Uncharted 4: A Thief's End

videoxuegu espublizáu en 2016

Uncharted 4: A Thief's End (Uncharted 4: El desenllaz del lladrón en Llatinoamérica y España), ye un videoxuegu d'aición-aventura en tercer persona, llanzáu'l 10 de mayu de 2016, distribuyíu por Sony Computer Entertainment y desenvueltu Naughty Dog puramente para PlayStation 4. Ye la secuela de Uncharted 3: Drake's Deception, y la cuarta entrega de la serie Uncharted. El videoxuegu foi confirmáu col so primera teaser tráiler en payares del 2013 y depués foi amosáu nel E3 de 2014. N'avientu del mesmu añu, amosóse'l primera gameplay del xuegu nel eventu PlayStation Experience; meses dempués, nel E3 2015, presentóse una demostración del xuegu.

Uncharted 4: A Thief's End
Desendolcador Naughty Dog
Distribuidora Sony Interactive Entertainment
Compositor Henry Jackman
Plataforma PlayStation 4
Publicación 10 mayu 2016
Serie Uncharted (es) Traducir
Xéneru aición-aventura, videoxuegu de disparos en tercer persona y videoxuegu de plataformes
Mou un xugador, multixugador, mou cooperativu y xugador contra xugador
Preséu d'entrada DualShock y DualShock 4 (en) Traducir
Clasificaciones
CERO Adolescentes (es) Traducir
ESRB Adolescentes (es) Traducir
PEGI PEGI 16 (es) Traducir
USK USK 16
Más información
Páxina web oficial unchartedthegame.com…
Uncharted 3: Drake's Deception Uncharted 4: A Thief's End '
Cambiar los datos en Wikidata

Sinopsis editar

Cronológicamente el xuegu toma llugar cuatro años dempués de Uncharted 3: Drake's Deception. El retiráu cazafortunas Nathan Drake vive felizmente la so vida xunto cola so esposa Elena Fisher, pero tou derrúmbase cuando apaez el so hermanu Sam, el que Nathan pensaba que taba muertu. Sam precisa la so ayuda pa esmazcarar una combalechadura histórica del famosu pirata aventureru Henry Avery y la so llexendaria ayalga. Amás, nun son los únicos que busquen l'ayalga, una y bones Rafe Adler, multimillonariu y ex sociu de los hermanos Drake mientres tuvieron nuna prisión, ta buscándolo tamién, cola ayuda de Nadine Ross, la líder de la rede de mercenarios Shoreline. Por cuenta de que Nathan siéntese culpable por dar por muertu al so hermanu nel pasáu, decide volver al mundu de los ayalgueros. Mientres el viaxe, Drake va dir por suburbios y zones cubiertes de nieve, pero la llocalización principal va ser Libertalia, una ciudá perdida en Madagascar.[1]

Naughty Dog calificar como "el so mayor aventura hasta'l momentu, que va poner a prueba les llendes de la so capacidá física, la so determinación, y fadrá-y decidir cuántu ta dispuestu a sacrificar pa salvar a los sos seres queríos"[2]

Argumentu editar

Metanes una nube, Nathan Drake conduz una llancha nel mar al pie del so hermanu, Samuel Drake, mientres son escorríos por un grupu de mercenarios. Pero los sos intentos por escapar son en devanéu y la so llancha ye baltada por un barcu. Tres esto, la hestoria recula a la preadolescencia de Nathan, aproximao en 1992 cuando vivía nun orfanatu católicu. Esa mesma nueche, Nathan ye castigáu por un fregáu con otru neñu. Dempués del regaño de la hermana Catherine quédase solo na habitación, hasta qu'apaez el so hermanu Sam na azotea d'unu de los edificios del orfanatu y fai-y señales con una llinterna. Poro, Nathan sale pela ventana, axuntar con Sam y escapen del orfanatu. Pero esti diz-y a Nathan que tien de salir de la ciudá por un trabayu temporal onde puede ganar dineru, diciéndo-y a Nathan que yá sabe onde tán les pertenencies de la so madre (depués de que fueren vendíes pol so padre, quien los abandonara nel orfanatu cuando la so madre morrió) y que va faer tolo posible por tornar.

Años dempués, dambos tán buscando pistes sobre l'ayalga perdida de Henry Avery. Cola ayuda d'un policía corruptu llamáu Vargas, dambos se infiltran nuna prisión de Panamá. Dientro se alían con Rafe Adler, un millonariu que tamién llegó a la prisión. Dientro, Nate tien una engarradiella con Gustavo, un prisioneru llatinoamericanu. Nate, Sam y Rafe busquen pistes del primer oficial de Avery, Joseph Burnes, quien foi colgáu nuna zona aledaña de la prisión. Nate atopa la celda del primer oficial y recupera una cruz de san Dimas, que-y indica la siguiente allugamientu de l'ayalga. Sicasí, Nathan miénte-y a Vargas y diz-y que nun atopó nada. Axuntar con Sam y Rafe pa esaminar la cruz. Los trés suponen que, probablemente, l'ayalga esta n'Escocia y deciden escapar. Pero un fregáu con Gustavo y dalgunos de los sos amigos enzánca-yos l'escape. Vargas apaez y lleva a los trés a la so oficina. Vargas da cuenta de que lo engañaron ya intenta axustar con ellos pa llograr una parte de les ganancies, pero Rafe apuñalar depués de "cerrar" el tratu y los trés vense forzaos a fuxir. Lamentablemente, Sam ye baleado cerca de la salida (morriendo aparentemente), pero Nate y Rafe llogren escapar.

