El Tesla Roadster ye un automóvil deportivu totalmente llétricu, el primer modelu producíu por Tesla Motors, un fabricante d'automóviles llétricos. El Roadster tien una autonomía de 393 quilómetros per carga de la so batería de ion de litiu, y acelera de 0 a 100 km/h en 3,9 segundos (o 3,7 segundos la versión Roadster Sport). Vender en total 2450 vehículos ente les distintes versiones del Roadster. Los planes de la empresa Tesla en 2016 son ufiertar un reemplazu en 2019.

Fabricante Tesla Motors
Periodu 2008-2011 2020
Fábricas Hethel (Norfolk, Inglaterra, Reinu Xuníu)
Menlo Park (California, Estaos Xuníos)
Tipu Automóvil deportivu
Carroceríes Roadster dos puertes
Configuración Motor traseru, tracción trasera
Llargu, anchu, altor, batalla 3946 mm / 1873 mm / 1127 mm / 2352 mm
Pesu 1235 kg
Rellacionáu Lotus Elise
Diseñador Tesla Motors
Tesla Roadster Tesla Roadster y Tesla Model S (es) Traducir
Sitiu web http://teslamotors.com
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El Tesla Roadster dar a conocer oficialmente al públicu'l 19 de xunetu de 2006 en Santa Monica (California), nun acontecimientu al que namái fueron convidaes 350 persones, nun eventu celebráu nel Hangar Baker del Aeropuertu de Santa Monica.

Nel Salón del Automóvil de San Francisco, del 18-26 de payares de 2006, tuvo llugar la primer exhibición del Tesla Roadster.

La primer entrega del vehículu en producción previérase primeramente pa ochobre de 2007 y depués retrasóse, en setiembre de 2007, hasta'l primer trimestre de 2008.

Desenvuelvo editar

El Roadster foi diseñáu cola ayuda de Lotus Cars en ciertos aspeutos. Lotus suministró la base teunolóxica desenvuelta pal Lotus Elise. A partir d'ésta, los inxenieros de Tesla diseñaron un nuevu xasis. Los diseñadores de Tesla optaron por construyir los paneles de la carrocería por aciu la tresferencia de resina moldiada (compuesta de fibra de carbonu) p'amenorgar al mínimu'l pesu, lo que fai al Roadster unu de los automóviles más baratos con una cubierta fecha totalmente de fibra de carbonu. L'automóvil montar na fábrica de Lotus en Hethel, Inglaterra, col xasis y los componentes suministraos por Tesla.

El Roadster comparte menos del 10% de los sos componentes col Lotus Elise; los componentes compartíos llindar a los parabrises, airbags, llantes, delles partes del tableru, y los componentes de la suspensión. La producción y la cadena de suministru estender per tol mundu; Tesla Motor na so planta de Taiwán fabrica los motores y los sistemes d'almacenamientu d'enerxía (ESS) que fueron primeramente fabricaos en Tailandia mientres el desenvolvimientu, y depués treslladóse a San Carlos, California, dempués del entamu de la producción. Los xasis tán fabricaos en Noruega. SOTIRA, en St. Meloir y Pouancé en Francia, crea los paneles RTM de fibra de carbonu pa la carrocería. Los frenos y airbags son fechos por Siemens n'Alemaña, como coles mesmes les pruebes de choque.

El motor de AC ye d'una teunoloxía más avanzada que les versiones utilizaes nel GM EV1 y AC Propulsión tzero. Tesla Motors con llicencia AC Propulsion's EV Diseñó'l sistema d'enerxía y d'amenorgamientu de carga que combina la carga electrónica de les bateríes col inversor pal motor, lo qu'amenorga'l pesu, la complexidá y el costu. Tesla Motors depués diseñó y construyó la so propia electrónica de potencia, motor, y otros componentes. Dellos prototipos del Tesla Roadster producir dende 2004 hasta 2007. Los estudios iniciales realizar en dos vehículos "cobaya". Diez Prototipos d'Inxeniería (EP1 - EP10) fueron construyíos y probaos a finales de 2006 y principios de 2007 que dieron llugar a munchos cambeos de menor importancia. Tesla produció entós diecisiete prototipos de validación (VP1 - VP17), que s'apurrieron a partir de marzu de 2007. Esta revisión foi la final y tres la prueba de choque preparar pa la producción en serie.

Producción editar

 
Vista fronteru del Tesla Roadster
 
Vista posterior del Tesla Roadster

La producción en serie del vehículu empecipió'l 17 de marzu de 2007 dempués de más de dos años a partir de prototipos y pruebes. Sicasí, la primer producción Roadster, a que se refier como "P1", apurrir al presidente de Tesla Motors, Elon Musk el 1 de febreru de 2008.

