Pathé o Pathé Frères (pronunciación francesa: {pate fʁɛʁ}) ye'l nome de delles empreses franceses dedicaes a la industria del cine y discos fonográficos, fundaes y orixinalmente empobinaes polos hermanos Pathé de Francia.

Lo que fueron los estudios de Pathé güei ye la escuela de cine de La Fémis, como puede lleese na placa de la derecha.

Historia editar

 
Los hermanos Pathé, por Adrien Barrère.

Fundada como Société Pathé Frères (Compañía Hermano Pathé) en París, Francia, el 28 de setiembre de 1896 polos hermanos Charles, Émilie, Théophile y Jacques Pathé, Pathé convirtióse, mientres los primeros años del sieglu XX, na productora más grande de cine nel mundu según un importante productor de disco fonográficos.

La fuercia impulsora detrás de la operación del cine foi Charles Pathé, qu'ayudara a abrir una tienda de gramófonos en 1894 y depués estableció una fábrica de fonógrafos en Chatou, nes contornes del oeste de París. Exitosamente, vio les oportunidaes que representaba esti nuevu tipu d'entretenimientu qu'ufiertaba, y en particular pa la industria de cine n'acurres. Dempués de decidir espandir el negociu de música pa incluyir equipos de cine, Charles Pathé supervisó una rápida espansión de la compañía. Pa financiar la so crecedera, fixo a la empresa pública sol nome de Compagnie Générale des Établissements Pathé Frères Phonographes & Cinématographes (dacuando embrivida como "C.G.P.C.") en 1897, y les sos aiciones cotizar na Bolsa de París.[1]

En 1896, Micthell Mark de Buffalo, Nueva York, pudo ser unu de los primeros americanos n'importar películes Pathé a los Estaos Xuníos, onde fueron amosaes nel Teatru Vitascope.

En 1902, Pathé adquirió les patentes de los Hermanos Lumière, y depués dedicóse a diseñar una cámara d'estudiu y faer la so propia película de valores. El so teunoloxía avanzó con equipos, nueves instalaciones de procesamientu incorporáu en Vincennes, y una comercialización agresiva combinada con sistemes de distribución eficientes, que-yos dexó faer se con una parte enorme del mercáu internacional. Primero espandiéronse a Londres en 1902 ónde establecieron instalaciones y una cadena de sales de cine. En 1909, Pathé había construyíu más de 200 sales de cine en Francia y Bélxica y al añu siguiente teníen instalaciones en Madrid, Moscú, Roma y la ciudá de Nueva York, amás d'Australia y Xapón. Un pocu más tarde, abrireron un intercambiu de películes en Buffalo, Nueva York. Antes del españíu de la Primer Guerra Mundial, Pathé apoderó'l mercáu d'Europa en cámares de cine y proyeutores. Envaloróse que nun tiempu, el 60 per cientu de toles películes rodar col equipu Pathé.

Innovaciones editar

 
Proyeutor de cine mudu de Pathé, probablemente de la década de 1920.

A nivel mundial, la compañía fixo fincapié n'investigar, na inversión d'esperimentos tales como películes coloriaes a mano y na sincronización de les grabaciones de películes y en gramófonos. En 1908, Pathé inventó'l noticiario que s'amosó nos cines antes de la película. Tomar amosaben el logo de Pathé d'un gallu cantando de primeres de cada carrete. En 1912, introducióse una película de 28 mm non inflamable y equipos so la marca Pathescope. Pathé News produció noticieros cinematográficos dende 1910, hasta 1970 cuando la producción cesó de resultes de la masa de propiedá en televisión.[2] Nos Estaos Xuníos, empezando en 1914, la compañía de producción cinematográfica en Fort Lee, Nueva Jersey, produció los episodios de gran ésitu en serie llamaos The Perils of Pauline. En 1918, Pathé creciera al puntu ónde yera necesariu dixebrar operaciones en dos divisiones distintes. Mientres Emile Pathé yera presidente executivu, Pathé Records trepó puramente con fonógrafos y grabaciones ente que'l so hermanu Charles encargar de Pathé-Cinema que yera responsable de la producción cinematográfica, la distribución, y l'exhibición. L'añu 1922, vio la introducción del sistema de cine en casa, Pathé Baby, una película de 9.5 mm que se volvió popular nes siguientes décades. En 1923, Pathé esprender de la producción de películes d'Estaos Xuníos, a lo que pasó a llamase "Pathé Exchange", y depués adquirió'l nome RKO Pictures en 1931. Pathé vendió los sos estudios de cine británicos a Kodak en 1927, calteniendo los cines y la distribución.