Quince años dempués, Nathan dexa a un llau les sos aventures como ayalgueros. Agora lleva una vida normal, trabayando pa una compañía de salvamentu marítimu y viviendo cola so esposa Elena. Una nueche, nel so llugar de trabayu, recibe una visita inesperada. Ye'l so hermanu Sam. Esti esplícalu que los médicu salvar de los sos graves mancaes esa vegada, pero les autoridaes panameñas caltener en prisión dempués de la muerte de Vargas. Aun así, Nathan nun puede creer que'l so hermanu siga vivu. Sam sostién una conversación sobre les aventures de Nathan mientres la so ausencia. Pero dempués d'escuchalo, este cúnta-y los sos problemes. Al paecer, el so postreru compañeru de celda foi'l líder d'un cartelu panamiegu, llamáu Héctor Alcázar. Un añu antes, l'exércitu del cartelu atacó la prisión y ayudó a Alcázar y Sam a escapar. El problema ye que Sam siempres-y cuntaba detalles sobre l'ayalga de Henry Avery. Agora Alcázar quier una parte d'esa ayalga y amenaza con matalo si nun atopa l'ayalga nun plazu de tres meses. Poro, Sam solicita l'ayuda del so hermanu p'atopar l'ayalga primero que se cumpla'l plazu. Anque Nathan niégase de primeres, se compadece del so hermanu y ayúdalu. Nathan infórmalu a Sam que Rafe sigui buscando l'ayalga. Por que la so esposa nun abarrunte, diz-y que ta realizando un trabayu especial en Malasia por orde del so xefe.

Agora Nathan y Sam viaxen a la Facienda Rossi, n'Italia, p'axuntase con Victor Sullivan. Ellí va ser puyada una segunda cruz de san Dimas, yá Sam afayó que Henry Avery fixo más d'una cruz. Tres infiltrarse nel edificiu, el tríu nota que la cruz ta a puntu de ser vendida al meyor postor. Como nun pueden robala de la manera en que lo entamaron, opten por desactivar la eletricidá del edificiu. Sully atopar con Nadine Ross, quien ye la líder d'una rede de mercenarios llamada Shoreline; depués sorprender Rafe, quien llega buscando la cruz y revela que se xunió con Nadine p'atopar l'ayalga. Mientres Sully gana tiempu compitiendo contra Rafe na puya, Nathan llogra infiltrarse nes instalaciones de caltenimientu y desactiva la eletricidá. Sully y Sam tomen la cruz y salen desapercibíos de la puya. Mentanto, Nathan iguar pa safar a los guardias, quien se caltienen alerta p'atopalos. Pero atopar con Nadine Ross y enfréntase a ella nun combate mano a mano. Mientres el combate, Nadine refundia a Nate pela ventana, pero afortunadamente sobrevive y escapa colos demás. El tríu esamina la cruz y atopen otra pista que los llevará a Escocia, a la catedral de San Dimas. Según los escritos apócrifos, Dimas foi unu de los malfechores al que Xesús díxo-y: "Vas Tar conmigo nel Paraísu." Nesi momentu, Victor y Sam aconseyen a Nathan por que nun siga col viaxe y vuelva cola so esposa. Pero él vuelve mentila y embárquense na busca de l'ayalga.

Una vegada n'Escocia, los hermanos Drake atopar colos mercenarios de Shoreline, lo que significa que Rafe y Nadine tamién tán ellí. Aun así, llogren llegar a la catedral y atopen un pasaxe soterrañu na tumba de Henry Avery. Una vegada que resuelven los acertijos de les catacumbes, los Drake danse cuenta de que l'ayalga nun ta. Solo llogren otra pista de l'ayalga al traviés d'un mapa holográficu, que los conduz a Madagascar. El descubrimientu ye atayáu cuando Nadine y el so exércitu prinden a los Drake pero, afortunadamente, llogren escapar con Victor. Sicasí, una vegada en Madagascar, Nate miénte-y nuevamente a Elena diciéndo-y que'l trabayu de Malasia tardara más de los esperáu. Anque ella esmolezse un pocu, Nathan convencer por que non vaya hasta onde él ta.

Agora'l tríu dirixir al volcán inactivu de Kings Bay. El problema ye que Shoreline va un pasu alantre. Ellí atopen un mapa simbólicu que revela delles locaciones posibles d'onde s'atopa l'ayalga. Les llocalizaciones son doce torres en tou Madagascar. Tamién afayen que Henry Avery, Thomas Tew, y otros diez pirates almacenaron toles sos ayalgues nun solu llugar. Asina que Sam, Nate y Sully deciden dixebrase y buscar pistes en distintes torres. Nathan y Sully van a una torre cerca a un mercáu, al entrar, afayen un xigante reló que llevaba tiempu ensin funcionar. Al resolver el acertijo del reló qu'implicaba faer sonar toles campanes en determináu orde, esti destrúyese totalmente, revelando la entrada a un cuartu con un acertijo final, lo que resulta que la torre a la que fueron ye la correuta. Una vegada que resuelven el acertijo, afayen el so próximu destín. El problema ye que Rafe intervieno los sos teléfonos y yá sabe onde tán. Ufiérta-y a Nate la oportunidá de dexalo tou y dise, pero él refuga la ufierta. Poro, al ver que Sam ta en peligru, Nate y Sully enfrentar a los mercenarios de Shoreline y llogren rescatalo. De vuelta al hotel, los Drake esplíquenlu a Sully que les pistes de l'ayalga apunten a Libertalia, una colonia pirata de la cual Avery y los demás capitanes paecen ser los dueños y fundadores. Pa la so sorpresa, Nate entra na habitación y atopa a la so esposa Elena. Al ver qu'afaya la verdá, yá nun puede menti-y y decide cunta-y tou. Pero Elena alderica con él por menti-y y nun menta-y nada sobre Sam. Ella va, dexando que'l so maríu faiga lo que debe. Sam y Sully intenta convencelo por que vaya cola so esposa y vuelva a casa, pero él aportuna en siguir y píde-y a Sully que curie d'Elena mientres va con Sam a Libertalia.