Con posterioridá a la finalización de la producción del primer automóvil en Hethel, la compañía anunció problemes cola fiabilidá de la tresmisión. Afayóse que la tresmisión, con una primer marcha capaz d'acelerar de 0 a 100 km/h en 4 segundos, tenía una esperanza de vida de namái unos pocos miles de quilómetros. Los dos primeros provisores de tresmisiones de Tesla Motors nun taben en condiciones de producir les tresmisiones que pudieren aguantar los continuos requerimientos de par del motor llétricu. N'avientu de 2007, Tesla Motors anunció planes pa unviar nos primeres Roadsters les tresmisiones bloquiaes en segunda velocidá pa evitar temporalmente esti problema y apurrir aceleración 0 a 100 km/h en 5.7 segundos. El primer coche de producción nun s'apurre con esta solución provisional; P1 tien los engranajes de tresmisión activaos. Según el plan, les primeres tresmisiones van ser camudaes en garantía, cuando la tresmisión, módulu d'electrónica de potencia (PEM) y el sistema de refrigeración finales tean disponibles. El rangu d'autonomía del automóvil tamién se recalculó de 394 km a 356 km. La revisión a la baxa atribuyir a un error nel equipu de calibración nel llaboratoriu que realizó la prueba orixinal.

Los vehículos producíos en 2008 d'equí p'arriba intégrense de la siguiente manera, Lotus fabrica baxu contratu'l xasis especial pa esti vehículu, Sotira en Francia aprove los paneles. Auburn Hills fabrica a pidíu la caxa d'una sola marcha en Detroit. Los frenos y Airbags fabricar Siemens n'Alemaña como asina tamién les pruebes de choques. Tesla apurrió 900 vehículos hasta avientu de 2009 y atopábase en plena producción a un ritmu averáu de 25 vehículos per selmana.

Actualización Roadster 3.0 editar

Na primavera de 2015 Tesla punxo a disposición de los usuarios l'actualización 3.0 qu'ameyoraba l'autonomía nun 40-50% con respectu al Roadster orixinal dexando en delles condiciones algamar los 644 km.[1]

La batería orixinal del Roadster foi la primera d'iones de litiu puesta nun vehículu de serie. La teunoloxía avanzó y Tesla consiguió una batería con un 31% más d'enerxía que la orixinal. La capacidá aumentó de 53 kWh hasta los 70 kWh ocupando'l mesmu espaciu.[1]

El Roadster orixinal tenía un coeficiente aerodinámicu (Cd) de 0,36. Tesla ameyoró'l coeficiente aerodinámicu hasta 0,31 con un kit instalable con posterioridá.[1]

Los neumáticos orixinales del Roadster teníen una resistencia a la rodadura (Crr) de 11.0 kg/ton. Tesla consiguió unos nuevos neumáticos con una Crr de 8.9 kg/ton, lo que suponía una meyora del 20%. Tesla tamién ameyoró los cojinetes de les ruedes y l'esfregadura de los frenos.[1]

En febreru de 2015 Tesla realizó un viaxe de demostración de 547 km dende San José hasta Los Angeles, California. Facer a velocidaes llegales y encendieron la calefacción mientres 40 minutos. A la fin del viaxe la batería disponía d'una autonomía de 32 km.[2]

N'ochobre de 2015 Tesla anunció que les bateríes d'actualización pal Roadster seríen suministraes por LG Chem Ltd. L'actualización 3.0 tien un preciu de 29 000 USD y ta disponible pal Roadster 1.5, 2.0 y 2.5.[3]

Ventes editar

Tesla robló primeramente cien vehículos totalmente forníos pa ser vendíos a finales d'agostu de 2006. Tesla Motors entós empezó a aceptar pidíos de reserva de setiembre de 2006 pa los sos modelos 2008 con delles opciones de pagu disponibles pa determinar la fecha d'entrega 2008 del vehículu A partir del 15 de xineru de 2008, los 650 Tesla Roadsters previstos pal añu 2008 acutáronse.

Pa 2009 Tesla tenía previstu apurrir 1.500 coches. La compañía entamó empezar les ventes n'Europa mientres el tercer trimestre de 2008, primeramente llindada a 250 coches, a pocu menos de 100.000€ cada unu. En xineru de 2010 empezóse la fabricación de los primeros vehículos col conductor a la derecha pal Reinu Xuníu ya Irlanda.

El preciu final pal 2008 del modelu básicu yera de 98 000 USD, más un cargu de 950 USD. La mayoría de los primeres 200 Roadsters vendíos n'ochobre de 2006 taben forníos con tolos equipos opcionales, a un costu d'unos 100 000 USD. El preciu de los modelos 2009 amontar a 109 000 USD.

