Abrir el menú principal

Aurora Julià i Sarasa, conocida artísticamente como Mónica Randall (Barcelona, 18 de payares de 1942), ye una actriz y presentadora de televisión española.

Mónica RandallPicto infobox character.png
La actriz Monica Randall durante una recepción ofrecida en el Palacio de la Moncloa (1983).jpg
Vida
Nacimientu

Barcelona18  de payares de 1942

(77 años)
Nacionalidá Bandera d'España España
Estudios
Llingües catalán
castellanu
Oficiu
Oficiu periodista, presentadora de televisión y actriz de cine
IMDb nm0709654
Cambiar los datos en Wikidata

Entamos: esperiencia teatralEditar

En cursando estudios d'Arte Dramático en Barcelona, debutó pocu dempués nel teatru, con comedies como Cena de matrimonios y Pisín de solteru. Formó parte de la Compañía de Teatru d'Alejandro Ulloa. Otres de les sos obres fueron Los intereses creaos, Caminos de Damascu o L'alma se sele.

Dempués de trenta años estremada de los escenarios, en 2009 volvió al teatru cola obra Una comedia española, de Yasmina Reza, dirixida por Sílvia Munt.

CineEditar

Pocu dempués dio los sos primeros pasos nel cine, debutando en La Revoltosa (1963), de José Díaz Morales. Nesos primeros años participa en numberosos Spaghetti western, como Los héroes del Oeste (1965) Los cinco de la vengación (1967) y Sol coloráu (1971), dirixida por Terence Young.

A partir de 1968, la so carrera cinematográfica centrar en comedies costumbristas, nes que suel interpretar un prototipu de muyer cosmopolita y sofisticada. Nesta dómina intervieno en títulos como Cristina Guzmán (1968), de Luis César Amadori, con Rocío Dúrcal, Branu 70 (1969), de Pedro Lazaga, con Jesús Ponte y Juanjo Menéndez, Güelu Made in Spain (1969), de Pedro Lazaga, con Paco Martínez Soria, Carola de día, Carola de nueche (1969), de Jaime de Armiñán, con Marisol o Un adulteriu decente (1969) de Rafael Gil, con Carmen Sevilla. Amás, participó na película Flor selvaxe (1965), protagonizada por Rosa Morena y empobinada por Javier Setó, la so última película.

Mientres la década de los setenta ufiértase-y la oportunidá d'interpretar papeles de mayor complexidá en películes consideraes yá como clásicos del cine español como La mio quería señorita (1972), de Jaime de Armiñán; Cría cuervos (1976), de Carlos Saura; Semeya de familia (1976), d'Antonio Giménez-Rico o La escopeta nacional (1978), de Luis García Berlanga. En 1986, a les órdenes de Carlos Serrano, rueda Calé xunto a Rosario Flores.

En 1987, y de nuevu so la direición de Jaime de Armiñán, interpreta'l papel femenín protagonista de la película El mio Xeneral, acompañando a Fernando Rei, Fernando Fernán Gómez, Héctor Alterio, José Luis López Vázquez y Rafael Alonso. Tal película ganó'l Gran Premiu del Xuráu nel Festival de Montreal, en 1987. Foi estrenada na Academia Xeneral Militar de Zaragoza, y a tal estrenu fueron convidaos tolos xenerales n'activu del Exércitu español de la dómina.

TelevisiónEditar

Tamién trabayó de manera bien intensa en televisión, mediu nel que debutó en 1964, y nel que desenvolvió tanto la so faceta d'actriz como de presentadora. N'espacios dramáticos, como Estudiu 1, Novela, Teatru de siempre o Teatru de familia, toos ellos en Televisión española, tuvo ocasión d'interpretar obres de William Shakespeare, Jean Racine, Ladislas Fodor, J.M Barrie... Na serie ¿Ye usté l'asesín? empobinada por Narciso Ibáñez Menta y estrenada en 1967, tuvo un pequeñu papel como una de les víctimes.

En 1973 presentó'l programa d'entretenimientu Mónica a Medianueche y na temporada 1974-1975, el magacín Tele-Revista. Darréu, ente 1980 y 1981 condució l'espaciu Coses, xunto a Joaquín Prat y Marisa Abad, al que siguiría un programa que-y dexó desenvolver la so faceta d'entrevistadora: Traces (1982).

N'interpretando'l papel de Nuri, el alter ego español de Blanche (Rue McClanahan) en Xuntes, pero non revueltes (1994-1995), ente 2002 y 2004 formó parte de la repartida de la serie Ana y los siete, interpretando a Rosa, la madre de Alexia (Silvia Marsó).

PremiosEditar

ReferenciesEditar