El Mil Mi-26 (en rusu: Ми-26, designación OTAN: Halo[1]) ye un helicópteru de tresporte pesáu creáu nos años 1970 na Xunión Soviética pola Fábrica d'helicópteros Mil de Moscú p'aplicaciones civiles y militares, la so producción empezó en 1981 y sigue na actualidá. Ye'l mayor y más potente helicópteru qu'entrara en producción en serie del mundu, y trátase del helicópteru monorrotor más grande que dalguna vegada fabricárase (el prototipu birrotor Mil Mi-12 ye más grande, pero nunca se fabricó en serie).[2] Per otru llau, tratar del primeru con un rotor principal d'ocho palas dispuestes, ente cada par d'elles, nun ángulu de 45 graos sexagesimales.

Mil Mi-26
familia d'aeronaves
Future Transport Helicopter (en) Traducir
Información
Fabricante Fábrica de helicópteros Mil de Moscú (es) Traducir
Rostvertol (en) Traducir
Historia
Primer vuelu 14 avientu 1977
Entrada en serviciu 1985
Operadores
   Bielorrusia
   Fuerza Aérea Soviética (es) Traducir
   Fuerza Aérea de Rusia (es) Traducir
Carauterístiques
Unidaes fabricades 318
Fuercia motora Lotarev D-136 (en) Traducir
Eslora 33,7 metros
Cambiar los datos en Wikidata

Diseñu y desenvolvimientu editar

Sacante los prototipos birrotores V-12 que-y precedieron y nunca se construyeron en serie, el nuevu Mil Mi-26 ye l'helicópteru más pesáu que voló hasta la fecha. Diseñáu p'apurrir a Aeroflot un helicópteru pesáu pa operaciones en rexones ensin desenvolver del país, llugares remotos y de mal accesu, tresporte de personal, equipu y personal militar, a lo llargo de tol país, pola gran estensión territorial de la Xunión Soviética.

Esti aparatu empezó la so vida operativa a principios de 1970, asina se evidenció que'l diseñu esperimental del helicópteru birrotor V-12 nun podría cumplir estes misiones. Riquió sicasí'l llargu y costosu desenvolvimientu, d'un sistema dinámicu dafechu nuevu, con rotor y sistema de tresmisión fayadizos, precisamente l'inconveniente que l'equipu de diseñu Mil pretendía evitar col diseñu más complexu del anterior helicópteru V-12. Ello significó, dada la necesidá de cumplir col requisitu oficial, de ser capaz de desapegar con una carga máxima doble del so pesu en vacíu, qu'hasta'l 14 d'avientu de 1977 el prototipu del helicópteru, designáu V-26, nun tuviera llistu pal so primer vuelu estacionariu.

De configuración xeneral similar al anterior diseñu d'helicópteru pesáu Mil Mi-6 y con un fuselaje de dimensiones similares, el nuevu Mi-26 tien un rotor de menor diámetru pero d'ocho palas y una planta motriz de casi'l doble de potencia, con dos grandes turbinas instalaes sobre la cabina de mandu, circunstancies que-y dexen tresportar una carga útil un 66% superior a la del anterior Mi-6. Esta capacidá quedó demostrada sobradamente'l 3 de febreru de 1982 cuando, como broche a una serie de récores establecíos pol nuevu aparatu, un prototipu de pruebes del Mi-26 alzó una masa total (helicópteru más carga útil) de 56.768 kg hasta un altor de 2.000 m.

Depués de dellos años de desenvolvimientu, dende la dómina de la Xunión Soviética, onde se solucionaron dellos problemes de diseñu, ye un helicópteru relativamente nuevu nel inventariu de Rusia, qu'inda ta en producción en serie y ye operativu en dellos países, onde ye ufiertáu pal tresporte de personal a llugares alloñaos que nun tienen una pista d'aterrizaxe como la necesaria por que un avión comercial pueda operar.

