El rei de Suecia ye la cabeza de la monarquía constitucional del Reinu de Suecia. El monarca actual, Carlos XVI Gustavo, reinó dende'l 15 de setiembre de 1973. Él y la so familia inmediata comprometer a participar en diversos actos oficiales, ceremoniales y de representación de les sos funciones constitucionales. Suecia ye una democracia representativa basada nun sistema parllamentariu. El monarca tien un papel en gran parte ceremonial, anque oficialmente él o ella ye xefe d'estáu y tien el más altu cargu públicu de Suecia y el más altu rangu militar y social. La Llei de Socesión de 1810 designa a la Casa de Bernadotte como la casa real sueca y amás, el rei (y por tanto implícitamente cualesquier rexente) ten de ser un luteranu.

Rei de Suecia
Monarquía constitucional, Monarquía hereditaria y monarquía eleutiva
Residencia Palaciu Real d'Estocolmu
Estáu Suecia
Cambiar los datos en Wikidata

El soberanu suecu ye'l que menos poder y responsabilidaes tien de tola realeza d'Europa, siendo'l so papel práuticamente protocolariu y simbólicu.

Historia editar

Suecia foi un reinu dende tiempos prehistóricos. Yá nel sieglu I, Tácito escribió que los Suiones teníen un rei, pero l'orde de socesión de los reis de Suecia históricos posterior nun se conoz, salvu lo que se cunta nes sagues nórdiques, históricamente revesoses yá que la so realidá ye difícilmente demostrable. Por ello suélse-yos denominar reis llexendarios.

Orixinalmente, el rei suecu tenía pocu poder y llindábase a les funciones d'un líder guerreru, xuez y sacerdote del Templu d'Upsala. Un testimoniu de la falta d'influencia hai en miles de piedres rúniques que yeren utilizaes en ceremonies polos plebeyos, pero non en cróniques de reis de Suecia. Antes del sieglu XIV (la llista de los reis establecer na Västgötalagen) namái nunes poques piedres rúniques méntense reis: Gs 11 (Emund el Viejo), O 11 (Haakon el Colloráu) y O 861 (Blot-Sven).

Sicasí, fortalecer cola introducción del cristianismu nel sieglu XI, y los sieglos siguientes vieron un procesu d'afitamientu del poder en manes del rei.

El rei foi escoyíu tradicionalmente na Piedra de Mora, y el pueblu tenía'l derechu d'escoyelo y deponelo. Les piedres, sicasí, destruyéronse aproximao en 1515.

La corona foi hereditaria dende 1544. L'actual dinastía Bernadotte foi establecida mientres les guerres napoleóniques al traviés de la Constitución de Suecia de 1809 y la Llei de Socesión de 1810, nuna revolución ensin derramamiento de sangre dempués de que l'actual Finlandia, la metá oriental del Reinu, perder en favor del Imperiu Rusu.

El sieglu XIX, la Constitución estrema los poderes del gobiernu ente'l Parllamentu de Suecia y el monarca. Tres la meyora del parllamentarismu en 1917, los poderes del rei amenorgar considerablemente, y convirtióse nun monarca constitucional con una autoridá política llindada.

 
L'Estandarte Real.
 
Pendón personal de S.M. el Rei de Suecia.
 
El Tronu de Plata, asientu real dende 1650.

Xefe del Estáu editar

En 1974 un nuevu Preséu de Gobiernu foi promulgáu como parte de la Constitución de Suecia, qu'abolió'l Conseyu Priváu como la institución gubernamental y desaposió al monarca de práuticamente tolos poderes formales, ente qu'inda retuvo'l de Xefe d'Estáu. Munches de les anteriores funciones polítiques del rei fueron treslladaos al Presidente del Parllamentu, llamáu Riksdag. El monarca yá nun preside'l Conseyu d'Estáu. El rei tamién preside'l Comité d'Asuntos Esteriores (Utrikesnämnden), unos organismos que sirven pa informar oficialmente al Xefe d'Estáu y los líderes de la oposición de los asuntos de gobiernu. Los proyeutos de llei aprobaos nel parllamentu convertir en llei ensin tener qu'adquirir l'asentimientu real. Asina, en Suecia, a diferencia de la mayoría de les monarquíes constitucionales, el monarca yá nun ye siquier el que robla les lleis de manera nominal.

Una reforma constitucional más recién camudó les regles pa la socesión na primogenitura de manera igualitaria en cuanto al sexu. Esto va dexar que la corona pase al fíu mayor, independientemente del xéneru y, por tanto instaló a la princesa Victoria como heredera indiscutible percima del so hermanu menor, el príncipe Carlos Felipe.

Títulu completu editar

Un títulu simplificáu que s'usaba dacuando en circunstancies menos formales yera Rex Sveciae o Sveriges Konung, el rei de Suecia. El títulu completu de la forma sueca tradicional ye: Pola Gracia de Dios, Rei de Suecia, de los Godos/Gautas y los Vendos (en suecu: med Guds Nåde Sveriges, Götes och Viendes Konung; Llatín: Dei Gratia Suecorum, Gothorum et Vandalorum Rex , dacuando la primer parte de la denominación llatina foi Svionum o Sveonum, que significa tolos suecos, non Suecia. Otros títulos que formaben parte del títulu completu antes de la dinastía Bernadotte (qu'aportó al tronu en 1818) fueron: Gran Príncipe de Finlandia, duque d'Escania, Estonia, Livonia, Carelia, Bremen-Verden, Stettin, Pomerania, Casubia y Vendia, Príncipe de Rügen, Señor d'Ingria y Wismar, conde Palatín del Rin, duque de Baviera, Jülich, Kleve y Berg. Mientres el reináu de la dinastía Holstein-Gottorp el títulu arvinge till Norge "herederu de Noruega" añadióse, como tamién otros títulos que taben coneutaos a los duques de Holstein-Gottorp. Cuando Noruega dempués de les Guerres Napoleóniques, foi incluyíu nuna unión personal con Suecia de 1815 a 1905, el títulu Norges konung "rei de Noruega" tamién s'incluyó nel títulu del rei. L'antigua ortografía del títulu suecu foi Sweriges, Norriges, Godos och Wendes konung.

Esti títulu tradicional llenu de pequeñes alteraciones tuviera n'usu dende l'establecimientu de la monarquía hereditaria en 1544. Por casu el títulu Viendes konung "Rei de los vendos" empezar a utilizar bien llueu. Sicasí'l títulu Götes konung "Rei de los godos", remontar a Magnus Ladulás y Erico el Santu y el títulu de rei de los suecos Svea konung, remontar a aquellos tiempos tamién. Esti últimu títulu camudó a Sveriges konung, el rei de Suecia, yá nel añu 1500 y esta forma curtia del títulu tamién foi utilizada con frecuencia. Con Carlos XVI Gustavo escoyóse'l títulu llisa y llanamente de Rei de Suecia (en suecu: Sveriges konung), poniendo asina fin a una tradición secular.

Estes innovaciones reflexar na so lema personal de För Sverige, i tiden, "Per Suecia, colos tiempos".

Familia Real editar

 
Corona Real de Suecia.

Según el Gobierno suecu, la Familia Real inclúi a les siguientes persones:

Ver tamién editar


Predecesor:
Gustavo VI Adolfo
 
Rei de Suecia
Carlos XVI Gustavo

Dende'l 15 de setiembre de 1973
Socesor:
Nel cargu



Referencies editar

Enllaces esternos editar