Provincia Cabu Occidental

La Provincia Cabo Occidental (n'afrikaans: Wes-Kaap, n'inglés: Western Cape Province) ye una de les nueve provincies de Sudáfrica. La capital ye Ciudá del Cabu. Antes de 1994, formaba parte de la más estensa Provincia del Cabu. Antes de la formación de la Unión Sudafricana en 1910 yera la Colonia del Cabu.

Provincia Cabu Occidental
coat of arms of the Western Cape (en) Traducir
Alministración
PaísBandera de Sudáfrica Sudáfrica
ISO 3166-2 ZA-WC
Tipu d'entidá Provincies de Suráfrica
Capital Ciudá del Cabu
Primer Ministro del Cabo Occidental (es) Traducir Alan Winde
Nome oficial Western Cape (en)
Nome llocal Wes-Kaap (af)
Ntshona Koloni (xh)
Western Cape (en)
Llingües oficiales inglés
Afrikaans
Idioma xhosa
División
Xeografía
Coordenaes 34°S 20°E / 34°S 20°E / -34; 20
Superficie 129462 km²
Llenda con Cabu Oriental y Provincia Cabo del Norte
Puntu más altu Seweweekspoortpiek
Puntu más baxu nivel de la mar
Demografía
Población 7 113 776 hab. (1r xunetu 2021)
Densidá 54,95 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC+02:00
Fundación 27 abril 1994
westerncape.gov.za
Cambiar los datos en Wikidata

El nome, tantu de la provincia actual como de les unidaes que la precedieron, provién del Cabu de Bona Esperanza asitiáu en territoriu de la mesma.

Historia editar

Les antigües fronteres de la Colonia del Cabu nel sieglu XVIII coinciden en gran midida coles actuales de la provincia Cabu Occidental. Los europeos instalar na zona va dellos sieglos. La llingua mayoritaria ye'l afrikaans, esistiendo na Ciudá del Cabu una importante concentración d'anglófonos. La minoría xhosa tamién tien una relevancia importante.

Anguaño El Cabu Occidental, xunto a la provincia d'El Cabu Norte, son los dos úniques provincies onde la población negra nun ye mayoritaria, siendo los mestizos más de la metá de la población.

El Cabu Occidental tamién ye la única provincia de Sudáfrica onde la oposición al Congresu Nacional Africanu (ANC) ye mayoritaria, confirmáu nes eleiciones municipales de 2006 y 2011 y nes xenerales y provinciales de 2009 y 2014. Nestes postreres l'Alianza Democrática de la Premier Helen Zille, venció col 59,38% de los votos, llogrando 24-25 de los 42 escaños del parllamentu provincial.

Nes eleiciones municipales de 2011 l'Alianza Democrática(DA) consigui 409 puestos de conceyales (53,3%) na provincia contra 261 del ANC, 19 de COPE y 59 ICOSA, KGP y ACDP. Concrètemente, la DA gana por mayoría absoluta 11 de les 24 municipalidaes de la provincia, ente elles Ciudá del Cabu con una mayoría absoluta de 135 puestos sobre 221. La DA apodera otres 4 municipalidaes ente qu'en 5 conseyos municipales hai empate ente la DA y el Congresu Nacional Africanu (ANC). Esti postreru nun consiguió la mayoría absoluta más qu'un únicu conseyu municipal (Beaufort West) y la mayoría relativa en Cederberg; ICOSA y KGP llograron la victoria simple en Kannaland-Ladismith y Prince Albert respeutivamente.

Nes eleiciones nacionales de 2014, l'Alianza Democrática(DA) aumentó la so ventaya hasta xubir al 59,4% de los votos na provincia, llogrando 26 de los 42 representantes de dicha provincia nel Parllamentu nacional. L'ANC caltener nun 32,9% de los votos y caltuvo los sos 14 representantes.

