Philipp Melanchthon

Philipp Melanchthon (nacíu Philipp Schwartzerdt) (16 de febreru de 1497Bretten – 19 d'abril de 1560Lutherstadt Wittenberg), reformador relixosu y eruditu alemán.

Philipp Melanchthon
Vida
Nacimientu Bretten[1]16 de febreru de 1497[2]
Nacionalidá Bandera d'Alemaña Alemaña [3]
Muerte Lutherstadt Wittenberg[4]19 d'abril de 1560[2] (63 años)
Sepultura ilesia de Tolos Santos de Wittenberg[5]
Familia
Padre Georg Schwartzerdt
Madre Barbara Reuter
Casáu con Katharina Melanchthon (1520 – )[6]
Fíos/es
Estudios
Estudios Universidá de Heidelberg
(14 ochobre 1509 - 1512) títulu de grau
Universidá de Tübingen
(17 setiembre 1512 - 25 xineru 1514) magíster (es) Traducir
Direutor de tesis Johannes Stoeffler (es) Traducir
Johannes Reuchlin (es) Traducir
Direutor de tesis de Johann Hommel
Simon Grynaeus
Llingües falaes llatín[2]
alemán[7]
Alumnu de Johannes Reuchlin (es) Traducir
Johannes Stoeffler (es) Traducir
Pallas Spangel
Profesor de Zacharius Ursinus (es) Traducir
Martin Helwig
Jacob Heerbrand
Michael Neander
Carolus Clusius
Lambert Ludolf Helm (es) Traducir
Johann Wenth
Michael Beuther
Johannes Caselius
Nikolaus Selnecker
Oficiu astrónomu, teólogu, profesor universitariu, astrólogu, filósofu, filólogu clásicu, reformador protestante (es) Traducirescritor
Emplegadores Universidá de Heidelberg
Universidá de Wittenberg
Universidá de Halle-Wittenberg
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Nació en Bretten el 16 de febreru de 1497 y cursó estudios nes universidaes de Heidelberg y Tubinga. Al ingresar nel primeru d'estos dos centros, a los 12 años d'edá, el so tíu, l'humanista y hebraísta Johannes Reuchlin, aconseyólu que camudara'l so nome por Melanchthon (el so apellíu en griegu, que significa "tierra negra"). Gracies a la influencia del so tíu, en 1518 llogró la cátedra de llingua griega na Universidá de Wittenberg. El discursu que pronunció al aportar a la mesma atraxo notablemente l'atención de Martín Lutero, catedráticu de Teoloxía Bíblica en Wittenberg dende 1512 y qu'exercería una fonda influencia nél. Estudió Teoloxía y llicencióse en 1519. En 1521 escribió Llugares comunes de la Teoloxía, una disertación en favor de la Reforma protestante, y reemplazó a Lutero como líder d'esta causa en Wittenberg cuando la so mentor foi confináu nel castiellu de Wartburg. En 1526 convertir en catedráticu de Teoloxía y participó, con otros 27 delegaos, na unificación de les constituciones de les ilesies reformaes d'Alemaña.

En 1529 acompañó a Juan de Saxonia a la Dieta de Espira y foi unu de los firmantes de la Protesta de Espira, pola cual los príncipes luteranos en minoría del Imperiu reclamaron la tolerancia relixosa al emperador Carlos V, actu del cual tomó'l so nome'l protestantismu.

 
Cabeza d'estatua de Melanchton nuna escuela de Frankfurt am Main

Philipp Melanchthon foi'l creador de la pallabra psicoloxía pa designar la disciplina a la que se refería como de "l'estudiu de l'alma". Partiendo del radical griegu psykho' "alma", deriváu de la mesma de psykhé "soplíu de vida", 'aliendu', más el sufixu logía "ciencia", "disciplina", 'tratáu' (formáu a partir de logos 'pallabra'). Melanchthon referir a esta disciplina como "l'estudiu de l'alma". A partir del sieglu XVII, cola oposición de los pensadores de la dómina (a la pallabra creada por Melanchthon) empezaría a usase como "estudiu del funcionamientu de la mente humana" o del "comportamientu humanu". Nun sería hasta a partir del segundu cuartu del sieglu XIX cuando la disciplina sería aceptada nel ámbitu científicu.

Como representante de Reformar ante la Dieta de Augsburgu (ciudá del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu), en 1530 presentó les Confesiones de Augsburgu, 28 artículos de fe redactaos en collaboración con Lutero. El tonu d'esti credo yera tan conciliador, que sorprendió inclusive a los católicos. Un añu dempués publicó Apoloxía, en defensa de la Confesión de Augsburgu, afondando en dalgunos de los sos aspeutos específicos en Variaciones (1540). Por cuenta de la so intención de llograr un entendimientu ente protestantes y católicos o, siquier, ente les distintes facciones protestantes, los siguidores más estrictos del luteranismu consideraron herétiques les sos opiniones. Foi comprensivu cola doctrina evanxélica y mientres un tiempu caltuvo la mayoría de les ceremonies católiques, por considerales adiaphora (del griegu, "coses indiferentes"), ye dicir materies d'escasa trescendencia que yera meyor tolerar, polo cual a los sos siguidores llamáronlos adiaforistas.

Los sos últimos díes editar

El calter humanista de Melanchton foi bien aguantáu polos teólogos luteranos ortodoxos, veteranos de les primer batalles. Asina y tou, llogró axuntar gran cantidá de discípulos que caltuvieron, arrobinaron ya inclusive perfeccionaron les sos propuestes.

Philipp Melanchton, el reformador, amigu lleal de Lutero, pieza clave na traducción de la Biblia y padre de la Educación Alemana, finó en Wittemberg, trubiecu de la Reforma Protestante, el 16 d'abril de 1560.

Morrió orando pola unión de les Iglesias "en Cristu" y quexándose pola 'rabies theologorum' (la rabia de los teólogos) del so propiu campu, que dende la muerte de Lutero llibraren batalla contra él.

Dellos artistes de la dómina retratáron-y: Durero fíxo-y un grabáu en 1526 y Lucas Cranach el Mozu una xilografía en 1561, basada de xuru nun bocetu que tomó nel so veloriu.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 2,2 Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  3. «LIBRIS» (2 ochobre 2012). Consultáu'l 24 agostu 2018.
  4. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 30 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  5. Afirmao en: Find a Grave. Identificador Find a Grave: 8386425. Llingua de la obra o nome: inglés.
  6. Identificador GND: 118580485.
  7. Identificador CONOR.SI: 47095651. Afirmao en: CONOR.SI.

Enllaces esternos editar