Piercing (anglicismu, xerundiu del verbu to pierce: 'afuracar', 'furar', 'travesar')[1] ye la práutica de furar una parte del cuerpu humanu pa inxertar aretes o otres pieces de xoyería. Estes perforaciones son una forma de cambéu corporal y reflexen tantu valores culturales, como relixosos y espirituales, y amás parte de la moda, erotismu, gustos personales o identificación con una subcultura.

Furáu de tetu Furáu de tetilla, Piercing del llabiu furáu llabial y dilatadores na oreya.

Na historia oriental tradicionalmente namái se practicaba a les muyeres un únicu furacu nes oreyes dende pequeñes pa tola so vida; sicasí, n'otres cultures del mundu y na cultura occidental al sieglu XXI y en dómines antigües, tamién se furen delles partes del cuerpu en dambos sexos.

Historia editar

 
Muyer tailandesa col pendiente

Les distintes cultures del mundu, dacuando desconocíes poles sociedaes occidentales, son el trubiecu d'esta práutica, el furáu, como ritu o señal de pertenencia a una o otra tribu, o dacuando pa indicar qu'una persona yá ye madura.

 
Muyer de Hyderabad, la India

Los esquimales son los que orixinariamente emplegaron los furaos de nome labrets, que nel so mundu prauticar nos mozos que pasaben de ser neños a adultos responsables con cualidaes y actitúes yá pa salir a cazar colos sos mayores. Otru de los oríxenes de la perforación corporal ta nes tribus mursi y masái, en concretu na población femenina, que deforman el so cuévanu bucal con discos p'aumentar de tamañu la boca y allarguen los sos lóbulos llevando unos carretes metálicos de gran tamañu.

Anguaño, delles tribus heredaron felicidá práutica d'antaño. Los guerreros Potok porten na so boca un discu llabial y traviésense el tabique nasal con una fueya d'árbol. Les muyeres de Nueva Guinea traviesen con un escayu de pez les aletes nasales y el tabique, ente que los homes lleven nel tabique dientes de pez. Les muyeres Tinglit afúraquense'l so cuerpu como muestra de camín de la pubertá a un maduror en tolos sentíos, pero sobremanera sexual.

Y d'antiguo, les tribus Siux, faíen a los mozos sometese a una prueba consistente en furase'l pechu con gaxartes colgar con cuerdes a un árbol hasta llaceriar la piel, d'esta forma demostraben que taben preparaos pa ser guerreros.

Los antiguos mayes practicaben el furáu furando'l llabiu, ñariz y oreyes coles xoyes más cares que podíen dexase y los indios Cashinawa furábense la ñariz pa inxertase plumes de colores qu'indicaben el so rangu y el so maduror.[2]

Sobre la perforación editar

 
Preparación pa la perforación: marcar daqué

P'asitiar el furáu, primero márcase con un bolígrafu especial, el llugar a furar, depués pásase a furar cola aguya. Según el llugar, el procesu puede variar.

En dellos centros, usen dalgún tipu d'anestesia local mientres el procesu, que puede ser dende xelu, hasta pulverizaciones de líquidos, como la benzocaína, anque estes anestesies son, dacuando, dafechu inútiles, pos en casu d'una mala realización l'anestesia qu'estos ufierten actúa a nivel cutaneu y el veceru va siguir sintiendo dolor. Suel faese con aquelles partes del cuerpu na que se rexistra más sensibilidá, como llabios o llingua. Ye peligrosu tomar una aspirina o cualesquier otru analxésicu previu a la perforación, yá que toos suelen afectar a la cuayamientu de la sangre, polo que'l furacu va tardar abondo más en curar. Xeneralmente, faese un furáu nun duel de forma escesiva o insoportable, yá que ye un namái momentu de dolor.

 
Perforación

La perforación consiste na implantación, xeneralmente decorativa o ritual, d'un pendiente en distintos partes del cuerpu. Pa la so realización llevar a cabu una pequeña perforación con una aguya especial (llamada cánula o catéter[1]) na zona deseyada de l'anatomía, depués, dar# en introducir el pendiente nel cuévanu efectuáu con felicidá aguyeretia.

Nel momentu de realizase un furáu, los veceros suelen tener en cuenta'l material, yá que siempres tien de tar esterilizado, pa prevenir infeiciones. Les xoyes que se van a enllantar, tienen de ser de titaniu, aceru quirúrxico o oru de 14 o 18 quilates Na primer implantación, namái se pon titaniu, porque ye antibacteriano. Nos posteriores cambeos de furáu yá ye posible ponese cualesquier otru tipu de metal. Estos han de tar esterilizados y guardaos en bolses o recipientes maneros hasta'l so usu, y ser aptos pal so usu como furaos.

Quien fai la perforación tien de facer con guantes de tipu quirúrxicu, nuevos y nun tien de tocar nada que nun sía material esterilizado primeramente, otramiente, nun debe fumar dientro del estudiu de perforación. A sigo mesmu, la piel tien de tar llimpia y desagafada antes de furase.

