La tarta de mazana ye una tarta de fruta ellaborada con una masa recubierto de mazana. Esisten munches variantes y la mazana puede ser estazada o en compota. Les mazanes pueden asitiase direutamente enriba de la masa o sobre una base de crema. Esisten variantes nes que la masa envolubra tola fruta, como na apple pie tradicional anglosaxona, o que s'ellaboren al aviesu asitiando la masa sobre la fruta pa da-y depués la vuelta, como na Tarte Tatin francesa. Ye una de les tartes de fruta más #popular ya internacionales.

Tarta de mazana
Nome Tarta de mazana
Detalles
Ingredientes mazana
Materiales usaos mazana
canela
mazana pa cocinar
azucre
mantega
pasa (es) Traducir
fariña
güevu
Más información
[editar datos en Wikidata]
Tarta de mazana enfornada.

Ingredientes editar

Masa editar

 
Tartitas de mazana sobre masa d'hoxaldre y con base de crema.

La masa de la tarta  ellaborase con farina de trigu, agua, mantega y dacuando güevu. Pue ser una masa quebrao o una masa d'hoxaldre. Una vegada amasada, asítiase la masa nel fornu a mediana temperatura, y aquella tien de tomar consistencia por qu'apurra un bon soporte a la tarta. Delles variantes zarraes de la tarta faen que la mazana #cocer nel so interior, faciendo la masa d'envoltoriu que retién los arumes.

Rellenu editar

Considérase dacuando que les variedaes de mazanes daqué acedes son más fayadices, col enfotu de que faigan contraste colos tonos duces del azucre. Les variedaes más emplegaes son Reineta, Golden y Granny Smith anque cualquier variedá local sirve. Suelse utilizar mazanes fresques, y les mazanes envasadas o inclusive deshidratadas suelen emplegase namái cuando les fresques nun tán disponibles.

Por que la tarta nun resulte demasiáu seca, tapízase dacuando la masa con una capa de crema sobre la que s'asitien los gayos de mazana.

Añadiéronse pases y delles variantes australianes empleguen crema na parte cimera.

Arumes editar

Suel ser bien popular la inclusión de ciertes especies tales como la canela, la nuez moscada y el clavu de golor. Na mayoría de los casos la misión que cumple ye la d'apagar na midida de lo posible la dulzura del azucre y da-y al sabor de la tarta un toque distintivu. Cabo dicir que les recetes primixenies d'esta tarta nun llevaben azucre, debíu en parte a que na Edá Media l'azucre de caña o de remolacha yera consideráu un luxu al algame de bien pocos. Recurríase sicasí al miel.

Tradicionalmente, puede arumase la tarta de mazana, añadiendo zusmiu de llimón, ron o otros llicores.

Historia editar

 
El pastel de mazana ye unu de los símbolos de la gastronomía estauxunidense.

Siendo desconocíu l'orixe de la tarta de mazana, ye de suponer qu'apaeció bonalmente nos países d'Europa onde esistía una tradición de tartes con rellenu y onde se cultivaben mazanes.

- N'Inglaterra'l llibru de cocina The Forme of Cury, editáu en redol a 1390 polos cocineros de Ricardo II d'Inglaterra, cita una receta de tarta de mazana llamada tartys in applis.[1] Siendo esi rei miembru de la Casa de Plantagenet, les artes culinaries de la corte británica en dicha dómina yeren de tradición anglu-normanda y fueren trayíes del continente onde esistía, a diferencia de les Islles Britániques, una llarga tradición gastronómica heredada de la cuenca mediterránea.[2] Según esa receta los ingredientes a asitiar na masa son mazanes, peres, figos y uves pases. El rellenu tiñiase con azafrán y cubríase la tarta con una oblea de masa.

A partir del sieglu XVI tremóse la receta a lo llargo de les colonies ingleses y los colonos británicos, franceses y holandeses #llevar al otru llau del Atlánticu a países como Estaos Xuníos onde yá nel sieglu XVII yera yá un postre bien popular. D'estes primeres recetes traíes polos colonu a l'actual «American apple pie», símbolu nacional, poco se  modificaronse les variantes esistentes a lo llargo del territoriu.

 
Tarta de mazana holandesa

- En Francia la receta de la tarta de mazana, llamada entós torta (tourte en francés), apaez en 1651 nel llibru El cocineru francés, de François Pierre de La Varenne.[3][4] Les mazanes cocíense primeramente con mantega. #Arumar con "agua de flores" y espolvoriscábase  azúcar antes d'enfornar. La receta indicaba que podía  cubrise la tarta con tires de masa.

- N'Holanda la tarta de mazana (appeltaart en neerlandés) ye probablemente igual d'antigua y apaez nun oleu de 1626. Tradicionalmente el rellenu consta de mazanes y pases arumaes con zusmiu llimón y canela, y la tarta ye recubierta con tires de masa entecruzaes.

- En Venezuela'l pastel de mazana ye una especie de strudel de mazana individual qu'enfornen toles panaderíes a diariu a la hora del almuerzu y la merienda. Nun lleven canela nin nenguna otra especie, solo mazanes, azucre y grasa, y como la pasta lleva azucre, la parte cimera xeneralmente sale del fornu con un petitosu color carambelu.

Ver tamién editar

  • Tarte Tatin, una tarta de mazana invertida na que s'enforna la masa sobre les mazanes.
  • Apfelstrudel o strudel de mazana, una variante austriaca ellaborada con una masa endolcada, azucre y especies.
  • Tarta de mazana holandesa.
  • Tarta de mazana normanda, na que la masa #rellenar con mazanes y una crema líquida fecha con güevu y nata.

Referencies editar

  1. [1], XXIII For to make tartys in Applis.
  2. En el prólogo de Samuel Pegge, editor de The Forme of Cury en 1780 [2]
  3. Le cuisinier françois en Gallica, p. 265 [3]
  4. Su traducción al inglés, The French Cook, publicada en Londres en 1653, fue la primera traducción de un libro de cocina francés al inglés.