Artículu revisáu
Aksum
Patrimoniu de la HumanidáUNESCO
Inscripción en griegu que da cuenta de la victoria d'Ezana sobre varios pueblos vecinos.
Llugar  Etiopía
Criterios Cultural: i, iv
Referencia 15
Inscripción 1980 (IV Sesión)
Área África
Cambiar los datos en Wikidata

La piedra d'Ezana ye un oxetu del antiguu reinu d'Aksum. Ye un monumentu de piedra que documenta la conversión del rei Ezana al cristianismu y el sometimientu de dellos pueblos vecinos ente los que taben los Meroe. Anguaño caltiénse in situ nel parque del rei Ezana, un espaciu públicu nel centru d'Aksum, n'Etiopía.[1]

Monedes acuñaes cola efixe d'Ezana.

El rei Ezana gobernó ente'l 330 d.C. y el 356 d. C. l'antiguu reinu aksumita del Cuernu d'África. Ezana lluchó escontra los nubios y grabó les sos victories en piedra en ge'ez (l'antiguu llinguaxe etíope), sabéu (árabe del sur) y griegu p'allabar a Dios poles sos victories. Los grabaos en piedra apurren un monumentu trillingüe en distintes llingües, de manera asemeyada a la piedra de Rosetta.

La Ilesia Ortodoxa Etíope o Tawahedo tuvo los sos entamos mientres esta dómina. La Hestoria Ecelesiástica de Rufino de Aquilea narra que San Frumenciu, esclavu y tutor del nuevu rei, convirtióse al cristianismu. Escontra'l final del so reináu, en redol al añu 350, el rei Ezana llanzó una campaña escontra los kushites qu'acabó col Reinu de Kush; delles inscripciones en piedra escrites en ge'ez (y con escritura ge'ez) foron atopaes en Meroe, la ciudá principal y central de los Kushites.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Briggs, Philip (2010). Etiopía, 1ª sined, Barcelona: Athena Mediu, páx. 262. ISBN 978-84-92963-53-9. Consultáu'l 24 de xineru de 2012.

Enllaces esternos editar