Tamién hai que tener en cuenta que si se tuvo infeiciones productu del allugamientu del furáu enantes, probablemente vuelva asoceder la próxima vegada.

Cicatrización de la perforación editar

Dempués de realizáu'l furáu, la persona nun tien d'esponer se a baños enllargaos de piscina o bañeres d'hidromasaxe mientres los dos primeros meses. Esponese al sol tamién ye perxudicial, una y bones los rayos ultravioletes nun son beneficiosos pa la desinfeición de la piel furao y nun favorecen a la cicatrización.

Los aros tienen de llimpiase bien mientres el periodu de sanamientu y coles manes llavaes con xabón neutru antes de tocalo.

Dependiendo del llugar d'allugamientu del furáu, el procesu de sanamientu tardientu ente cuatro y ocho selmanes.

Tiempu de cicatrización editar

  • Cartílagu de la oreya, de 6 a 12 meses.
  • Lóbulu, de 1 a 3 meses.
  • Ceya, de 5 a 9 selmanes. El entrecejo suel tardar más n'encarnar que los llaterales de la ceya.
  • Fueses nasales, de 6 a 8 selmanes. El septum suel tardar menos y la ponte nasal suel tardar daqué más que'l cartílagu.
  • Embelicu y barriga, de 2 meses a 1 añu o hasta 1 añu y mediu (varia de persona a persona).
  • Llabios y alredor, de 4 a 5 selmanes escasamente hasta 2 meses.
  • Llingua y frenillo llingual, de 1 a 2 meses.
  • Xenitales femeninos, de 2 a 3 selmanes.
  • Xenitales masculinos, de 2 a 6 meses.
  • Frenillos bucales (llabiu cimeru ya inferior), a partir d'un mes, anque suelen tardar menos.
  • Tragus, de 10 a 12 selmanes.

Estilos de perforaciones editar

Piercings na cara editar

Piercings na oreya editar

Piercing de cuerpu y xenitales (homes y muyeres) editar

Piercing de boca[3] editar

Piercing de la llingua *

Piercing web: fúrase al traviés del frenillo

  • Piercings rim: traviésase verticalmente la llingua.
Piercings nos llabios
  • Labret horizontal: ye un "surface" realizáu de forma horizontal, del cual sobresalen dos pieces.
  • Labret vertical: ye una barra vertical qu'a traviesa'l llabiu y remanez per debaxo d'ésti.
  • Ashley: Realizar nel centru del llabiu, travesándolo de forma recta, solo sobresal una pieza.
  • Labret: Ye una sola perforación per debaxo del llabiu inferior.
  • Aguamala: Ye una sola perforación percima del llabiu cimeru.
  • Taragañada d'Ángel: Realícense dos perforaciones , llau derechu y esquierdu, percima del llabiu cimeru.
  • Taragañada de Culiebra: Realícense dos perforaciones , llau derechu y esquierdu, per debaxo del llabiu inferior.
  • Taragañada de Delfín: Realícense dos perforaciones centraes per debaxo del llabiu inferior.
  • Taragañada d'Araña: Realícense dos perforaciones, solo d'un llau, per debaxo del llabiu inferior.
  • Taragañada de Tiburón: Realícense cuatro perforaciones, dos del llau derechu y dos del llau esquierdu, per debaxo del llabiu inferior.
  • Taragañada de Canín: Realícense cuatro perforaciones, dos percima de cada llau del llabiu cimeru y dos per debaxo de cada llau del llabiu inferior.
  • Taragañada de Robot: Realícense dos perforaciones, una percima del llabiu cimeru y otra per debaxo del llabiu inferior, dambes centraes.
  • Taragañada de Dalhia: Son dos perforaciones a los llaos de les comisuras de la boca.
  • Monroe: facer na parte cimera del llabiu a manera de llunar, emulando'l de Marilyn.
  • Smile: Fúrase'l frenillo del llabiu cimeru.

Materiales del pendiente editar

 
Dellos estilos de la xoyería

Los elementos del bilortu suelen tar fechos d'aceru quirúrxico o titaniu. A pesar de que l'aceru quirúrxico sía'l material más utilizáu, el titaniu tien la ventaya de tener un sanamientu más rápidu, tener menor pesu, más variedá en colores y, de ser el material más biocompatible col ser humanu.

A diferencia de la plata, que encamiéntase nun usar, facilita l'ingresu d'infeiciones, y retrasa el procesu de cicatrización, amás ésti material tiende delles ocasiones a volvese negra col tiempu, y colla, la piel.

Otros materiales secundarios son l'oru y el platín (más escasos pola so valía) y la silicona plástica. Esti postreru encamentar pa furaos bucales, yá que n'otros llaos del cuerpu tendería a infestase (si ta acabante faer la perforación).

Amás, la so flexibilidá ye más fayadiza en ciertos llugares, onde unu de metal podría estropiar la boca por causa de dalgún traumatismu, dalguna de les desventaxes ye que s'estropien relativamente rápido, y nun suelen durar más de dos meses ensin rompese, ente qu'unu de metal podría pasar años ensin rompese.