Xeografía editar

La provincia Cabu Occidental llinda al norte cola Provincia Septentrional del Cabu, al este cola Provincia Oriental del Cabu, al sur col Océanu Índicu, y al oeste col Océanu Atlánticu. Les Islles del Príncipe Eduardo tán incluyíes dientro de l'alministración de la provincia. Los ríos más importantes de la provincia son el Breede y Berg. La capital ye Ciudá del Cabu y otres ciudaes importantes son Stellenbosch, Worcester, Paarl, y George. La Garden Route y l'Overberg son populares árees costeres de turismu. El so territoriu ocupa 129.370 km². Pa efeutos comparativos la so superficie ye similar a la de Nicaragua.

Clima editar

La provincia Cabu Occidental tien un clima bien variáu, con munchos y distintos microclimes, debíos a la so variada orografía y la influyencia tantu de los océanos Índicu y (d'agua caliente) y Atlánticu (d'agua frío), poro, les estadístiques climátiques pueden variar tremendamente ente llugares relativamente cercanos. La mayor parte de la provincia tien un clima mediterraneu, con iviernos frescos y húmedos y branos templaos y secos. La zona interior Karoo tien un clima semiárido con fríu y xelaes pel hibiernu y branos calorosos, con delles nubes llétriques. El Garden Route y Overberg na mariña sur tienen un clima marítimu frescu y húmedu, colos iviernos nidios y branos húmedos.

Les nubes son pocu comunes na provincia, sacante nel interior de Karoo, con más nubes por cuenta de la so accidentada orografía. Nel interior son habituales temperatures estremes de calor y fríu, pero bien rares cerca de la mariña. La nieve ye habitual pel hibiernu nes zones más elevaes, les xelaes, sicasí son bien pocu frecuentes nes zones costeres, y en munchos de los valles cultivaos.

La dependencia de les Islles del Príncipe Eduardo, un archipiélagu subantártico tien un clima fríu tol añu con poca diferencia ente'l branu ya iviernu y altes precipitaciones añales.

Estos son los permedios de dellos llugares de la provincia:

  • Ciudá del Cabu Aeropuertu internacional: máxima de xineru: 26 °C (min: 16 °C), máxima de xunetu: 18 °C (min: 7 °C), precipitación añal: 515 mm.
  • Kirstenbosch, Ciudá del Cabu: precipitaciones añales 1.395 mm.
  • George: máxima de xineru: 25 °C (min: 15 °C), máxima de xunetu: 19 °C (min: 7 °C), precipitación añal: 715 mm.
  • Isla Marión: máxima de xineru: 10 °C (min: 5 °C), máxima de xunetu: 6 °C (min: 1 °C), precipitación añal: 2.401 mm.

Organización territorial editar

 
Distritos y conceyos de la provincia Cabu Occidental.

La provincia ye la única de Sudáfrica que se caltién como "bastión" de la oposición al ANC. Nes eleiciones llocales de 2006 y 2011, y nes nacionales y provinciales de 2009 y 2014 llogró la victoria dAR (Alianza Democrática) de Helen Zille y Patricia de Lille, aumentando los sos votos en cada convocatoria eleutoral. Nes últimes eleiciones de 2014 (7 de mayu) dAR llogró'l 57,26% de los votos nes eleiciones pal Parllamentu Nacional y un 59,38% de los votos pal Parllamentu Provincial.

La provincia ta estremada nun conceyu metropolitanu y cinco distritos, que se subdividen en 24 conceyos llocales.[1]

Demografía editar

La población, según el censu de 2001 sumaba unos 4.525.000 habitantes, de los que'l 53,9% yeren "coloureds" (mestizos del Cabu), un 26,7% negros, un 18,4% blancos y 1% asiáticos. En 2007 envalorábase que la población algamaba los 4.840.000 habitantes.

El 81,8% de la población del Cabu Occidental reconozse como cristiana (diverses ilesies), un 6,5% musulmana (los "coloureds" malayos del Cabu), un 0,4% xudía y un 0,2% hindú.

La provincia del Cabu Occ. ocupa'l primer puestu ente les provincies sudafricanas pol so nivel de vida, la so renta por habitante, pol so baxu nivel de desemplegu, pol so nivel educativu y cultural y por ser el mayor focu turísticu del país.

Referencies editar

Enllaces esternos editar