La Marcha contra la violencia sobre los/les homosexuales (nel orixinal italianu, Marcia contro la violenza sugli/sulle omosessuali), tamién conocida como Pisa79, foi una manifestación de protesta en contra de la violencia realizada a les persones LGBT y la promoción de los sos derechos.[1] Foi entamada'l 24 de payares de 1979 pol Coleutivu Homosexual Orfeo, como reacción al homicidiu d'un homosexual en Livorno[2] y al clima xeneral de violencia contra la comunidá LGBT. Foi la primer manifestación italiana del arguyu homosexual autorizada pola policía y patrocinada por un conceyu, siendo considerada'l primera Gay Pride italianu.[1][3]

Solicitú a la policía pa la realización de Pisa79.

Contestu editar

Na nueche del domingu 20 al llunes 21 de mayu de 1979, Dario Taddei home de 48 años de Santa Croce sull'Arno, foi asesináu a golpes de pistola. El cuerpu, atopáu nuna pinada cerca de Livorno por un grupu de neños, foi identificáu pola madre y l'hermanu de la víctima. Los investigadores, tamién basándose en declaraciones de testigos, conectaron l'homicidiu con un delitu basáu sobre en orientación sexual del home.[4]

El xueves, 26 de xunetu, nel periódicu l'Unità, publicóse un comunicáu conxuntu del Coleutivu gai de Pisa y de l'Asociación Radical Pisana nel que se denunciaba'l siguíu y fuerte clima de discriminación, esclusión y violencia[5] a los que s'enfrentaba la comunidá homosexual de Pisa. Nel mesmu tamién se reivindicaba'l derechu a la llibre espresión de xéneru y orientación sexual y pidíase a les instituciones de tomar una posición claro y concreto frente a «la cuestión Gai».[6]

A les 11:00 hores del xueves, 1 de payares de 1979, nos locales del ex-conventu ocupáu na vía del Colosseo 61, en Roma, empecipióse una rueda de prensa qu'inauguraba la 2º Convegno Nazionale degli/delle Omosessuali («2ª Conferencia Nacional de los/de les Homosexuales»). El so primer orador foi Felix, obreru de Fiat y periodista del periódicu gai Lambda, ilustrando los oxetivos y el calendariu de la conferencia. Taben previstos alderiques, proyeiciones cinematográfiques, espectáculos teatrales, muestres fotográfiques, audiovisuales, llectura de poesíes, una xornada n'homenaxe a Pasolini y una cola gai, ensin la participación d'organizaciones y partíos políticos.[7] Na mesma xornada del 1 de payares, dempués de la presentación de la conferencia, realizóse un alderique abiertu sobre'l documentu presentáu na revista Lambda, que falaba de la constitución d'un órganu de prensa representativu del movimientu homosexual. El discutiniu siguió nos díes siguientes nes comisiones y aprobó una moción final aldericada na asamblea del domingu 4 de payares, na que se presentó la propuesta de la creación d'una estensa estructura de coleutivos y la xestión d'una páxina titulada «frocia» («maruxu») nel diariu Lotta Continua.[8]

La marcha prevista pal domingu nun foi autorizada pola policía, asina que la movilización foi replantegada pa la prevista manifestación del 24 payares en Pisa.

La marcha del 24 payares editar

 
Comunicáu de prensa sobre la manifestación Pisa79

Dempués de la enésima fola de violencia contra les persones homosexuales que taben asocediendo Italia, y en particular en consecuencia al homicidiu de Dario Taddei, asocedíu pel branu de 1979,[9] el movimientu en favor de los derechos de los y les homosexuales entamara entamar en Pisa una manifestación nacional contra la violencia homófoba. Yera la primer manifestación LGBT italiana en ser autorizada poles autoridaes municipales y policiales.