Variantes editar

 
Mi-26T
 
Mi-26
  • V-29 - Prototipu orixinal.
  • Mi-26 - Versión orixinal, pal tresporte de carga militar.
  • Mi-26A Versión actualizada y ameyorada del Mi-26.
  • Mi-26M - Versión modificada y optimizada pa un meyor rendimientu.
  • Mi-26MS - Versión d'evacuación médica.
  • Mi-26S - Versión modificada pa emprestar collaboración nel desastre nuclear de Chernóbil.
  • Mi-26NEF-M - Versión militar de guerra antisubmarina.
  • Mi-26P - Versión pal tresporte civil, con una capacidá máxima de 63 pasaxeros.
  • Mi-26PK - Helicóptero grúa.
  • Mi-26PP - Versión optimizada pa les tresmisiones radiales (radio relay).
  • Mi-26T - Versión civil de tresporte, pa la carga y tresporte de mercancíes.
  • Mi-26TC - Versión carguera o destinada al tresporte de carga.
  • Mi-26TM - Helicóptero grúa (Versión distinta al Mi-26PK).
  • Mi-26TP - Versión pal combate de quemes.
  • Mi-26TS - Versión d'esportación del Mi-26T.
  • Mi-26TZ - Versión tanquera o cisterna de combustible.

Usuarios editar

Militares editar

 
Un Mil Mi-26 n'exhibición nel muséu moscovita de Monino), en 2006.
 
Mi-26 en Parada Militar sobre Caraques, Venezuela.
 
Mi-26 de la Fuercia Aérea Méxicana.
  ALG
  BLR
  COD
  IND
  LAO
  Méxicu
  NEP
  Corea del Norte
  PER
  RUS
  UKR
  UZB
  VEN

Anteriores usuarios militares editar

  XRSS

Civiles editar

  China
  GRE
  • La mio-26T pa combatir quemes forestales.
  IND
  ITA
  LAO
  PER
  RUS

Anteriores usuarios civiles editar

  XRSS

Historia operacional editar

Accidente colos chechenos y discutiniu editar

El 19 d'agostu de 2002, separatistes chechenos impactaron un helicópteru Mi-26 con un misil tierra-aire, provocando un accidente nun campu mináu. Un total de 127 rusos morrieron nel accidente. Una investigación determinó que l'helicópteru foi burdamente sobrecargado, l'helicópteru namái puede llevar alredor de 80 efectivos, ente que ésti taba llevando a alredor de 150. A finales de 1997, prohibióse la sobrecarga d'esos vuelos, pero nesta ocasión fixérase casu omiso.

En respuesta a esti fallu, el presidente rusu Vladímir Putin ordenó una investigación de los militares responsables de la neglixencia. El comandante encargáu del helicópteru, el teniente coronel Alexander Kudyakov, foi declaráu culpable de neglixencia y violación de los reglamentos de vuelu. Unos chechenos acusaos de baltar l'helicópteru fueron condergaos a cadena perpetua n'abril de 2004.

Chernóbil editar

El “Mi-26 S” foi una variante del Mi-26, desenvuelta a toa priesa pol gobiernu soviéticu pa collaborar nes xeres de llimpieza y evacuación del desastre nuclear de Chernóbil. Les sos grandes dimensiones y versatilidad faíen del Mi-26 un importante mediu de tresporte, tantu pal treslláu de materiales como tamién de personal militar y civil.

Les sos principales xeres fueron les de sacupar a la población de les zones cercanes al accidente, ayuda médica y dexar cayer amiestos aislantes nel nucleu del estropiáu reactor. La versión modificada puramente pa les xeres de mitigación foi fornida con un tanque de líquidos na so parte posterior, que tresportaba un amiestu aislante qu'una vegada alborada, dexaba atenuar en parte les emisiones radiactives a l'atmósfera. Un sistema de filtros y pantalles montaes na cabina del helicópteru protexíen al equipu mientres los trabayos na zona Cero.

Güei, un gran númberu d'estos helicópteros atópense abandonaos nel campusantu de vehículos, que los liquidadores usaron nel procesu de llimpieza y construcción del sarcófagu qu'aislla'l reactor afeutáu. Por recibir grandes dosis de radiación, atópense abandonaos nun llugar construyíu pa ello al suroeste de la Planta Nuclear de Chernóbil, na llamada zona de alienación. Envalórase que pasaren miles d'años primero que l'uraniu escastar y faiga d'estes derruidas máquines materiales pa les fundiciones. Magar tar altamente contaminaos, esto nun torgar que paisanos roben los sos motores y componentes.


Especificaciones editar

Plantía:Especificaciones d'aeronave

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar

N'inglés