Una vegada que lleguen a la islla pa siguir esplorando, Nate y Sam atopen la estatua de Henry Avery, que revela l'allugamientu d'otra islla allegante ensin esplorar. Pero los mercenarios de Shoreline lleguen onde tán. Nesi momentu, los protagonistes atopar al empiezu de la hestoria, onde son escorríos polos mercenarios metanes la nube. La so llancha ye truñada por un barcu y Nate queda inconsciente. Nathan despierta, pero afaya que'l so hermanu sumió. Sicasí, Sam acápia-y cola llinterna por que sepa que ta bien, polo que Nate decide siguir. Mientres el percorríu, los hermanos Drake realcuéntrense y sostienen un discutiniu sobre si tienen de siguir cola busca de l'ayalga o non. Pero más pistes llevar a siguir alantre, hasta atopar la colonia de Libertalia. Al esplorar les cases y los edificios del llugar, afayen un mapa local que-yos amuesa'l camín a l'ayalga. Pero mientres el percorríu, son atacaos polos mercenarios. Dempués, Nathan y Sam lluchen contra Nadine hasta que Rafe llega colos sos homes. Sam toma a Nadine de rehén. Rafe provocar por que lu dispare, pero al momentu nel que Sam jala del gatíu, Nate evitar y dambos ríndense. Asina que Nate intenta faer un tratu con Rafe. va ayudar a atopar l'ayalga en cuenta de dexar llibre a Sam pa poder cumplir el plazu d'Alcázar. Pero Rafe revéla-y la verdá: Alcázar morrió nun tirotéu n'Arxentina 6 meses tras y nunca escapó de la cárcel con Sam. Él nunca dexó de buscar l'ayalga desque escaparon de Panamá. Afayó que Sam taba vivu y lliberar de la cárcel sobornando a los policías por que lu ayudara a atopalo. Aun así, Nathan intenta convencelo p'ayudar a atopar l'ayalga. Pero Rafe apunta a Nate, dándo-y a entender que nun lo precisa, solo a Sam, quien s'interpon y Rafe mancar nel brazu, pero Nate cai al derribadoriu, quedando inconsciente. Nesi momentu, la so esposa Elena llega p'ayudar.

Nuevamente, la hestoria recula a la preadolescencia de Nathan, cuando escapó col so hermanu del orfanatu en busca de les coses de la so madre. Él y el so hermanu dirixir a buscar les pertenencies de la so madre a una xigantesca casa, enllena de pervalibles artefautos arqueolóxicos de grandes civilizaciones antigües. Al atopar el diariu y les coses de la so madre, afayar la vieya que vive na casa, llamada Evelyn, quien los apunta con un revólver por que -yos del diariu, revelando que llamara a la policía. Pero al dase cuenta de que son los fíos de Cassandra Morgan, da-yos el diariu y cúntalos que la so madre y ella fueron historiadores, que fixeron grandes descubrimientos xuntes, y formulando tamién teoríes sobre la posible descendencia de Sir Francis Drake, pero tou acabó depués de la muerte de Cassandra. Pero al momentu de dialogar cola policía pol tracamundiu, Evelyn fina de sópitu d'un infartu, polo que Nathan y Sam vense obligaos a escapar de la policía. Al afayar que la so madre yera historiadora y creía que Sir Francis Drake tenía herederos, ellos adopten l'apellíu Drake a partir d'esi entós pa protexer la so identidá de la policía.

De regresu al presente, Nate cúntalu a Elena la verdá y ménta-y como foi qu'él y el so hermanu empezaron les sos aventures dende pequeños. Poro, Elena y Sully deciden ayudar a rescatar a Sam. Mientres l'intre de la busca, Nathan intenta recuperar la so rellación con Elena. El problema ye que los mercenarios de Shoreline xixilen tola zona de la xungla, polo que Nathan y Elena tienen d'enfrentalos. A midida que van afayando más detalles de lo que pasó en Libertalia, llogren rescatar a Sam. Anque los demás tienen entamáu dise, Sam quier atopar l'ayalga. Intenta convencer a Nathan de qu'entá queda oportunidá d'atopalo primero que Rafe. Al paecer, l'ayalga atópase debaxo del monte más altu de la isla. Sicasí, Nathan razona con él, diciéndo-y que yá nun son neños y nun tienen nada que probar. Sam acepta a remolera y diríxense al avión col restu. Al intentar tornar, Sam dixebrar del restu y decide buscar l'ayalga pola so cuenta. Los demás deciden buscalo y traelo de vuelta, pero Elena y Sully yá nun pueden siguir, dexando que Nathan busque al so hermanu. Enfusar na cueva del monte. Nun muelle, Nadine y dos mercenarios tán cargando unos caxones con oru, y Rafe llega diciendo que tienen de dir al barcu, Nadine revéla-y que perdió munchos homes y que prefier volver colo que tien que quedase a morrer. Pa faela entrar en razón, Rafe la abofetea; Nadine, enoxada, intenta matar a Rafe, pero unu de los mercenarios provocar, revelando que Rafe prometió-yos dineru por que se punxeren del so llau y que controlaren a la so propia xefa, por si dimite. Dempués d'esto, los cuatro dirixir al barcu de Avery. Nate decide nadar hasta'l barcu, pero pocu dempués asocede una esplosión nel navío. Se infiltra nel barcu y atopa a los dos mercenarios muertos y l'ayalga de Avery en grandes cantidaes, revelando que de verdá taba ende. Nate entra na sala de l'ayalga y ve que'l so hermanu atópase inconsciente y Nate rindir al atopase con Rafe, quien lu ordenar a Nadine quitar l'arma. Pero Nadine quíta-y l'arma a Rafe, traicionándolo, y vase colos dos caxones de l'ayalga qu'atopó enantes, non ensin antes zarralos. Nate dase cuenta de qu'hai un par de cadarmes con espaes clavaes: yeren Henry Avery y Thomas Tew, que se mataron l'unu al otru pa quedase cola ayalga. Nesi momentu Rafe alloria, toma la espada de Tew y llucha contra Nate nun duelu a muerte, non ensin antes revela-y que la única razón pola que quería l'ayalga yera pa ser conocíu, yá que tenía envidia de Drake.