La concentración realizó'l sábadu 24 de payares a les 15:00 hores, na piazza dei Cavalieri y a les 16:00 empezó'l cortexu d'unes 500 persones[10] que percorrió la ciudá siguiendo la Via Ulisse Dini, el Borgo Stretto, la Ponte di Mezzo, el Lungarno Gambacorti, la Via Mazzini, la Piazza Vittorio Emanuele, el Corsu Italia y acabando na Via di Banchi.[11]

La manifestación foi bien acoyida pola ciudadanía,[12] anque nun faltaron episodios aisllaos de protesta, incluyendo'l llanzamientu de comida y agua contra la manifestación.[13] Al términu de la movilización, a les 18:00. convocóse una xunta final na biblioteca municipal, onde s'aldericó sobre'l futuru y hubo una representación teatral improvisada de Ciro Cascina.

A les 21:30 realizóse una fiesta gai na ilesia desconsagrada de San Bernardino na Vía Pietro Gori.

Los congresos del 25 de payares editar

A les 09:00 del día siguiente, cerca de la sede de Democracia Proletaria na via San Frediano 12, realizóse un congresu nacional sobre'l «El Movimientu homosexual y los medios de comunicación de mases».[14] El congresu siguía unu de los puntos del II Congresu Nacional de Roma, qu'indicaba la necesidá d'atopar un puntu d'alcuentru internu tocantes a la xestión de les rellaciones colos medios de comunicación de mases. Sicasí, los resultaos de la tabla redonda nun fueron satisfactorios, nun surdió un puntu de vista común, y la tema foi delegáu a los coleutivos individuales.[15]

Al empar desenvolvióse'l primer alcuentru de la coordinadora de los/les enseñantes homosexuales, na que s'asitiaron les bases pa entamar un congresu nacional nel que recoyer propuestes de normatives sobre la información sexual y la llucha contra la discriminación por orientación sexual nel interior de los colexos.[16]

Pisa, 30 años dempués editar

Con ocasión del trentenu aniversariu de la manifestación de 1979, el 10 de payares de 2009, creóse'l Comité Pisa '79, compuestu por Alessandro Chiti, Stefano Faralli d'Arcigay Pisa, Enrico Giordani, Francesco Gnerre, Andrea Pinos, Dario Ruisi de Arcigay Pisa, Valérie Taccarelli del Movimento Identità Transessuale Bologna y Daniele Zaino del Círculu «Mario Mieli» de Roma. El comité alzar en promotor de cuatro xornaes dedicaes a la reconstrucción, el fomentu y la divulgación de los acontecimientos del 24 y 25 de payares de 1979.

Les iniciatives previstes fueron una conferencia, una muestra, la publicación de materiales n'Internet y la producción d'un documental.

La conferencia, realizada na Biblioteca Municipal de Pisa en sábadu 28 de payares de 2009, afondó nel contestu históricu de la manifestación de Pisa de 1979 y el camín percorríu pola comunidá LGBT italiana nos 30 años dende aquella primer «salida a la cai». Presente ente los oradores tuvo Gianni Rossi Barilli, periodista, historiador y direutor la revista PRIDE; Enrico Salvatori; Teche Rai, nuna proyeición de videu; Nerina Milletti, periodista y estudiosa del movimientu lésbicu italianu; Francesco Gnerre, estudiosu de la lliteratura italiana, docente de los estudios de xéneru na Universidá de Roma «Tor Vergata»; y Andrea Pini, periodista y collaborador de la revista PRIDE. Amás tamién taben previstes les intervenciones de Vittorio Lingiardi, docente de psicoloxía de la Universidá de Roma «La Sapienza», y Stefano Rodotà, xurista y docente universitariu, que fueron atayaes por imprevistos personales. Mientres el zarru amás hubo una representación teatral de Ciro Cascina.

La muestra, instalada na Biblioteca Municipal de Pisa del 25 al 28 de payares de 2009, ilustraba la cronoloxía de los acontecimientos relativos a los derechos homosexuales a partir de la década de 1960 hasta a 1982, añu de la ocupación del Cassero», la sede LGBT de Pisa, con particular atención a imáxenes fotográfiques, documentos y artículos periodísticos relativos a les xornaes del 24 y 25 de payares de 1979. Amás creóse una páxina web na cual publicáronse'l programa de les xornaes y una galería fotográfica relativa a la marcha del 1979.

