Provincia de Misiones

La Provincia de Misiones (tal que figura na so Constitución provincial)[1] o, más de volao, "Misiones" ye una de les 23 provincies qu'hai na República Arxentina. De la mesma, ye unu de los 24 estaos autogobernados que conformen el país y unu de los 24 distritos eleutorales llexislativos nacionales.[2][3] La so capital y ciudá más poblada ye Posadas. Ta allugada al nordeste del país, na rexón del Norte Grande Arxentín, llindando al norte y este colos ríos Iguazú, San Antonio, Pepirí Guazú y Uruguái que la dixebren de Brasil, al sur con Corrientes, per mediu de los regueros Itaembé y Chimiray, y al oeste col Ríu Paraná que la dixebra de Paraguái. Con 29 801 km² ye la tercer provincia menos estensa, per delantre de Tucumán y Tierra del Fueu, la menos estensa.

Provincia de Misiones
Bandera de Misiones (es) Traducir
Alministración
PaísBandera d'Arxentina Arxentina
ISO 3166-2 AR-N
Tipu d'entidá provincia d'Arxentina
Capital Posadas
División
Xeografía
Coordenaes 26°55′S 54°31′W / 26.92°S 54.52°O / -26.92; -54.52
Superficie 29801 km²
Llenda con Itapúa (es) Traducir, Paraná, Corrientes (es) Traducir, Alto Paraná (es) Traducir, Santa Catarina y Río Grande do Sul
Altitú media 190 m
Demografía
Población 1 189 446 hab. (2015)
Densidá 39,91 hab/km²
Más información
Estaya horaria UTC−03:00 y America/Argentina/Córdoba (es) Traducir
Fundación 10 avientu 1953
misiones.gov.ar
Cambiar los datos en Wikidata

Xeografía editar

El so territoriu ocupa una superficie de 29 801 km², la que se compara cola de Bélxica. Ye la segunda provincia más pequeña dempués de Tucumán: representa solo un 0.8 % del total del país.

 
Camín de tierra en Misiones, col so típicu color acoloratáu.

Xeolóxicamente integra'l macizu de Brasilia al traviés de la pandu misioneru. En Misiones esisten distintos tipos de suelos, siendo los más carauterísticos los derivaos del basaltu, yá que cubren les dos terceres partes del territoriu. Estos suelos son conocíos como "lateríticos" o "latosoles", y la so coloración ye acoloratada o marrón-acoloratada por cuenta de la descomposición de los basaltos y metalíferos magrizos; amás tienen un altu conteníu d'óxidu de fierro y aluminiu. En dellos llugares el suelu ye pocu fondu y con roques aflorantes, n'otros cascayosos y con rimaes bien inclinaes.

Les formaciones que s'atopen en Misiones son llamaes pandos anque se trata de pandos d'erosión hídrica y eólica, con forma mamelonada. Nesta provincia nun asocedieron plegamientos, sinón quebres del sustratu precambrianu, nel que s'atopa'l macizu de Brasilia. Pel centru de la pandu álzase la sierra de Misiones o Central, que ye divisoria d'agües ente los ríos Paraná y Uruguái llegando al so mayor altor, 843 msnm, cerca de Bernardo de Irigoyen, nel cuetu Rincón. Al sur topa la sierra del Imán o Itacuara y al norte la sierra de la Victoria, que faer de divisoria d'agües ente los ríos Paraná y Iguazú. Esti postreru, al cortar les sierres forma les tabayones del Iguazú.

Recursos hídricos editar

La provincia atópase arrodiada por cinco ríos, de los cualos trés son de gran importancia: el Paraná, l'Uruguái y el Iguazú, natural desaguadoriu de grandes rexones con agües abondoses. Los otros dos son el San Antonio y el Pepirí Guazú. Nellos desagüen non menos d'ochocientos cursos permanentes d'agua, de los cualos doscientos setenta flúin escontra'l Paraná y el regueru Itaembé, cientu venti escontra los ríos Iguazú y San Antonio, y los restantes escontra los ríos Uruguái y Pepirí Guazú.

