Vicente Madera Peña

políticu asturianu (1896–1983)

Vicente Madera Peña (1896La Pola – 1983Morea) foi un mineru sindicalista y políticu asturianu, líder del Sindicatu Católicu d'Obreros Mineros y procurador a Cortes mientres el periodu franquista[1].

Vicente Madera Peña
procurador nes Cortes fraquistes

16 marzu 1943 - 24 abril 1946
Eleiciones: I legislatura de las Cortes franquistas (es) Traducir
Diputáu nel Congresu de los Diputaos d'España

Vida
Nacimientu La Pola1896
Nacionalidá España
Muerte Morea1983 (86/87 años)
Estudios
Llingües falaes castellanu
Oficiu políticusindicalista
Llugares de trabayu Madrid
Cambiar los datos en Wikidata

Biografía editar

Con solamente once años empieza a trabayar na Hullera Española de Moreda. Primu de Ramón González Peña.

Fundador y secretariu xeneral (1918-1938) de los Sindicatos Católicos Asturianos. El 11 d'abril de 1920 la llocalidá asturiana de Moreda d'Ayer producióse un enfrentamientu colos sos rivales del Sindicatu d'Obreros Mineros d'Asturies (SOMA) lideráu pol so fundador Manuel Llaneza, que se cerró col balance de 11 muertos y 35 mancaos per arma de fueu.[2]

"...Nuna dómina marcada polos conflictos sociales, les fuelgues continues y la crecedera de les idees socialistes ente les mases obreres, dellos empresarios con fuertes convencimientos relixosos decidieron sofitar una alternativa consistente en desenvolver sindicatos de calter católicu nos que los capitalistes nun se vieren como l'enemigu a combatir sinón como'l proteutores de los obreros de la so fábriques..."
Ernesto Burgos, El nuesu domingu sangrientu

Segunda República editar

La so actividá sindical evita la espansión del sindicatu socialista de mineros y na Revolución de 1934 oponer al llevantamientu. El 6 d'ochobre fueron asesinaos los falanxistes Álvaro Germán Gutiérrez y José Montes Campal (picadores de carbón) cuando defendíen del asaltu los locales del Sindicatu Católicu Mineru.[3] Allega a les eleiciones de 1936 formando parte de la cabidatura presentada na provincia d'Uviéu y encabezáu por Melquíades Álvarez arrexuntando a la CEDA y al Partíu Republicanu Lliberal Demócrata.

Franquismu editar

Foi nomáu xefe de Falanxe Española en Moreda n'avientu de 1937. Tres la Guerra Civil, en 1938, el sindicatu queda integráu na Organización Sindical del réxime. Foi Procurador de representación sindical na I Llexislatura de les Cortes Españoles (1943-1946) polos obreros del Sindicatu Nacional del Combustible.

Referencies editar

Enllaces esternos editar

  • Diariu La Vanguardia 03/11/1942 [2]
  • Uviéu, enciclopedia [3]