República de Biac-na-Bató

La República de Biac-na-Bató (en tagalu: Repúbliká ng Biak-na-Bató), referida oficialmente na so Constitución como República de les Filipines, foi la primera república proclamada en Filipines pol líder independentista Emilio Aguinaldo y los sos siguidores del Katipunan. Magar los sos llogros, como la primer Carta Magna de la historia del país, la república apenes tuvo un mes d'esistencia. Biac-na-Bató quedó eslleida tres la firma de la paz ente'l Katipunan y el gobernador español, Fernando Primo de Rivera, que se remató col exiliu d'Aguinaldo en Ḥong Kong.

[[Tejeros Revolutionary Government (en) Traducir|←]] [[Tejeros Revolutionary Government (en)
República de Biac-na-Bató
(de 1897 a 1897)
gobierno revolucionario en Filipinas (es) Traducir
Alministración
Xeografía
Cambiar los datos en Wikidata

Proclamada'l 1 de payares de 1897, la República de Biac-na-Bató foi eslleida'l 15 d'avientu d'esi mesmu añu, 45 díes dempués.

Gobiernu editar

La Constitución de Biac-na-Bató foi redactada por Félix Ferrer y Isabelo Artacho, inspirándose casi vierbu a vierbu na Constitución cubana de Jimaguayú. Nella proponía la creación d'un Conseyu Supremu, que funcionaría a manera de gobiernu provisional del país. Esti Conseyu foi creáu'l 2 de payares de 1897, colos siguientes miembros escoyíos:

Puestu Nome
Presidente Emilio Aguinaldo
Vicepresidente Mariano Trías
Secretariu d'Asuntos Esteriores Antonio Montenegro
Secretariu de Guerra Emiliano Riego de Dios Secretariu d'Interior Isabelo Artacho
Secretariu de l'Ayalga Baldomero Aguinaldo


Ver tamién editar

Referencies editar

Bibliografía editar