Principales cursos fluviales editar

Cuenca del Paraná
  • Garupá
  • Yabebyrý (Iabebirí).
  • Cuñapirú
  • Piraý Guazú.
  • Piraý (Pira-í) Miní.
  • Urugua-í
  • Iguazú (nel que desagua el ríu San Antonio).
Cuenca del Uruguái *

Pepirí Guazú

Plantegóse la posibilidá de construyir una central hidroeléctrica sobre'l ríu Paraná, nes cercaníes Corpus o de Garupá; esta posibilidá foi bloquiada pola realización d'un plebiscitu provincial, pol cual el 88 % de los votantes manifestar en contra del proyeutu.

Los tabayones del Iguazú editar

 
Vista parcial d'un pequeñu sector de les Tabayones del Iguazú.

Los tabayones del Iguazú, apocayá declaraes una de les siete maravíes naturales del mundu, alcontraes na frontera ente l'estáu brasilanu de Paraná y la provincia de Misiones, atópense dientro del Parque Nacional Iguazú. Tán formaes por 275 saltos d'hasta 70 m d'altor, alimentaos pol caudal del ríu Iguazú.

Les islles más conocíes son San Martín ya isla Grande: atópense ríu arriba, estremándolo en dos brazos que s'axunten pocu dempués, cayendo al traviés d'axataes formaciones de basaltu y de llava hasta topetar na Gargüelu del Diañu, onde'l ríu prosigue hasta desaguar nel ríu Paraná, que xunto col río Paraguay y l'Uruguái, contribúin a la formación de la cuenca de la Plata.

Clima editar

El clima de Misiones ye tropical húmedu ensin estación seca, polo cual ye la provincia más húmeda del país. Les llocalidaes de baxa altitú del sector sur y de los valles del Paraná y l'Uruguái tienen clima semitropical húmedu, en tanto a mayor altitú preséntase'l clima tropical marítimu, un tipu climáticu similar al clima subtropical húmedu. Los vientos predominantes son del nordés, sureste y este. El bioma que presenta ye selva misionera y monte en galería. Parte de la selva foi tresformada pol home pa cultivos o ganadería. El bioma orixinal atópase protexíu nel parque nacional Iguazú y otros parques y reserves provinciales. La temperatura medio añal ye de 21 °C.

Nos últimos años produciéronse hinchentes, por cuenta de les grandes zones deforestadas que nun tienen cómo parar los grandes caudales que xeneren les agües.

Ecoloxía editar

La provincia de Misiones tien la Llei d'Árees Naturales nᵘ 2932/94, sumáu a un supuestu control ambiental deriváu de la Llei de Montes nᵘ 854 y de la Llei de Montes Protexíos nᵘ 3426.[4]

Misiones ye la única provincia arxentina con un organismu de incumbencia ambiental y forestal de rangu ministerial. Ello dase, per un sitiu como autoridá d'aplicación de la Llei d'Árees Naturales Protexíes 2932/94 y un esquema de control forestal, nel marcu de la Llei de Montes 854, y la Llei de Montes Protexíos 3426.

El sistema d'Árees Naturales Protexíes, con una superficie averada a les 778 662 ha, entiende un arcu de parques provinciales, reserves naturales estatales y privaes (Reserva Privada Yaguaroundí y Reserva Privada Yacutinga) y una reserva de Biosfera Yabotí, reconocida como tal pola UNESCO.

La selva misionera (o selva paranaense) ye una de les árees de mayor biodiversidá del mundu. Forma parte del Bosque Atlánticu, una ecorrexón que s'estiende dende la Serra do Mar na mariña del Brasil, hasta l'este del Paraguái y tomando gran parte de Misiones.

Los dos árees del Ministeriu, Ecoloxía y Montes, tienen la Unidá Especial de Xestión Corredor Verde, que la so llei de creación 3631, fora sancionada en 1999, cola que s'aspira a asegurar la conectividad de la masa montiego, en 1 110 000 ha, tantu de tierres privaes como de parques provinciales. El Corredor Verde xunto al caltenimientu de parques y reserves provinciales, altes cuenques xeneradores d'agua llimpio, montes proteutores apunta al desenvolvimientu sustentable, al serviciu del irrenunciable meyoramientu de la calidá de vida del home, con una esplotación racional de la masa montiego.