Hasta xunu de 2012 vendiérense 2.100 Tesla Roadster en 31 países y percorrieren más de 37 millones de quilómetros llétricos.[4]

Serviciu editar

El primer centru de serviciu de Tesla Motors foi inauguráu'l 1 de mayu de 2008 en Santa Monica Blvd., Los Angeles, California, EE.XX.

En xunu de 2012 Tesla tenía Centros de Serviciu o Service Rangers en: Chicago, Copenhague, Dania Beach, Denver, Eindhoven, Hong Kong, Los Angeles, Menlo Park, Milán, Munich, Newport Beach, New York, Oslo, París, Seattle, Sydney, Tokyo, Toronto, Washington DC, West London y Zúrich.

Tesla Motors declaró que va construyir más centros de serviciu nos próximos años pa sofitar les ventes del so próximu vehículu, el Tesla Model S. "Pa faer 10.000 unidaes pa WhiteStar (Model S), tenemos que tar en munchos más llugares", dixo Darryl Siry, vicepresidente de Marketing.

Los Roadster mercaos nos Estaos Xuníos pero separaos por más de 160 km del centru de serviciu más cercanu riquíen un recargu de 8 000 USD por tar fuera del área de serviciu; pero dichu recargu foi retiráu al empiezu de la producción y sustituyóse por una política na cual los veceros van ser responsables del tresporte de los sos Roadster a un centru de serviciu. Nun hai mecánicos "independientes" que tean autorizaos o certificaos pa realizar xeres de caltenimientu del motor, bateríes o los sistemes llétricos del Roadster.

En xunu de 2012 el Tesla Mobile Service Team ufiertaba'l serviciu a casa. N'Estaos Xuníos tenía un costu de 1 USD por milla (1,6 km) d'ida o de vuelta al Centru de Serviciu Tesla más cercanu, con un cargu mínimu de 100 USD.

El caltenimientu ye mínimu pa un vehículu llétricu yá que nun precisa cambeos d'aceite nin trabayos nel sistema d'escape. El Roadster tien menos pieces móviles, nun tien buxíes, pistones, correes o embrague que camudar. Al nun tener emisiones nun hai que faer controles de fumos. Tesla encamienta una revisión normal una vegada al añu o cada 19.300 km (12.000 milles), lo qu'asoceda primeru. La tresmisión, los frenos y el sistema de refrigeración líquida va tener que ser camudáu d'una manera similar a unu de combustión. L'usu d'un sistema computarizado pa la cuidadosa xestión de la batería de litiu-ion dexa qu'esta nun precise recambiu dalgunu mientres la vida útil del vehículu.[5]

Especificaciones editar

 
Vista del sistema de refrigeración
 
Vista del maleteru y el paquete de bateríes

Motor editar

  • Tipu: motor llétricu de 3 fases y 4 polos
  • Potencia neta máxima: 248 CV (185 kW)
  • Max RPM: 14 000
  • Par máximu, 200 lbf ft (270 Nm) realizar dende 0-6000 rpm
  • Eficiencia: 90% permediu, el 80% en potencia pico

Tresmisión editar

  • Caxa de cambio Magna de dos velocidaes aicionada llétricamente (ensin pedal de embrague) con secuencial manual.
  • A partir de setiembre de 2008, toos con caxa de cambeos BorgWarner d'una sola marcha fixa de rellación (8.2752:1) con bomba de lubricación mecánica y frenu p'aparcamientu aicionáu llétricamente.

Prestaciones editar

  • Aceleración: de 0 a 100 km/h en 3,9 segundos. Dellos prototipos y Roadsters de producción inicial de 2008 llindar a 5,7 segundos d'aceleración de 0 a 100 km/h.
  • Velocidá máxima: llindada electrónicamente a 201 km / h
  • Autonomía: 360 km de ciclu combináu (carretera y ciudá)
  • Pesu y distribución: alredor de 1220 kg, centrada na parte delantera de la exa trasera *

Tracción trasera

Batería del sistema editar

  • Tipu de batería: Batería de ion de litiu, dimensiones: 18 mm de diámetru y 65 mm de llargor. La mayoría de les bateríes n'ordenadores portátiles utilicen esti tipu de celdes d'iones de litiu.
  • Distribución de celdes: 6 831 celdes dispuestes en 11 módulos coneutaos en serie, cada módulu contién 9 "lladriyos" coneutaos en serie, cada "lladriyu" contién 69 celdes coneutaes en paralelu (11S 9S 69P).
  • Tiempu de carga completa: 3 hores y media
  • Estimación de la vida de la batería: más de 160 000 km
  • Enerxía llétrica: alredor de 53 kW h
  • Pesu total: ente 400 y 450 kg
  • El pack ta diseñáu pa prevenir fallos catastróficos de celdes y l'espardimientu a les celdes axacentes, inclusive cuando'l sistema de refrigeración ta apagáu.

