Tradición llitúrxica antioquena

La tradición llitúrxica antioquena ye'l conxuntu de ritos llitúrxicos derivaos de l'antigua ilesia d'Antioquía. Eses lliturxes son les conteníes nes constituciones apostóliques del sieglu IV, depués la de Santiago en griegu, la Lliturxa Siria de Santiago y les anáfores siries. La llinia sigue col ritu bizantín (la más antigua lliturxa de San Basilio y la posterior y más curtia de San Juan Crisóstomo) y al traviés del ritu armeniu. La lliturxa siria oriental usada pola antigua ilesia del Oriente deriva tamién de la antioquena.

Historia editar

Entamos del Cristianismu editar

Esta tradición llitúrxica aniciar en Antioquía, una de les principales sedes del cristianismu primitivu, estremándose de la tradición llitúrxica alexandrina y del ritu romanu.

Concilios del Sieglu V editar

Dende fines del s. IV, delles Ilesies, que s'atopen sol influxu cultural persa, desenvuelven un ritu distintu. D'esta dómina provién la diferenciación de les anáfores (o plegaries eucarístiques) en tres tipos: antioqueno, siro-oriental y alexandrín, anque non necesariamente van corresponder nos sieglos socesivos a les sos respeutives xurisdicciones.

Al refugar les conclusiones del Conceyu d'Éfesu (431), delles Ilesies de la tradición siro-oriental dixebrar de la Ilesia católica (dalgunes volvieron a la comunión con Roma).

A partir d'esti momentu, configúrense claramente otros ritos derivaos del siriu occidental, como'l bizantín y l'armeniu. Dempués del Conceyu de Calcedonia (451), delles ilesies siguieron el camín de la separación, ente elles l'armenia (que desenvolviera'l so propiu ritu), la siro-malankara y delles de ritu bizantín (dalgunes d'estes Ilesies volvieron a la comunión), ente que la maronita nunca se dixebró de la Ilesia católica.

Sieglos XVIII-XX editar

Dempués de les vueltes a la unidá de delles Ilesies separaes de la Ilesia católica, podemos considerar como Ilesies católiques de tradición llitúrxica antioquena a les siguientes Ilesies:

La lliturxa siria occidental ye tamién siguida pola Ilesia Ortodoxa Siria de Antioquía y la Ilesia Ortodoxa de Malankara na India.

Referencies editar