El Ministeriu d'Ecoloxía y Recursos Naturales Anovables tien como misión especial: protexer l'ambiente y les especies naturales, calteniendo'l so calter de bancos xenéticos, de reguladores ambientales y de fontes de materies primes a perpetuidad, ameyorando, cuando correspuenda la so productividá; protexer ecosistemes y hábitats terrestres y acuáticos, qu'alluguen especies migratories, reinales, rares, amenaciaes y d'usu comercial; protexer los ecosistemes que contengan cursos d'agua, garantizando la so subsistencia a perpetuidad; garantizar la diversidá biolóxica, xenética y los procesos ecolóxicu y evolutivu naturales; embrivir la erosión de los suelos; caltener el patrimoniu natural, cultural, arqueolóxicu y paleontolóxicu.

Flora editar

 
La selva misionera entá ocupa un 35 % el territoriu de la provincia.

Orixinalmente, la selva misionera tomaba cerca de 2 900 000 hectárees, lo que representaba la totalidá del territoriu misioneru. Coles construcciones de les rutes nacionales 12, la 14 y otres rutes provinciales facilitóse l'accesu humanu a casi tolos rincones de la provincia. La estracción de materia primo y l'aumentu poblacional xunto cola espansión de les tierres usaes pal cultivu provocaron un grave amenorgamientu de la selva nativa. Anguaño, queden unes 945 000 hectárees, lo que representa un 35 % del territoriu de Misiones. Col fin d'evitar un amenorgamientu mayor nesta área selvática, delles organizaciones anguaño sofiten la creación de lleis forestales más rigoroses.[5]

 
La selva misionera nes cercaníes del saltu Tabaý.

Ente les especies más importantes tópense:

la cancharana (Cabralea cangerana), * el cedru maco (Cabralea oblongifoliola), * el cedru misioneru (Cedrela fissilis Vellozo), * el guatambú (Balfourodendron riedelianum), * l'inciensu (Myrocarpus frondosus), * el lapacho (Tabebuia), * el lloréu blancu (Nectandra lanceolata), * el lloréu negru (Nectandra megapotámica), * la maría preta (Diatenopteryx sorbifolia), * la mora blanca (Alchornea iricurana), * la palmera (Euterpe edulis), * el palu rosa (Aspidosperma polyneuron), * el peteribí (Cordia trichotoma), * el pinu Paraná o curý (Araucaria angustifolia), * el rabu-itá (Lonchocarpus leucanthus), * el timbó (Enterolobium contortisiliquum), * el urunday (Astronium balansae) y * el ibira-pitá (Peltophorum dubium).

La selva tropical ocupa un 35 % del territoriu de la provincia, y les causes más graves de la so desapaición son la deforestación indiscriminada y la quema pa llevar a cabu práutiques agrícoles. Destacar por altos rexistros pluviométricos (agües) que son resultáu de los vientos húmedos provenientes del océanu Atlánticu. El mugor medio relativa varia del 75 al 100 % con importantes rosaes nocherniegues.

Les temperatures bazcuyen ente los 19 °C (permediu pa la estación iverniza especialmente en xunu y xunetu) y 29 °C (permediu pa los meses veraniegos de xineru, febreru y marzu), algamando temperatures de 44 °C mientres el día, pel branu.

Fauna editar

 
Tucán en cautivero.

La fauna de la provincia ye bien rica en variedá, anque la continua desapaición de la Selva misionera punxo en peligru d'estinción a gran cantidá d'especies, les más llamatives son:

l'águila calzada barreada, * l'águila monera, * l'águila viuda, * la papalba d'agua, * el guacamayu coloráu, * l'harpía, * l'hocó escuru, * el loru vinosu, * el loru chorao, * el macuco, * el maracaná cara afaitada, * el monu carayá coloráu, * la llondra xigante, * l'ocelote, * l'osu formigueru, * el patu serruchu, * el tapir, * el tatú carreta, * el venado de les Pampes, * el yacaré overo, * la yacutinga, * el yaguareté y * el foín pitoco.

Historia editar

Demografía editar

División territorial editar

 
División política de la provincia de Misiones.

La provincia atópase estremada en 76 conceyos arrexuntaos en 17 departamentos. Nenguna parte del territoriu provincial queda fora de los conceyos (sistema de ejidos colindantes).

