Vidiadhar Surajprasad Naipaul, más conocíu como V. S. Naipaul (17 d'agostu de 1932Chaguanas – 11 d'agostu de 2018Londres) ye un escritor británicu, d'orixe trinitense-hindú, premiu Nobel de Lliteratura en 2001.

V. S. Naipaul
Vida
Nacimientu Chaguanas17 d'agostu de 1932[1]
Nacionalidá Bandera de Trinidá y Tobagu Trinidá y Tobagu [2]
Bandera del Reinu Xuníu Reinu Xuníu [3]
Muerte Londres[4]11 d'agostu de 2018[4] (85 años)
Familia
Padre Seepersad Naipaul
Casáu con Nadira Naipaul
Hermanos/es Shiva Naipaul
Familia
Pueblu Capildeo family (en) Traducir
Estudios
Estudios University College (es) Traducir
Queen's Royal College (en) Traducir
Llingües falaes inglés[5]
Oficiu escritor, novelista, periodistaensayista
Llugares de trabayu Oxford y Londres
Emplegadores Universidad Wesleyana (es) Traducir
Trabayos destacaos Una casa para Mr. Biswas (es) Traducir
En un estado libre (es) Traducir
Un recodo en el río (es) Traducir
The Enigma of Arrival (en) Traducir
The Mystic Masseur (en) Traducir
Premios
Nominaciones
Miembru de Academia de les Artes y les Ciencies d'Estaos Xuníos
Real Sociedá de Lliteratura
Seudónimos V. S. Naipaul
Xéneru artísticu novela
ensayu
cuentu
IMDb nm0619740
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Fíu d'inmigrantes del norte de la India, los sos güelos abandonaren les planicies del Ganges a fines del sieglu XIX y al llegar a Trinidá integrárense na pequeña comunidá de brahmanes, la casta de más alta xerarquía nel hinduismu, de la islla Trinidá y Tobago.[11]

El so padre, Seepersad Naipaul, que tenía ambiciones lliteraries, consiguió trabayu como periodista en Puertu España, la capital de Trinidá y Tobagu, gracies a lo cual el futuru Nobel entró a estudiar nel Queen's Royal College.[11]

Vidia ganó una de los cuatro beques qu'ufiertaba'l gobiernu colonial y a los 18 años treslladóse a Inglaterra pa estudiar na Universidá d'Oxford, onde se llicenció n'arte en 1953.

Ellí conoció, en febreru de 1952 a Patricia Hale, que yera miembru de la Sociedá Dramática de la universidá. Naipaul consiguió un trabayu na BBC a fines de 1954 y en xineru del añu siguiente, dambos con 22 años d'edá, contraxeron matrimoniu.[12]

A pesar de que vivió con Patricia 41 años, hasta la muerte d'ésta de cáncer en 1996, el matrimoniu nun foi feliz en munchos aspeutos y Sir Vidia llegó a dicir que la so crueldá podría habela matáu.[13] Naipaul percorría regularmente a los servicios de prostitutes en Londres y más tarde tuvo una llarga rellación con Margaret Gooding.[12]

La so actual esposa, dende la muerte de Patricia, ye Nadira Khannum Alvi, periodista mientres una década del diariu paquistanín The Nation[1], 30 años menor qu'él, musulmana[14] dos veces divorciada y con dos fíos: Maliha y Nadir.

Estilu lliterariu editar

La so obra carauterizar pol analís del mundu colonial. En particular, suel aludir a la esistencia alienada de quien se ven sometíos o arreyaos nun ámbitu que nun-yos ye propiu.

L'Academia Sueca premiar pola so recuperación d'hestories suprimíes, ente les cualos podemos citar los indíxenes de Trinidá, la población hindú de la islla qu'escaez l'idioma de los sos ancestros, los musulmanes de Trinidá qu'ignoren l'orixe del so apellíu, la toponimia de Chaguanas, etc.

En resume, olvidu y perda cultural per un sitiu y alienación pol otru son les temes trataes por Naipaul. La so obra toma tanto noveles como ensayos y llibros de viaxes.

Los sos trabayos editar

"El Sanador Místicu" (The Mystic Masseur) ye la so primer novela. Trátase d'una sátira avera del ascensu social de daquién proveniente del ambiente rural ya hindú de Trinidá.

