Ellen Nellie Cashman (25 d'agostu de 1845Cobh – 4 de xineru de 1925Victoria) foi una benefactora y empresaria irlandesa. Realizó llabores de filantropía en diverses llocalidaes del Oeste d'Estaos Xuníos.

Nellie Cashman
Vida
Nacimientu Cobh[1]25 d'agostu de 1845
Nacionalidá Bandera de Irlanda República d'Irlanda
Muerte Victoria4 de xineru de 1925 (79 años)
Sepultura Ross Bay Cemetery (en) Traducir[2]
Oficiu esploradora, restauradoraprospector (en) Traducir
Premios
Cambiar los datos en Wikidata

Primeros años editar

Cashman nació na llocalidá de Queenstown, República d'Irlanda. Nos años 1860 camudar a los Estaos Xuníos xunto a la so madre y hermana Fannie, pos el so padre morriera na so infancia. Una vegada ellí trabayó nun hotel. Darréu la familia treslladar a San Francisco. Tiempu dempués Fannie casóse, y Nellie establecer en Nevada onde trabayó como cocinera en dellos campamentos de mineros. En 1872 llogró fundar una posada pa gambusinos en Panaca Flat. Dos años dempués acompañó a un grupu d'aventureros escontra la Columbia Británica, específicamente en Dease Lake. Ellí estremóse por liderar una partida de rescate en busca d'un trabayadores que morríen d'escorbutu. Al traviés de la nieve, y xunto a seis homes, completó una caminada de 77 díes p'atender a los enfermos.

Estadía n'Arizona editar

En 1879 dirixir a Tucson, Arizona, onde estableció'l restorán Delmonico, el primeru na llocalidá en ser propiedá d'una muyer. El negociu algamó prestíu pola atención que brindaba a mineros desamparaos. Debíu al descubrimientu de plata na zona del valle de San Pedro, dirixir a Tombstone l'añu siguiente. Ellí abrió'l restorán Russ House. Nesti pobláu Cashman algamó una gran reputación como benefactora. Como devota católica, llegó a convencer a los propietarios d'un saloon pa emprestar el llocal coles mires de desenvolver servicios relixosos los díes domingu. Ente otres actividaes, ayudó a recaldar fondos pal Exércitu de Salvación y la Cruz Roxa; amás entamó asistencia a los desamparaos, ente les que s'atopaben les prostitutes de la llocalidá. La so arrogancia llegó a tal puntu que socorrió a un xefe d'una compañía minera de ser lincháu y, n'otra oportunidá, torgó que la execución d'unos delicuentes fuera guardada por un frenético públicu que quería guardar el ajusticiamiento al campu.

Años postreros editar

Dempués la muerte de la so hermana, por cuenta de tuberculosis, tomó al so cargu los sos cinco fíos güérfanos y ayudólos a educase. Dende l'añu 1886 partió xunto a los mozos y anduvo en diverses zones del oeste del país en distintos campos mineros. En 1898, Cashman dirixir a Canadá en vista de la Fiebre del oru de Klondike; vivió en Dawson City y siguió colos sos llabores d'ayuda y empresariales, pos n'Alaska tuvo delles mines al so nome. Los sos últimos años pasar en Victoria, Columbia Británica, onde moró dende 1923. Nunca casóse. Ente otros epítetos, Nellie foi conocida como «ánxel de la misericordia», «ánxel de la frontera» o «ánxel de Tombstone».

Ver tamién editar

Referencies editar

Enllaces esternos editar