Richard Duane "Rick" Warren (28 de xineru de 1954San José) ye un pregueru, evanxelista y escritor d'Estaos Xuníos. Ye'l fundador y actual autoridá pastoral de la Ilesia Saddleback Church, alcontrada en Lake Forest, California, siendo esta una de los ocho congregaciones más grandes de los Estaos Xuníos na actualidá.

Rick Warren
Vida
Nacimientu San José[1]28 de xineru de 1954[2] (70 años)
Nacionalidá Bandera de Estaos Xuníos d'América Estaos Xuníos
Familia
Casáu con Kay Warren (1975 – )
Estudios
Estudios Ukiah High School (es) Traducir
Seminario teológico bautista del sudoeste (es) Traducir
Universidad Bautista de California (es) Traducir
Seminario Teológico Fuller (es) Traducir
Llingües falaes inglés[3]
Oficiu teólogu, escritorpastor
Emplegadores iglesia Saddleback (es) Traducir
Creencies
Relixón Ilesies bautistes
IMDb nm1844141
rickwarren.org
Cambiar los datos en Wikidata

Tamién ye unu de los autores de llibros cristianos meyor vendíos, incluyendo'l so guía d'evanxelismu y ministeriu de la ilesia "Una Ilesia con Propósitu", que desencadenó una serie de conferencies sobre evanxelismu y ministerios cristianos. Pero quiciabes sía meyor conocíu pol so siguiente obra, catalogada como devocional, "Una Vida con Propósitu", que foi vendida en más de 30 millones de copies , solo n'español , asitiando a Warren na llista d'escritores de mayores ventes del New York Times ye una guía que cunta con 40 capítulos los cualos débense de lleer en 40 díes na que te diz como llevar una vida con propósitu dempués de lleer y entender la tema central del llibru la vida nun volverá ser la mesma.

Warren sostién puntos de vista teolóxicos conservadores. Mientres caltién les sos postures tradicionalmente evanxéliques sobre problemátiques sociales como l'albuertu, el matrimoniu ente persones del mesmu sexu y l'investigación de célules madre, Warren llamó a les ilesies del mundu enteru a enfocar tamién los sos esfuercios nel combate de la probeza y les enfermedaes, a estender oportunidaes educatives pa los marxinaos y al cuidu del medioambiente.

Mientres les eleiciones presidenciales d'Estaos Xuníos 2008, Rick Warren foi anfitrión del Foru Civil pa la Presidencia, na so propia ilesia y con dambos candidatos Barack Obama y John McCain. Más tarde, Obama encendería'l discutiniu al pidir a Warren que realizara la invocación (oración), de la ceremonia inaugural del so mandatu en xineru de 2009.[4]

Desafiando a munchu pastores y eruditos conservadores críticos asistió a una conferencia que rexuntó a miles de musulmanes americanos onde espunxo les sos idees. Nel so disertación, qu'asocedió'l 4 de xunetu de 2009 na Convención Añal de la Sociedá Islámica d'América del Norte (ISNA poles sos sigles n'inglés) manifestó que "los dos mayores relixones del planeta" tienen de trabayar xuntos pa lluchar y resolver los problemes mundiales. Rick Warren foi calurosamente recibíu pola audiencia musulmana, munchos d'ellos quixeron fotografiase xunto al "pastor con propósitu", y mientres la so intervención munchos tomaron notes y nun faltaron los aplausos cuando l'asamblea sintióse animada poles sos pallabres. Sicasí esta participación amenó muncho discutiniu ente los líderes cristianos del mundu[5]

Vida y obra editar

 
Rick Warren en 2006

Dr. Rick Warren ye un apasionáu d'atacar lo qu'él llama los cinco "Global Goliats" – vacíu espiritual, lideralgu egocéntricu, estrema probeza, enfermedá pandémica y educación d'analfabetismu y probes. El so oxetivu ye una segunda reforma por restablecer la responsabilidá nes persones, la credibilidá nes ilesies y la civilidad na cultura. Él ye un pastor, estratega global, teólogu y filántropu. Foi de cutiu llamáu "El líder espiritual más influyente d'Estaos Xuníos" y "Pastor d'América".(1)

Como pregueru, fundó la Ilesia de Saddleback en Lake Forest, Calif., en 1980 con una familia. Güei, ye una congregación evanxélica con un permediu de 22.000 asistentes selmanales, un campus de 120 hectárees y tien más de 300 ministerio comunidad a grupos como los prisioneros, CEOs, adictos, families monoparentales y les persones con VIH/SIDA. Apocayá, la Ilesia alimenta a 42.000 persones ensin llar: trés comíes al día: mientres 40 díes.

Tamién dirixe'l propósitu impulsada por rede d'ilesies, una coalición global de congregaciones en 162 países. Más de 400.000 los Ministros y sacerdotes fueron capacitaos en tol mundu, y líderes de la Ilesia casi 157.000 suscripción a la caxa de ferramientes de Ministeriu, el so boletín selmanal. El so llibru anterior, l'oxetivu impulsáu por Ilesia cotiza en "100 llibros cristianos que camudaron el sieglu XX". La revista Forbes llamó "el meyor llibru sobre iniciativa empresarial, alministración y lideralgu na impresión".

Como un estratega global, Dr. Warren informa fe sectores y dirixentes nel públicu, priváu, el desenvolvimientu del lideralgu, probeza, salú, educación y fe na cultura. Foi convidáu a falar nes Naciones Xuníes, el Foru Económicu Mundial en Davos, la Unión Africana, el Conseyu de Rellaciones Esteriores, de Harvard Kennedy School of Government, Cume Mundial de la salú del tiempu y numberosos congresos del mundu. La revista TIME nomar unu de los "15 líderes mundiales qu'importaben más en 2004" y en 2005 una de les "100 persones más influyentes nel mundu". Amás, en 2005 U.S. News & World Report nomar unu de "América 25 meyores líderes."

Como teólogu, el Dr. Warren dictó conferencies en Oxford, Cambridge, la Universidá del xudaísmu, la sociedá teolóxica evanxélica y numberosos seminarios y universidaes. Los sos seis llibros son conocíos pa esplicar la teoloxía de manera comprensible y fueron traducíos a más de 50 idiomes. Dr. Warren diz qu'enseña teoloxía ensin utilizar términos teolóxicos y diciendo a la xente ye teoloxía. El so últimu llibru, la vida con propósitu, vendió 25 millones de copies y ye el llibru más vendíu de tapa dura na hestoria estauxunidense, según la editorial selmanal.

Como filántropos, Rick y Kay Warren regalen 90 per cientu de los sos ingresos al traviés de tres fundaciones: actos de misericordia, que sirve a los infestaos y afeutaos pol SIDA; Forniendo a la ilesia, que capacita a líderes de la ilesia nos países en desenvolvimientu; y el fondu de la paz mundial, que llucha contra la probeza, la enfermedá y l'analfabetismu.

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 15 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 28 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  4. entrecristianos --- Rick Warren va sustituyir a Billy Graham en toma de posesión d'Obama [1]
  5. entrecristianos --- Rick Warren garrasti a conferencia musulmana [2]

Enllaces esternos editar