Misiones reconoz l'autonomía municipal. Pa ver una llista alfabético y detallao de los conceyos consulte Conceyos de Misiones, pa información sobre la organización municipal de la provincia, vease Organización municipal de Misiones. La siguiente ye la llista de departamentos colos conceyos en que cada unu estrémase.

Departamentu !Cabecera !Otros

Conceyos

Apóstoles Apóstoles Azara - San José - Tres Capones
Cainguás Campo Grande Aristóbulo del Valle - Dos de Mayu
Candelaria Santa Ana Bonpland - Loreto - Cuetu Corá - Mártires - Fondura - Candelaria
Capital Posadas Garupá - Fachinal
Concepción Concepción de la Sierra Santa María
Eldorado Eldorado Colonia Delicia - 9 de Julio - Santiago de Liniers- Colonia Victoria
General Manuel Belgrano Bernardo de Irigoyen Comandante Andresito - San Antonio
Guaraní El Sobeyosu San Vicente
Iguazú Puerto Esperanza Puerto Iguazú - Colonia Wanda - Puerto Libertad
Leandro N. Alem Leandro N. Alem Cuetu Azul - Dos Regueros - Gobernador López - Regueru del Mediu - Olegario Víctor Andrade - Caá Yarí - Almafuerte
Llibertador Xeneral San Martín Puertu Ricu Garuhapé - Capioví - L'Alcázar - Puertu Leoni - Ruiz de Montoya
Montecarlo Montecarlo Puertu Piray - Caraguatay
Oberá Oberá Campo Ramón - Campo Viera - Guaraní - Los Felechos - Colonia Alberdi - Panambí - San Martín - General Alvear
San Ignacio San Ignacio Jardín América - Santu Pipó - Corpus - Hipólito Yrigoyen - Xeneral Urquiza - Colonia Polana - Gobernador Roca
San Javier San Javier Itacaruaré - Moyón Grande - Florentino Ameghino
San Pedro San Pedro Pozu Azul
25 de Mayu Alba Posse Colonia Aurora - 25 de Mayu

La constitución de la provincia foi aprobada'l 21 d'abril de 1958.

Inmigración editar

Anque la mayor parte de la población provincial ye descendiente tantu d'indíxenas como españoles, mientres el sieglu XIX el gobiernu arxentín fomentó la llegada d'otros europeos, primordialmente eslavos y xermánicos, pa poblar la provincia de Misiones; esta situación xeneró una gran conxugación de cultures, que tien marcada inflúi sobre'l costumes, credos y gastronomía del llugar. Nel norte asitiaron alemanes; nel centru, escandinavos y rusos; y nel sur, ucraínos, rusinos y polacos.[6]

Principales ciudaes editar

Cabo esclariar que solo se tien en cuenta la población del área urbana de cada conceyu sobre la base de datos del Censu 2010.

 
Posadas, capital y ciudá más poblada
 
Oberá, segunda ciudá más importante de Misiones
 
Ciudá de Eldorado
 
Puerto Iguazú
 
Leandro N. Alem


Población editar

 
Densidá demografica

Xentilicios editar

Almafuerte: almafuertino/a * Apóstoles: apostoleño/a * Aristóbulo del Valle: aristobuleño/a * Azara: azareño/a * Bernardo de Irigoyen: irigoyense

Candelaria: candelariense/a * Capioví: capiovicense

Cuetu Corá: cerrocorense

Colonia Aurora: aurorense

Comandante Andresito: andresiteño/a * Concepción de la Sierra: concepcionero/a * Corpus: corpuseño/a * Dos Regueros: dosarroyense

El Sobeyosu: elsoberbino/a * Eldorado: eldoradense

Garupá: garupense

Guaraní: guaraniense

Olegario Víctor Andrade: andradense

Puerto Esperanza: esperanceño/a * Puerto Iguazú: iguazuense

San Javier: sanjavierino/a * San José: sanjoseño/a * San Martín: sanmartiniano/a * San Pedro: sampedrino/a * San Vicente: sanvicentino/a * Santa Ana: santanero/a * Santa Rita: santarriteño/a * Santu Pipó: santopiposeño/a * Tobuna: tobunense

Embaranzu adolescente editar

Na provincia de Misiones l'embaranzu ye una de problemática qu'enfrenten los adolescentes y plantega la necesidá de que sía tratada dende un ángulu integral, analizando de qué manera los factores socioeconómicos y l'educación nel senu familiar apaecen como causes que la afonden.

