Otto Neumann Sverdrup (31 d'ochobre de 1854Bindal – 26 de payares de 1930Sandvika) foi un esplorador noruegu de les rexones ártiques, qu'acompañó a Fridtjof Nansen na so espedición a bordu del Fram. Realizó una espedición al norte de Canadá y Groenlandia (1898-1902), nel árticu canadiense afayó y cartografió el grupu d'islles Sverdrup, siendo la espedición polar que más superficie de tierres nueves llogró reconocer de cualquier dómina (260.000 km²).[4]

Otto Sverdrup
Vida
Nacimientu Bindal31 d'ochobre de 1854[1]
Nacionalidá Bandera de Noruega Noruega
Muerte Sandvika26 de payares de 1930[1] (76 años)
Sepultura Vestre gravlund (en) Traducir
Familia
Fíos/es Otto Sverdrup
Estudios
Llingües falaes noruegu[2]
Oficiu esplorador polar, marineruviaxeru
Trabayos destacaos New land; four years in the Arctic regions. Translated from the Norwegian (en) Traducir
Premios
Cambiar los datos en Wikidata
El buque Fram, dende'l que Nansen intentó algamar el Polu. Sverdrup participó nesa espedición.

Biografía editar

El so padre nació en Boyes nel conceyu de Nærøy, nesi momentu conceyu de Kolvereid. Como fíu primoxénitu, foi herederu de les propiedaes familiares en Buøyá. Sicasí, dexó tou a los sos hermanos menores y dirixióse a Åbygda, en Bindal, a la granxa llamada Harstad, onde nació Otto Sverdrup. En 1872, a los 17 años, Otto tornó a Nærøy, en Ottersøy, onde'l so tíu Søren trabayaba nel tresporte marín colos sos propios buques. Equí Sverdrup empezó la so carrera como marineru y dempués d'un tiempu empezó a viaxar al estranxeru. En 1875 pasó'l so exame de pilotu, y dellos años más tarde el de capitán.

En 1877 los padres de Otto treslladar de Bindal a la granxa Trana, asitiada fora de Steinkjer. Nesa dómina, O.T. Olsen, un profesor y emplegáu nel bancu en Kolvereid y pariente de la so madre, mercara'l barcu de vapor Trio y Sverdrup foi emplegáu como capitán. Por eses mesmes feches, Sverdrup tamién conoció al abogáu Alexsander Nansen que vivía en Namsos. Yera l'hermanu de Fridtjof Nansen y, al traviés d'él, y Sverdrup y Fridtjof Nansen oyeron falar l'unu del otru.

La espedición de Nansen (1893-96) editar

Sverdrup xunióse a la espedición de Nansen de 1888 que crució Groenlandia n'esquís. En 1893 pasó a ser comandante del Fram, y en 1895 quedóse a cargu del mesmu mientres Nansen intentaba llegar al Polu Norte. Sverdrup quedaóse al mandu del Fram y a finales de marzu de 1896 el buque atópase na llatitú 83°45'N, onde s'acolumbren vastes estensiones llibres d'agua y estenó'l camín con esplosivos. El 12 de xunetu de 1896, saleó finalmente n'agües llibres antes de tener que travesar una banquisa de 180 milles. El 19 de xunetu de 1896, el Fram atracó nel puertu de Skjervøy en Noruega.

La espedición al árticu canadiense (1899-1902) editar

En 1898, tamién a bordu del Fram, Sverdrup intentó circunnavegar Groenlandia al traviés de la badea de Baffin, pero nun tuvo ésitu al intentar cruciar les agües xelaes del estrechu de Nares. Foi forzáu a pasar l'iviernu na canadiense isla Ellesmere. Él y la so tripulación esploraron y dieron nome a munchos fiordos y penínsules de la mariña occidental de la islla (lo qu'esplica la presencia de nomes noruegos nel árticu canadiense).

Ente 1899 y 1902, volvió envernar tres veces más na islla Ellesmere, siguiendo la so esploración y cartografía, afayando una serie d'islles alcontraes más al oeste, siendo les principales Axel Heiberg, Amund Ringnes y Ellef Ringnes, denominaes islles Sverdrup. Adoptando métodos de sobrevivencia de los inuit, Sverdrup y la so tripulación llograron pasar cuatro años en bien dures condiciones, cartografiando un total de 260.000 km² –más que cualesquier otra espedición polar. Tres la so torna a Noruega, foi consideráu un héroe nacional anque en Norteamérica entá sigue siendo pocu conocíu.

Sverdrup reclamó los trés islles qu'afayara pa Noruega, lo qu'empecipió una disputa de soberanía con Canadá, que nun terminaría hasta qu'en 1930 Noruega arrenunciara a les sos pretensiones. Canadá adquirió les grabaciones de les espediciones de Sverdrup en 1931 por 67.000 dólares y anguaño atópense nos Archivos Nacionales de Canadá.

Sverdrup publicó un llibru sobre'l so viaxe en 1903, en dos volúmenes, col títulu, Nyt Land: Fire Aar i Arktiske Egne. Foi traducíu y publicáu n'inglés al añu siguiente, como New Land: Four Years in the Arctic Regions y n'español en 1921, como Cuatro años nos xelos del polu (Ed. Espasa Calpe).

Últimes espediciones editar

Una de les menos conocíes espediciones de Sverdrup foi la una espedición de busca y rescate a bordu del Eklips nel mar de Kara en 1914-15. El so oxetivu yera la busca de dos expedición ártiques sumíes, la del capitán Brusilov, nel Svyataya Anna y la de Vladimir Rusanov nel Gerkules.

La cuarta y última espedición de Sverdrup nes agües ártiques de Siberia foi en 1921, cuando, dende la ponte del ruempexelos soviéticu Lenin, al mandu d'un convói de cinco buques de carga, fixeron un viaxe esperimental al traviés del mar de Kara a les desaguaes del ríu Ob y del ríu Yenisei. Los buques algamaron el so destín y tornaron de forma segura y esi viaxe consideróse un pasu importante nel desenvolvimientu de la etapa del mar de Kara de la Ruta del Mar del Norte (Fairley, p. 272).

Los últimos años de la so vida vivió en Sandvika, un conceyu pela rodiada d'Oslu.

Eponimia editar

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Gerard Kenney Ships of Wood and Men of Iron: A Norwegian-Canadian Saga of Exploration in the High Arctic, ISBN 0-88977-168-5, 1984.
  • Guldborg Søvik y Lars Hole Der isen aldri går. Et år i Otto Sverdrups rike ISBN 978-82-91948-08-9, 2001.
  • William Barr, Otto Sverdrup to the rescue of the Russian Imperial Navy.
  • T.C. Fairley, Sverdrup's Arctic Adventures. Londres 1959.

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 27 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. Afirmao en: Gold Medal Recipients. Autor: Royal Geographical Society. Editorial: Royal Geographical Society. Llingua de la obra o nome: inglés. Data d'espublización: 2022.
  4. Entrada Otto Sverdrup, nel sitiu «www.explorenorth.com», disponible en: http://www.explorenorth.com/explorers/sverdrup.html. Consultada'l 15 de setiembre de 2008.
  5. «Sverdrup» (inglés). Gazetteer of Planetary Nomenclature. Flagstaff: USGS Astrogeology Research Program.

Enllaces esternos editar

  • Sitiu oficial del muséu del barcu Fram, «The Fram Museum» (Frammuseet), en: [1]
  • Sitiu oficial de la esposición conmemorativa del centenariu de la so espedición, en «Otto Sverdrup Centennial Expedition», en: [2]