Televisión n'esperantu

Por cuenta de la dispersión de los sos falantes, esiste bien pocos esperimentos de televisión en esperantu, una llingua planiada utilizada pa la comunicación internacional.

Internacia TelevidoEditar

Internacia Televido (ITV, en castellanu Televisión Internacional) yera un canal de televisión al traviés de internet emitíu en esperantu. El proyectu empecipiar nel 2003 al traviés del portal Ĝangalo.

Según los planes orixinales, la Internacia Televido funcionaría gracies al trabayu de 10 profesionales pagos. Ente les principales prioridaes atopábase la creación d'un estudiu propiu, pa la filmación de los programes. Nos oxetivos del canal atopaben un informativu diariu y munchos otros programes, qu'apaeceríen como conteníu de cuartu d'hora, alternaos diariamente mientres 6 vegaes, tolos díes, los 7 díes de la selmana. La idea foi ufiertar a los esperantistes de too el mundu una verdadera canal de televisión, con programación distinta tolos díes.

En febreru y marzu de 2004 Flavio Remonto, redactor en xefe de Ĝangalo, viaxó por Europa pa promocionar el proyectu ente los esperantistes europeos. El 31 de xunetu de 2005, ITV empieza con un periodu de pruebes. A partir del 5 de payares del mesmu añu ITV empezó les sos emisiones regulares.

En abril de 2006 – por cuenta de la falta de financiamientu – la ITV atayó les sos emisiones amosando solamente una páxina solicitando donaciones. Darréu, volvió emitir cola so programación habitual mientres unos meses más.

Otres televisiones n'esperantuEditar

Otres esperiencies similares son Bildo-Televido, Kataluna InformServo Televida o Farbskatol', anque esta postrera pueda recordar más a youtube cuidao que nun hai programación fixa, sinón que cada usuariu escueye'l video y el momentu.

La televisión de Białystok en Polonia dispon d'una canal n'esperantu, creáu con motivu del Congresu Mundial d'Esperantu que se celebró nesa ciudá l'añu 2009.

Otros usosEditar

La serie de ciencia ficción "Red Dwarf" utiliza cartelos billingües inglés-esperantu, pa dar un aire futurista a los sos decoraos.

Ver tamiénEditar

Enllaces esternosEditar