Les imáxenes editaes correspuenden al tratamientu de datos de % NV d'embaranzu adolescente na Arxentina y Misiones mientres el periodu 2000-2011 y de % NV d'embaranzu adolescente na provincia de Misiones per departamentu mientres l'añu 2012, tomando como fontes d'información los datos del Ministeriu de Salú Pública de la Nación Arxentina y de Salú Pública de la provincia de Misiones.[9][10]


Economía editar

Sector primariu editar

El sector primariu constitúi'l 11 % de la economía, y bona parte de les sos insumos son depués procesaos nel sector secundariu.[11]

A nivel nacional Misiones destacar con más del 80 % de la producción de tung, yerba mate y . Los cultivos de yerba mate, té, tabacu, menta, lemonngrass, citronella, tung, algodón, caña d'azucre, mandioca, maní y soya representen el 93 % de la producción agrícola provincial.[12] Tamién esisten producciones de graviola (llamada na provincia araticú), plátanos, mangos, piña, cocos, papayes, aguacates, cacáu y café.

De la mesma la superficie forestal enllantada, ye dicir esistente por silvicultura, representa'l 42 % del total nacional; la silvicultura produz principalmente madera de montes enllantaos y madera de raleo.[12]

La pesca tien un apurra marxinal a la economía anque creció'l desenvolvimientu de la pesca deportiva de doraos, pacús, surubís, pirá pitás etc.[12]

La minería concentrar na estracción de piedres pa construcción y una mina de piedres semipreciosas en Wanda.

Sector secundariu editar

L'agroindustria y la industria forestal son les principales actividaes del sector secundariu. Hai secaderos de yerba mate y té; molinos yerbateros, arroceros y maiceros; envasadores de té; fábriques de fécula de mandioca; fábriques d'almidón (a partir de la fécula de mandioca); delles fábriques testiles y de calzáu; ellaboración de productos lácteos (pequeña cantidá); ellaboración de melecines; un inxeniu azucreru en San Javier; una desmotadora d'algodón en Leandro N. Alem; fábriques de lladriyos; barafuste o packing mecánicu de frutes y verdures; manufactura de tabacu; fábriques de muebles; aserraderos; laminadoras; fábriques de conglomeraos, compensaos, machimbre, terciáu, postes, vigues, caxones, escarbadientes, palos d'escoba y otros subproductos de la madera; impregnación de maderes; serrerías; carpinteríes; ellaboración de dulces rexonales, mermelaes y auries; dalgunos frigoríficos y mataderos; fabricación de autopartes; la vitivinicultura (ellaboración de vinos) desenvuélvese artesanalmente en Cuetu Azul; ellaboración de zusmios y concentraos (a partir de cítricos); delles metalúrxiques; pequeñes plantes de destilación y rectificación d'aceites esenciales (arumosos), que s'usen pa saborizar alimentos y en perfumería (industries inesistentes na provincia); ellaboración d'aceite de aleurite o tung, utilizáu pa fabricar pintures (nun se fabriquen equí); destilación d'otros aceites; delles fábriques de pastes; fábriques d'embutíos; carboneríes; delles pequeñes industries dedicaes al cueru y fábriques de pasta celulósica y de papel.

Industria pastera de celulosa pa papel editar

 
La pastera Celulosa Arxentina SA, en Puertu Piraí.
  1. Alto Paraná (Puerto Esperanza, Misiones). Cuestionada por ambientalistes y vecinos por contaminación d'agua, aire y destrucción de montes nativos. La empresa afirma cumplir l'estándar internacional. Teunoloxía: ECF.
  2. Celulosa Puertu Piray (Puertu Piray, Misiones). Cuestionada por vecinos por falta de tratamientu de efluentes. Teunoloxía: utiliza cloru elemental. Autoridaes nacionales taríen evaluando'l so zarru debíu al altu grau de contaminación.
  3. Papel Misioneru (Puertu Ricu, Misiones). Cuestionada por ambientalistes por falta de tratamientu de efluentes. Teunoloxía: TCF.

