Ludwig Mies van der Rohe

arquiteutu alemán


Ludwig Mies van der Rohe (Aquisgrán, Alemaña, 27 de marzu de 1886 – Chicago, Illinois, 17 d'agostu de 1969) Foi un arquiteutu y diseñador industrial. Dirixó la escuela Bauhaus Ente 1930 y 1933, añu en que foi cerrada.

Ludwig Mies van der Rohe
Vida
Nacimientu Aquisgrán[1]27 de marzu de 1886[2]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña
Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos [3]
Residencia Aquisgrán
Berlín
Chicago
Muerte Chicago[1]17 d'agostu de 1969[2] (83 años)
Sepultura Graceland Cemetery (en) Traducir
Familia
Casáu con Ada Mies (1913 – 1921)
Fíos/es Mia Moore
Estudios
Estudios Unterrichtsanstalt des Kunstgewerbemuseums Berlin (en) Traducir
Universidá de les Artes de Berlín
Llingües falaes alemán[4]
Alumnu de Peter Behrens
Profesor de Henry Clifford Boles (es) Traducir
Kenneth Roderick O'Neal (en) Traducir
Oficiu arquiteutu, diseñadorprofesor
Llugares de trabayu Berlín, Barcelona, Brno, Nueva York, San Petersburgu, Toronto y Chicago
Emplegadores Intitutu de Teunoloxía d'Illinois
Escuela de la Bauhaus  (1930 –  1933)
Trabayos destacaos Toronto-Dominion Centre (es) Traducir
Westmount Square (en) Traducir
Edificio Seagram (es) Traducir
Casa Farnsworth (es) Traducir
Pabellón alemán, Barcelona (es) Traducir
Premios
Influyencies De Stijl
Miembru de Deutscher Werkbund (es) Traducir
Academia d'Estaos Xuníos de les Artes y les Lletres
Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Escuela de la Bauhaus
Movimientu Movimientu Modernu
modernismu
Xéneru artísticu Estilu Internacional
Cambiar los datos en Wikidata
Pabellón d'Alemaña na Expo de Barcelona de 1929 reconstruyíu en 1986 (detalle).
Otra vista del pabellón d'Alemaña. L'edificiu foi reconstruyíu ente 1983 y 1986.
Ficheru:Mies van der Rohe photo Farnsworth House Planu USA 1.jpg
La casa Farnsworth en Planu, Illinois.
Casa Farnsworth.

Vida y obres editar

Mies van der Rohe nació'l 27 de marzu de 1886, foi fíu de Michael y Amalie (Rohe), cuartu fíu d'una familia católica. En 1900 empezó a trabayar nel taller de piedra del so padre, en 1902 foi asignáu capataz d'una obra, un añu más tarde empezó a trabayar como dibuxante d'adornos nel taller d'un estucador.

En 1905 treslladóse a Berlín pa collaborar como diseñador de muebles nel taller de Bruno Paul.

En 1907 realiza la so primer obra, la casa Riehl. De 1908 a 1911 trabayó nel despachu de Peter Behrens, del cual Mies desenvolvió un estilu arquiteutónicu basáu en téuniques estructurales avanzaes y nel clasicismu prusianu. Tamién realizó diseños innovadores con aceru y vidriu. En 1911 diseñó la Casa Perls.

En 1912 abrió con muncho esforcio'l so propiu estudiu en Berlín, nesi mesmu añu planió una casa de campu pal matrimoniu Kröller-Müller en L'Haya. Mientres los primeros años recibió bien pocos encargos, pero les primeres obres yá amosaben el camín que siguiría mientres el restu de la so carrera, ente eses obres atopen la Casa na Heerstrasse y la Casa Urbig. En 1913, cola so esposa Ada Bruhn, treslladóse a Werder (pela rodiada de Berlín). Ellí nacen les sos fíes Marianne y Waltrani, y más tarde Dorotea. Hasta entós les rellaciones ente la familia y el trabayu fueren bones, pero la Primer Guerra Mundial de 1914-1918 provocó que Ludwig fuera destináu a Rumanía mientres esti periodu y la familia quedara separada.