"Los Simuladores" (The Mimic Men) ye una novela na cual analízase una suerte de "esquizofrenia colonial" (ello según les mesmes pallabres del autor na conferencia brindada al recibir el premiu Nobel)

"The Middle Passage" ye un llibru de viaxes al traviés de Trinidá, Guyana, Suriname, Martinica y Xamaica, na que l'autor amuesa la probeza, chatura, alienación y racismu que l'alvierte nes poblaciones d'esos países. La idea central del rellatu ye que toos estos países tán constituyíos por pobladores a los cualos quitar de la so cultura orixinaria, que nun foi reemplazada por otra de tintes orixinales, sinón que foi sustituyida por una copia d'otros modelos (el norteamericanu en Trinidá, el francés en Martinica)o bien por una voluntá de reemplazar la cultura del colonizador, lo cual amuésase al traviés del idioma (abandonu del neerlandés por un dialeutu anglu-africanu en Suriname) o bien d'una utópica vuelta a África (ye'l casu del rastafarismo en Xamaica).


"An Area of Darkness" rellata'l so primer viaxe a la India. Ye interesante nesti llibru l'afandu qu'espresa Naipaul y el so analís de la figura de Gandhi.

En "La Perda del Doráu" (The Loss of El Dorado), l'autor estudia la evolución de la islla de Trinidá dende'l descubrimientu, la vida indíxena, pasando pola conquista inglesa. Nun xéneru lliterariu orixinal, que toma elementos de la novela y del ensayu históricu, realizáu según los documentos obrantes na British Library. Naipaul desenvuelve la so tema habitual, el extrañamiento cultural, nun rellatu de gran interés lliterariu y históricu.

"Guerrilleros" ("Guerrilles") analiza la mala conciencia occidental respectu de los países del tercer mundu, la inadecuación y falsos oxetivos de los proyeutos de cooperación colos países en desenvolvimientu, y, cuantimás, desmitifica los procesos políticos postcoloniales

"Un Recodo nel Ríu" ("A Bend in the River") ye una novela na cual el protagonista ye un musulmán, de raza hindú, nacíu nun país allugáu na mariña oriental d'África. Describe'l tipu de vida esistente ente los musulmanes del este d'África, y la mudanza del personaxe principal a un país nel centru del continente, onde s'instala como comerciante. Nun s'identifica al país, pero si faise saber que foi colonizáu per Bélxica, y qu'esisten lluches raciales nel senu del mesmu. Posiblemente téase faciendo una referencia al Congo. El llibru ta escritu cola fonderada del ascensu d'un nuevu presidente, que nun principiu paez llevar l'orde y el desenvolvimientu al país, pa depués rematar nuna esquiciadura totalitario y arcaizante. Ye bien característicu del autor el desenvolvimientu de los personaxes, munchos de los cualos son calteres desarraigados aldericar pa formase una identidá, lo cual munches vegaes nun la llogren, sinón que terminen actuando un calter que nun-y ye propiu. La novela xuega constantemente con esta idea, recurriendo pa ello a distintos simbolismos. Ye bien notable'l pesimismu sobre África que trasluce tola obra.

"Ente los Creyentes" ("Among the Believers") ye una crónica del viaxe que realizó nel añu 1979 per Paquistán, Irán, Malasia ya Indonesia. Naipaul escoyó estos países por ser tierres ayenes a la nacencia del Isllam, al cuál el considera como inherente a la cultura árabe. Seríen, según Naipaul, países que renegaron de la so propia cultura p'adoptar la relixón de Mahoma. La tesis del llibru consiste en que la renacencia del isllamismu como política nun s'habría por cuenta de una fuercia interno, sinón que consistiría nuna reacción a lo que denomina "La civilización universal". Naipaul consideró qu'estos países per una parte combatíen la cultura materialista y moderno, ente que per otru llau dependíen d'ella. Trataríase asina de sociedaes que pretenden aprovechase de la téunica moderna, pero que refuguen la cultura que dexó desenvolvela. Naipaul desenvuelve equí idees que se venceyen con una célebre conferencia so ("Our Universal Civilization"), y qu'encimentaríen la so fama de ser anti-musulmán y despreciatible faía los países en víes de desenvolvimientu. Ye interesante señalar que Naipaul topar en Teḥrán cuando tuvo llugar tomar de rehenes na embaxada norteamericana, acontecimientu que ye referíu nesti llibru.

"A Turn in the South" ye una crónica que cubre los aspeutos más sobresalientes de la vida del sur de los Estaos Xuníos. Les hestories del llibru referir a la decadencia de les families aristocrátiques del Sur, al ascensu de la población de raza negra, a les distintes relixones sureñes, describe a los denominaos "rednecks", visita Graceland pa brindar les sos impresiones alrodiu de la casona d'Elvis Presley, danos una idea de la cultura xenerada en redol al cultivu del tabacu, ente otres hestories. Toes elles traten de faer una síntesis que tome al Sur como unidá cultural, dende los sos oríxenes hasta l'actualidá. Paradóxicamente. nun fai nenguna descripción de Oxford nin s'ocupa de la obra del gran escritor sureñu William Faulkner, pero tol llibru tácitamente referir al mesmu, yá que dende la prosa ocupar de les mesmes temes que Faulkner narró por aciu la ficción. Trátase d'un llibru escelente pa entender l'atmósfera qu'arrodia la obra de Faulkner, asemeyándose a un analís sociolóxicu (de gran calidá) de la obra del autor nacíu en Oxford.