Nathan toma la espada de Avery y engarradiella con Rafe. Rafe quíta-y la espada a Nate y ta a puntu de matar a Nate; Sam, retomando la conocencia, da-y la espada a Nathan y este llogra tornar los ataques de Rafe. Sicasí, Rafe destrúi la so espada, pero xustu antes de ser executáu, Nate corta una lluria colo que quedaba de la so espada, lo que fai qu'una rede con grandes cargamentos d'oru caya enriba de Rafe, matándolo nel actu. Anque'l barcu empieza a esplotar pola pólvora (causando'l so fundimientu) y el monte derrúmbase, los Drake llogren salir y escapen de la islla con Elena y Sully.

De regresu al puertu de Madagascar, Nathan y Elena despidir de Sam y Sully pa volver a casa. Mentanto, Sam y Sully deciden acomuñar pa empezar a trabayar xuntos. De vuelta en casa, Nate ta na so oficina trabayando y el so xefe diz-y que ta vendiendo la empresa. Pa la so sorpresa, agora Nate ye'l nuevu propietariu de la compañía de salvamentu. Nate cree que'l so xefe ta bromiando, pero Elena apaez esa mesma tarde y esplícalu que mercó la compañía col oru que Sam diolu cuando llograr de Libertalia. Anque Nate empieza a duldar de les sos intenciones, Elena confiésalu que quier vivir una vida d'aventures con él y eso da-yos sentíu a les sos vides. A última hora, dambos deciden empezar cola so primer espedición en Malasia, el trabayu que Nate nunca llegó a realizar.

Nel epílogu, una nueva adolescente apaez na escena final buscando a los sos padres mientres percuerre la casa onde vive. Trátase de Cassie Drake, la fía de Nathan y Elena. Como nun atopa a los sos padres, decide dir al estudiu de la casa d'al llau. Ellí dase cuenta que'l so padre dexó les llaves del armariu. Cassie revisa toles reliquies que los sos padres coleccionaron col pasu de los años, ente elles la moneda atopada en Uncharted: L'ayalga de Drake, un pocu de resina del Árbol de la Vida de Uncharted 2, l'artefautu que funcionaba col aniellu en Uncharted 3: Drake's Deception y una moneda de l'ayalga de Avery. Hasta que los sos padres lleguen y diz-yos lo obvio. Anque Nathan dulda si la so fía ta preparada pa escuchar les sos aventures, Elena toma la iniciativa y dambos deciden cunta-y tou a Cassie.

Travesía editar

 
Uncharted 4: El desenllaz del lladrón

La hestoria empieza nuna islla al noroeste de Madagascar onde Nathan y Sam Drake fuxen d'una persecución en bote, depués torna al añu 1991, un añu antes de l'aventura de Drake en Cartagena de Indias asocedida en 1992, al orfanatu San Francis na ciudá de Nueva York. Nel añu 2001, Nathan atopar nuna cárcel panamiega col so hermanu, quien dempués d'un intentu de fuga, ver morrer.

En 2016, Nathan ta casáu con Elena Fisher y viven en Nueva Orleans, pero'l so hermanu muertu apaez y cúntalu como sobrevivió y escapó de la cárcel de Panamá 15 años dempués. Sam tien un plazu de tres meses p'atopar l'ayalga de Henry Avery y da-y una parte a Héctor Alcázar, un conocíu narcotraficante y líder d'un cartelu panamiegu. Pa consiguilo, dambos viaxen a Italia, Escocia y finalmente Madagascar.

L'últimu capítulu del xuegu trascurre nel añu 2026, onde Cassie Drake, la fía de Nathan y Elena, vive colos sos padres nes sableres del Yucatán

Capítulo editar

  • Capítulo 0: Prologo.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 1: La llamada de l'aventura.(Desenvolvimientu: Estaos Xuníos  )
  • Capítulu 2: Un llugar infernal.(Desenvolvimientu: Panamá  )
  • Capítulu 3: El trabayu en Malasia.(Desenvolvimientu: Estaos Xuníos  )
  • Capítulu 4: Una vida normal.(Desenvolvimientu: Estaos Xuníos  )
  • Capítulu 5: Héctor Alcázar. (Desenvolvimientu: Panamá  )
  • Capítulu 6: Si fuisti lladrón. (Desenvolvimientu: Italia  )
  • Capítulu 7: Fáigase la escuridá (Desenvolvimientu:

Italia  )

  • Capítulu 8: La tumba de Henry Avery.(Desenvolvimientu: Reinu Xuníu  )
  • Capítulu 9: aquellos que sían dignos. (Desenvolvimientu: Reinu Xuníu  )
  • Capítulu 10: Los dolce torres.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 11: Despinto a güeyu.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 12: N'alta mar.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 13: Varaos.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 14: Ven Conmigo al paraísu.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 15: Los lladrones de Libertalia.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 16: Los hermanos Drake.(Desenvolvimientu: Estaos Xuníos  )
  • Capítulu 17: Nes bones y nes males.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 18: New Devon.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 19: La cayida de Avery.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 20: Ensin escapadera.(Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 21: El guardián del mio hermanu.

