Partíu Comunista de los Pueblos d'España

El Partido Comunista de los Pueblos de España (PCPE) ye un partíu políticu español d'ideoloxía marxista-leninista fundáu en xineru de 1984 por estremaes organizaciones escindíes del PCE.

Partíu Comunista de los Pueblos d'España
Acrónimu PCPE
Secretaría xeneral Julio Diaz (en) Traducir
Fundación 15 d'avientu de 1984
Sede Madrid
Estáu  España
Ideoloxía política comunismu, marxismo-leninismu y internacionalismu proletariu
Organización de mocedá Juventud Cumunista de los Pueblos de España (es) Traducir
Afiliación europea Izquierda Xunida, Alcuentru Internacional de Partíos Comunistes y Obreros y Iniciativa de Partidos Comunistas y Obreros (es) Traducir
Páxina web pcpe.es
Cambiar los datos en Wikidata

El PCPE xurde tres de la crisis abierta nel PCE tres de la Transición española. Un sector de militantes afines a la política oficial de la XRSS, con Ignacio Gallego como cabezaleru, celebren un Congreso d'Unidá de los Comunistes en Madrid ente'l 13 y el 15 de xineru de 1984. A esi sector axúntense dellos grupos descontentos coles llinies empobinaes pola direición del PCE. Fúndase entós el Partido Comunista (PC), declaráu marxista-leninista y reconocíu pol Partíu Comunista de la Xunión Soviética (PCUS). Unos 10.000 militantes del PCE pasen al nuevu PC.

El PCE denunció el nome adoptáu pol PC énte los tribunales y el PC pasó a nomase en xineru de 1986 Partido Comunista de los Pueblos de España (PCPE), colo qu'acentúa asina el so apueste pol derechu d'autodeterminación de les nacionalidaes del Estau español.

Anguaño'l secretariu xeneral ye Julio Díaz. y cunta con unos 1000 militantes. En 1986 participen na creación d'Izquierda Xunida (IU) pero en 1988 sepárense dela formación.

El PCPE tien representacion n'Aragón, Asturies, Canaries, País Valenciá, Cantabria, Castiella y Llión, Galiza, La Rioxa, Andalucía, Catalunya, Euskal-Herria, Rexón de Murcia ya Estremadura.

La mocedá del partíu Mocedá Comunista de los Pueblos d'España (Juventud Comunista de los Pueblos de España).

Referencies editar

Enllaces esternos editar