Unidá Socialista foi'l nome de la coalición eleutoral que formaron pa les eleiciones xenerales españoles de 1977 al Congresu el Partíu Socialista Popular (PSP), d'Enrique Tierno Galván, y la Federación de Partíos Socialistes (FPS). Per parte de la FPS, formaron parte de la coalición el Partíu Socialista d'Andalucía (Alejandro Rojas-Marcos), el Partíu Socialista d'Aragón (Emilio Gastón), el Partíu Socialista Autonomista de Canaries, el Partíu Socialista de la Rexón Murciana, el Partit Socialista de les Illes (Mallorca) y el Moviment Socialista de Menorca.[1][2] Tamién lo fixo'l Partit Socialista del País Valencià, que, sicasí tuvo que faer frente a fonda división ente los partidarios de Joan Garcés, que sofitaben la coalición, y los d'Alfons Cucó, contrarios a ella. Finalmente, el PSPV presentar na coalición, en cuantes que al sector de Cucó prohibióse-y l'usu de les sigles PSPV, como pretendíen.[3]

Unidá Socialista
Fundación Eleiciones xenerales españoles de 1977
Disolución 1978
Estáu  España
Ideoloxía política socialismu democráticu y Federalismu
Cambiar los datos en Wikidata
Llista al Congresu por Valencia en 1977.

Nel Senáu, la coalición presentóse solo en delles circunscripciones, en cuantes que'l PSP integrar n'otres en candidatures plurales d'esquierda nes que participaba'l PSOE.

Les resultancies eleutorales del conxuntu de la coalición nun fueron los esperaos. Unidá Socialista llogró 816 582 votos nel Congresu (4,46 %), que se traducieron en seis escaños, de los que cinco pertenecíen al PSP (trés por Madrid, Enrique Tierno Galván, Raúl Morodo y Donato Fuexu; unu por Cádiz, Esteban Caamaño; y otru por Valencia, Manuel Sánchez Ayuso) y unu al Partíu Socialista d'Aragón (por Zaragoza, Emilio Gastón). Nel Senáu, llogró dos senadores, dambos del PSP (en Madrid y Alicante).

Dada la exigüidad de la representación parllamentaria, los seis diputaos escoyíos nes candidatures d'Unidá Socialista pasaron al Grupu Mistu. Los dos senadores del PSP integrar nel Grupu Parllamentariu Progresistes y Socialistes Independientes.

Tres la integración del PSP y de munchos de los partíos que componíen la Federación nel PSOE mientres 1978, la mayor parte de diputaos y senadores pasaron a los grupos socialistes del Congresu y el Senáu.

Referencies editar