Abrir el menú principal

Orde de Lenin

principal condecoración de la Unión Soviética

Plantía:Ficha de medaya

La Orde de Lenin (en rusu Орден Ленина, Orde Lenina), llamada asina pol líder de la Revolución rusa, foi la segunda condecoración nacional n'orde d'importancia de la Unión Soviética y la más alta condecoración civil. La Orde yera otorgada:

  • A los civiles, por servicios destacaos al Estáu;
  • A los miembros de les fuerces armaes, por serviciu exemplar;
  • A'l promotores de l'amistá y la cooperación ente los pueblos y el fortalecimientu de la paz
  • Por otros servicios meritorios al Estáu y a la sociedá soviética.

Los premiaos como Héroe de la Unión Soviética o Héroe del Trabayu Socialista recibíen simultáneamente la Orde, que yera concedida pol Presidium del Soviet Supremu. Esta foi otorgada tamién a ciudaes, compañíes, fábriques, rexones, unidaes militares y navíos. Foi establecida pol Comité Central el 6 d'abril de 1930. El primera galardonáu foi'l periódicu Komsomolskaia Pravda el 23 de mayu de 1930. Los primeres galardonaos estranxeros fueron dos mecánicos d'aeronaves estadounidenses, el 10 de setiembre de 1934, pola so participación nes operaciones de busca y rescate de la nave Cheliuskin.

Índiz

CaracterístiquesEditar

El diseñu final de la Orde de Lenin foi aprobáu en 1934. Consistía d'una medaya conteniendo un discu cola imaxe de Vladimir Lenin en platino. El discu ta arrodiáu por dos espiges de trigu en oru, y una bandera colorada cola palabra Lenin (Ленин). Sobre la esquierda apaez una estrella colorada, y l'emblema del focete y el martiellu, tamién en colloráu, allugar na parte inferior. La medaya yera usada na parte esquierda del pechu, originalmente ensin cinta, y depués con una cinta colorada con dos bandes marielles a cada llau.

Dellos premiaosEditar

 
Decretu del Presidium de 1953 pol que se concedió la Orde de Lenin a Trepa Timashuk.

Ver tamiénEditar

Enllaces esternosEditar