L'indicador d'efectos contaminadores ye la teunoloxía de blanquéu: por aciu cloru elemental (refugada por normes internacionales), llibre de cloru elemental (ECF) o totalmente llibre de cloru (TCF).

Turismu editar

Esta actividá creció descomanadamente a partir del añu 2000 y tresformóse nun importante sector de la economía provincial.

La provincia suel ser estremada en 8 subrexones:

Los Tabayones del Iguazú editar

Son la principal atraición turística de la provincia. Nel añu 2005 la provincia recibió aproximao 1.300.000 visitantes de los cualos 1.000.000 aprox. fueron a los Tabayones ―la gran mayoría de los estranxeros van ellí―. L'otru gran polu d'atraición turística ―anque enforma menor que los tabayones― son les Amenorgamientos Xesuíticos, cuantimás la de San Ignacio, que recibió unos 150.000 visitantes en 2005 y ye la meyor caltenida. Posadas, anque recibe una bona cantidá de turistes, ye una ciudá de camín nel camín escontra los principales destinos turísticos. Nel restu de la provincia hai otros llugares turísticos, como'l Saltu Encantáu n'Aristóbulo del Valle, los Saltos del Moconá, a 80 km. d'El Sobeyosu, la Covarón Indiu, en Garuhapé y los Saltos del Tabaí nes cercaníes de Jardín América. Les ciudaes d'Oberá, Concepción de la Sierra, Montecarlo y Eldorado tienen dellos curiosos, ente ellos el Saltu Berrondo (Oberá), los Saltos Küppers y Elena (dambos en Eldorado), la Isla Caraguata-í (Montecarlo). Amás, nel restu de la provincia esiste un cientu de curiosos turísticos.

El Camín del Té editar

El Camín del Té (o Ruta del Té) ye un eventu especial que se realiza la segunda quincena de payares na provincia de Misiones, a lo llargo de la Ruta Nacional 14, ente les llocalidaes de Cuetu Azul, Leandro N. Alem, Oberá y Campo Viera. Ye una propuesta Gourmet surdida del Club del Té [9] na Arxentina percorríu-pela ruta-de la te-en-l'arxentina.

Ruta de la Yerba Mate editar

Otru curiosu ye la Ruta de la Yerba Mate[13] que xune los principales curiosos del nordeste de la provincia de Corrientes y la provincia de Misiones nos territorios que d'antiguo ocupaben les Misiones Xesuítiques. Territoriu onde s'empecipió'l cultivu controláu de la Yerba Mate.

Medios de comunicación editar

Televisión editar

 
Estudios centrales de LT85 TV Canal 12, na ciudá de Posadas.

Misiones tien una canal d'aire estatal, Canal 12 (fundáu en 1972), que cola so planta tresmisora en Posadas y les repetidores nes ciudaes de San Javier, Alba Posse, El Sobeyosu, Dos de Mayu, Eldorado, Irigoyen, San Antonio, Puerto Iguazú y Andresito; tien un algame que cubre la provincia y zona fronteriza de Brasil y Paraguay.

La ciudá de Posadas cunta amás d'otros trés canales privaes d'aire: Canal 2, Misiones Cuatro y Canal 6, con algame llindáu a la contorna de la ciudá. De toles canales d'aire, el de mayor audiencia ye la canal privada Misiones Cuatro, que ye tresmitíu pola canal 8 en señal d'Aire y 11 nel serviciu de cable de Posadas. Tamién esiste la Canal 27 "Televisión de Misiones" (TVM) que s'estiende a tola zona sur de la provincia.

Radios editar

La radio más antigua ye LT17 Radio Provincia de Misiones (estatal), que tresmite en 620 Khz n'AM, con planta tresmisora en Posadas y repetidores en Dos de Mayu y Bernardo de Irigoyen. La Universidá Nacional de Misiones alministra la emisora FM Universidá LRH301 que tuvo la so primer tresmisión en xunu de 1992 y emítese en FM al traviés de la señal 98.7 kHz.[14]

Radio de Misiones

Periódicos editar

El primer periódicu de la provincia salió un 24 de payares de 1924 y llamábase Oredownik (el Procurador, en polacu), publicáu primero na llocalidá de Azara y depués en Posadas; fundáu pol sacerdote Marianski y siguíu por Juan Czajkowski hasta la so desapaición en 1950. Un añu dempués, el 2 de xunu de 1925, sale a la vienta'l primer númberu de El Territoriu, fundáu por Olmedo Sesostris.