(Desenvolvimientu: Madagascar  )

  • Capítulu 22: El final d'un lladrón. (Desenvolvimientu: Madagascar  )
  • Capítulu 23: Epílogu.

(Desenvolvimientu: Méxicu  )

Personaje editar

  •   Nathan "Nate" Drake. Ye l'ayalgueru y protagonista de la saga Uncharted. Na so mocedá, Nathan tuvo somorguiáu nel mundu de los lladrones y vivió munches aventures xunto a la so mentor, Victor Sullivan. Agora que ta retiráu, Nathan lleva una vida normal, trabayando pa una compañía de salvamentu marítimu mientres vive cola so esposa Elena, hasta qu'apaez el so hermanu Sam. Nathan creyó que'l so hermanu morriera nuna prisión panamiega pero al velo decide ayudar col so problema: buscar l'ayalga perdida de Henry Avery pa salva-y la vida. El doblaxe n'inglés de Nathan ta al cargu de Nolan North.
  •   Victor "Sully" Sullivan. Ye un famosu ayalgueru estauxunidense y, al empar, mentor de Nathan. Ruempe contautu con Nathan cuando ésti cásase con Elena. Pero torna a ayudar cuando s'embarquen na busca de l'ayalga perdida. El doblaxe n'inglés de Victor ta al cargu de Richard McGonagle.
  •   Samuel "Sam" Drake. Ye l'hermanu mayor de Nathan. Sam tuvo nuna prisión de Panamá mientres 15 años. Mientres el tiempu en que tuvieron xuntos, Sam siempres curió de Nate hasta que foi mancáu de gravedá nun intentu de fuga. Sam permaneció en prisión hasta que, con ayuda d'un mercenariu, llogró salir. Agora Sam solicita l'ayuda del so hermanu menor p'atopar l'ayalga perdida de Henry Avery y, asina, salvar la so vida. El doblaxe n'inglés de Sam ta al cargu de Troy Baker.
  •   Elena Fisher. Ye una periodista estauxunidense y l'esposa de Nathan. El doblaxe n'inglés d'Elena ta al cargu d'Emily Rose.
  •   Rafael "Rafe" Adler. Ye'l principal antagonista de la hestoria. Rafe tuvo colos hermanos Drake na mesma prisión panamiega de la cual solo él y Nathan llograron escapar. Al igual que Nathan y Sam, busca desesperadamente l'ayalga de Henry Avery. El doblaxe n'inglés de Rafe ta al cargu de Warren Kole.
  •   Nadine Ross.[3] Antagonista secundaria. Ye una muyer sudafricana y líder de la rede de mercenarios Shoreline. Trabaya con Rafe na busca de l'ayalga de Henry Avery. El doblaxe n'inglés de Nadine ta al cargu de Laura Bailey.

Personaxes secundarios editar

  •   Vargas. El corruptu alcaide d'una siniestra prisión panamiega na qu'acabaron Nate, Sam y Rafe hai 15 años, mientres la so investigación de l'ayalga en Panamá. El pidi parte de l'ayalga. Ye asesináu por Rafe con un cuchiellu. Ye interpretáu por Hemky Madera.
  •   Orca. Ye un mercenariu miembru de Shoreline, unu de los llugartenientes de Nadine. L'apaez en dos causes cuando prinda a Sam y Nathan. Y cuando saquen l'ayalga de la isla, el y otru llugarteniente son sobornaos por Rafe.
  •   Knot. Ye otru de los llugartenientes de Shoreline. Ye apaecíu en trés causes cuando informa a Nadine sobre les últimes escavaciones, cuando Nate y Sam son prindaos por Shoreline y cuando saquen l'ayalga del barcu de Avery, l'a l'igual qu'Orca son sobornaos por Rafe. L'apaez nel multixugador.
  •   Héctor Alcázar: Narcotraficante panamiegu qu'ayudó a Sam a salir de la prisión. A la fin Rafe desvela que morrió disparáu n'Arxentina va seis mes, y que foi'l qu'ayudó -y a salir.
  •   Padre Ryan Duffy. Ye'l direutor del orfanatu Sir Francis, onde se críen Nathan y Sam. Apaez discuetiendo con una de les monxes del orfanatu.
  •   Gustavo. Ye un delincuente panamiegu, qu'acabo prisioneru na cárcel de Panamá. Ye un prisioneru qu'odia a Nate y acaben engarrándose. Ye un bon combatiente. Ye posible la so muerte yá que Vargas cutir tres veces dexándo-y KO.
  •   Hermano Catherine. Ye una de les monxes del orfanatu Sir Francis. Ye la que castiga a Nathan polo de la engarradiella con otru mozu y esmolezse pol so comportamientu diciendo que ta como'l so hermanu Sam cuando taba nel orfanatu.
  •   Evelyn. Ye una antigua historiadora británica, amiga de la madre de Sam y Nate. Ella mercó'l diariu n'otra puya xunto con otres coses. A la fin muerre por una ataque al corazón, xusto cuando vien la policía a detener a los hermanos Drake, pero a la fin escapen.
  •   Jameson. Ye'l direutor de la compañía de salvamentu marítimu na que trabaya agora Drake. Xubílase casi a la fin del xuegu. Dexando al negociu en manes a Nate.