Regularmente, suelen ser pequeños aros remataos con una esfera, metálicos o plásticos. Sicasí los de mayor tamañu varien en forma y material.

Riesgos de la perforación editar

Infeición nel área o infeición sistémica portador de virus hepatitis C editar

Puede producise una infeición por delles causes, la más frecuente ye que la firida permanez espuesta nuna zona d'ingresu fácil a microorganismos especialmente la hepatitis C que s'adquier por falta d'hixene (preséu mal esterilizado) y el contautu direutu en sangre. Nun desagafar la zona afechiscamente, nun utilizar el antiséptico fayadizu, nun siguir el plan de cuidos pa la perforación, atenciones pa la cura posterior y utilizar oxetos que fueren utilizaos per terceres persones y nun pasaren un procesu d'esterilización considérase comportamientu d'altu riesgu. Tienen de siguise los cuidos puramente y aun así nun ye posible evitar infeiciones que n'ocasiones pueden aportar a bien graves. Nes zones llabiales puede causar dalgún esgarriu na mella con perda de güesu periodontal con dañu permanente n'incisivos inferiores y darréu la perda dental inminente. Intentóse utilizar furaos de plásticu antitetánico ensin nenguna ventaya entá.[4] Tamién hai que remarcar casos estremos como perdida del cartílagu, infeiciones estomacales, y nel sistema sanguineu. Aun así, tomando procuros siempres hai riesgos. El cáncer de fégadu o hepatocarcinoma deriváu por virus d'hepatitis C caltiénse como una infeición silenciosa y ensin práuticamente síntomes hasta por venti años darréu a la infeición del virus.

Reacciones alérxiques editar

Si produz una reacción alérxica na zona de contautu del oxetu, tien de dar# en la so retirada. Dependiendo de la zona, de la so importancia, y de la so permanencia, nel tiempu tendrá de consultase a un médicu. Si la reacción alérxica producir na llingua, o mucoses bucales, tendrá d'allegase de momentu a un centru d'urxencies sanitaries.

Alteraciones na cicatrización editar

Al realizar una incisión na piel, una firida, actívense los factores de cuayamientu y cicatrización, estos últimos factores pueden, en dellos casos, alteriase por distintes causes y producir un engrosamiento de la repulgu, lo que se conoz como queloide.

Riesgos médicos editar

  • Perforación d'un nerviu o d'un vasu sanguineu.
  • La perforación nel llabiu inferior puede provocar perdida de güesu periodontal nos incisivos inferiores con posterior perda dental.
  • Esgarriu por traumatismos de la xoya inxertada.
  • Cáncer de llingua al trozar l'apurra sanguineu de los principales vasos y necrosis de la zona con dañu irreparable.
  • Edema de glotis por delles causes alerxes, infeiciones, produzse una inflamación de la llingua, la glotis, los texíos de la boca "orofaringe" y de resultes, afuega.
  • Refugu del cuerpu, yá que cada cuerpu actúa ante una xoya de distintes maneres, pue ser que'l cuerpu aceptar y encárnese correutamente o lo refugue y al cabu d'unos meses nun puedas llevalo más.

Riesgos na zona bucal editar

  • Resección xenxival: consiste na retracción de les melles, dexando más superficie dental al descubiertu. Esto causa'l movimientu y posterior perda de pieces dentales.
  • Enfermedá periodontal: el continuu contautu ente'l diente y un oxetu metálicu puede causar l'acumuladura de placa bacteriana y por ello los problemes qu'esta trai.
  • Traumatismos dentales: son abondo comunes y pudi dir dende simple esfregadura hasta'l astillamiento o la quebra de dalguna pieza.
  • Alteraciones de la fala: el fechu de tener un piercing, sobremanera na llingua, alteria la pronunciación de delles consonantes como R, S, T y L. Esto ye debíu al golpe que provoca la xoya col cielu la boca.
  • Maloclusiones dentales: el fechu de tener un cuerpu estrañu nel cuévanu oral modifica'l movimientu de la llingua y asina la posición de los dientes y por consecuente la taragañada *

Halitosis: yá que puede causar l'acumuladura de placa bacteriana tamién provoca mal aliendu.

  • Alteraciones del gustu: Al ser un oxetu metálicu furáu dientro de la boca ye posible qu'afecte al sentíu del gustu.
  • Ingestión del piercing: yá que son oxetos desmontables, ye posible que involuntariamente acabe tragándose el piercing.[3]

Ver tamién editar

Otres modalidaes de cambéu corporal

Referencies editar

  1. Styles Carvajal, C., Horwood, J. y Rollin, N. (eds.) (2009) Concise Oxford Spanish Dictionary. Oxford, New York: Oxford University Press.
  2. http://www.publispain.com/tatuaxes/Historia_d'el_Piercing.html
  3. 3,0 3,1 Escola Pejoan. «peligru-de-los-piercings-en-la boca/ Peligro del piercing bucal». Consultáu'l 12 de marzu de 2015.
  4. «dilataciones-y-los-piercing/ Riesgos d'infeiciones de VHC nel sector profesional».

Enllaces esternos editar