"Un Camín nel Mundu" (A Way in the World) ye una coleición d'ensayos y noveles curties cola islla de Trinidá, la so hestoria, la so xente y el desgarramiento cultural como denominadores comunes.

"India" (India, a Million Mutinies Now), ye una coleición de rellatos y reportaxes realizaos por Naipaul nel so viaxe a la India en 1990. Como telón de fondu repara la modernización del Subcontinente Indiu y el so contraste cola sociedá tradicional. Los paries, los sijs, los tamiles, los brahmanes, la industria cinematográfica, los chiítas, son descritos nos sos propios ambientes al traviés de les hestories personales de distintos integrantes de diches comunidaes.

Obres editar

Ficción editar

  • El mestrón místicu (1957)
  • The Suffrage of Elvira (1958)
  • Miguel Street (1959)
  • Una casa pa Mr. Biswas (1961)
  • Mr. Stone and the Knights Companion (1963)
  • A Flag on the Island (1967)
  • Los simuladores (1967)
  • In a Free State (1971)
  • Guerrilles (1975)
  • Un recodo nel ríu (1979)
  • Finding the Centre (1984)
  • L'enigma de la llegada (1987)
  • Un camín nel mundu (1994)
  • Media vida(2001)[15]
  • Granes máxiques (2004)

Non Ficción editar

  • The Middle Passage: Impressions of Five Societies - British, French and Dutch in the West Indies and South America (1962)
  • An Area of Darkness (1964)
  • La perda d'El Dorado (1969)
  • The Overcrowded Barracoon and Other Articles (1972)
  • India (1977)
  • A Congo Diary (1980)
  • El regresu d'Eva Perón y otres cróniques (1980)
  • Among the Believers: An Isllamic Journey (1981) (Ente los creyentes, De Bolsu, Barcelona, 2011)
  • A Turn in the South (1989)
  • Lleer y Escribir (2000)

Referencies editar

  1. Afirmao en: Internet Movie Database. Identificador IMDb: nm0619740. Data de consulta: 14 ochobre 2015. Llingua de la obra o nome: inglés.
  2. URL de la referencia: https://www.nobelprize.org/nobel_prizes/literature/laureates/2001/press.html.
  3. Afirmao en: Companies House. Identificador de oficial de la Companies House: 2RNZ_zHO5eegDCig44MQxObtxyU. Data de consulta: 19 agostu 2021.
  4. 4,0 4,1 URL de la referencia: https://www.bbc.co.uk/news/uk-45159149.
  5. Biblioteca Nacional de Francia. «autoridaes BNF» (francés). Consultáu'l 10 ochobre 2015.
  6. URL de la referencia: https://www.theguardian.com/books/2018/aug/11/vs-naipaul-nobel-prize-winning-british-author-dies-aged-85.
  7. Afirmao en: The London Gazette 51981. Editorial: Office of Public Sector Information. Llingua de la obra o nome: inglés británicu. Data d'espublización: 30 avientu 1989. Númberu d'exemplar: 51981.
  8. URL de la referencia: https://www.nobelprize.org/nobel_prizes/literature/laureates/2001/.
  9. URL de la referencia: https://thebookerprizes.com/the-booker-library/books/a-bend-in-the-river. Data de consulta: 8 payares 2022.
  10. URL de la referencia: https://thebookerprizes.com/the-booker-library/books/half-a-life.
  11. 11,0 11,1 Biografía de Naipaul
  12. 12,0 12,1 Sex, truth and Vidia: Patrick French's biography of VS Naipaul, estractu del llibru The World Is What It Is: The Authorized Biography of VS Naipaul, de Patrick French, The Telegraph, 22.03.2008; accesu 16.06.20112
  13. Nigel Reynolds. Sir Vidia Naipaul admits his cruelty may have killed wife, The Daily Telegraph, 21.03.2008; accesu 16.06.20112
  14. Nadaan Nadira loves being Lady Naipaul, Indian Express, 02.02.2003; accesu 16.06.20112
  15. Vease reseñar d'Ignacio Echevarría, «Ensin camín nel mundu», Babelia, 1-3-2003.

Enllaces esternos editar


Predecesor:
Gao Xingjian
 
Premiu Nobel de Lliteratura

2001
Socesor:
Imre Kertész