Nellallitea ' Nella ' Larsen (13 d'abril de 1891Chicago – 30 de marzu de 1964Brooklyn) foi una novelista mestiza del Renacimientu de Harlem qu'escribió dos noveles y dellos rellatos. Anque la so actividá lliteraria ye escasa, la so obra ye d'una calidá estraordinaria, lo que-y ganó'l reconocencia de los sos contemporáneos y de los críticos actuales.

Nella Larsen
Vida
Nacimientu Chicago[1]13 d'abril de 1891[2]
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Residencia Tompkinsville
Grupu étnicu afroamericanu d'Estaos Xuníos
Muerte Brooklyn30 de marzu de 1964[3] (72 años)
Sepultura Cypress Hills Cemetery (en) Traducir[4]
Familia
Casada con Elmer Samuel Imes (es) Traducir
Estudios
Estudios Lincoln School for Nurses (en) Traducir
Universidá de Copenḥague
Universidá de Columbia
Universidá de Fisk
(1907 -
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu enfermera, escritora, bibliotecarianovelista
Emplegadores New York City Department of Health and Mental Hygiene (en) Traducir
John A. Andrew Memorial Hospital (es) Traducir
Biblioteca Pública de Nueva York  (1921 –  1926)
Gouverneur Hospital (es) Traducir  (1944 –  1961)
Metropolitan Hospital Center (es) Traducir  (1961 –  1964)
Trabayos destacaos Quicksand (en) Traducir
Passing (en) Traducir
Premios
Movimientu Renacimiento de Harlem (es) Traducir
IMDb nm10072373
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Larsen utilizó dellos pseudónimos a lo llargo de la so vida; nació en Chicago, el 13 d'abril de 1891 como Nellie Walker, fía d'una emigrante danesa y un home de color procedente del Caribe británicu que llueu sumió de la vida de dambes. Dempués d'esto, Nellie tomó l'apellíu del so padrastru, l'escandinavu Peter Larsen. Otros nomes que podemos atopar referentes a Nella Larsen son: Nellye Larson, Nellie Larsen, Nella Larsen o'l so nome de casada Nella Larsen Imes.

Larsen vivió mientres dellos años con unos parientes de la so madre en Dinamarca, y en 1907-08, atendió de volao a la universidá de Fisk, en Nashville, Tennessee, una universidá históricamente afroamericana, que naquella dómina taba formada íntegramente por estudiantes afroamericanos. Foi espulsada, según especulaciones de George Hutchinson, por violar dalgunu de los ferriales códigos de conducta y vistimienta de dicha universidá. Dempués d'esto pasó cuatro años en Dinamarca, anque volvió dempués a EE.XX.

En 1914, Larsen empezó a allegar a la escuela d'enfermería pa afroamericanos del hospital de Lincoln en Nueva York'. En graduándose en 1915, coló al sur a trabayar en Tuskegee, Alabama onde la fixeron enfermera xefe del hospital y de la escuela d'entrenamientu. Nel Institutu Tuskegee, conoció'l modelu educativu de Booker T. Washington, pero desilusionar. Esti modelu enfocaba la educación a aspeutos más práuticos pa la vida de los mozos afroamericanos, como la carpintería o albañilería, pos buscaba que la comunidá negra fuera aceptada pola blanca probando la so valía na construcción de la sociedá americana. Washington morrió pocu dempués de la llegada Larsen a Tuskegee.

Les condiciones de trabayu pa les enfermeres yeren bien deficientes, teníen que llevar a cabu la llimpieza del hospital y de la ropa de cama, y Larsen abandonó 1916, añu en que volvió a Nueva York pa trabayar otra vegada como enfermera. Sicasí, dempués de la epidemia de gripe español, dexó l'oficiu pa faese bibliotecaria.

En 1919, casóse con Elmer Samuel Imes, un prominente físicu, el segundu afroamericanu en llograr un doctoráu en física. Treslladar a Harlem, onde Larsen empezó a trabayar na biblioteca pública de Nueva York en Harlem (NYPL). Esi mesmu añu empezó a escribir, publicando les sos primeres obres en 1920.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 29 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  4. Afirmao en: Find a Grave. Llingua de la obra o nome: inglés.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. URL de la referencia: https://www.gf.org/fellows/all-fellows/nella-larsen/. Identificador Beca Guggenheim: nella-larsen.

Enllaces esternos editar