Desenvuelvo editar

El 14 de payares de 2013, Naughty Dog reveló'l teaser tráiler del nuevu Uncharted, añadiendo que sería un xuegu esclusivu de PlayStation 4. El tráiler presenta una narrativa por Todd Stashwick, quien representaría a Sam, l'hermanu mayor de Nathan.[4][5] El tráiler amuesa un antiguu mapa del continente africanu mientres s'escucha la voz del narrador. El mapa detener en Madagascar, y la Isla Santa María ta marcada, que yera parte de la ruta de Francis Drake. Una oración en llatín visualizar xunto a un dibuxu d'una calavera: Hodie mecum eris in paradiso (que se traduz como “Vas Tar conmigo nel paraísu”), una cita del Evanxeliu de Lucas 23:43.[6]

En marzu de 2014 anuncióse que Amy Hennig, escritora y direutora creativa de la serie, y Justin Richmond, direutor de Uncharted 3: La Decepción de Drake y Uncharted 4: El Desenllaz d'un Lladrón nel so momentu, taríen fora del estudiu, xuniéndose a Visceral Games y Riot Games, respeutivamente.[7][8][9] N'abril de 2014, Todd Stashwick, quien protagonizó la voz narradora nel teaser y que se suponía que tenía d'interpretar a Sam nel xuegu, nun va tar disponible.[10]

En xunu de 2014, Evan Wells, co-presidente de Naughty Dog, reveló que los direutores de The Last of Us, Neil Druckmann y Bruce Straley, tomaríen el proyeutu, reemplazando a Amy Hening.[11] Como resultancia, munchos elementos de la hestoria y ocho meses de grabación fueron refugaos.[12] Na conferencia del E3 de xunu de 2014, amosóse la demo del xuegu, que'l so títulu yera Uncharted 4: El Final d'un Lladrón.[13] El 6 d'avientu del 2014, amosóse otru gameplay na Playstation Experience. Troy Baker confirmó darréu per vía Twitter qu'él s'encargaría de dar vida a Sam, l'hermanu mayor de Drake.[14]

El 16 de xunu de 2015, una nueva demo foi espuesta ante'l públicu a la fin de la conferencia de Sony del E3. Esta nueva demo amosó una redolada enforma mayor, nuevos movimientos de combate y un tráiler estendíu del regresu del mentor de Drake, Victor Sullivan. Tamién se confirmó darréu'l regresu de la esposa de Nathan, Elena Fisher.[15] El 8 de xunetu del mesmu añu, anuncióse que Robin Atkin Downs taría arreyáu nel xuegu.[16] Ente que Naughty Dog orixinalmente afitara los 60 Fps pal xuegu enteru,[17] agora sicasí, créese qu'esto solo va tar disponible na manera multixugador. Na manera campaña namái'l xuegu algamaría los 30 Fps.[18] Naughty Dog mentara primeramente que'l xuegu tenía series dificultaes p'algamar los 60 Fps,[19] y espresó que nun van poner en riesgu la esperiencia del xuegu por esti factor.[20] El 17 d'abril de 2016 revelóse lo que seríen los nomes de los capítulos, confirmando 20 capítulos pa l'aventura. Darréu confirmóse que la llista revelada yera falsa.[21]

Estreno editar

El xuegu debía orixinalmente salir en 2015. El 11 de setiembre, 2015, Naughty Dog confirmó que Uncharted 4 sería atrasáu pa principios de 2016 pa dexar mayor tiempu de desenvolvimientu. El 4 de xunetu de 2015, foi anunciada Uncharted: The Nathan Drake Collection, que ye la versión remasterizada de les primeres trés apurres para PlayStation 4. Xugadores que merquen esta coleición van ganar accesu a la beta de Uncharted 4. Va Salir el 9 d'ochobre de 2015 n'América del Norte.[22] Uncharted 4 va salir pa la consola PlayStation 4 el 10 de mayu de 2016 a escala mundial.[23]

El 31 d'agostu de 2015, una edición especial, Libertalia Collector's Edition y Dixital Deluxe Edition foi anunciada por Sony qu'inclúi dellos artículos de xuegu y otros extras.[24] El primer conteníu descargable d'un xugador tamién foi anunciáu esi día. Naughty Dog añadió que decidieron desenvolver esti add-on pa Uncharted 4 porque diera bon resultancia na so entrega anterior, The Last of Us.[25] Un artbook del xuegu, llamáu The Art of Uncharted 4: A Thief’s End, va ser llanzáu nel primer quartal de 2016.[26]

El 10 de marzu de 2016, ye anunciáu que con motivu del llanzamientu de Uncharted 4: El Final d'un Lladrón, y la celebración del 20 aniversariu de Sony PlayStation, Nathan Drake va formar parte de les falles de Valencia, n'España. Concretamente de la falla Almirante Cadarso, una de les más importantes de la ciudá de Valencia. Una figura de 4 metros d'altor qu'amburaba pocos díes dempués del anunciu.[27]

Receición editar

 Receición
Analises agregaos
Autor Puntuación
Metacritic93/100
Analís
Publicación Puntuación
Electronic Gaming Monthly9/10[28]
Game Informer9.5/10[29]
Game Revolution     [30]
GameSpot10/10[31]
GamesRadar     
IGN9/10[32]
Official PlayStation Magazine (UK)10/10[33]
The Escapist     [34]

Uncharted 4: El Desenlance del Lladrón recibió munches crítiques d'aponderamientu, considerándose unu de los meyores videoxuegos del añu hasta'l momentu. El xuegu recibió comentarios bien positivos, destacando la so hestoria, la so xugabilidá, los sos personaxes y los aspeutos visuales. Anguaño'l títulu sostién en Metacritic una puntuación de 93/100.[35] Tal reconocencia tuvo, que figures como Phil Spencer (xefe de Xbox) y Sam Lake (direutor de Remedy Entertainment) felicitaron a Naughty Dog pol ésitu del videoxuegu.[36][37]

