Vicepresidente d'Arxentina

El vicepresidente de la Nación Arxentina ye un altu funcionariu de la República Arxentina qu'integra la fórmula eleutoral acompañando al ciudadanu que resulta escoyíu presidente de la Nación, y que la so función principal ye reemplazalo en casu d'ausencia, incapacidá, muerte o arrenunciu. Na historia arxentina, esistieron tamién vicepresidentes de facto, impuestos como resultáu de golpes d'estáu.

Vicepresidente d'Arxentina
cargu públicu
Vicepresidente
Titular Victoria Villarruel dende 10 avientu 2023
Parte de Gabinete de Ministros (es) Traducir
Xurisdicción Arxentina
Estáu Arxentina
Creación 1853
Llista Anexo:Vicepresidentes de la Nación Argentina (es) Traducir
Cambiar los datos en Wikidata

Dientro de la Constitución Nacional Arxentina, na so segunda parte, el vicepresidente de la nación figura como funcionariu del Poder Executivu el que, sicasí, funciona como nexu ente'l Poder Executivo y el Poder Llexislativu, al ser esti presidente de la Cámara de Senadores de la Nación Arxentina al empar; yá que abandona en casu d'ocupar la titularidá del Poder Executivu.[1]

Reseña histórica editar

Cinco vicepresidentes arrenunciaron al so cargu:

Trés vicepresidentes finaron mientres exercíen el cargu:

  • Marcos Paz (1868, fináu n'exerciciu de la presidencia), *

Pelagio Luna (en 1919) y * Hortensio Quijano (en 1951).

Adicionalmente, Sabá H. Sueyro, vicepresidente de facto del dictador Pedro Pablo Ramírez, morrió en 1943 mientres exercía'l cargu. Tamién Francisco Beiró, vicepresidente electu de Hipólito Yrigoyen, finó en xunetu de 1928, meses antes d'asumir.[2]

Funciones del cargu editar

 
Espacho del Vicepresidente na Casa Rosada mientres la xestión de Gabriela Michetti.

Ente les funciones del vicepresidente ta:

En principiu, si'l vicepresidente muerre o arrenunciu al so cargu, nun-y lo reemplaza y, poro, el cargu queda vacante. Sicasí, en 1954 convocar a eleiciones de vicepresidente, debíu al fallecimientu en 1951 de Hortensio Quijano. Finalmente, resultó electu Alberto Teisaire.

En casu de riquir un reemplazu pal presidente nuna circunstancia na que nun se disponga d'un vicepresidente, la Constitución establez nel so artículu 88 que correspuende al Congresu establecer quien va asumir el cargu. A tal fin sancionóse la Llei 20972 de Acefalía, estableciendo la llinia socesoria pa esi casu.

Exvicepresidentes vivos editar

Ver tamién editar

Notes y referencies editar

Enllaces esternos editar

Ye obligatoriu indicar l'idioma de Wikisource.