Tamién con ocasión del trentenu aniversariu, el Comité Pisa 79 produció'l documental Pisa 1979-2009. La prima marcia gai 30 anni dopo,[17] dristribuido el 19 d'abril de 2010 y presentáu nel Torino GLBT Film Festival - Da Sodoma a Hollywood. El documental recueye'l testimoniu de dalgunos de los participantes na manifestación: Marilina Aschi, Ciro Cascina, Alessandro Chiti, Stefano D'Agnese, Giuseppe Fadda, Paolo Lambertini, Gigi Malaroda, Porpora Marcasciano, Sergio Pellegrini, Andrea Pini, Massimo Russo, Valerie Taccarelli.[18]

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 «Trent'anni di orgoglio omosessuale. Pisa celebra il primo pride della storia d'Italia» (italianu). Pisa Notizie.it (30 de xineru de 2009). Archiváu dende l'orixinal, el 2 de febreru de 2014. Consultáu'l 22 de xineru de 2014.
  2. Mario Cirrito (24 de payares de 2009). «Pisa '79: celebriamo trenta anni di movimento LGBT» (italianu). Queerblog. Consultáu'l 22 de xineru de 2014.
  3. Alessia Ripani (23 de payares de 2009). «[http://iltirreno.gelocal.it/semeya-y-video/2009/11/23/interattivo/1979-2009-br-tría-i-trent-anni-della-prima-marcia-gai-br-il-racconto-di-alessandro-chiti-1.2954835 1979-2009 Pisa, i trent'anni della prima marcia gai. Il racconto di Alessandro Chiti]» (italianu). Il Tirrenu. Consultáu'l 22 de xineru de 2014.
  4. Stefania Fraddanni (24 de mayu de 1979). «Gli omosessuali pisani denunciano il clima di violenza» (italianu). L'Unità. Archiváu dende l'orixinal, el 1 de febreru de 2014. Consultáu'l 8 d'agostu de 2015.
  5. «Pestaggio di gruppo di omosessuali». Artículu en Tirrenu, 20 de setiembre de 1979
  6. Stefania Fraddanni (26 de xunetu de 1979). «Identificato l'uomo assassinato nella pineta vicino a Livorno» (italianu). L'Unità (Páx.10). Archiváu dende l'orixinal, el 1 de febreru de 2014. Consultáu'l 8 d'agostu de 2015.
  7. Revista Lambda, N° 24, páxina 5
  8. Lotta Continua, martes, 6 de payares
  9. Revista Lambda, n°. 25, páx. 2
  10. Gianni Rossi Barilli, Il movimento gai in italia (páx. 123)
  11. Vease'l documentu de solicitú de la manifestación ante la direición policial.
  12. «Pagina Frocia», Lotta Continua, vienres, 7 d'avientu de 1979
  13. «Pagina Frocia», Lotta Continua, xueves, 29 de payares de 1979
  14. Lotta Continua, xueves, 22 de payares de 1979
  15. Lotta Continua, xueves, 29 de payares de 1979
  16. Revista Lambda, n°. 24, páx. 4
  17. El documental puede atopase en: «Pisa 1979-2009. La Prima Marcia Gai 30 Anni Dopo» (italianu). YouTube (19 d'abril de 2010). Consultáu'l 15 d'agostu de 2015.
  18. Repartida de la película en Cinemagay.it

Ver tamién editar

Bibliografía editar

  • Andrea Pini (2011). Quando eravamo froci: gli omosessuali nell'Italia di una volta. Milano: Il saggiatore. ISBN 978-88-428-1654-6.
  • Gianni Calabrese, Froce alterie a Pisa
  • Gianni Rossi Barilli, Il movimento gai in Italia, Feltrinelli Editore (1999)

Enllaces esternos editar