Na actualidá los diarios de mayor circulación son en primer llugar El Territoriu siguíu por Primer Edición , dambos editaos na ciudá de Posadas y con algame a tola provincia de Misiones y el nordeste correntino, según les llocalidaes d'Encarnación (Paraguay), Foz do Iguaçú (Brasil) y Ciudad del Este (Paraguay). Otros periódicos son Pregón Misioneru (Oberá), Misiones OnLine (versión impresa de la páxina web), Seis Páxina y La Cai (dambos de Posadas).

Periódicos dixitales editar

Los principales diarios dixitales con sede na provincia son: Territoriu Dixital,[15]Primer Edición Web,[16]Canal 6 Dixital,[17]Misiones Cuatro,[18]Misiones OnLine,[19]Llinia Capital,[20] y Iguazú Noticies.[21]

Canales online editar

El Centru de Capacitación y Xestión Xudicial de Misiones tien dende l'añu 2011 una canal online denomináu Xusticia de Toos. Nel mesmu emítense congresos, conferencies, charres, cursos, en direuto y en diferíu. La canal amás produz micros d'información al ciudadanu, enmarcaos nel Proyeutu d'Estensión escontra la Comunidá onde Funcionarios del Poder Xudicial ya inclusive d'otres instituciones avéren-y los sos derechos al ciudadanu nun llinguaxe senciellu al empar que didácticu.

Cultura editar

Misiones tien un cantar oficial que lu representa, Misionerita. Con lletra y música de Lucas Braulio Areco, les sos estrofes destaquen guapures como'l so paisaxe.

Ente los clubes de fútbol más destacáu de Misiones atópense Guaraní Antonio Franco y Cruceru del Norte, qu'apostaron la Primer División d'Arxentina.

La provincia cunta con dos autódromos de nivel nacional, Autódromu Ciudá de Posadas Posadas y Oberá, onde compitieron del Turismu Carretera, TC 2000, Top Race y Turismu Nacional. D'ellí surdió Carlos Okulovich, pilotu campeón del Turismu Nacional.

Referencies editar

  1. [1]
  2. Estaos Provinciales - "La República Arxentina ye un estáu Federal constituyíu por 23 Provincies y una Ciudá Autónoma".
  3. Constitución Nacional Arxentina vixente - Segunda parte "Autoridaes de la Nación"
  4. lleis ambientales_de_misiones.pdf Les lleis ambientales de Misiones
  5. Greenpeace Arxentina, campaña per Llei de Montes.
  6. «sienda-de-los inmigrantes Misiones: pola sienda de los inmigrantes». Arxentina.ar (7 de xunu de 2013). Consultáu'l 12 de xunetu de 2014. «Los primeros inmigrantes que llegaron a les tierres coloraes de la selva misionera fueron polacos y ucraínos que veníen de Galitzia, que los sos descendientes habiten la zona sur de la provincia. Depués sumáronse grupos d'alemanes, que predominen nes ciudaes y colonies del norte; y escandinavos y rusos, allugaos nel centru.»
  7. «Copia archivada». Archiváu dende l'orixinal, el 9 d'abril de 2016. Consultáu'l 5 d'avientu de 2015.
  8. Fonte: Institutu Provincial d'Estadístiques y Censu (IPEC).
  9. «adolescentes-en-misiones/ Closs: “Hai un 20% d'embaranzos adolescentes en Misiones” - Chequeado». Consultáu'l 30 de setiembre de 2016.
  10. «adolescente-llega-al-25-per cientu-en-misiones/ L'embaranzu adolescente llega al 25 per cientu en Misiones» (17 de mayu de 2016). Consultáu'l 30 de setiembre de 2016.
  11. «Economía» páx. 122. Consultáu'l 17 de marzu de 2015.
  12. 12,0 12,1 12,2 «Economía» páx. 123. Consultáu'l 17 de marzu de 2015.
  13. Ruta de la Yerba Mate
  14. aire/la radio Radio Universidá.
  15. [2]
  16. [3]
  17. [4]
  18. [5]
  19. [6]
  20. [7]
  21. [8]

Ver tamién editar

Enllaces esternos editar