Rudolf Christian Karl Diesel (18 de marzu de 1858París – 30 de setiembre de 1913Canal de la Mancha)[7] foi un inxenieru alemán, inventor del carburante diésel y del motor de combustión d'altu rendimientu que lleva'l so nome, el motor diésel.

Rudolf Diesel
Vida
Nacimientu París[1]18 de marzu de 1858[2]
Nacionalidá Bandera de Reinu de Baviera Reinu de Baviera
Residencia Londres
Llingua materna alemán
Muerte Canal de la Mancha30 de setiembre de 1913[2] (55 años)
Sepultura mar
Causa de la muerte afogamientu
Familia
Casáu con Louise Martha Diesel
Fíos/es
Familia
Estudios
Estudios Universidá Téunica de Múnich
Universidá de Munich
Direutor de tesis Carl von Linde
Llingües falaes alemán[4]
francés
esperantu
inglés
Oficiu inventor, entamador, inxenieruesperantista
Emplegadores Sulzer (es) Traducir
MAN Truck & Bus (es) Traducir
Premios
Miembru de Verein Deutscher Ingenieure (es) Traducir
Creencies
Relixón Luteranismu
Cambiar los datos en Wikidata
Casa natal en París

Biografía editar

Diesel nació en París en 1858, segundu de los trés fíos de Elise Strobel y Theodor Diesel. Los sos padres yeren inmigrantes bávaros asitiaos en París. En 1870 la familia tuvo qu'abandonar Francia al españar la guerra franco-prusiana, y Rudolf foi unviáu a Augsburgu. Depués tornó a París como representante de la empresa de máquines frigorífiques del so maestru.

Ente 1893 y 1897 construyó nos talleres de la compañía MAN AG, perteneciente al grupu empresarial alemán Krupp, el primer motor del mundu que quemaba aceite vexetal (aceite de palma) en condiciones de trabayu. Ésti foi presentáu na feria internacional de París y darréu foi llamáu col apellíu del so inventor.

L'Institutu d'Inxenieros Mecánicos concedió-y la Orde del Méritu poles sos investigaciones y desarrollos sobre los motores con aceite de maní (cacagüés), que darréu usaron petroleu por ser un combustible más económicu.

Considerábase asina mesmu como un filósofu social, anque del so llibru Solidarismus, onde describe la so visión de la empresa, solamente vendiéronse 200 exemplares.

Supónse que morrió afogáu per nueche del 29 al 30 de setiembre de 1913, pos sumió del buque que cubría'l trayeutu d'Amberes a Inglaterra nel que viaxaba. Un par de díes dempués, un bote de la guardia costera atopó'l so cuerpu. Como yera lo común entós daquella, namái se tomaron les sos pertenencies (identificaes darréu pol so fíu) y el cuerpu foi refundiáu de nuevu al mar. La inesistencia d'una nota o carta de suicidiu indució a pensar que podría tratase d'un accidente: Diesel, víctima de frecuentes dolores de cabeza, seique saldría a pasiar a cubierta, y cayíu a l'agua nun descuidu. Sicasí, tamién ye ciertu que nun se puede refugar totalmente el suicidiu, yá que la so situación económica entós yera desesperada, pos s'atopaba casi en quiebra. Esiste la hipótesis de qu'axentes alemanes asesinar pa evitar l'espardimientu de los sos inventos, inda nun se comprobó qu'esto sía real, pero sigue siendo un misteriu'l so muerte.

Legáu editar

Dempués de la muerte de Diesel, el motor diésel esperimentó enforma desenvolvimientu y convirtióse nun reemplazu bien importante pal motor de pistón de vapor en munches aplicaciones. Por cuenta de que el motor diésel riquía una construcción más pesada, más robusta qu'un motor de gasolina, nun yera llargamente utilizáu na aviación. El motor diésel xeneralizar en munches otres aplicaciones, sicasí, tales como motores estacionarios, máquines agrícoles, submarinos, barcos, y muncho más tarde, llocomotores, camiones y n'automóviles modernos.

Los motores diésel atopar con mayor frecuencia n'aplicaciones nes qu'esiste un altu requerimientu de par y un baxu requerimientu de RPM. Por cuenta de la so construcción xeneralmente más robusta y alto par, los motores diésel tamién se convirtieron nos caballos de carga de la industria del camión. Apocayá, los motores diésel que superaron el so pesu fueron diseñaos, certificaos y volaos n'aviones llixeros. Estos motores tán diseñaos pa funcionar con combustible diésel o más comúnmente con combustible pa reactores.

El motor diésel tien el beneficiu de funcionar con más eficiencia de combustible que los motores de gasolina por cuenta de rellaciones de compresión muncho más altes y una mayor duración de la combustión, lo que significa que la temperatura aumenta más amodo, dexando que más calor se convierta en trabayu mecánicu. diésel taba interesáu n'utilizar el polvu de carbón [9] o l'aceite vexetal como combustible, y ello ye que el so motor funcionaba con aceite de cacagüés. [10]

Anque estos combustibles nun fueron darréu populares, mientres 2008 los aumentos nos precios del combustible, xunto coles esmoliciones sobre les reserves de petroleu, llevaron a un usu más estendíu d'aceite vexetal y biodiésel. La fonte primaria de combustible sigue siendo lo que se conoz como combustible diésel, un subproductu del petroleu derivao del refinamientu del petroleu , que ye más seguru almacenar que la gasolina (el so puntu d'inflamación ye aproximao 175 graos más altu) y nun va esplotar.

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 10 avientu 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  2. 2,0 2,1 Afirmao en: Gemeinsame Normdatei. Data de consulta: 9 abril 2014. Llingua de la obra o nome: alemán. Autor: Biblioteca Nacional d'Alemaña.
  3. 3,0 3,1 «Nuremberg Trials Project».
  4. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  5. URL de la referencia: http://www.fi.edu/winners/show_results.faw?gs=&ln=&fn=&keyword=&subject=&award=CRESS&sy=&ey=&max=300&name=Submit. Direición web d'archivu: https://web.archive.org/web/20090201034538/http://www.fi.edu/winners/show_results.faw?gs=&ln=&fn=&keyword=&subject=&award=CRESS&sy=&ey=&max=300&name=Submit.
  6. URL de la referencia: https://www.invent.org/inductees/rudolf-diesel.
  7. falcao., Peter (2000). Ultimate Train, 2000, London: Dorling Kindersley, páx. 148. ISBN 0-7513-0698-3.

Bibliografía editar

Enllaces esternos editar