Rupicola rupicola

especie de páxaru

Les especies d'aves con nome común en llingua asturiana márquense como NOA. En casu contrariu, conséñase'l nome científicu.

Rupicola rupicola
Estáu de caltenimientu
Preocupación menor (LC)
Esmolición menor (IUCN)[1]
Clasificación científica
Reinu: Animalia
Filu: Chordata
Clas: Aves
Orde: Passeriformes
Familia: Cotingidae
Xéneru: Rupicola
Especie: R. rupicola
(Linnaeus, 1766)
Distribución
Consultes
[editar datos en Wikidata]

'''Rupicola rupicola[2] ye una especie d'ave paseriforme de la familia Cotingidae que vive nel norte de Suramérica.

Descripción editar

Ye un páxaru robezu de plumaxe anaranxáu con una estraordinaria cresta de media lluna, cola naranxa terminada nuna franxa negra, y les ales de color naranxa blancu y negru de les plumes rémixes rizaes en forma de flecos. Amás tien el picu y les pates tamién de color naranxa. La fema ye menos conspicua principalmente de color pardu abuxada, tien un picu negru con pintes marielles y una más pequeñes cresta. Ye la más pequeña de los dos especies del xéneru Rupicola, el so llargor total ye d'aproximao 30 cm, y pesa 200-220 g.

Distribución y hábitat editar

Distribuyir en rexones montascoses de Guyana, esti de Colombia, sur de Venezuela, Surinam, Guyana Francesa y el norte del Amazones de Brasil. El so hábitat preferíu ye la selva húmeda xunto a afloraciones predreses.

Comportamientu editar

La dieta consiste principalmente de frutes.

El machu ye polígamu y esplega conductes comunales de lek: les singulares demostraciones de los machos, baillando y cantando en llugares escoyíos del monte conocíos col nome escandinavu de lek, constitúin una eficaz forma de seleición ente los machos de la especie. El machu que baille meyor a los güeyos de la fema, y aquel que torne puntual cada día a la sesión de baille evitando ser presa de los depredadores, va ser escoyíu pa brindar los sos xenes a les nueves xeneraciones de gallinos de les roques.

La fema pon 1-2 güevu nel nial de folla y material vexetal, qu'afita con cuspia y folla a una roca vertical. El machu nun participa na fabricación del nial o nin la incubación de la puesta.

Regularmente alcontráu nel so gran rangu, esta especie ye evaluada como de riesgu baxo na Llista Colorada d'Especies Amenaciaes.

Referencies editar

  1. BirdLife International (2009). «Rupicola rupicola» (inglés). Llista Roxa d'especies amenazaes de la UICN 2011.1. Consultáu'l 13 d'ochobre de 2011.
  2. Gallín de les Roques Guayanés (Rupicola rupicola) (Linnaeus, 1766) en Avibase.

Enllaces esternos editar