En 1922 fíxose miembru del "Novembergruppe" y púnxose por nome Mies van der Rohe. Xunto con van Doesburg, Lissitzky y Richter editó en 1923 la revista "G" . A partir de la so participación en G, quedó fuertemente influyíu pol neoplasticismo de van Doesburg. Nesos años, trabayó nos planos de dos cases de campu, el Xalé de lladriyu y la Casa Mosler.

En 1926 foi arquiteutu xefe de la esposición del Werkbund alemán, esi mesmu añu foi nomáu vicepresidente del Werkbund y llevó a cabu obres de ciertu valumbu, como la casa Wolf en Guben, toa de lladriyu, y la casa Hermann Lange en Krefeld. Foi direutor de la esposición de viviendes de Weissenhof, en Stuttgart en 1927, onde conoció a la diseñadora y interiorista Lilly Reich y diseñó pa ella un bloque de viviendes d'estructures d'aceru. De 1927 a 1930 construyó una villa en Krefeld pal fabricante de sedes Hermann Lange, y en 1929 Mies recibe l'encargu de proyeutar el Pabellón nacional d'Alemaña pa la Esposición Internacional de Barcelona, pal que diseñó tamién la famosa silla Barcelona, d'aceru cromao y cueru.

En 1930 concluyó la Villa Tugendhat en Brünn (actual República Checa) y dirixó la Bauhaus de Dessau hasta que se cerró en 1933 por cuenta de les presiones pa modificar el réxime d'estudiu de la escuela. La puxanza del nazismu n'Alemaña obligó-y a emigrar a Estaos Xuníos en 1937, onde foi nomáu direutor de la facultá d'arquiteutura del Institutu de Teunoloxía d'Illinois de Chicago, que darréu remocicaría por que fuera dedicáu a la enseñanza y a la investigación, y que se concluyeron a lo llargo de los años 50.

En 1938 convertir en direutor del departamentu d'arquiteutura del Institutu Armour, que, años más tarde xuniríase al Institutu Lewis pa formar l'Institutu Teunolóxicu d'Illinois. En 1940 conoz a Lora Marx, que lo acompañaría hasta la so muerte. En 1944 faise ciudadanu de los Estaos Xuníos. De 1945 a 1950 constrúi la casa Farnsworth en Planu, Illinois.

Ente los años 1948 y 1951 fai realidá'l so suañu de construyir un rascacielos de vidriu colos dos torres del Lake Shore Drive Apartments de Chicago, y, más tarde, el Commonwealth Promenade Apartments, tamién na mesma ciudá (1953-1956).

Ente les sos obres más emblemátiques d'esta etapa destaca'l Edificiu Seagram (1958), un rascacielos de 37 pisos de vidriu y bronce construyío en Nueva York xunto col so discípulu Philip Johnson.

En 1958 xubilar del Institutu de Teunoloxía d'Illinois.

De 1962 a 1968 constrúi en Berlín la Galería Nacional. Trátase d'un edificiu dedicáu a esposiciones d'obres d'arte, formáu por una gran sala cuadrada construyida dafechu en cristal y aceru y asitiada sobre una estensa terraza de lloses de granitu.

El 17 d'agostu de 1969 muerre en Chicago dexando como mandáu unos nuevos cánones pa l'arquiteutura que so les sos tan sopelexaos lemas «Less is more» («Menos ye más») y «God is in the details» («Dios ta nos detalles»), que lo considera como unu de los maestros más importantes de l'arquiteutura moderna.

Llista d'obres editar

 
Apartamentos Lake Shore Drive, Chicago.
Canadá
República Checa
Alemaña
España
Estaos Xuníos

Kluczynski Federal Building - Torre d'oficines, Chicago ** United States Post Office Loop Station - Oficina xeneral de Correos, Chicago

Méxicu

Fotografíes editar

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Sección, versículu o párrafu: Мис ван дер Роэ Людвиг. Afirmao en: Gran Enciclopedia Soviética (1969–1978). Data de consulta: 26 febreru 2017. Editorial: Большая Российская энциклопедия. Llingua de la obra o nome: rusu. Data d'espublización: 1969.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Afirmao en: coleición en llinia del Muséu d'Arte Modernu de Nueva York. Identificador MoMA de artista: 7166. Data de consulta: 4 avientu 2019. Llingua de la obra o nome: inglés.
  4. Afirmao en: CONOR.SI. Identificador CONOR.SI: 16594019.
  5. de:Revolutionsdenkmal

Enllaces esternos editar