Natan a Paretti editar

Pathé yá taba en problemes financieros sustanciales cuando Bernard Natan tomó control de la compañía en 1929. El fundador del estudiu Charles Pathé tuviera vendiendo activos per munchos años p'aumentar el valor de los inversores y caltener el fluxu del efectivu del estudiu en bon estáu. El fundador de la compañía vendiera inclusive'l nome Pathé y la marca de "gallu" a otres compañíes en cuenta de namái un dos per cientu de los ingresos. Natan tuvo la mala suerte de faese cargu del estudiu xustu cuando la Gran Depresión sopelexó la economía Francesa.[3][4][5]

Natan trató de que les finances de Pathé sían constantes y aplicar les práutiques modernes de la industria cinematográficu nel estudiu. Natan adquirió otru estudiu de cine, Sociètè des Cinéromans, de Arthur Bernède y Gastón Leroux, que dexó a Pathé a espandise en proyeutores y productos electrónicos. Tamién mercó la cadena de cines Fornier y rápido estendióse a nivel nacional.[6] La prensa francesa, sicasí, atacó a Natan ensin piedá pola so direición de Pathé. Munchos d'éstos ataques fueron antisemita.

Pathé-Natan tuvo bien so la direición de Natan. Ente 1930 y 1935, a pesar de la crisis económica nel mundu, la compañía fixo 100 millones de francos nos beneficios, y produció y llanzó más de 60 películes (tantes películes como estudios estauxunidenses nel momentu). Él volvió a entamar la producción del noticieru Pathé News, que se produxera dende 1927.

Natan tamién fixo grandes inversiones n'investigación y nel desenvolvimientu p'ampliar el negociu de cine de Pathé. En 1929, él impulsó a Pathé al soníu. En setiembre, l'estudiu produció la so primer película sonora, y el so primer noticieru con soníu un mes dempués. Natan tamién llanzó dos nueves revistes rellacionaes al cine, Pathé-Revue y Actualités Féminines, p'ayudar el mercáu de cine de Pathé y fomentar la demana de consumu pal cine. So Natan, Pathé tamién financió la investigación de Henri Chrétien, quién desenvuelvo la lente anamórfico (que conduz a la creación de CinemaScope y otros formatos de película de pantalla ancha común d'anguaño).

Natan amplió'l negociu de Pathé nes industries de comunicaciones que nun yeren de cine. En payares de 1929, Natan estabelció la primer compañía de televisión de Francia, Télévision-Baird-Natan. Un añu dempués, mercó una estación de radio en París y formó una compañía (Radio-Natan-Vitus) pa executar lo que se convertiría nun imperiu floreciente de radio.

Pero en 1935, Pathé declarar en quiebra. Col fin de financiar la espansión continua de la compañía, la xunta de direutores de Pathé (qu'inda incluyía a Charles Pathé) votaron en 1930 pa emitir aiciones per valor de 105 millones de francos. Pero cola profundización de la depresión, namái'l 50 per cientu de les aiciones fueron mercaes. Unu de los bancos inversores derrumbóse por cuenta de les dificultaes financieres non relacionales colos problemes de Pathé, y Pathé viose obligáu a siguir alantre cola compra de delles cadenes de cine que yá nun podíen dase'l luxu de mercar. Anque la compañía siguió pa llograr un beneficiu (como se señaló enantes), perdió más dineru de lo que podría ingresar.

