Partit Socialista del País Valencià

Nun confundir cola vixente formación, Partit Socialista del País Valencià-PSOE.

El Partit Socialista del País Valencià (Partíu Socialista del País Valencianu) foi un partíu políticu español de la Comunidá Valenciana de calter nacionalista valencianu y socialista activu mientres la Transición española.

Partit Socialista del País Valencià
Fundación 1974 1
Disolución [[1978]]
Estáu  España
Ideoloxía política Izquierda, socialismu, marxismu, nacionalismu valenciano, federalismu, republicanismu, soberanismo
Posición nel espectru izquierda
Cambiar los datos en Wikidata

Historia editar

El partíu foi fundáu coles sigles PSPV en 1974 por militantes procedentes de los Grups d'Acció i Reflexió Socialista (GARS), como Vicent Ventura i Beltrán, a los que se-yos xunieron dende 1976 Convergència Socialista del País Valencià, que apurriría militantes como Ricard Pérez Casado o Alfons Cucó. Dambes formaciones yeren herederes del Partit Socialista Valencià de los años 60.

EL PSPV celebró'l so Congresu constituyente del 2 de febreru al 3 d'abril de 1977, tres el cual fíxose públicu un Manifest Socialista del País Valencià, onde destaca'l calter nacional del País Valencianu y la so vinculación cultural a los Países Catalanes y propón la llucha pola lliberación valencianu por aciu el autogobiernu y la Estatutu d'autonomía que recuperara la Xeneralidá Valenciana. Tamién defendió'l modelu marxista, el republicanismu, el catalán como llingua histórica de la Comunidá Valenciana, l'autodeterminación y la capacidá d'establecer rellaciones con otros pueblos. Xunto col Partit Socialista de Catalunya-Congrés y el Partit Socialista de les Illes na Coordinadora Socialista dels Països Catalans.

Caltuvo dellos enfrentamientos dialécticos col PSOE por que ésti presentárase en Valencia coles sigles de Partíu Socialista Valencianu. En 1976 integrar na Federación de Partíos Socialistes, pero estremar en dos sectores en 1977 de cara a les eleiciones. Nes eleiciones de 15 de xunu de 1977 el PSPV decidió presentase en llistes separaes del PSOE y esto provocó la división del partíu; Joan Enric y Vicent Garcés formaron Unitat Socialista del País Valencià (USPV) como parte de la llista de la Federación de Partíos Socialistes col Partíu Socialista Popular d'Enrique Tierno Galván dientro de la coalición Unidá Socialista,

Per otru llau l'otru sector, lideráu por Alfons Cucó, y auspiciado por Ernest Lluch y sofitáu pol PSC, que nun pudo utilizar les sigles PSPV,[1] allegó en solitariu xunto al Partíu Carlista del País Valencianu y Moviment Comunista del País Valencià.

Les débiles resultancies eleutorales (USPV llogró'l 4,6 % de los votos, un diputáu por Valencia y un senador por Alicante, ente que la otra plataforma solo'l 1,6 %) provocó que dambos sectores acabaren fundiéndose en 1978 cola seición valenciana del PSOE, quien a cambéu integraría bona parte de los sos dirixentes na direición del partíu y aceptaría parte del programa del PSPV. La formación que surdió de dicha unión pasó a llamase Partit Socialista del País Valencià-PSOE. Sicasí anque dellos militantes integrar nel Partit Comunista del País Valencià, el Partit Nacionalista del País Valencià o abandonaron la política activa.

 
Llista al Congresu por Valencia en 1977.

Referencies editar

Enllaces esternos editar