María Lluisa Gabriela de Saboya
María Luisa Gabriela de Saboya (Turín, 13 de setiembre de 1688-Madrid, 14 de febreru de 1714), primer esposa de Felipe V, foi, como tal, reina consorte d'España de 1701 a 1714 y, n'ocasiones, rexente.
María Lluisa Gabriela de Saboya![]() | |||||
---|---|---|---|---|---|
![]() | |||||
11 setiembre 1701 - 2 febreru 1714 ← Mariana de Neoburgu - Isabel Farnesio →
| |||||
Vida | |||||
Nacimientu | Turín, 17 de setiembre de 1688[1] | ||||
Nacionalidá |
![]() | ||||
Muerte | Madrid, 14 de febreru de 1714[1] (25 años) | ||||
Sepultura | Cripta Real del Monesteriu d'El Escorial | ||||
Causa de la muerte | Tuberculosis | ||||
Familia | |||||
Padre | Víctor Amadeo II de Saboya | ||||
Madre | Ana María de Orleans | ||||
Casada con | Felipe V d'España (1701 – )[2] | ||||
Fíos/es | |||||
Hermanos/es | |||||
Pueblu | Casa de Saboya | ||||
Estudios | |||||
Llingües falaes | castellanu | ||||
Oficiu | política | ||||
Premios |
ver
| ||||
Creencies | |||||
Relixón | Ilesia Católica | ||||
![]() |
Primeros años Editar
María Luisa yera fía de Víctor Amadeo II, duque de Saboya y rei de Cerdeña (bisnietu d'Enrique IV de Francia, primer rei francés de la dinastía de Borbón) y d'Ana María de Orléans (fía de Felipe I d'Orleans, hermanu del rei Luis XIV de Francia). La so hermana mayor, María Adelaida de Saboya, foi duquesa de Borgoña y delfina de Francia, siendo amás la madre del rei Luis XV de Francia.
Matrimoniu Editar
Casóse col so primu, el rei Felipe V (primer rei español de la dinastía borbónica), nietu de María Teresa d'Austria, infanta d'España, y de Luis XIV de Francia, el 2 de payares de 1701 en Figueres, con 13 años.
Sometida a la influencia de la princesa de los Ursinos y el cardenal Portocarrero, foi nomada Gobernadora y Alministradora Xeneral cuando'l so maríu tuvo de treslladase a los escenarios bélicos en 1702. Actuó con responsabilidá mientres la Guerra de Socesión.
Muerte Editar
Foi madre de Luis I y de Fernando VI. Finó a los 25 años en 1714, por causa de una Tuberculosis ganglionar. Los sos restos fuelguen na Cripta Real del Monesteriu d'El Escorial.
Cabo destacar que María Luisa foi una eficaz reina rexente y una gobernadora bien competente y dedicada a los destinos nacionales españoles.
Descendencia Editar
Tuvo cuatro fíos del so matrimoniu col rei Felipe V, dos de los cualos reinaron n'España:
- Luis I (25 d'agostu de 1707 – 31 d'agostu de 1724), rei d'España. Casáu con Luisa Isabel d'Orleans, ensin descendencia.
- #Infante Felipe (2 de xunetu de 1709 – 8 de xunetu de 1709).
- Felipe Pedro (7 de xunu de 1712 – 29 d'avientu de 1719).
- Fernandu VI (23 de setiembre de 1713 – 10 d'agostu de 1759), rei d'España.
Legáu Editar
Foi moteyada La Saboyana polos sos súbditos que la adoraben y foi bien querida n'España. Dempués de la so muerte, dos de los sos fíos, el so fíu menor y mayor, #convertir en reis d'España.