El colapsu de Pathé llevó a les autoridaes franceses a acusar a Bernard Natan por cargos de fraude. Natan foi acusáu de financiar la compra de la empresa ensin nengún tipu de garantía, d'estafar a los inversores por aciu la creación d'empreses ficticies, y la mala xestión financiera desdexosa. Natan foi acusáu inclusive por despintar el so patrimoniu rumanu y xudíu por camudar el so nome. Natan foi acusáu y encarceláu en 1939. Una segunda acusación foi presentada en 1941, y foi condergáu pocu dempués. Foi lliberáu en setiembre de 1942.

La empresa viose obligada a sometese a una reestructuración en 1943 y foi adquirida por Adrien Ramauge. Colos años, el negociu someter a una serie de cambeos incluyendo la diversificación na producción de programes pa la floreciente industria de la televisión. Mientres 1970, les sales d'operaciones de cines superó a la producción cinematográfica de Pathé como fonte principal d'ingresos. A finales de 1980, el financieru italianu Giancarlo Parretti trató de faer una ufierta por Pathé, entá tomando un distribuidor más pequeñu y nomándolo Pathé Communications en previsión de tener l'estudiu. El pasáu escuru de Parretti, sicasí, llevantó les ceyes nel gobiernu francés y l'alcuerdu nun se concretó. Resultó ser una decisión afortunada, yá que Parretti más tarde fíxose cargu de Metro-Goldwyn-Mayer, namái pa perdelo nuna quiebra.

Jérôme Seydoux editar

En 1990, Chargeurs, un conglomeráu francés empobináu por Jérôme Seydoux, tomó control de la compañía.[7] Como resultáu de la desregulación del mercáu francés de telecomunicaciones, en xunu de 1999 Pathé fundir con Vivendi. La ecuación de truecu pa la fusión afitar en trés remanes de Vivendi per cada dos cuotes de Pathé. The Wall Street Journal envaloró que'l valor del alcuerdu yera de US$2.59 mil millones de dólares. Tres la realización de la fusión, Vivendi retuvo los intereses de Pathé en British Sky Broadcasting y CanalSatellite, una corporación de radiodifusión francesa, pero depués vendiéronse tolos activos restantes a la corporación familiar de Jérôme Seydoux, "Fornier SA," quién camudó'l so nome por Pathé.

Sectores editar

  • Los sectores nos que Pathé opera na actualidá son:
  • Cine:
    • producción
    • distribución a teatros y cases
    • la xestión internacional d'un catálogu de más de 500 películes
    • teatro ***

EuroPalaces (rede que fereda los cines Pathé y Gamount)

  • Cable y redes de televisión per satélite:
    • TMC (Téle Monte Carlo)
    • Comédie! (accionista mayoritariu)
    • cuisine.tv
    • Voyage

El Conseil Supérieur de l'Audiovisuel caltién trés de los proyeutos del grupu pa la televisión dixital terrestre: TMC, Comédie! y cuisine.tv.

Cabo señalar que fora de Francia, Pathé nun distribúi'l so propiu productu en DVD. Otra manera, otru distribuidores llancen los productos Pathé (como 20th Century Fox en Reinu Xuníu).

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Charles Morand Pathé: French producer, manufacturer, Henri Bousquet, Who's Who of Victorian Cinema
  2. en:Pathé News
  3. Willems, Gilles "Anícieslos de Pathé-Natan" In Une Histoire Économique du Cinéma Français (1895-1995), Regards Croisés Franco-Américains, Pierre-Jean Benghozi and Christian Delage, eds. Paris: Harmattan, Collection Champs Visuels, 1997. English translation: The origins of Pathé-Natan La Trobe University
  4. Abel, Richard. The Red Rooster Scare: Making Cinema American, 1900-1910 Berkeley: University of California Press, 1999, ISBN 0-520-21478-1
  5. Abel, Richard. French Cinema: The First Wave 1915-1929 Paperback ed. Princeton: Princeton University Press, 1987, ISBN 0-691-00813-2
  6. Willems, Gilles "Anícieslos du Groupe Pathé-Natan et modéle-y Americain" Vingtième Siècle 46 (April-June 1995)
  7. «Pathé, Gaumont and Seydoux: Pathe». Ketupa.net. Consultáu'l 19 d'ochobre de 2010.

Enllaces esternos editar