Meristation dio-y una puntuación perfecta de 10/10, considerando a Uncharted 4 como "la meyor obra maestra de Naughty Dog na última década."[38] Nel so reseña, Meristation allabó la xugabilidá, los protagonistes, la hestoria, la manera multixugador y los aspeutos visuales. El sitiu web Atomix tamién-y dio un 10/10, diciendo que "Uncharted 4 ye impresionante, el xuegu que'l to PS4 precisa. De xuru unu de los meyores xuegos de Naughty Dog y el meyor zarru pa una de les series más influyentes ente la industria de los videoxuegos contemporánea."[39]

Hobby Consoles dio-y una calificación de 98/100. El sitiu web mento que "El desenllaz del lladrón nun ye namái'l meyor Uncharted, sinón la constatación de que'l reinu de Naughty Dog nun ye d'esti mundu. Nathan Drake ganóse'l paraísu con un xuegu de película."[40]

IGN España dio-y una puntuación de 9.6/10, destacando aspeutos positivos sobre los aspeutos visuales, la hestoria y los personaxes. "Una auténtica obra maestra de la industria, qu'alza inda más el llistón que la mesma Naughty Dog impunxera. Uncharted 4: El Final d'un lladrón, tener tou. Posiblemente, el meyor videoxuegu no que llevamos de xeneración."[41]

3D Xuegos dio-y una puntuación de 9.5/10, diciendo que "Uncharted 4 ye una despidida al altor de lo qu'un personaxe tan icónico como Nathan Drake riquía. Pocos peros pueden ponése-y a una obra de les sos dimensiones, cargada de conteníos en modo campaña y multixugador, y acreedora d'una hestoria que nos caltién pegaos a la pantalla."[42] Vandal dio-y una puntuación de 9.5/10. Na so conclusión, mentó que "Naughty Dog dexóse l'alma pa cerrar les aventures de Nathan Drake, y nótase dende'l primer minutu hasta'l postreru, con un xuegu que non te dexa de sorprender constantemente, por unos motivos o otros. Ye'l Uncharted más completu en tolos sentíos: la narrativa más ellaborada, más plataformes, puzles y esploración que nunca, les escenes d'aición meyor diseñaes, qu'amás agora podemos resolver con sigilo, los escenarios más amplios de tola serie, y la campaña más estensa, que dura casi'l doble que dalguna de les entregues anteriores."[43]

Premios editar

Añu Premiu Categoría Candidatu(s) o Candidata(s) Resultancia
2016 The Game Awards 2016 Xuegu del Añu Uncharted 4 Nomáu

style="background:#afa;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Ganador

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

style="background:#fbb;color:black; text-align:center; vertical-align:middle;" | Nomáu

Meyor Actuación Nolan North como Nathan Drake Ganador
Meyor Actuación Emily Rose como Elena Fisher Nomáu
Meyor Actuación Troy Baker como Sam Drake Nomáu

Ventes editar

Díes dempués del so llanzamientu, Uncharted 4 vendiera 2,7 millones de copies.[44] Sicasí, en xineru de 2017 el títulu vendió casi 9 de millones de copies, convirtiéndose n'unu de los xuegos más esitosos de PlayStation 4.[45]

