so puerta d'entrada al mundu del activismu.

Tomar de conciencia de la situación de la muyer va llegar cuando afaya que na so escuela, los profesores cobren muncho más que los profesores por faer el mesmu trabayu, esta conciencia del problema acentúase a midida que s'atopa con refugu per parte de los sos mesmos compañeros del movimientu abolicionista, ye criticada por falar en públicu, asumir roles de mandu y polo xeneral, por participar na vida pública.

Abolicionismu editar

 
Pintura de la convención de l'Anti-Slavery Society en Exeter Hall, a la qu'asistieron muyeres, dalgunes d'elles destacaes intelectuales, sufraxistes y feministes como Mott, nótese que les muyeres tán a la fin de la sala, práuticamente segregaes, obligaes a tener un papel accesoriu na convención.

Como ministra cuáquera, empieza a incluyir nos sos sermones alegatos en contra de la esclavitú y pola reforma moral de la sociedá. En 1830 Mott yá cuntaba con cierta reconocencia como abolicionista.

El abolicionismu va ser determinante a la de conformar el so pensamientu, llevando a cabu un intensu llabor, xunto col so home, dientro d'esti movimientu. Según el pensamientu cuáqueru, la esclavitú ye una institución proscrita por Dios y arriendes d'ello, Mott negar a utilizar bienes provenientes d'esplotaciones esclavistes, como por casu, azucre de caña.

En 1833 funda xunto al so home la "Pennsylvania Anti-Slavery Society", pero atopar cola oposición de los sos compañeros (homes), n'avientu d'esi añu, Mott allega xunto col so home a la sociedá anti esclavista de Nueva Inglaterra, convidaos por William Lloyd Garrison, Lucretia va tener un papel importante nes conversaciones, más que'l so home, qu'allegaba como delegáu a la convención.

La participación política de les muyeres taba dafechu en contra de les normes sociales de la dómina, por casu, munchos homes yeren ronciegos a dexar que les muyeres falaren na ilesia o a que se formaren grupos mistos. Nesti contestu, Mott funda la "Philadelphia Female Anti-Slavery Society", una sociedá abolicionista pa muyeres.

En 1837, na convención anti esclavista de muyeres americanes, Mott tien un papel bien importante; nesta mesma convención, Angelina Grimké va dar un discursu que, poles sos carauterístiques, va resultar chocante pa los homes, por utilizar unes actitúes y un llinguaxe vedaos a la muyer naquellos momentos. De resultes, Mott va ser oxetu de despreciu, llegando los sos rivales a llanzar bagazos a la puerta de la so casa.

 
Lucretia Mott (1842)

A pesar de ser una conocida líder abolicionista y de ser una de los seis delegaes (muyeres) qu'allegaron al congresu, refúgase formalmente la so participación nel Congresu Mundial Abolicionista que se celebró en Londres en 1840, pol pixín fechu de ser muyer. Los homes votaron pa vetar la participación femenina y pa segregales del restu d'asistentes, dellos homes protestaron pola esclusión de les muyeres, ente ellos William Lloyd Garrison y Wendell Phillips, tres homes sentar xunto a les muyeres en señal de protesta pola marxinación a la que se sometía a les delegaes. Tres agrios discutinios, buscóse una solución entemedia, apurriendo una siella más alta a Mott por que, dende'l yá que dexaren a les muyeres, pudiera siguir les intervenciones y a la fin, a manera d'arreglu, Mott ye una de les poques muyeres qu'apaecen na pintura conmemorativa del congresu[6] y dexó una fuerte impresión nos asistentes, dalgunos de los cualos diéron-y grandes muestres de sofitu.

De vuelta a Estaos Xuníos, Mott empieza una serie de viaxes a Nueva York, Boston y distintos estaos esclavistes, atopábase de frente colos dueños d'esclavos p'aldericar la moralidá de la esclavitú con ellos. En Columbia, iguar por que'l so discursu coincidiera col pasu de los congresistes americanos, de cuenta qu'acabó teniendo ente l'audiencia del so discursu a 40 congresistes.

Entrevistar col presidente John Tyler que, impresionáu col so discursu, ufiertó-y enfrentase nun alderique col so rival pro esclavista John C. Calhoun.[7]

Convención de Seneca Falls editar

 
Sello coles semeyes d'Elizabeth Cady Stanton, Carrie Chapman Catt, y Lucretia Mott, 1948. So les semeyes puede lleese "100 years of progress of women, 1848-1948" (100 años de progresu de les muyeres, 1848-1948).