El motor del Roadster tien una eficiencia del 90% de media y el 80 % en potencia pico. Esto nun considera la eficiencia de la fonte de la eletricidá, namái la eficiencia cola que'l Roadster utiliza la enerxía. Por comparanza, los motores de combustión interna tienen una eficiencia d'alredor del 20%

En xunu de 2006, Tesla Motors informó una eficiencia de 110 Wh/km nun ciclu de conducción ensin especificar y declaró una eficiencia de carga de 86%. Esto traduzse nuna eficiencia de tomacorriente a rueda de 128 Wh/km.

En marzu de 2007, mientres les pruebes de validación d'un prototipu na EPA de ciclu combináu, Tesla Motors fixo una serie de 356 km utilizando 149 Wh/km.

En febreru de 2008, Tesla Motors informó sobre una meyora d'eficiencia dempués de les pruebes de validación d'un prototipu d'automóvil, pa certificalo pola EPA.

Tesla Roadster 2020 editar

[[Imaxe: |285px]]
Fabricante Tesla, Inc.
Tipu Automóvil deportivu
Carroceríes Roadster dos puertes
Configuración Motor llétricu delanteru y 2 motores llétricos traseros. AWD.
Diseñador Franz von Holzhausen
Potencia Par máximu de 10 000 N·m
Velocidá máxima 402 km/h
Tesla Roadster Tesla Roadster y Tesla Model S (es)  
Sitiu web https://www.tesla.com/roadster/
 

En payares de 2017 Tesla presentó una nueva versión del descatalogado Roadster que tien previstu comercializase en 2020. Trátase d'un superdeportivu con cuatro places. Va Ser el primer coche de producción que baxe de 2 segundos na aceleración de 0 a 100 km/h, y de 9 segundos en percorrer 400 metros.

Tien una velocidá punta de 402 km/h. Acelera de 0-60 mph (0-97 km/h) en 1,9 segundos y de 0-100 mph (0-161 km/h) en 4,2 segundos.

Percuerre un cuartu de milla 1/4 de milla (402 m) en 8,8 segundos.

Dispón d'una batería de 200 kWh que-y apurre una autonomía de 1000 km. Va Ser el primer coche llétricu de serie en superar esa distancia.[6]

Un motor llétricu delanteru y dos traseros apúrren-y tracción total AWD. El par máximu ye de 10 000 N·m.

El techu de cristal puede retirase y meter nel maleteru pa convertilo en descapotable.

Va Tener un preciu base de 200 000 USD.

El preciu de la reserva ye de 50 000 USD.[7]

Mediu ambiente editar

 
Estación de carga alimentada por enerxía solar por aciu paneles instalaos na cubierta

Como tolos automóviles llétricos nun produz contaminación atmosférica nin contaminación sonora nel llugar d'usu.

Tamién tien el potencial d'amenorgar la dependencia del petroleu si la eletricidá que consume ye xenerada por fontes anovables como centrales hidroeléctriques, enerxía eólica o enerxía solar fotovoltaica.

Amás los automóviles llétricos son muncho más eficientes que los de gasolina yá que converten ente'l 59% y el 62% de la enerxía proporcionada por un enchufe en mover les ruedes, ente que los de gasolina namái converten ente un 17% y un 21% de la enerxía de la gasolina en mover les ruedes.[8]

Ver tamién editar

Referencies editar

  1. 1,0 1,1 1,2 1,3 Tesla Motors (ed.): «Roadster 3.0» (inglés) (26 d'avientu de 2014). Consultáu'l 15 de marzu de 2015.
  2. Tesla Motors (ed.): «Roadster Road Trip Update: San Jose to Los Angeles on a Single Charge» (inglés) (13 de febreru de 2015). Consultáu'l 16 de marzu de 2015.
  3. Gordon-Bloomfield, Nikki (28 d'ochobre de 2015). Transport Evolved (ed.): «Tesla Motors Confirms LG Chem Will Provide it With Batteries For its Roadster 3.0 Upgrade Package» (inglés). Consultáu'l 1 d'avientu de 2015.
  4. «Tesla Updates Iconic Roadster for 2012 in Limited Markets». Consultáu'l 7 d'abril de 2012.
  5. «Tesla Service Everywhere». Archiváu dende l'orixinal, el 7 de xunu de 2012. Consultáu'l 24 de xunu de 2012.
  6. YouTube (ed.): «Elon Musk Unveils the Tesla Semi Truck & Roadster 2.0 full event». Consultáu'l 18 de payares de 2017.
  7. Páxina oficial de Tesla
  8. fueleconomy.gov (ed.): «Electric Vehicles (EV)» (inglés). Consultáu'l 27 de xunetu de 2014.

Enllaces esternos editar