África del Norte

(Redirixío dende Norte d'África)

África del Norte ye la rexón qu'ocupa l'estremu noroccidental del continente africanu. La Organización de les Naciones Xuníes, nel so xeoesquema, considera parte d'ella los siguientes estaos y territorios: Arxelia, Exiptu, Libia, Marruecos, Sudán, Tunicia y el Sáḥara Occidental[1]. Amás d'ellos, tamién pertenecen a la rexón delles posesiones españoles (Ceuta, Melilla y dellos pequeños isllotes averaos a la costa de Marruecos) y los archipiélagos atlánticos de Canaries y Madeira.

África del Norte
Situación
Tipu rexón xeográfica
Parte de África
Coordenaes 30°26′27″N 9°40′54″E / 30.440742°N 9.681714°E / 30.440742; 9.681714
África del Norte alcuéntrase en Tierra
África del Norte
África del Norte
África del Norte (Tierra)
Datos
Cambiar los datos en Wikidata

Arxelia, Marruecos, Túnez y Libia formen, en conxuntu, la rexón xeográfica del Magreb, que ye una pallabra árabe que significa "atapecer". Exiptu estiéndese hacia l'este, y como la península del Sinaí forma parte del so territoriu, podría consideráselu tamién como parte del Asia Occidental.

La distinción ente África del Norte y la mayoría del África subsaḥariana ye ecolóxica y históricamente significativa, porque'l desiertu d'El Sáḥara tien sío una barrera que torgó la comunicación de les poblaciones asitiaes al norte y al sur d'elli durante bona parte de la historia moderna dende que, alredor del añu 3.500 e.C., la rápida desertificación de la zona debida a cambeos na órbita de la Tierra separtó la evolución cultural y histórica de les tierres situaes al norte con respeutu al restu del continente. Como les civilizaciones marítimes (fenicios, griegos, romanos, musulmanes y otros) facilitaron la comunicación, la emigración y el comerciu a lo llargo de les costes del mar Mediterraneu, les cultures del África del Norte estrecharon los sos contactos muncho más coles del Asia Suroccidental y Europa que coles del África subsaḥariana.

Referencies editar