Referencies editar

  1. http://www.meristation.com/playstation-4/uncharted-4-a-thiefs-end/noticies-xuegu/1934381
  2. Monacelli, Eric (9 de xunu de 2014). «Uncharted 4: A Thief’s End 2014 E3 Trailer». Naughty Dog. Consultáu'l 10 de xunu de 2014.
  3. desenllaz-del-ladron/xuegu/1934381
  4. Jackson, Jermain (7 d'avientu de 2014). «Todd Stashwick was Originally Nathan Drake’s Older Brother in Uncharted 4: A Thief’s End». RealGamerNewz. Consultáu'l 11 de mayu de 2015.
  5. Meyer, Arne (14 de payares de 2013). «Uncharted on PS4, The Last of Us: Left Behind DLC Revealed». PlayStation Blogue. Sony Computer Entertainment. Consultáu'l 14 de payares de 2013.
  6. Hargreaves, Jim (19 de payares de 2013). «Uncharted 4: what we know so far». The Sixth Axis. Consultáu'l 1 d'avientu de 2013.
  7. Dyer, Mitch (4 de marzu de 2014). «Uncharted PS4 Writer Amy Hennig Leaves Naughty Dog». IGN. Consultáu'l 4 de marzu de 2014.
  8. Dyer, Mitch (3 d'abril de 2014). «Uncharted 4 Direutor Amy Hennig Joins Visceral's Star Wars Project». IGN. Consultáu'l 3 d'abril de 2014.
  9. Dyer, Mitch (27 de marzu de 2014). «Uncharted 4 Game Direutor Justin Richmond Leaves Naughty Dog». IGN. Consultáu'l 27 de marzu de 2014.
  10. Dyer, Mitch (22 d'abril de 2014). «Star Wars Co-Writer Todd Stashwick 'Recast' in Uncharted PS4». IGN. Consultáu'l 22 d'abril de 2014.
  11. Moriarty, Colin (2 de xunu de 2014). «The Last of Us' Directors Are Officially Heading Up Uncharted 4». IGN. Consultáu'l 28 de xunu de 2014.
  12. Purchese, Robert (29 de xunu de 2015). «Amy Hennig's EA Star Wars game like Uncharted and 1313, says Nolan North». Eurogamer. Consultáu'l 25 de xunu de 2015.
  13. Silva, Marty (9 de xunu de 2014). «E3 2014: Uncharted 4: A Thief's End Announced For 2015». IGN. Consultáu'l 9 de xunu de 2014.
  14. Driver, Ben (8 d'avientu de 2014). «Uncharted 4 will star the two biggest actors in video games». Polygon. Consultáu'l 10 de mayu de 2015.
  15. Kato, Matthew (17 de xunu de 2015). «Uncharted 4: A Thief's End». Game Informer. Consultáu'l 12 de xunetu de 2015.
  16. Labbe, Mark (10 de xunetu de 2015). «Actor Robin Atkin Downes Confirms Involvement With Uncharted 4». PlayStation LifeStyle. Consultáu'l 12 de xunetu de 2015.
  17. Serrels, Mark (16 de xunu de 2014). «Naughty Dog Targeting 1080p/60 Frames Per Second For Uncharted 4». Kotaku. Consultáu'l 12 de xunetu de 2015.
  18. Makuch, Eddie (1 de xunetu de 2015). «Uncharted 4 Single-Player Is 1080p/30FPS; Photo Mode Confirmed». GameSpot. Consultáu'l 12 de xunetu de 2015.
  19. Hillier, Brenda (4 de febreru de 2015). «Uncharted 4: achieving 60FPS is going to be “really fucking hard"». VG247. Consultáu'l 12 de xunetu de 2015.
  20. Scammell, David (15 de xineru de 2015). «Naughty Dog won't push Uncharted 4 to 60fps if it compromises player experience». VideoGamer.com. Consultáu'l 4 de setiembre de 2015.
  21. «nomes-de-los-capitulos-n-67014 Uncharted 4: Penerar los nomes de los capítulos». Alfabetajuega. Consultáu'l 21 d'abril de 2016.
  22. Karmali, Luke (4 de xunu de 2015). «Uncharted: The Nathan Drake Collection Confirmed With Release Date». IGN. Consultáu'l 4 de xunu de 2015.
  23. Yin-Poole, Wesley (1 de setiembre de 2015). «Uncharted 4 release date announced». Eurogamer. Consultáu'l 6 de setiembre de 2015.
  24. Pereira, Chris (31 d'agostu de 2015). «Uncharted 4 Release Date, Special Collector's Editions Announced». GameSpot. Consultáu'l 6 de setiembre de 2015.
  25. Makedonski, Brett (3 de setiembre de 2015). «Uncharted 4's getting single-player DLC because it worked in The Last of Us». Destructoid. Consultáu'l 6 de setiembre de 2015.
  26. Hillier, Brenna. «Uncharted 4 art book announce delivers some new concept images». VG247. Consultáu'l 6 de setiembre de 2015.
  27. «falles-de-valencia-de-esti anu-n-65405 Uncharted 4: Nathan Drake forma parte de les falles de Valencia anguaño». Alfabetajuega. Consultáu'l 21 d'abril de 2016.
  28. Plessas, Nick (5 de mayu de 2016). «Uncharted 4: A Thief’s End review». Electronic Gaming Monthly. Consultáu'l 5 de mayu de 2016.
  29. Reiner, Andrew (5 de mayu de 2016). «One Last Grand Adventure - Uncharted 4: A Thief's End - PlayStation 4». Game Informer. Consultáu'l 5 de mayu de 2016.
  30. Paras, Peter (9 de mayu de 2016 2016). «Uncharted 4: A Thief's End Review». GameSpot. Consultáu'l 16 de mayu de 2016.
  31. Mahardy, Mike (5 de mayu de 2016). «Uncharted 4: A Thief's End Review». GameSpot. Consultáu'l 5 de mayu de 2016.
  32. O'Brien, Lucy (10 de mayu de 2016). «Uncharted 4: A Thief's End Review». IGN. Consultáu'l 11 de mayu de 2016.
  33. http://www.metacritic.com/game/playstation-4/uncharted-4-a-thiefs-end/critic-reviews
  34. Finnegan, Liz (17 de mayu de 2016). «Uncharted 4 Review - A Fitting Finale». The Escapist. Consultáu'l 17 de mayu de 2016.
  35. "Uncharted 4: A Thief's End Reviews". Metacritic.
  36. Phil Spencer felicitó a Naughty Dog y PS por Uncharted 4 IGN. 6 de mayu de 2016.
  37. Direutor de Uncharted 4 unvia xuegu a Sam Lake. Level Up. 6 de mayu de 2016
  38. desenllaz-del-ladron/analisis-xuegu/1934381 Analís de Uncharted 4: El Desenllaz del Lladrón - PS4 - Meristation. Meristation. 5 de mayu de 2016.
  39. Review - Uncharted 4: A Thief's End | Atomix. Atomix. 5 de mayu de 2016
  40. Analís de Uncharted 4: El desenllaz del lladrón. Hobby Consoles. 5 de mayu de 2016
  41. desenllaz-del-ladron-analisis-pa-ps4 Uncharted 4: El desenllaz del lladrón - Analís - Sic Parvis Magna | IGN España IGN España. 5 de mayu de 2016.
  42. Uncharted 4 - Analises pa PS4 - 3D Xuegos. 3D Xuegos. 5 de mayu de 2016.
  43. desenllaz-del-ladron/22805 Analís de Uncharted 4: El Desenllaz del Lladrón - PS4. Vandal. 5 de mayu de 2016.
  44. Uncharted 4 viende 2,7 milones. Meristation. 23 de mayu de 2016.
  45. desenllaz-del-ladron-vendió--casi-9-millones-de-copies/ Uncharted 4: El Desenllaz del Lladrón vendió casi 9 millones de copies. Vandal. 5 de xineru de 2017.

Enllaces esternos editar