Xunto con Elizabeth Cady Stanton, Mott foi una de les muyeres que protestaron pola marxinación de les muyeres mientres el congresu internacional abolicionista de 1840 en Londres, tres esti alcuentru, va desenvolvese una estrecha collaboración ente dambes líderes pa la celebración d'una convención y crear una asociación pa la defensa de los derechos de la muyer.

Pasen dellos años y el 19 de xunetu de 1848, Stanton y Mott, xunto con otres, entamaron la convención polos derechos de les muyeres en Seneca Falls, Nueva York. La Convención de Seneca Falls foi'l primer alcuentru públicu de muyeres nos Estaos Xuníos, dichu alcuentru celebrar na capiya metodista de Seneca Falls. Anque nun taba entamáu qu'asistieren homes a la primer sesión, los homes qu'allegaron nun fueron espulsaos.

Stanton ye considerada como l'artífiz del entamu de la llucha polos derechos de la muyer, sicasí, foi'l trabayu conxuntu y el llabor de mentora de Mott lo que llevó a la convención a ser un ésitu. La hermana de Mott, Martha Coffin Wright tamién participó na organización y ye una de les firmantes de la declaración de Sentimientos de Seneca Falls, un alegatu polos derechos de la muyer basáu na Declaración d'Independencia de los Estaos Xuníos que se distribuyó como un folletu tres la so aprobación.

En dellos aspeutos, los convencimientos de Mott diferíen de les d'otres compañeres del movimientu, anque abogaba pola igualdá de derechos col home, negar a faer presión pa la creación de lleis sobre'l divorciu que dexaren a la muyer caltener el contautu colos sos fíos tres un divorciu, nesto estrémase de Stanton, que tenía una posición menos conservadora.

Col tiempu, el sufraxismu va convertise nel nucleu central de la llucha, qu'empieza nun principiu con aspeutos rellacionaos cola igualdá xurídicu-llegal. Mott, publica dos años más tarde (1850) "Discourse on Woman", un llibru sobre les restricciones que sufríen les muyeres n'Estaos Xuníos.

A partir de 1865, una vegada que la esclavitú pasó a la historia, va centrase nel derechu al sufraxu, tantu de les muyeres como de los negros. Hasta la so muerte, Mott va actuar de nexu d'unión ente les activistes polos derechos de la muyer y el sufraxu, poniendo paz ente Elizabeth Cady Stanton, Susan B. Anthony y Lucy Stone.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. URL de la referencia: https://en.wikisource.org/wiki/Woman_of_the_Century/Lucretia_Mott.
  2. 2,0 2,1 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Geni.com. Llingua de la obra o nome: distintes llingües.
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: https://www.womenofthehall.org/inductee/lucretia-mott/.
  6. Anti-Slavery Society Convention, 1840, Benjamin Robert Haydon, aportáu'l 6 de marzu de 2011
  7. Bacon, Margaret Hope (1980). Valiant Friend: the life of Lucretia Mott. New York: Walker and Company.
  • Elena Beltrán, Virginia Maquieira, Silvina Álvarez y Cristina Sánchez. (2008). "Feminismos, alderiques teóricos contemporáneos". Ed Alianza Editorial..
  • Bacon, Margaret Hope (1980). Valiant Friend: the life of Lucretia Mott. Nueva York: Walker and Company.
  • Bacon, Margaret Hope (1986). Mothers of Feminism: the story of Quaker women in America. Nueva York: Walker and Company.
  • Cromwell, Otelia (1958). Lucretia Mott. Cambridge, Mass.: Harvard University Press.
  • Greene, Dana, editor (1980). Lucretia Mott: her complete speeches and sermons. Lewiston, N.Y.: The Edwin Mellen Press.
  • Hallowell, Anna Davis; Mott, Lucretia (1884). James and Lucretia Mott. Boston: Houghton, Mifflin and Company.
  • Hare, Lloyd C. M. (1937). The Greatest American Woman, Lucretia Mott. Nueva York: Negru Universities Press.
  • Palmer, Beverly Wilson (editor) et al. (2002). Selected Letters of Lucretia Coffin Mott. Urbana: University of Illinois Press.
  • Unger, Nancy C. (febreru de 2000). «Mott, Lucretia Coffin». American National Biography Online. Consultáu'l 4 de febreru de 2008.

Enllaces esternos editar